Gå till innehåll

Fadeh grindar NLT1000, PLO400 etc

Fadeh

Recommended Posts

MrFroggyX: Jag förstår givetvis att folk inte tänker som mig. För om alla skulle tänka som mig skulle inte många vinna pengar eftersom jag är en vinnande spelare.

Och jag förstår också givetvis att om jag vill vinna en stor pott så måste jag betta ut på den floppen. Men mot denna motståndare så bedömde jag att jag generellt vinner mer på att checka.

Att spela för att få all in hela tiden är inte det mest vinnande spelet i min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Klart jag kan lägga en nötflush på ett parat bräde när jag har 200BB i stacken. Fast vanligen så lägger jag inte utan håller potten nere genom att syna ner."

Tvivlar inte på att du kan lägga den. Men surt är det när man känner att man måste då man slowspelat. Mera så jag menade :).

"Och jag förstår också givetvis att om jag vill vinna en stor pott så måste jag betta ut på den floppen. Men mot denna motståndare så bedömde jag att jag generellt vinner mer på att checka. "

Absolut..Readen är extremt viktig i alla lägen. Är fi extremt aggro och inte släpper lätt då han får lite motstånd så är checken helt rätt i det läget.

Länk till kommentar

Har du pausat i spelet Fadeh?

Hoppas du inte slutat skriva för att folk har ifrågasatt din spelstil?

Tycker din dagbok är kanon och kul för att det just är lite annorlunda spelstil än ABC poker som du säger..

Hoppas du börjar skriva lite igen.

Mvh

Snooker

Länk till kommentar

Har inte slutat skriva. Kommer perioder då jag inte orkar dock. Månaden har i alle fall börjat bra. 4,3k upp på 15timmar hittills.

En hand från idag.

Jag har AKo

3 handed 5/10.

Jag är i sb och button foldar.

Jag höjer till 40 och bb höjer till 240.

Vad gör man?

Länk till kommentar

AA i Big blind. (Stackdjup: Mer än mina motståndare i denna handen)

10manna 5/10

MP höjer till 35. (Stackdjup ~1,1k)

Fold till sb som minihöjer till 60 (Stackdjup ~600)

Vad ska man göra? Smackar jag på här är det ju nästan som om alla vet jag har AA. Samtidigt måste jag sätta SB på en grymt stark hand om han minihöjer där.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Jag är så lat på att spela poker. 2 timmars spelande senaste veckan. 1,5k plus på den tiden. Nåt måste va väldigt fel på mig. Läser om alla andra som spelar så mycket, men jag spelar typ bara så mycket som jag behöver.

Lite händer från idag i alle fall.

KK i small blind. Knappen höjer till 50 efter att 2 har limpat och jag slår om till 150. Han synar och jag sätter han på AK/QQ-TT. Han har drygt 1,3k kvar och jag täcker honom.

Flop JT4 utan färgdrag. Hur spelar jag handen från och med här?

En annan hand.

TT i MP. UTG höjer till 40 och jag synar och en till synar bakom.

Flop: 973 utan färgdrag. Preflophöjaren checkar och jag bettar 80 som sista snubben synar medan preflophöjaren foldar.

Turn: 3

Hur spela handen härifrån?

En tredje hand.

Synar en raise till 40 från stabil UTG höjare med 77 i big blind.

Flop 456 utan färgdrag.

Jag bettar in 100. Han höjer till 300. Vad göra?

Länk till kommentar

Hand 1:

Pottbet, vik/ställ vid omslag beroende på hans image.

hand två slår du igen, viker vid omslag och checksyner river sålänge inte Q/7/9 dyker upp.

hand 3: ställ.

Han har troligen överpar han borde lägga, får du syn har du 10 outs, dvs 60/40, det kompenserar din FE för.

Länk till kommentar

Lustigt hur folk höjer sina överpar bara för att kasta för inställ i såna där lägen - sämre spel får man leta efter. Våga kallsyna istället för att göra sin hand till en bluff, löjligt.

Jag håller med dig. Att höja för information som många håller på med är inget vidare spel i min värld i alle fall. Jag kallsynade med KK i en hand tidigare i dagboken och fick hyfsat med skit för det :)

Länk till kommentar

Mycket intressant dagbok. Jag spelar inte alls på din nivå och mitt spel är lite mer aggressivt skulle jag tippa på. Men jag gillar din stil.. Det kräver ju dock att man har god koll på motståndarnas handdistribution och satsningsmönster eftersom du sällan själv kontrahöjer för information postflop. Samtidigt så ger du inte moståndarna någon information om din hands styrka när du bara synar/bettar svagt. En sådan spelare kan vara minst lika jobbig att möta som en LAG.

Det finns en viss typ av spelstil som nästan alla på detta forum anammar, kul med en person som gör tvärtemot och vinner på det. Det faktum att han vinner gör klagande tämligen värdelöst. Han uppskattar en jämn och fin värdeökning utan större fluktuationer. Andra spelar vinnande med större risktaganden och därmed högre fluktuationer och trivs med det. Man kan uppenbarligen vinna på båda spelstilarna och vad som får avgöra är alltså om man vill maximera vinsten eller minimera fluktuationerna.

Länk till kommentar

Gick upp tidigt och lirade en timme idag. Stannade väl typ på 500upp.

Vilka händer kommer jag ihåg...

Fick KK och höjer 40 på button efter att en limpat. Han synar även min raise.

Pot: $100

Flop: KT6 i ruter.

Han checkar och jag bettar 100 som han synar.

Turn: A som inte är ruter.

Han går all in för $460.

Går väl inte och folda? Jag synade och fick ingen hjälp på river.

En annan hand..

Får QQ i UTG och höjer till 40. Han precis efter mig slår om till 120. Detta på ett fullringbord. Jag kände mig slagen och foldade.

Och en tredje..

JJ som jag synar en raise med tillsammans med 4 andra går jag till floppen. 160 i potten.

Flop 10 :club: 10 :diamond: 7 :club:

Rundcheck

Turn 4 :diamond:

Jag bettar 100 och en synar.

River 5 :spade:

Jag checkar och han bettar 350

Vad gör man?

Länk till kommentar

Plus minus noll dag.

Här har ni ett move..

9manna 5/10

Synar 30 till med ATs i big blind från MP raise. Jag har 1200 i stacken och han täcker mig.

Pot: ~100

Flop A26 utan färgdrag.

Jag checkar och han bettar 80 som jag synar.

Pot: ~250

Turn 7

Jag checkar och han bettar 200. Nu är jag ganska säker på att han sitter på AK-AJ som jag dvs ligger under mot. Samtidigt känns inte de händerna som några händer som jag tror min motståndare vill gå hela vägen med. Så jag drar en hederlig miniraise. Min motståndare tar några sekunder på sig och synar.

Pot: ~1050

River 2

Jag ställer all in direkt med mina sista 700 och min motståndare foldar.

Länk till kommentar

800plus idag

Hand 1.

Höjer till 45 på button med 8 :diamond: 7 :diamond: efter att en person limpat. Han synar även min raise. Vi har båda ca 1k i stacken.

pot: 105

Flop 7 :heart: 6 :diamond: 4 :diamond:

Han checkar och jag bettar 80 som han synar.

Pot: 265

Turn 7 :spade:

Han checkar återigen. Hur bör jag spela handen härifrån?

Hand 2.

KK som jag höjer i sen position till 50 efter 2 syn innan. En av dem synar.

Pot: 120

Flop Q :diamond: 4 :diamond: 2 :club:

Han checkar och jag följer upp med 90. Han höjer all in 970. Syna eller folda?

Länk till kommentar

Räknade för övrigt ut min månadslön som jag skulle haft denna månad om jag hade spelat 165 timmar och haft 55% skatt. Det landade på 1,55Mkr.

Fan tänk om man kunde va lite mer disciplinerad och orka spela mer :)

Länk till kommentar

Bra start på månaden, 900 upp idag på 2 timmars slit.

Hand 1. 9handed

KK ganska sent.

MP höjer till 40.

Jag slår om till 140.

BB slår om till 240.

MP foldar.

Vad gör man? Vi har båda runt 1500 i stacken.

Hand 2. 4handed

88 på button.

Höjer till 50

2 synar.

Flop A :spade: 8 :spade: 3 :spade:

De checkar och jag bettar 150 som en synar.

Turn J :spade:

Jag tar gratiskortet.

River 2 :spade:

Han checkar. Han har 520 kvar och 450 i potten.

Jag satte han all in. Bra spel?

Hand 3.

Limp på button med TJ

Flop 689 utan färgdrag. Alla 3 personer till floppen checkar.

Turn 7. Jag bettar över pot. En checkraisar en minihöjning och den tredje synar detta. Jag ställer in allt och får 2 syn.

River förstörde festen dock. Tråkigt...

Länk till kommentar

Här kan du ta läget och semi-bluffa lite. Anledningen till varför du bara synade på floppen kunde ju mkt väl ha varit att du ville ha med fi2 i potten.

Dessutom sitter du ju på smaskigt många outs ;)

Ja ett snyggt spel hade varit att check med avsikten att raisa. Specielt eftersom (som jag har förstått de) du har en rätt tight och konservativ spelstil. Det värsta som kan hända är ju att han checkar bakom och då har du fått se rivern gratis ;)

Kom på att det värsta som faktiskt kan hända är att han går över dig om du CR... Btw, är det SH eller FR. Nedan och ovan gäller för SH, vet inte hur man spelar FR :P

För att undvika det absolut värsta så kan man tänka sig att ett bet från honom borde ligga runt 500-600. Pushar du här med dina "sista" 1700-1800 så blir de nog oftast rätt svårt för fi att syna om han inte har ett monster.

Blev lite rörigt de där kanske... men så hade jag gjort på turn om jag hade valt att bara syna på floppen. Det blir svårt att bara syna ner, dina implecita kommer inte att vara så stor. Den enda gången som jag tror du kan få in mycket pengar på rivern är när en icke klöver 9 kommer, jobbigt att sitta och hoppas på en sådan liksom...

Länk till kommentar

För att undvika det absolut värsta så kan man tänka sig att ett bet från honom borde ligga runt 500-600. Pushar du här med dina "sista" 1700-1800 så blir de nog oftast rätt svårt för fi att syna om han inte har ett monster.

Frågan är väl hur han hittar lägget med en checkraise? (är han tom/svag så kan han det men då lär han inte beta pot så himla ofta på turn)

240+220+220= =680

Han betar in 600 på turn och du checkraisar med dina resterande 1100

På turn skall han då syna cr för 1100 en pot om 680+600+600+1100= ca 3k.

Skulle väl vara image eller djupare stackar då...

Länk till kommentar

Frågan är väl hur han hittar lägget med en checkraise? (är han tom/svag så kan han det men då lär han inte beta pot så himla ofta på turn)

240+220+220= =680

Han betar in 600 på turn och du checkraisar med dina resterande 1100

På turn skall han då syna cr för 1100 en pot om 680+600+600+1100= ca 3k.

Skulle väl vara image eller djupare stackar då...

Bra poäng balder..!

För alla bra och dåliga argument finns de så klart motargument... Först och främst, vilka händer kommer han i rimlighetens namn att kunna syna med? AA,KK, QQ, 66, 55, 33 och kanske AQ. Dom här 7 händerna är max vad han överhuvudtaget kan syna med och 4 av dom är att ge fi creeds för en lite väl stark hand.

Nu vet inte jag vilken sajt de här är på eller har någon info om Fi. Men på party där jag spelar mest, så är det snarare en regel än ett undantag (på 5/10 iaf) att folk skjuter multible barrels med sina bluffar eller semi-bluffar. Specielt då brädan innehåller en massa drag samt att vi har fadeh's tighta image och att han har uppvisat weakness på två gator. Denna image kan vara till vår fördel på två sätt:

1. Det är troligare att fi försöker bluffa honom igen.

2. Att han lägger händer så som AQ vid ett omslag. Då Fadeh'e i det här läget representerar minst ett set.

Men de är klart att du har en viktig poäng Balder, pott-oddsen kommer att vara sjukt bra för fi. Men å andra sidan så är vår pot-equity rätt stor även på turn... Så en syn är inte katastrofal, men en fold är väl att föredra.

Så här va lite halv dåliga argument för att försvara ovanstående resonemang ;)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...