Bojen Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Fick också samma mail... Bra första intryck Citera
Leif Klingemo Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Grymt bra jobbat alla inblandade! Denna deal tycker jag är värd att få SM status... men nog lär vi ändå få se fler "SM" eller? Slickar gladeligen i mig lite av berömmet Vad andra aktörer gör och döper sina turneringar till kan vi ju inte styra över, men letar du sanktionerade nät-SM 2006 där förbundet sagt OK till det hela, då är svaret nix. Citera
Leif Klingemo Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Haha, fick samma mail, mailade tillbaka till support och sa att de antagligen gjort en miss... Många Lars var det........... Citera
eurythmech Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Dom räknar med 12.000 deltagare? Citera
Myssion Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Dom räknar med 12.000 deltagare? Lars är ju det tredje vanligaste namnet i Sverige, så 12.000 ska de nog få ihop. Citera
garpen Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Dom räknar med 12.000 deltagare? Lars är ju det tredje vanligaste namnet i Sverige, så 12.000 ska de nog få ihop. I mitt mejl var bara anv. namnet fel, men inte många som säger Lars till mig eftersom det är mellannamnet. Citera
Myssion Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Då blev det inget med denna då: Bör-krav:12) Arrangören bör, på grund av skattemässiga skäl, ha sin hemvist i skattehänseenden inom EU. Men skit samma, prispotten verkar ju bli rätt fin ändå. Citera
Vitae Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Prima, va? Får väl se om de kan ordna så jag kan spela. Var ju helt omöjligt att ordna det på Gaming Club, och supporten sög hästballe. Allt p.g.a. ett uråldrigt Expektkonto...(och NEJ, inget otillåtet har någonsin försigkommit från min sida) Efter ett antal försök med koden jag fått av Expekt blockades kontot/nicket automatiskt, så de får nog nysta lite granna... Citera
mickol Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Då blev det inget med denna då: Bör-krav:12) Arrangören bör, på grund av skattemässiga skäl, ha sin hemvist i skattehänseenden inom EU. Men skit samma, prispotten verkar ju bli rätt fin ändå. Har inte NB nyligen flyttat licensen till EU? Citera
fannys Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Mkt bra val av arrangör till nät sm. Trevlig och hjälpsam support har dom också. Enligt mig den bästa siten att lira på... och nej jag har inte betalt för att säga detta... jag är bara en nöjd kund som tröttnat på många andra siter som har krånglat... /Familjen Citera
Myssion Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 NordicBets holdingbolag Nordic Gaming Group Limited (registreringsnummer: C 37687) är beläget på Malta (EU-land). Enligt EU-regler är vinster inom EU skattefria för EU-medborgare. Hmm... Vad innebär holdingbolag? För så här står det under rubriken "Om oss": NordicBet.com är varumärket för: Betpoint Ltd. 1st Floor, Jubilee Buildings, Victoria Street, Douglas, Isle of Man, U.K, company no. 113036C. Betpoint Ltd. har av Isle of Man Gambling Control Commissioners tilldelats följande licenser: Public Betting Office Licence, samt Restricted Betting Office Licence. Licenserna har beviljats under Gaming, Betting and Lotteries Act 1988, section 16, 1st Schedule Paragraph 19 på Isle of Man. Betpoint Ltd. ingår i Nordic Gaming Group Ltd., Malta Det tolkar jag som att NordicBet är Betpoint Ltd.'s varumärke, alltså att det är i Betpoint Ltd. som pokerverksamheten bedrivs. Och Betpoint Ltd. hör hemma på Isle of Man, d.v.s. utanför EU. Sedan ingår Betpoint Ltd. i (d.v.s. ägs av(?)) i Nordic Gaming Group Ltd., som hör hemma på Malta, d.v.s. inom EU. Alltså att Betpoint Ltd. (Isle of Man) är det dotterbolag vari Nordic Gaming Group Ltd. (Malta) bedriver sin pokerverksamhet. Eller? Citera
lobbin Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Alltså att Betpoint Ltd. (Isle of Man) är det dotterbolag vari Nordic Gaming Group Ltd. (Malta) bedriver sin pokerverksamhet. Eller? Ja, allt tyder ju på att de har sin licens på Isle of Man genom bolag Betpoint Ltd. Att Betpoint dessutom äver varumärket NordicBet.com stärker ju bara satsen. Fast å andra sidan verkar det ju bara vara betting licens. Vart och vem har deras pokerlicens då tro? Vart holding/ägarbolaget bör inte ha relevans i detta sammanhanget. Citera
Gahlster Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Förhoppningsvis så kan nog någon i SVEPOF besvara den frågan, vilket jg tror sker ganska snart. Citera
baller Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Bra om man valt en sida som inte är skattefri... Citera
León Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Citerar ur en artiker från Aftonbladet: "– Men vi räknar med minst 12 000 deltagare, då blir potten på 28 miljoner och förstapriset på åtta, säger Lars Söderlund på NordicBet." http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,794160,00.html Tror dom verkligen helt seriöst att det kommer bli 12000 deltagare i en turnering med cirka 3 tusen kr i buyin?`Är ju ingen freeroll det här direkt... Jag är imponerad om dom ens "fyller" garantisumman. Citera
ATIX Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Citerar ur en artiker från Aftonbladet: "– Men vi räknar med minst 12 000 deltagare, då blir potten på 28 miljoner och förstapriset på åtta, säger Lars Söderlund på NordicBet."http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,794160,00.html Tror dom verkligen helt seriöst att det kommer bli 12000 deltagare i en turnering med cirka 3 tusen kr i buyin?`Är ju ingen freeroll det här direkt... Jag är imponerad om dom ens "fyller" garantisumman. Sålänge det finns ett övervärde i turneringen så kommer folk att vilja anmäla sig. Antingen direkt eller via satelliter. Och dom kommer nog se till att det finns gott om olika satelliter. Tror helt klart att det kommer bli fett många som spelar den. Marknadsföring är A och O och det lär dom lyckas med. Så det blir nog inget övervärde ;/ Citera
Myssion Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Bra om man valt en sida som inte är skattefri... bra... Finns det någon från pokerförbundet som har en kommentar? Citera
freeman Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Bra om man valt en sida som inte är skattefri... bra... Finns det någon från pokerförbundet som har en kommentar? Nordicbet är inom EU och är skattefritt. Citera
baller Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Det duger inte som kommentar. Kommentera följande: Alltså att Betpoint Ltd. (Isle of Man) är det dotterbolag vari Nordic Gaming Group Ltd. (Malta) bedriver sin pokerverksamhet. Citera
gdaily Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Ett BÖR-krav var att det skulle vara en skattefri sida, en ett SKALL-krav. . Tveksamheter om var NB ligger (vissa säger bestämt EU, vissa säger utanför) föreligger, javisst. Den sajt som var "tvåa" i upphandlingen hade en garanterad prissumma på ungefär kvartsmiljonen-halvmiljonen dollar (jag säger inte exakt siffra), rekommendationen till styrelsen var bland annat att den fem-tio gånger större prispoolen vägde betydligt tyngre, då NordicBet garanterar 2,5 miljoner dollar i prispool. Citera
baller Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Alltså jag ifrågasätter inte upphandlingen eller valet av site som arrangör, utan vi försöker mer klarlägga vad som gäller. Sorry om det inte gick fram... Citera
Gahlster Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Alltså jag ifrågasätter inte upphandlingen eller valet av site som arrangör, utan vi försöker mer klarlägga vad som gäller. Sorry om det inte gick fram... Håller med. Med tanke på dom uppgifter som tagits fram så borde Morgan svarat lite mer utvecklande. Citera
gdaily Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 NB hävdar själva att de liger inom EU pokerskattemässigt. Jag personligen har ingen aning. Citera
baller Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 NB kanske kan svara på om följande stämmer: Alltså att Betpoint Ltd. (Isle of Man) är det dotterbolag vari Nordic Gaming Group Ltd. (Malta) bedriver sin pokerverksamhet. Dilemmat ligger i att a) vinnaren kommer offentliggöras det ligger i NB intresse, tidningar och annat b) Skatteverket kommer veta om det, eftersom det är tillräckligt med cash c) att NB anser att dom är skattefria om Skatteverket anser motsatsen spelar 0 roll... Citera
Recommended Posts