Gå till innehåll

NLT - Hur hantera denna mupp med TT ?


Recommended Posts

***** Hand History for Game 3486342761 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, February 03, 05:01:13 EDT 2006

Table Table 72438 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: AnalyseThis ( $174.60 )

Seat 2: torekalle ( $110.50 )

Seat 3: tishen ( $181.70 )

Seat 4: Benny_16 ( $124.15 )

Seat 5: elee23 ( $57.15 )

Seat 6: hero ( $120.60 )

tishen posts small blind [$0.50].

Benny_16 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Tc Th ]

elee23 raises [$2].

hero raises [$3].

AnalyseThis folds.

torekalle folds.

tishen folds.

Benny_16 folds.

elee23 raises [$4].

 

hero calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 8s, 5h, 6c ]

elee23 checks.

hero bets [$6].

elee23 raises [$15].

hero calls [$9].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

elee23 checks.

hero checks.

** Dealing River ** [ 9h ]

elee23 bets [$23].

hero folds.

elee23 does not show cards.

elee23 wins $64.35

 

 

Vad vill han med sitt liv ? Vad har han ? Reraise preflop Checkraise på flop, check på turn ? wtf ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man verkligen lägga in mer preflop mot en miniraise först in ? Är det inte bättre att bara höja upp lite för att rensa ut mörkarnas skräp ?

 

Hur gör du om du får en fet raise i nyllet när du reraisar ? Blir kanske på tok för dyrt att jaga set.

 

Tror han att jag går på en dubbel c/r ? Visst, det är partypoker, the shortbus of pokersites.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man verkligen lägga in mer preflop mot en miniraise först in ? Är det inte bättre att bara höja upp lite för att rensa ut mörkarnas skräp ?

 

Hur gör du om du får en fet raise i nyllet när du reraisar ? Blir kanske på tok för dyrt att jaga set.

 

Har du en read som säger att han miniraisar först in med stål är det väl läge att syna för set-värde. Att minihöja för setvärde förstår jag inte, då öppnar du ju upp betandet för minihöjaren igen, och då får han möjlighet att ge dig för dåliga odds att syna. Och träffar du set behöver du knappast oroa dig för mörkernas skräphänder.

 

Om inte minihöjaren är en rock, höjer jag nästan alltid rejält här (typ till 8), eftersom jag oftast har bäst hand + att jag har position. Får jag rejält omslag slänger jag.

 

EDIT: Finns ett annat skäl också, kom jag på. Hur gör du med stålhänderna AA och KK? Har svårt att tänka mig att du miniraisar med dem. Du läcker ju lite väl mycket information om du höjer olika mycket med olika starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man verkligen lägga in mer preflop mot en miniraise först in ? Är det inte bättre att bara höja upp lite för att rensa ut mörkarnas skräp ?

 

Hur gör du om du får en fet raise i nyllet när du reraisar ? Blir kanske på tok för dyrt att jaga set.

 

Tror han att jag går på en dubbel c/r ? Visst, det är partypoker, the shortbus of pokersites.

 

Om du är osäker så synar du bara, meningslöst att sitta och dutträjsa bara för att du är rädd att han slår om (det finns mer än en mupp i denna hand ;) ). Om du tror att du har bästa handen så gör du en rejäl raise och utvärderar den nya situationen som uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...