kfluffie Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Då var det slut för denna gången, tydligen... Day 1 Andy vs. Jennifer = Andy +$5 million Day 2 Andy vs. Todd = Andy +$1.5 million Day 3 Andy vs. Ted = Andy =+$3.5 million Game Over. Pros lose $10 million. Andy heading home with 10mil. Pros tail between their legs. Det stog på länken i denna tråd till pokerMagazine att han låste in sig i ett år och läste en massa böcker. Är han riktigt bra på poker eller är han bara en medelmåtta med tur?? Han ligger ju en del plus nu, 10 mille, men det är ju "ändå bara" 100BB och speciellt HU så är väl inte det onormalt med såna svägningar under 3 dagar?? Eller ... MVH //KF Citera
beachhouse Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 "Game Over. Pros lose $10 million. Andy heading home. Pros tail between their legs. Don't underestimate intelligence and the ability to apply oneself. If you want to know what I mean by intelligence, go to: www.bealconjecture.com" Citera
rockefeller Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Verkar ju sjukt skumt... fattar inte så mkt. En miljadär börjar lira mot proffsen, lär sig snabbt och börjar vinna över dom? Sen utmanar han dom och klår upp dom riktigt rejält? Kan ju inte vara tur om han ligger upp såpass mkt mot världens absolut bästa spelare som spelat i evigheter Bör kanske köpa boken. Citera
Hjort Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Verkar ju sjukt skumt... fattar inte så mkt. En miljadär börjar lira mot proffsen, lär sig snabbt och börjar vinna över dom? Sen utmanar han dom och klår upp dom riktigt rejält? Kan ju inte vara tur om han ligger upp såpass mkt mot världens absolut bästa spelare som spelat i evigheter 50BB kan inte vara tur ja. Jag rekommenderar att du spelar heads-up FLT några tusen händer och återkommer med en åsikt. Citera
Emilio Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Verkar ju sjukt skumt... fattar inte så mkt. En miljadär börjar lira mot proffsen, lär sig snabbt och börjar vinna över dom? Sen utmanar han dom och klår upp dom riktigt rejält? Kan ju inte vara tur om han ligger upp såpass mkt mot världens absolut bästa spelare som spelat i evigheter Bör kanske köpa boken. Vet att Hjort svarade och det här är i riktig besserweisser anda men hur tänker människor som säger sådant som du gör? Vad har pengarnas värde med det hela att göra? Det är väl snarare enheter (Big bets) man räknar? Jag säger inte att du är korkad, absolut inte, jag skulle tippa på att 90% av jordens befolkning resonerar exakt så som du gör. Citera
rickie Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Verkar ju sjukt skumt... fattar inte så mkt. En miljadär börjar lira mot proffsen, lär sig snabbt och börjar vinna över dom? Sen utmanar han dom och klår upp dom riktigt rejält? Kan ju inte vara tur om han ligger upp såpass mkt mot världens absolut bästa spelare som spelat i evigheter Bör kanske köpa boken. Vet att Hjort svarade och det här är i riktig besserweisser anda men hur tänker människor som säger sådant som du gör? Vad har pengarnas värde med det hela att göra? Det är väl snarare enheter (Big bets) man räknar? Jag säger inte att du är korkad, absolut inte, jag skulle tippa på att 90% av jordens befolkning resonerar exakt så som du gör. Han säger "Kan ju inte vara tur om han ligger upp såpass mkt". Han nämner inte om han menar kronor, dollar, big bets eller koskit. Citera
baller Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Förra gången (eller när det nu var, någon av gångerna) han spela så vann han 7,5mille och loosa sedan allt tillbaks igen och då inklusive en sina egna pengar, på 20k/40k, så +/- av detta slag är inget konstigt... Citera
morberg Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 If you want to know what I mean by intelligence, go to: http://www.bealconjecture.com Aha. Fermat's Last Theorem = FLT = Fixed Limit Texas. En tillfällighet? Citera
majorj Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 men hur tänker människor som säger sådant som du gör? Jag säger inte att du är korkad, absolut inte, jag skulle tippa på att 90% av jordens befolkning resonerar exakt så som du gör. Var inte så jävla högfärdig. Hur tänker du när du säger så där? 90 procent av jordens befolkning skiter fullständigt i poker. Citera
rockefeller Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Hmm, såg inte att limitsen var ganska höga, som sagt int läst så mkt. Fattade att dom var höga, men kanske inte riktigt av den magnituden. Rent löjliga summor. Hur som helst, vad tror ni proffsen tänker? Den enda som har en rulle för liret är ju såklart Beal, och tycker dom då det är värt det om det kan svänga så mkt och dom kanske inte har lika mycket edge som dom tror? Hur dålig är han? Jag hade definitivt gjort samma sak om jag hade haft pengarna Citera
Hjort Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Hur som helst, vad tror ni proffsen tänker? Den enda som har en rulle för liret är ju såklart Beal, och tycker dom då det är värt det om det kan svänga så mkt och dom kanske inte har lika mycket edge som dom tror? Hur dålig är han? Proffsen spelar i praktiken inte 100k-200k, de splittar ju vinst och förlust med varandra, så de spelar ju egentligen kanske 4k-8k eller något sånt beroende på hur stor andel de har. De har ju också sålt 100k-andelar till utomstående om jag förstått rätt. Jag hade definitivt gjort samma sak om jag hade haft pengarna Själv hade jag lagt pengarna på att ta över ett litet ,isolerat u-land och medelst legosoldater tvingat befolkningen att dyrka mig som en gud. Men jag antar att vi alla har olika smak. Citera
Supertequila Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 http://www.cardplayer.com/poker_news/detail.php?p_id=833 Beal är en extremt begåvad matematiker. Han spelar det spel inom TH som lättast kan behärskas med objektiva logaritmer, nämnligen heads up limit. Genom att tillämpa extremt höga limits så räknar han med att den statistiska variansen ska ge svängningar på plus/minus runt 10 milj dollar vilket hans bankroll kan hantera, men kan vara svårare för proffsen. Vad Beal gör helt enkelt, fast det inte är så enkelt, är att han spelar rakt igenom enligt statistiska beräkningar och räknar med att utfallet ska sprida sig jämnt över en lång session. Dock medför variansen som sagt kraftiga svängningar på så höga limits och han räknar med att när variansen slår till i hans fördel ska han ta ut proffsens satsade bankroll. För övrigt lyckades han just med det enligt ovan nämnda artikel. Citera
variance_beta Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 "Själv hade jag lagt pengarna på att ta över ett litet ,isolerat u-land och medelst legosoldater tvingat befolkningen att dyrka mig som en gud. Men jag antar att vi alla har olika smak." Jag tror vi alla innerst inne drömmer om det GG1, men få har styrkan att erkänna det. Citera
rockefeller Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Frågan är ju också om proffsen vill fortsätta, eller har Beal stannat och vill inte lira mer? Vad tror ni? Citera
Verdi Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Varför skulle inte Beal kunna vara lika bra på poker som de där proffsen? Beal visste säkert exakt vad han gjorde. Citera
Faxefux Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Någon som vet statusen i matchen nu? Vister/förluster? Totalt genom tiderna och nu senast? Citera
Sagge Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Varför skulle inte Beal kunna vara lika bra på poker som de där proffsen? Beal visste säkert exakt vad han gjorde. Därför att han inte är "proffs". I poker, till skillnad från mycket annat avgörs ens skicklighet i om man får/kan/skall/bör kalla sig pokerproffs. Själva etiketten är ju inte så viktig i andra sammanhang. Men i poker är det av yttersta vikt då det är enda möjligheten att avgöra om någon har haft tur eller om det var skicklighet. Det gäller tex om man synat där man inte har oddsen med sig men ändå lyckats vinna. Faxefux: Vad det gäller själva tävlingen så är den väl slut enligt inlägg i tråden ovan? Citera
Verdi Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Varför skulle inte Beal kunna vara lika bra på poker som de där proffsen? Beal visste säkert exakt vad han gjorde. Därför att han inte är "proffs". I poker, till skillnad från mycket annat avgörs ens skicklighet i om man får/kan/skall/bör kalla sig pokerproffs. Själva etiketten är ju inte så viktig i andra sammanhang. Men i poker är det av yttersta vikt då det är enda möjligheten att avgöra om någon har haft tur eller om det var skicklighet. Det gäller tex om man synat där man inte har oddsen med sig men ändå lyckats vinna. Faxefux: Vad det gäller själva tävlingen så är den väl slut enligt inlägg i tråden ovan? Men är du helt färdig? Jag tar om frågan: Exakt vad är det som gör att det är otänkbart att ett matematiskt geni kan vara lika bra eller bättre på HU limit? Besitter de där mytiska proffsen någon gudomlig klonk som gör att de är oslagbara? Beal sägs ju vara miljardär och därför spelar han bara för skojs skull. Kanske därför han inte är "proffs"? Citera
cheunce Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Men är du helt färdig? Jag tar om frågan: Exakt vad är det som gör att det är otänkbart att ett matematiskt geni kan vara lika bra eller bättre på HU limit? Besitter de där mytiska proffsen någon gudomlig klonk som gör att de är oslagbara? Beal sägs ju vara miljardär och därför spelar han bara för skojs skull. Kanske därför han inte är "proffs"? Verdi du har inte tänkt på att Sagge kanske var ironisk? Citera
Ekenstar Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Beal har nu mött Phil Ivey för HU spel med $30k/$60k blinds. Ivey har vunnit rejält: Tuesday, Feb. 21 – Play began in the late afternoon and blinds were set at $30k-60k, lower than the previous $50k-100k of the weeks past. Ivey seemed to hold the lead throughout the day’s match. Spectators in the high limit section of the Wynn poker room, who witnessed much of the action, shared their thoughts with Card Player. Most felt Ivey had exhibited an aggressive approach. In typical fashion, he sat blank faced, focused and with his mouth agape. Ivey has an intense and intimidating nature at any table and the one-on-one competition with Beal only seemed to magnify this trait. Play ended at around 7 p.m. PST and it appeared Ivey was up several racks. It was confirmed by a member of The Corporation that the number was $2 million in Ivey’s and The Corporation’s favor. Wednesday, Feb. 22 – First thing Wednesday morning, Ivey and Beal were again heads-up at the felt on table three at the Wynn. Blinds remained at $30k-60k and again, Ivey seemed to have an advantage over Beal. In less than eight hours of heightened competition, Ivey ended the day with another monetary gain of over $4.5 million. Ivey and Beal left the table of the poker room together while they conversed amongst themselves. Länk till Card Player Citera
Ekenstar Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Skrivs endel på Bluff Magazines forum i den här tråden: Phil ended up $2 million ahead for the group. I have to run to dinner but there was also a $25,000 coin flip after the day's play, won by Ivey. (He called heads.) I'll explain later if I get the chance. De singlande slant även på slutet av dag 2: They flipped a coin for $50,000 at the end of the day. Andy called heads. When it came up tails, he said, "Who didn't know how that was going to come out?" Citera
Ekenstar Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 23/2: Ivey vinner 10 miljoner av Beal Again, and for the last time, I apologize for the delay. Here are the highlights: 1. They played $50,000-$100,000. Ivey wanted the higher limit and, of course, Beal wanted it. Ivey convinced the pros, who I think were very divided about it. And even though Andy lost $10 million today, he made a point of thanking Phil at the end and saying, completely sincerely, "Thanks for getting the stakes raised to fifty and one hundred." Not sarcastically, but honestly. 2. Andy was ahead by $1-2 million for the first half of the match. Like the first two days, Phil controlled the action by always raising, always betting, but Andy had him timed very well for picking him off. 3. In a space of 3 hands, Phil made back most of that deficit. Big pots, concealed strength, wicked rivers, etc. etc. etc. (See the May issue of BLUFF for the details.) But Phil took over the lead and just ACCELERATED. 4. He made the $10 million in about 4 hours. (I'll check my notes after returning home and get you and "exact" or you'll read it in my May story, but Andy had the lead for half and Phil had the lead for half. But Phil had it for the better half, and the bigger half.) 5. The game became wild, reckless, and unrelentlessly aggressive. The timing Andy had in picking Phil off had failed. Andy got some river suck-outs but, now behind, probably became dispirited when he was the victim. (Phil, in contrast, was not affected in the least when Andy sucked out. So I can't tell you if Andy took more bad beats or just got affected by it more.) But with constant reraising and nobody folding, the river will decide a lot of hands. Phil won more of those, which made the game just that much more out of control. 6. It finished up about 45 minutes before my first post. Andy said he's done with poker for ever. One of the pros said he would bet me that Andy will be back within six months. It's not a matter I'll speculate about. (I will tell you, though, that Andy Beal gave me his pocket watch at the end. Say what you will but he BELIEVES that he's done.) 7. Andy was a total gentleman, and so was Phil Ivey, and so were the several pros in the room, who came because they were concerned about how their investment was doing but kept discretely hidden so not to appear to be gloating over the result. I'm heading for home and may try to post something late, late, late tonight, or maybe tomorrow. But you're going to be looking at one helluva story for the April issue of BLUFF, about Andy's first two trips to Vegas this month, and a very interesting conclusion which I think BLUFF will run in May. I consider myself lucky to know Andy Beal and to have gotten to see all this from this vantage point. I saw a lot of remarkable play by the pros, but I have to admit that sitting across a table from Phil Ivey for three days was MIND BLOWING. I don't think anyone has ever tried to show that or describe that. Maybe I'll give it a shot. Citera
Jonte_J Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag var där! Såg det live! Så nära man nu fick komma =) Citera
Backemann Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Är Ivey också med i the corporation? eller spelar de ett annat parti själva? Citera
Supertequila Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 http://www.cardplayer.com/poker_news/detail.php?p_id=841 Phil är med i The Corporation. Citera
Recommended Posts