spinner Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Är främst intresserad av hur ni anser man skall spela på lägre nivåer (upp till 0,25-0,50) men alla synpunkter är alltid roligt. På låga limits får man relativt ofta se floppen gratis när man sitter på stora mörken. Emellanåt händer det ju helt uppenbart att man träffar något också, men ofta med en skithand. Detta hände tidigare idag: Sitter med J6o och får se floppen gratis tillsammans med fyra andra. Flop: 26Q regnbåge Vad gör man nu då? Skall jag vara beredd på att syna småbets, lägga mig vid potbet, beta själv eller vad? Har naturligtvis diverse read på spelarna vid bordet, men är det värt att jaga set eller mediokert tvåpar, och till vilket pris? Magkänslan säger att de här situationerna oftast kostar mer än vad de bringar in och jag lägger mig oftast i dessa situationer. Kommentarer? Citera
Baloos Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Checka och ge upp potten om någon betar vettigt. Ibland händer det dock att någon lägger in säg 2$ i en 16$ pott, då kan du syna eller höja för att plocka upp potten från fall till fall. Citera
psatiw Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Beroende på hur många som är i potten kan du även variera med att betta rakt ut på en sån flop. Får du motstånd ger du förstås upp ganska omgående. Citera
Recommended Posts