Gå till innehåll

NLT - AJs missar floppen. Hur spela efter floppen?


Recommended Posts

En hand jag spelade tidigare idag som jag skulle vilja ha lite synpunkter på. Hur skulle ni spelat. Gjorde jag rätt?

 

- Psymorph sitting in seat 1 with $20.51

 

- Mike23 sitting in seat 2 with $13.21 [Dealer]

 

- findus01 sitting in seat 3 with $7.69

 

- Bleys sitting in seat 4 with $39.48

 

- krympling sitting in seat 5 with $12.28

 

- Max Cady sitting in seat 6 with $9.40

 

- Johan_I sitting in seat 7 with $28.15

 

- fordy10 sitting in seat 8 with $33.04

 

- themangokid sitting in seat 9 with $20.72

 

- palmen837 sitting in seat 10 with $23.21

 

 

 

findus01 posted the small blind - $0.10

 

Bleys posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to Max Cady: Ace of Diamonds, Jack of Diamonds

 

krympling folded

 

Max Cady raised - $0.80 Schysst hand, gör en standard raise

 

Johan_I folded

 

fordy10 folded

 

themangokid folded

 

palmen837 folded

 

Psymorph called - $0.80

 

Mike23 folded

 

findus01 folded

 

Bleys folded

 

Pottstorlek: $1.90

 

** Dealing the flop: King of Clubs, 5 of Diamonds, Queen of Clubs

 

Max Cady bet - $1.00 Ingen bra flop men måste veta vart jag står, betar lite mer än halvpott

 

Psymorph called - $1.00 Syn, inte bra

 

Pottstorlek: $3.90

 

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

 

Max Cady checked Checkar och hoppas på gratis kort, fel eller?

 

Psymorph bet - $2.00

 

Max Cady called - $2.00 Hmm, $5.90 i potten coh det kostar $2 att syna? Har odds att syna

 

Pottstorlek: $7.90

 

** Dealing the river: 4 of Spades

 

Max Cady checked Piss! Missade, checkar och och blundar....

 

Psymorph ????

 

Ja, hur hade ni spelat handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du är beredd att syna ett halvt potbet på turn så tycker jag att du ska vara den som bettar.

På rivern så missar du ditt drag så det är en check/fold i normala fall, men ditt svaga bet på floppen och check/call på turn tycker jag motiverar ett stopbet på rivern för att hindra ett missat klöverfärgsdrag alt. stegdrag från att bluffa bort dig. Det är också den enda handen du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Varför sitter du med ett halvt maxinköp för? Sitt med ett helt eller kliv ner i nivå.

 

2) Preflop - standard.

 

3) Det där är inte alls en dålig flop för dig. Även om Fi kan ha träffat så har du oftast ett levande överkort + hålstegdraget samt backdoorfärgen. Här skulle lite reads hjälpa - hur har Fi tidigare spelat i preflophöjde potter när någon betar in i honom? Har han försökt stjäla potterna om det checkats till honom?

 

Ca 70% av gångerna betar jag ut, lite mer än vad du gör dock - kanske 1.4 dollar. Resterande 30 checkar jag och ser vad han hittar på.

 

3) Turn - Backdoorfärg på ingång! Helt rätt att checka, betar du ut kan han slå om tillräckligt mycket för att tvinga dig att lägga. Du har minst 12 outs för nötterna, rätt ofta har du 15 outs (när ditt ess lever). Helt korrekt att checka. Han betar 2 dollar i en pott på ca 4 (PS! Skriv ut pottstorlek för varje gata så man slipper räkna själv, du får säkert mer svar då), du har nästan direkta odds för synen samt implicita, har han något så lär han betala av i alla fall ett 2/3-pottbet på rivern. Så syn är helt korrekt på hans halvpottbet.

 

4) River - Check/fold. Du kan inte representera något vettigt och du får sällan fold av en sämre hand. Ge upp och ta nästa pott. Och reloada så att du har fullt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...