Bluffaren Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Jag tolkar ett förlorat inköp som ett badbeat. Skum tolkning.. Hur är din tolkning av det då? Ett badbeat är ju när man har exempelvis nötfärgen på turn och går all in och någon med typ K 3 (triss i 3:or) synar och får in kåk med rivern. Citera
PaleRider Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kan vi inte försöka enas om vad som är en bad beat en gång för alla. Själv tycker jag att det är när man är MINST 80%-ig favorit när pengarna åker in (om vi talar all-ins) och potten absolut inte ger odds att syna (säg att potten ger fi 1:2 för syn). Detta täcker AA mot KK all-in preflop och de flesta utdragningar av stegar och färger från turn till river. Citera
Bluffaren Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Jag tycker att det är lite latjo med uttrycket fi (fienden) eftersom det är samma som används i krig eller står förkortningen för något annat? Citera
Gummo Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Det är förvånande att se att kunskapsnivån rörande detta är så låg på ett forum där de flesta hävdar att de är så bra på poker. Lite, inte riktigt, men lite som att ett gäng fotbollsspelande ungdommar skulle diskutera vad offside egentligen betyder: Kunnig: Men du, jag är ju offside om jag är närmare motståndarmålet än näst sista motspelaren när passet slås till mig, typ. Kunnig på annat: Nä, jag tolkar en förlorad match som en offside. Citera
Big Less Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kan vi inte försöka enas om vad som är en bad beat en gång för alla. Själv tycker jag att det är när man är MINST 80%-ig favorit när pengarna åker in (om vi talar all-ins) och potten absolut inte ger odds att syna (säg att potten ger fi 1:2 för syn). Detta täcker AA mot KK all-in preflop och de flesta utdragningar av stegar och färger från turn till river. Vad ska vi med ordet "bad beat" till, om det betyder samma sak som en vanlig utdragning? Har fi mer än en out är det fan ingen bad beat. Citera
Verdi Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kan vi inte försöka enas om vad som är en bad beat en gång för alla. Själv tycker jag att det är när man är MINST 80%-ig favorit när pengarna åker in (om vi talar all-ins) och potten absolut inte ger odds att syna (säg att potten ger fi 1:2 för syn). Detta täcker AA mot KK all-in preflop och de flesta utdragningar av stegar och färger från turn till river. Vad ska vi med ordet "bad beat" till, om det betyder samma sak som en vanlig utdragning? Har fi mer än en out är det fan ingen bad beat. Bad Beat Jackpot vinner man ju när man får en väldigt bra hand slagen. Typ förlora fyrtal i ess mot en Royal eller dyl. Det behöver ju inte innebära att man blir utdragen, bara att man förlorar när man rimligen bör vara nästan 100% på att vinna innan showdown. Citera
Bluffaren Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kan vi inte försöka enas om vad som är en bad beat en gång för alla. Själv tycker jag att det är när man är MINST 80%-ig favorit när pengarna åker in (om vi talar all-ins) och potten absolut inte ger odds att syna (säg att potten ger fi 1:2 för syn). Detta täcker AA mot KK all-in preflop och de flesta utdragningar av stegar och färger från turn till river. Vad ska vi med ordet "bad beat" till, om det betyder samma sak som en vanlig utdragning? Har fi mer än en out är det fan ingen bad beat. Hi hi hi hi!! Där dök förkortningen fi upp igen! Citera
Bluffaren Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kan vi inte försöka enas om vad som är en bad beat en gång för alla. Själv tycker jag att det är när man är MINST 80%-ig favorit när pengarna åker in (om vi talar all-ins) och potten absolut inte ger odds att syna (säg att potten ger fi 1:2 för syn). Detta täcker AA mot KK all-in preflop och de flesta utdragningar av stegar och färger från turn till river. Vad ska vi med ordet "bad beat" till, om det betyder samma sak som en vanlig utdragning? Har fi mer än en out är det fan ingen bad beat. Bad Beat Jackpot vinner man ju när man får en väldigt bra hand slagen. Typ förlora fyrtal i ess mot en Royal eller dyl. Det behöver ju inte innebära att man blir utdragen, bara att man förlorar när man rimligen bör vara nästan 100% på att vinna innan showdown. Men nu gäller frågan trots allt inte Bad Beat Jackpot. Att det krävs en monsterförlust som fyrtal vs royal beror förstås enbart på att spelbolaget annars ständigt hade fått betala ut pengar på grund av badbeats. Det innebär inte att endast fyrtal mot royal är en äkta badbeat Men det var kanske inte så du menade? Skönt att få leka lite duktig Citera
Waggho Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Hi hi hi hi!! Där dök förkortningen fi upp igen! Citera
Bluffaren Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Hi hi hi hi!! Där dök förkortningen fi upp igen! fi som i fienden Citera
Klyka Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Ja, det är verkligen ett sammanträffande att fi används på precis samma sätt som i det millitära. Ännu intressantare är det sammanträffande att ordet råkar vara TAGET från det millitära. Helt galet. What are the odds? Citera
Verdi Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Kan vi inte försöka enas om vad som är en bad beat en gång för alla. Själv tycker jag att det är när man är MINST 80%-ig favorit när pengarna åker in (om vi talar all-ins) och potten absolut inte ger odds att syna (säg att potten ger fi 1:2 för syn). Detta täcker AA mot KK all-in preflop och de flesta utdragningar av stegar och färger från turn till river. Vad ska vi med ordet "bad beat" till, om det betyder samma sak som en vanlig utdragning? Har fi mer än en out är det fan ingen bad beat. Bad Beat Jackpot vinner man ju när man får en väldigt bra hand slagen. Typ förlora fyrtal i ess mot en Royal eller dyl. Det behöver ju inte innebära att man blir utdragen, bara att man förlorar när man rimligen bör vara nästan 100% på att vinna innan showdown. Men nu gäller frågan trots allt inte Bad Beat Jackpot. Att det krävs en monsterförlust som fyrtal vs royal beror förstås enbart på att spelbolaget annars ständigt hade fått betala ut pengar på grund av badbeats. Det innebär inte att endast fyrtal mot royal är en äkta badbeat Men det var kanske inte så du menade? Skönt att få leka lite duktig Jag menade att bad beat inte alltid behöver vara detsamma som en utdragning på river. Det kan ju lika gärna vara nötkåken mot fyrtalet och andra saker. Min definition är alltså när man är störtsäker på att vinna potten men ändå förlorar den. Citera
kausti Postad 26 November , 2006 Rapport Postad 26 November , 2006 Tror rekordet är 13 inköp back under 1-2 dagar Citera
Recommended Posts