loka2 Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Den här handen spelade jag igår i en liveturnering med min pokerförening. Jag har precis blivit flytta till ett nytt bord så jag har ingen read på honom. Blinds 150 - 300 / Ante 50 Mp+2 - ca 14000 chips Hero - 12575 UTG - fold MP+1 - fold Han sitter MP+2 - Raise 1000 Mp+3 - fold Mp+4 - fold Dealer - fold Hero - AJo / Jag tittar ner på AJo och bestämmer mig efter en stunds tänkande att jag synar. Rätt fel? Borde jag ha slängt handen här. Big blind - fold Flop 5 A 8 Rainbow Hero - Bets 1500 / Jag bettar 1500 för att se vart jag står. Mp+2 - synar Turn 6 Hero - Bet 2000 /Nu i efterhand känns det som om jag skulle ha checkat, rätt fel? Mp+ 2 - Is all-in /? Citera
Big Less Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Hero - AJo / Jag tittar ner på AJo och bestämmer mig efter en stunds tänkande att jag synar. Rätt fel? Borde jag ha slängt handen här. Absolut. Du har värsta tänkbara problemhand i värsta tänkbara position. AJ ska i mucken där. Citera
el_kryddo Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Blixtfold, utan å blinka. Tror du han är ute å svajar eller att du kan få honom å lägga ett lågt/mellan pocketpar kan du höja, men du ska aldrig syna med AJ i hopp om att ha ett starkare ess. Träffar du ditt ess och han inte har ett ess får du inte bra betalt. Har han ett starkare ess kan du förlora väldigt mycket. Summa summarum - en jävla skithand. Citera
Recommended Posts