Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen spelade jag igår i en liveturnering med min pokerförening. Jag har precis blivit flytta till ett nytt bord så jag har ingen read på honom.

Blinds 150 - 300 / Ante 50

Mp+2 - ca 14000 chips

Hero - 12575

UTG - fold

MP+1 - fold

Han sitter MP+2 - Raise 1000

Mp+3 - fold

Mp+4 - fold

Dealer - fold

Hero - AJo / Jag tittar ner på AJo och bestämmer mig efter en stunds tänkande att jag synar. Rätt fel? Borde jag ha slängt handen här.

Big blind - fold

Flop 5 A 8 Rainbow

Hero - Bets 1500 / Jag bettar 1500 för att se vart jag står.

Mp+2 - synar

Turn 6

Hero - Bet 2000 /Nu i efterhand känns det som om jag skulle ha checkat, rätt fel?

Mp+ 2 - Is all-in /?

Postad
Hero - AJo / Jag tittar ner på AJo och bestämmer mig efter en stunds tänkande att jag synar. Rätt fel? Borde jag ha slängt handen här.

Absolut. Du har värsta tänkbara problemhand i värsta tänkbara position. AJ ska i mucken där.

Postad

Blixtfold, utan å blinka. Tror du han är ute å svajar eller att du kan få honom å lägga ett lågt/mellan pocketpar kan du höja, men du ska aldrig syna med AJ i hopp om att ha ett starkare ess.

Träffar du ditt ess och han inte har ett ess får du inte bra betalt. Har han ett starkare ess kan du förlora väldigt mycket. Summa summarum - en jävla skithand.