Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NLT 0.05/0.10

Får Q:diamond: Q:club: på knappen. 4 limpers. Höjer till 0.40 och får två syn.

Flop: 7:heart: 5 :diamond: T:heart:

Pot: 1.55

nr 1: check

nr 2: bet 0.50

Enligt min erfarenhet så bettas det så här med alla möjliga konstiga drag, toppar osv. Med överpar och dragvänlig bräda så är det bara att ta betalt.

Jag: raise till 2.50

nr 1: fold

nr 2: call

Turn: A:heart:

Pot: 6.55

nr 2: bet 1.50

(inga speciella reads på fi. vi har båda kvar 6 i stacken innan hans bet ovan)

Ax, färgdrag, och andra floppade händer slår mig. Den enda handen som jag slår och som skulle fortsätta betta är ett missat stegdrag. Utan ett eget färgdrag så ligger man antagligen något före eller mycket långt efter här. Synar vi på turn måste vi antagligen även betala på rivern, och vi vill inte betala av en färg.

I mina ögon finns det så många fler händer som slår mig än som jag slår. Visst, jag får se riverkortet billigt men jag har ju "inga" outs om jag ligger efter. Vad gör ni?

Postad

Jag börjar nog bli tjatig nu men... du måste ha en read för att det ska vara meningsfullt att spekulera i hur man agerar här. Om du känner till hans spelstil så blir det helt plötsligt enkelt att ta ett beslut. Men om jag nu måste ta ett beslut i ett vacuum här så är det fold, då det är högst sannolikt att du är slagen.

Sedan tycker jag du bör räjsa mer preflop. Du spelar på så låg nivå att standardrådet 3-4bb är alldeles för lågt, 5-6 snarare. Sedan måste du lägga till för att du har limpare framför dig, 0.5-1bb/limpare beroende på deras spelstil. Så du kan lätt höja till $0.70 här och få en syn av någon stolle som tycker att hans hand är tillräckligt bra för att spela. Målet är att skapa en stor pott mot en motståndare.

Samma med floppen, du kan räjsa ytterligare här och ändå få en syn = mer pengar till dig ;).

Postad
Jag börjar nog bli tjatig nu men... du måste ha en read för att det ska vara meningsfullt att spekulera i hur man agerar här.

Tjata på :) Nackdelen med att spela flera bord antar jag. Det brukar vara lätt att identifiera dom riktiga tomtarna och dom som vet hur man spelar aggressivt. Dom andra hamnar i en gråzon när man har 30 spelare att hålla koll på. Vill byta site från betandwin som kör BOSS Medias klient men på sista tiden drar jag 40bb/h och det vill jag inte sluta med.

Sedan tycker jag du bör räjsa mer preflop. Du spelar på så låg nivå att standardrådet 3-4bb är alldeles för lågt, 5-6 snarare. Sedan måste du lägga till för att du har limpare framför dig, 0.5-1bb/limpare beroende på deras spelstil.

I hear you. Eftersom jag höjer lika mycket med alla händer jag spelar så måste jag väl bara ställa mig in mentalt på att stoppa in 10% av stacken med tex KQ i sen position, eller helt enkelt sluta spela dom händerna. Oftast är dock motståndet så vekt att ett CB in i 5 spelare inte är något problem.

Postad

Du måste beta mer på dom båda tidigare gatorna!! På så sätt får du även lättare beslut senare i handen...

Myssions post är klockren mao.

Jag spelar inte så mycket micro, men ändå: 40bb/h låter som extrem rush. 3 bord 10-handed? Jag skulle knappt våga hoppas på att det snittet håller i sig...

10% av stacken PF med KQ? knappast. (förutsätter 100bb i stacken)

CB när du är tom mot 5 spelare låter inte heller särskilt smart... Brukar inte spelarna på micro ha en tendens att syna ner med skräp?