Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT

Ruterkung

Recommended Posts

Usch och fy för varians. Ena session kan man inte missa någonting och andra kan man inte träffa någonting. Det tråkiga är bara att man ska spela på 3/6 när man missar allt. Funderar på att börja lira 3/6 hela tiden men verkar ha lite ont om pengar. Har smygbackat som fan på ölen på senaste tiden, blä. En sak som är både bra och dåligt är att o'learys har cp tider nu vilket gör att jag inte kan gå dit och kolla på fotboll längre. Blåser typ 15-20K där varje säsong... En annan sak som är lite jobbig är att jag nog måste spela seriösare i homegamen också. Gick ganska bra för mig i ett par år vilket gjorde att jag har lekt/klantat bort en del stålar där på senaste tiden. Skärpning nu! Har ett jobb nu vilket jag får lite pengar på så jag kan nog fortsätta på den inslagna vägen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ny dag, nya HH's.

Hand 1:

Jag har nyss satt mig på bordet, inga reads.

PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, 3club.gif.

3 folds, Button calls, SB completes, Hero checks.

Flop: (3 SB) 8diamond.gif, 9club.gif, Jdiamond.gif(3 players)

SB bets, Hero raises, Button folds, SB 3-bets, Hero calls.

Träffar topparet med skithanden vilket jag är ganska nöjd med. Mindre nöjd när SB kör på. Kan jag cappa här eller ska jag inse att jag är slagen?

Turn: (4.50 BB) Kdiamond.gif(2 players)

SB bets, Hero folds.

urk, ta potten. Ger jag upp den för lätt?

Final Pot: 5.50 BB

Hand 2:

Detta är handen efter den första, inga reads som sagt.

PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with 9club.gif, 9spade.gif.

UTG calls, 3 folds, Hero raises, BB calls, UTG calls.

Flop: (6 SB) 8spade.gif, 4diamond.gif, 8club.gif(3 players)

Hero bets, BB raises, UTG folds, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

En okej flop. Tror jag leder här. Har det någon betydelse att jag vek ner mig innan vilket får de att tro att jag är vek?

Turn: (7 BB) Jheart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets, Hero raises, BB folds.

Knekten skrämmer mig inte nämnvärt och jag går för c/r, rätt? Är det blixtvik mot trebet?

Final Pot: 10 BB

Hand 3:

Första handen på bordet. Kunde fått en sämre starthand...

PokerStars 2/4 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Adiamond.gif.

UTG raises, Button calls, 1 fold, Hero 3-bets, UTG calls, Button calls.

Flop: (9.50 SB) 2diamond.gif, 4diamond.gif, Theart.gif(3 players)

Hero bets, UTG calls, Button raises, Hero 3-bets, UTG folds, Button caps, Hero calls.

En bra flop för mig och jag kör på. Har även bakdörrsfärgen ifall jag skulle ligga efter.

Turn: (9.25 BB) 2heart.gif(2 players)

Hero bets, Button calls.

Bordet parar sig men det stör mig inte nämnvärt. Fi lugnar ner sig, verkar som han har JJ-QQ och tror han är slagen.

River: (11.25 BB) 3spade.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls.

Ett totalt ofarligt kort men varför börjar han mucka med mig? Vad ska han ha?

Final Pot: 19.25 BB

:club::diamond::heart::spade:

Jag har några händer till på lager men vi väntar med dem och tar dessa först. Tycker ni att jag kan ha mer händer i varje post eller blir det för rörigt? Är tre händer för mycket?

Länk till kommentar

Hand 1: Blindsförsvar är en stor lucka hos mig så ta orden inte för allvarligt. Men jag tycker det känns som att du är slagen. Enkel fold.

Hand 2: En trebet på turn kan lika bra vara ett move. Detta är ju såklart read-beroende, vilket du ju inte har, så kanske det är läge för fold tills du har mer information. Det andra alternativet är ju att syna ner. Om inte annat så för att få information om spelaren, om du tror du tjänar på det i längden. Vad kan han ha liksom? ;)

Hand 3: Håller med om din analys om att han har ett högt pp. Men han kan också sitta på 56 i ruter, med tanke på det passiva preflop-spelet.

Länk till kommentar

Hand 3: Ser onekligen ut som ett överpar från bettandet på flop och turn, även om man borde kunna förvänta sig en 3-bet preflopp med JJ-QQ. En hand som innehåller en T, är väl inte heller otänkbar. Men varför Fi:s plötsliga raise på rivern? Vi måste väl tro att fi tror att du har en stark hand här, förmodligen gissar han på ett överpar. Spelar sällan FL SH, men jag skulle bara syna raisen där, svårt att se nån annan hand än 6 :diamond: 5 :diamond: eller nån märkligt, på turn, slowspelad 22, 44, TT. Har här förstås utgått från att fi är någorlunda rationell.

Länk till kommentar

Hand 2: En trebet på turn kan lika bra vara ett move. Detta är ju såklart read-beroende, vilket du ju inte har, så kanske det är läge för fold tills du har mer information. Det andra alternativet är ju att syna ner. Om inte annat så för att få information om spelaren, om du tror du tjänar på det i längden. Vad kan han ha liksom? ;)

hmm, hänger inte med här :) . Menar du turn=flop eller var kommer trebeten ifrån?

Hand 3: Ser onekligen ut som ett överpar från bettandet på flop och turn, även om man borde kunna förvänta sig en 3-bet preflopp med JJ-QQ. En hand som innehåller en T, är väl inte heller otänkbar. Men varför Fi:s plötsliga raise på rivern? Vi måste väl tro att fi tror att du har en stark hand här, förmodligen gissar han på ett överpar. Spelar sällan FL SH, men jag skulle bara syna raisen där, svårt att se nån annan hand än 6 5 eller nån märkligt, på turn, slowspelad 22, 44, TT. Har här förstås utgått från att fi är någorlunda rationell.

Tänkte inte riktigt på :5d::6d: men spelet stämmer in lite på det och :Ad::5d:. Det som är så konstigt med spelet bara är att om man kallsynar en raise UTG med :5d::6d: / :Ad::5d: så borde man väl inte förstå att höja flop med drag, tänker jag fel? Han borde inte sitta med set/2 för då borde han ju höja mig på turn med. Känns ju ganska konstigt att trycka flop men inte fortsätta på turn. Standard fiskspel är ju annars att bara syna med settet på flop och trycka turn. P.ga av dessa saker antog jag att fi var komplett korkad och trodde han klonkat in trepar/T/JJ-KK. har jag det minsta rätt i mitt resonemang?

Länk till kommentar

Turn: (7 BB) J (2 players)

Knekten skrämmer mig inte nämnvärt och jag går för c/r, rätt? Är det blixtvik mot trebet?

hmm, hänger inte med här :) . Menar du turn=flop eller var kommer trebeten ifrån?

Jag bara svara på din fråga, den andra i alla fall ;)

Länk till kommentar

Turn: (7 BB) J (2 players)

Jag bara svara på din fråga, den andra i alla fall ;)

ahh, jag visste ju att jag var dum :D

Länk till kommentar

Hålpipa + några andra drag, orka vika då.

PokerStars Game #6020702046: HOSE (7 Card Stud Limit, $1/$2) - 2006/08/23 - 05:51:24 (ET)

Table 'Marfik II' 8-max

Seat 2: JAMES IVAN ($55.80 in chips)

Seat 4: JustForSpite ($29.30 in chips)

Seat 6: brodertuck ($35.60 in chips)

brodertuck: posts the ante $0.10

JAMES IVAN: posts the ante $0.10

JustForSpite: posts the ante $0.10

*** 3rd STREET ***

Dealt to JAMES IVAN [Jc]

Dealt to JustForSpite [9h]

Dealt to brodertuck [3d 4c Ad]

JustForSpite: bets $1

brodertuck: raises $1 to $2

JAMES IVAN: folds

JustForSpite: raises $1 to $3

brodertuck: calls $1

*** 4th STREET ***

Dealt to JustForSpite [9h] [7h]

Dealt to brodertuck [3d 4c Ad] [Ts]

brodertuck: checks

JustForSpite: bets $1

brodertuck: calls $1

*** 5th STREET ***

Dealt to JustForSpite [9h 7h] [Qs]

Dealt to brodertuck [3d 4c Ad Ts] [2c]

JustForSpite: bets $2

brodertuck: calls $2

*** 6th STREET ***

Dealt to JustForSpite [9h 7h Qs] [4s]

Dealt to brodertuck [3d 4c Ad Ts 2c] [6s]

*** RIVER ***

Dealt to brodertuck [3d 4c Ad Ts 2c 6s] [Th]

*** SHOW DOWN ***

JustForSpite: shows [Js Td 9h 7h Qs 4s 6d] (high card Queen)

brodertuck: shows [3d 4c Ad Ts 2c 6s Th] (a pair of Tens)

brodertuck collected $19.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $20.30 | Rake $0.75

Seat 2: JAMES IVAN folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 4: JustForSpite showed [Js Td 9h 7h Qs 4s 6d] and lost with high card Queen

Seat 6: brodertuck showed [3d 4c Ad Ts 2c 6s Th] and won ($19.55) with a pair of Tens

Länk till kommentar

Enhetsmatris, förstår du nu varför 74 äger?

Preflop: Hero is UTG with 7diamond.gif, 4diamond.gif.

Hero raises, 3 folds, SB calls, BB calls.

Flop: (6 SB) Qspade.gif, 5diamond.gif, Aclub.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB folds, BB calls.

Turn: (4 BB) 6heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB folds.

Final Pot: 5 BB

Tyvärr synar han inte min turnbet :(

Länk till kommentar

Enhetsmatris, förstår du nu varför 74 äger?

Preflop: Hero is UTG with 7diamond.gif, 4diamond.gif.

Hero raises, 3 folds, SB calls, BB calls.

Flop: (6 SB) Qspade.gif, 5diamond.gif, Aclub.gif(3 players)

Turn: (4 BB) 6heart.gif(2 players)

Tyvärr synar han inte min turnbet :(

Svar ja. Nu är det ju statistiskt bevisat att 74 är grym. Först förlorade jag mot den, och sen vann du med den. 100%! ;)

Ska nog börja mixa upp spelet lite med 74 jag med. Får den vara offsuit?

Länk till kommentar

74o är grym, kan du klonka två olika färger med, 74s bara en.

Hur som, att inte spela 74 off eller suited är korkat. Tänkte berätta en liten hemlis.

Han som knacka koden till Party la in en liten grej som han kunde använda om han inte fick betalt ordentligt. (nu har det iof visat sig att han fick det men "buggen" är kvar) Det han la in var att 74 vinner mer än den ska vilket betyder att den fungerar som en bonus. Om ni söker på mina poster kommer ni se att jag uppmanar alla som spelar 74 att cappa preflop, det är helt enkelt för värde. Varför 74? Hur många spelar den regelbundet och skulle avslöja knepet?

Spela 74 varje månad på Party och ni har i prinicip fixat bananförsäljning.

Bra va?

Länk till kommentar

Självklart får den vara offsuit, det blir likadant ändå!

Preflop: Hero is CO with 4spade.gif, 7heart.gif.

2 folds, Hero raises, 1 fold, SB calls, BB calls.

Flop: (6 SB) 8diamond.gif, 5spade.gif, 3club.gif(3 players)

Turn: (4 BB) 2spade.gif(2 players)

:club::diamond::heart::spade:

Till en tråkigare sak. Stör mig att jag inte stängde av skiten när det gick bra. Var såhär ------- nära (dvs någon cm) att stänga av men då säger den inre rösten, några händer till, några till och sen skiter ju sig allt.

Sista handen i dagens session:

PokerStars 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with Tdiamond.gif, Jdiamond.gif.

1 fold, MP calls, Hero raises, 1 fold, BB 3-bets, MP calls, Hero calls.

Flop: (9.50 SB) 8diamond.gif, Adiamond.gif, Kdiamond.gif(3 players)

BB bets, MP calls, Hero raises, BB calls, MP calls.

Turn: (7.75 BB) 2heart.gif(3 players)

BB bets, MP calls, Hero raises, BB calls, MP calls.

River: (13.75 BB) 8spade.gif(3 players)

BB bets, MP calls, Hero raises, BB 3-bets, MP folds, Hero calls.

Final Pot: 20.75 BB

Results in white below:

BB has Ah Ac (full house, aces full of eights).

Hero has Td Jd (flush, ace high).

Outcome: BB wins 20.75 BB.

Jag vet att det inte är någon "utdragning" att gråta för emn det är så typiskt bara. Började tilta lite innan när alla får sina tråkiga set eller trissar...

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Kclub.gif.

UTG raises, MP calls, 3 folds, Hero 3-bets, UTG calls, MP calls.

Flop: (9.50 SB) 8heart.gif, Aspade.gif, 5diamond.gif(3 players)

Hero bets, UTG calls, MP folds.

Turn: (5.75 BB) 4club.gif(2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG caps, Hero calls.

River: (13.75 BB) 5club.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls.

Final Pot: 15.75 BB

Results in white below:

Hero has Ac Kc (two pair, aces and fives).

UTG has 8d 8c (full house, eights full of fives).

Outcome: UTG wins 15.75 BB.

Bra spelat av mig... Varför orkar jag inte vika mot cappen? Det måste jag väl?

Har förövrigt vunnit hela 40%(!) av mina AA och ligger väl runt 40-50% med AK, fina siffror. Det är ju ett helvete att man tvingas spela massa skithänder för att vinna potterna, det är det enda som jag kan vinna med. Iofs är det kul med men så jäkla jobbigt att hålla på att först träffa med 85o och sen orka värdeta 8:an när det är 3 överkort ute. Snälla, ge mig en träff med AK så jag kan defilera i mål nån gång!

Detta inlägget skulle ju vara fyllt av normala HH's istället för dessa tråkiga badbeats men jag blir så arg av att missa allting.

Miami för i helvetia, du skulle ju inte berätta den hemlisen! :evil:

Länk till kommentar

74o är grym, kan du klonka två olika färger med, 74s bara en.

Hur som, att inte spela 74 off eller suited är korkat. Tänkte berätta en liten hemlis.

Han som knacka koden till Party la in en liten grej som han kunde använda om han inte fick betalt ordentligt. (nu har det iof visat sig att han fick det men "buggen" är kvar) Det han la in var att 74 vinner mer än den ska vilket betyder att den fungerar som en bonus. Om ni söker på mina poster kommer ni se att jag uppmanar alla som spelar 74 att cappa preflop, det är helt enkelt för värde. Varför 74? Hur många spelar den regelbundet och skulle avslöja knepet?

Spela 74 varje månad på Party och ni har i prinicip fixat bananförsäljning.

Bra va?

Att två färger ger större chans att få färg är ju självklart sant, varför skriver inte Skellanski det i sina böcker? Är han en sån där som vill hålla det bästa för sig själv?

Jag ska nog lägga ner bonusjagandet och börja lira 74 på Party då. Om man snittar 15-20 74-händer varje dag så måste väl det motsvara rätt mycket bananbonus? Poker verkar lätt när man kan knepen!

Länk till kommentar

Hand 3: Ser onekligen ut som ett överpar från bettandet på flop och turn, även om man borde kunna förvänta sig en 3-bet preflopp med JJ-QQ. En hand som innehåller en T, är väl inte heller otänkbar. Men varför Fi:s plötsliga raise på rivern? Vi måste väl tro att fi tror att du har en stark hand här, förmodligen gissar han på ett överpar. Spelar sällan FL SH, men jag skulle bara syna raisen där, svårt att se nån annan hand än 6 5 eller nån märkligt, på turn, slowspelad 22, 44, TT. Har här förstås utgått från att fi är någorlunda rationell.

Tänkte inte riktigt på :5d::6d: men spelet stämmer in lite på det och :Ad::5d:. Det som är så konstigt med spelet bara är att om man kallsynar en raise UTG med :5d::6d: / :Ad::5d: så borde man väl inte förstå att höja flop med drag, tänker jag fel? Han borde inte sitta med set/2 för då borde han ju höja mig på turn med. Känns ju ganska konstigt att trycka flop men inte fortsätta på turn. Standard fiskspel är ju annars att bara syna med settet på flop och trycka turn. P.ga av dessa saker antog jag att fi var komplett korkad och trodde han klonkat in trepar/T/JJ-KK. har jag det minsta rätt i mitt resonemang?

Håller förstås med om att om han valt att "slowspela" ett set nånstans så hade det förmodligen varit på floppen. Gav bara ett exempel på en möjlig men inte så trolig hand.

Du har A :diamond: så A :diamond: 5 :diamond: kan vi väl räkna bort.

Nu till huruvida han kan ha 5 :diamond: 6 :diamond: , att han synar en utg raise med den handen är väl lite skumt kanske men ni är bara 4-handed och många spelar suited connectors som man gör i nolimit, så en syn med den preflopp kan man nog vänta sig av många.

På floppen har han ett monsterdrag som det är nog faktiskt rätt att höja och kanske också, men mera tveksamt, cappa med den handen. Han har tex 63% poteq. mot A :spade: K :club: och 48% mot K :spade: K :club: . Mot ett genomsnitt av dina händer som du iaf betar ut med på floppen har han förmodligen mer än 50% poteq. Han har dessutom pos. på dig, ett aggro betande på floppen kan kanske få dig att checka turn, vilket skulle ge honom ett frikort om han missat draget.

Nu har jag blivit nyfiken på vad han hade egentligen, eftersom du skrev att du inte tänkt på 6 :diamond: 5 :diamond: så förmodar jag att han satt med nåt annat. Hoppas du inte glömmer att posta upplösningen..vann du handen?

Du får dock ta mina kommentarer med en nypa salt, det var ett tag sen jag spelade FL och då var det FR.

Länk till kommentar

Jädrans vass man är på obskyra spel. Funderar faktikst på att starta upp ett sådant projekt, typ 7CS, 7CS/8, omaha, omaha/8, 5CS. Vet någon vad man lira de spelen hu? Egentligen så är det självklart bättre för mig att lira med många för då kommer jag inte förlora lika mycket men jag älskar att höja varenda hand, man kan ju alltid intala sig själv att man har högre kort och om man har lägre kan man ju intala sig själv att han tror att man har högre :)

Glömde ju lägga in sista handen...

PokerStars Game #6023856016: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($1/$2) - 2006/08/23 - 15:11:53 (ET)

Table 'Klonios II' 8-max

Seat 1: loosemooseAK ($16.50 in chips)

Seat 2: Dani83 ($22.70 in chips)

Seat 3: banditmilo ($22.25 in chips)

Seat 4: brodertuck ($39.90 in chips)

Seat 5: ShootMedia ($96.60 in chips)

Seat 6: konger ($4.25 in chips)

Seat 7: RDL6031 ($61.60 in chips)

Seat 8: pokerGOD111 ($37.60 in chips)

loosemooseAK: posts the ante $0.10

Dani83: posts the ante $0.10

banditmilo: posts the ante $0.10

brodertuck: posts the ante $0.10

ShootMedia: posts the ante $0.10

konger: posts the ante $0.10

RDL6031: posts the ante $0.10

pokerGOD111: posts the ante $0.10

*** 3rd STREET ***

Dealt to loosemooseAK [7c]

Dealt to Dani83 [2s]

Dealt to banditmilo [2h]

Dealt to brodertuck [7h 5c 3d] Halvtaskig hand men man kan ju bluffa!

Dealt to ShootMedia [3c]

Dealt to konger [6s]

Dealt to RDL6031 [7d]

Dealt to pokerGOD111 [5h]

banditmilo: brings-in low $0.50

brodertuck: raises $0.50 to $1

ShootMedia: calls $1

konger: calls $1

RDL6031: folds

pokerGOD111: folds

loosemooseAK: calls $1

Dani83: folds

banditmilo: calls $0.50

*** 4th STREET ***

Dealt to loosemooseAK [7c] [Ac]

Dealt to banditmilo [2h] [4h]

Dealt to brodertuck [7h 5c 3d] [4s] ojoj, nästan en dålig låg

Dealt to ShootMedia [3c] [2d]

Dealt to konger [6s] [Ks]

loosemooseAK: checks

banditmilo: checks

brodertuck: bets $1

ShootMedia: calls $1

konger: folds

loosemooseAK: calls $1

banditmilo: calls $1

*** 5th STREET ***

Dealt to loosemooseAK [7c Ac] [9s]

Dealt to banditmilo [2h 4h] [Ts]

Dealt to brodertuck [7h 5c 3d 4s] [Qd] skit!

Dealt to ShootMedia [3c 2d] [6h]

loosemooseAK: checks

ShootMedia: bets $2

loosemooseAK: folds

banditmilo: calls $2

*** 6th STREET ***

Dealt to banditmilo [2h 4h Ts] [Jh]

Dealt to brodertuck [7h 5c 3d 4s Qd] [3s] Klonk, par!

Dealt to ShootMedia [3c 2d 6h] [2c]

ShootMedia: checks

*** RIVER ***

Dealt to brodertuck [7h 5c 3d 4s Qd 3s] [5s]Tvåpar!

ShootMedia: checks

*** SHOW DOWN ***

banditmilo: shows [6d As 2h 4h Ts Jh Kc] (HI: high card Ace)

brodertuck: shows [7h 5c 3d 4s Qd 3s 5s] (HI: two pair, Fives and Threes)

ShootMedia: mucks hand

brodertuck collected $15.05 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $15.80 | Rake $0.75

Seat 1: loosemooseAK folded on the 5th Street

Seat 2: Dani83 folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 3: banditmilo showed [6d As 2h 4h Ts Jh Kc] and lost with HI: high card Ace

Seat 4: brodertuck showed [7h 5c 3d 4s Qd 3s 5s] and won ($15.05) with HI: two pair, Fives and Threes

Seat 5: ShootMedia mucked [Jc Ad 3c 2d 6h 2c Qc]

Seat 6: konger folded on the 4th Street

Seat 7: RDL6031 folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 8: pokerGOD111 folded on the 3rd Street (didn't bet)

8-)

Länk till kommentar

Hade inget att göra så lirade några $10 SnG. Det gick ganska snabbt ibland :P

> The tournament will begin in 10 seconds

> _brodern_ wins 760

> _brodern_ wins 605 with Two Pair, Jacks over Threes

> _brodern_ wins 7.50

> _brodern_ wins 1,662.50

> _brodern_ wins 675 with One Pair, Jacks

> agentdogit has left the tournament in 2nd place

> _brodern_ has left the tournament in 1st place, winning $20

Sen vann jag en turnering till direkt efter på en hand för att sedan förlora en på en hand :D Synd bara att man backade...

Länk till kommentar

Har fixat PAHUD idag. Kommer nog anpassa mig om ett tag för ibland känns det som om allt bara vimmlar runt :)

Hand 1:

Fi har 24/18/2.8

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

Seat 1: lowi ($132.50) [big blind]

Seat 2: WebbDawg ($119.28)

Seat 3: MR_HORNY ($101.50)

Seat 4: emmlane ($19.49) [posted to play]

Seat 5: Peesocake ($93.50) [dealer]

Seat 6: _brodern_ ($165.25) [small blind]

Hole cards: 9 :spade: 9 :club:

Pre-flop:

WebbDawg folds, MR_HORNY folds, emmlane checks, Peesocake raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, lowi folds, emmlane folds, Peesocake calls $6.00

Flop: 2 :diamond: 5 :spade: 6 :diamond: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, Peesocake calls $2.00

Turn: K :diamond: (2 players)

_brodern_ bets $4.00, Peesocake calls $4.00

River: 5 :heart: (2 players)

_brodern_ ???

Är det given värdebet här eller ska jag check-syna?

Länk till kommentar

Fi är en helt okej spelare. Detta är en hand jag spelade innan mot honom så jag trodde att han kanske var lite sur på mig.

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (4 handed)

Seat 1: lowi ($136.66) [dealer]

Seat 3: _brodern_ ($113.50) [small blind]

Seat 4: USA4me ($157.50) [big blind]

Seat 5: MrTord ($214.30)

Hole cards: 7 :club: 7 :spade:

Pre-flop:

MrTord raises to $4.00, lowi folds, _brodern_ raises to $6.00, USA4me folds, MrTord calls $6.00

Flop: 4 :spade: 5 :club: J :diamond: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, MrTord raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, MrTord calls $6.00

Turn: J :club: (2 players)

_brodern_ bets $4.00, MrTord calls $4.00

River: Q :diamond: (2 players)

_brodern_ checks, MrTord checks

Värdebet här förresten?

_brodern_ shows: 7 :club: 7 :spade:

_brodern_ wins $32.50 from the main pot

Så till handen.

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (4 handed)

Seat 1: lowi ($135.66) [small blind]

Seat 3: _brodern_ ($129.00) [big blind]

Seat 4: USA4me ($165.50)

Seat 5: MrTord ($190.30) [dealer]

Hole cards: 4 :spade: 4 :diamond:

Pre-flop:

USA4me folds, MrTord raises to $4.00, lowi folds, _brodern_ raises to $6.00, MrTord calls $6.00

Flop: Q :club: 6 :spade: 7 :spade: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, MrTord raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, MrTord folds

Är det rätt att trebeta här?

_brodern_ wins $22.00 from the main pot

Länk till kommentar

Lite löst kanske :P

Seat 1: Fleup ($191.50)

Seat 2: 4ever_eagle ($31.00) [dealer]

Seat 3: 5blackchips ($86.07) [small blind]

Seat 4: apupapu ($189.79) [big blind]

Seat 5: _brodern_ ($103.55)

Seat 6: impeachgw ($131.62)

Hole cards: 5 :spade: 4 :spade:

Pre-flop:

_brodern_ raises to $4.00, impeachgw folds, Fleup folds, 4ever_eagle folds, 5blackchips folds, apupapu calls $4.00

Flop: 6 :diamond: 8 :club: 8 :heart: (2 players)

apupapu checks, _brodern_ bets $2.00, apupapu raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, apupapu calls $6.00

Turn: 9 :heart: (2 players)

apupapu checks, _brodern_ bets $4.00, apupapu calls $4.00

River: 9 :club: (2 players)

apupapu checks, _brodern_ bets $4.00, apupapu folds

Puh, detta kortet räddade mig. Jag betar med min A hög och han viker sin 6:a

_brodern_ wins $32.00 from the main pot

Länk till kommentar

Fi har 30/13/1

Seat 1: _brodern_ ($133.00)

Seat 2: Marazz ($112.18)

Seat 3: Fleup ($199.00) [dealer]

Seat 4: smygol ($208.50) [small blind]

Seat 5: QKangQ ($245.68) [big blind]

Seat 6: impeachgw ($377.96)

Hole cards: J :spade: K :diamond:

Pre-flop:

impeachgw folds, _brodern_ raises to $4.00, Marazz calls $4.00, Fleup folds, smygol folds, QKangQ folds

Flop: 10 :heart: Q :club: 2 :heart: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, Marazz raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, Marazz calls $6.00

Turn: A :heart: (2 players)

_brodern_ bets $4.00, Marazz calls $4.00

River: Q :diamond: (2 players)

Vad ska jag göra? Ska jag c/r eller beta ut? Om jag blir höjd, vad gör jag då?

Hand 2:

Fi har 63/13/1.3

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (5 handed)

Seat 2: keano24 ($181.96)

Seat 3: MaleneKVL ($0.00) [sitting out]

Seat 4: deliella ($97.06) [dealer]

Seat 5: _brodern_ ($110.50) [small blind]

Seat 6: impeachgw ($154.62) [big blind]

Hole cards: A :heart: K :heart:

Pre-flop:

keano24 folds, deliella calls $2.00, _brodern_ raises to $4.00, impeachgw folds, deliella calls $4.00

Flop: 10 :diamond: 6 :heart: 2 :club: (3 players)

_brodern_ bets $2.00, deliella calls $2.00

Turn: 4 :club: (3 players)

_brodern_ bets $4.00, deliella calls $4.00

River: 2 :heart: (3 players)

Kan jag värdebeta river emd eller ska jag C/C?

Länk till kommentar

Hand 1 lilla sooted, Lag is da shit, men det är fold där.

Hand 2, tror han sitter med Q där ofta och betar ut för att få in pengar, raisiar han får man funderar lite, kolla lite stats om det går hitta 3beten och riskera cap.

hand 3, utan read, jättesvårt ju, tror inte vi leder så ofta när han synar ner oss på¨torr bräda, finns iof gutshot han kan ha men troligare han sitter med ett par och är passiv och låter oss värdebeta åt honom.

Länk till kommentar

Tänkte höra med folket här om det finns intresse för att köra ett pokerforum cashgame igen. Är det något som ni kan tänka er så kan vi styra upp ett datum! Sätt en krumelur här i dagboken så ser vi om det är några intresserade. Kom med förslag vilken limit osv, har pratat med några som tyckte 1/2 var bättre. Vill ni ha FR/SH?

Länk till kommentar