Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT

Ruterkung

Recommended Posts

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjukt roligt program som gick på SVT 1 nu. Det handlade om kommunismen. Programmet inleds med att de intervjuvar en kommunist som bor i ett kollektiv, riktigt roligt hade man åt det.

Reportern: Vad säger folk när du säger att du är kommunist?

Kommunisten: "Ja, när jag var yngre var det lite jobbigt att förklara hur det var och de trodde ju att jag ville folk illa när man är kommunist".

Det är väl just det du vill om du är kommunist? Kommunismen har väl aldrig velat någon väl, förutom ledarna då...

Hon berättade även att bara för att de ska göra en revolution så betyder inte det att de ska ta ut kungen på en gata och ge honom ett nackskott, utan man ger honom nummret till AF och ger han nummret till en hyresvärd så han kan få en lägenhet.

Se hur snälla kommunisterna är som INTE vill döda kungen när de har avsatt honom. Jag tycker det är humor på hög nivå när folk tycker de är snälla bara för att de inte sjkuter någon.

Till en liten annan fråga. Hur kan man egentligen säga sig vara en kommunist när man blir äldre? Jag förstår ju om 12-15 åringar tycker det är kul att synas lite, men när man växer upp så borde man väl ändå kunna förstå vad de har ställt till med? Att sedan säga att man inte vill ha den kommunismen som har bedrivits i alla länder (massmord, förtryck etc etc) är ju bara dumt. Kommunismen måste ju använda förtryck för att kunna funka då max 1% av befolkningen kan tycka som dom. Tycker det är skrämmande att se att det finns uttalade kommunister i riksdagen, och att även Lars Ohly går ut med det är ju bara skrattretande. Iofs är ju V ett, ja vad ska man säga, ett speciellt parti men hur länge kan de hålla på så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 200 händer på morgonkvisten och plussade $110. Var bara ett 6 manna så jag lirade två stycken HU/3 manna. Gick bra i HU och plussade $100. Låg dåligt till i 6 manna bordet men lyckades vända mot alla nöter som var där.

Känner att denna dagboken är ganska tråkig nu. Jag är lite dålig på att lägga upp HH's, får bättra på mig lite där men samtidigt ska det ju gärna vara lite intressanta med...

Här kommer en iallafall:

Read på UTG+1; Är ganska villig att stoppa in pengar preflop med det mesta. Är otroligt aggro postflop, t.ex så slängde han in 3 bets på turn på :Js::9h::6d::7c: bräda efter att vi cappat på flop när jag hade QQ.

Preflop:

Jag: :Ah::8h:

UTG+1 syn, Jag (CO) Raise, knappen fold, sb fold, bb syn, UTG+1 syn.

Flop:

:Ac::4h::2h:

UTG+1 bet, Jag raise, bb fold, UTG+1 3bet, Jag cap, UTG+1 syn.

Turn:

:6s:

UTG+1 bet, Jag syn.

River:

:8c:

UTG+1 bet, Jag raise, UTG+1 3bet, Jag syn.

Ska jag respektera hans trebet eller ska jag cappa river? På turn hade det varit läge att köra på gratis SD höjning om jag inte förbättrar? Nu i efterhand så känns det som det bästa.

Nå, vad tycker ni?

Länk till kommentar

Även om han är en överaggro mupp skulle jag ha svårt att cappa river. Frågan är vad han kan spela så hårt som han limp-synar med från UTG+1 (MP i SH :P). Du säger att han är villig att stoppa pengar i poten preflop, men gör han det genom att höja mycket eller bara limpa in?

Limpar han mycket kan jag tänka mig att cappa då han kan ha limpat in med AT+ till exempel. Men höjer han mycket preflop har jag svårt hur han skulle limpa in med ett starkt A. Känns som att 44 eller 22 är mera troligt då. De enda händerna du slår som han kan spela så hårt på flopen är A4, A2 eller ett färgdrag.

Utan en riktigt bra read som jag litar på hade jag bara synat ner river.

Länk till kommentar

Lirade en $2500 Stephen Hendry freeroll igår. Slutade på 5 plats och fick $150 för besäveret. Hade chiplead när det var 100 kvar (av 150) och höll den ända tills det blev 5 kvar på finalbordet. Blindsen var verkligen höga då men det gjorde inget då de var übertighta och urusla. Spelade bara monsterhänder men de fick dom hela tiden. Var uppe mot AA två gånger och JJ en vilket kostade mycket. Nyckelpotten jag förlorade var när jag hade K7o och ställde in och blev syande av en idiot med 22. Förstår itne hur han hittar den synen. Trots brädan är AAJT så kan jag inte få någon hjälp och eftersom rivern visar mig en obetydlig åtta. Hade jag tagit den potten så hade jag haft hälften av alla marker. Har ~15000 kvar efter den potten, blinds 2000/4000 men jag lyckas stjäla 3-4 ggr irad och får upp stacken och har chiplead igen. Åker sedan på KTo vs AJo all in pre och torskar den med. Hade om igen varit stor chiplead om jag vunnit den potten. Handen efter så får jag 88 och möter AA.

Nu var det inte så att jag hade otur i denna turneringen. Jag vann mina 5-6 första all ins vilket gjorde att jag kunde få upp en stor stack och dominera. Jag hade inte åkt ut någon gång även om jag hade förlorat dom men jag hade inte legat lika bra till. Drog ut AA med AJs när jag får färg på rivern bla. Får vara nöjd med placeringen ändå även om det hade kunnat blivit $750 om jag hade haft lite lite mer tur på slutet.

Det var faktiskt en rolig freeroll där det bara var 150 med (man var tvungen att spela in x antal poäng på en viss tid) plus att många var sit out. Vid mitt bord hade jag 5 st ett tag plus 5 st som inte visste att de andra var det :)

Länk till kommentar

Varför lär jag mig aldrig att jag inte ska ta några bonusar? För det första hinner jag ändå aldrig klara av bonusen i tid och OM jag hinner det så har jag backat mer än bonusen ger. Jag tänkte ta nordicbets reloadbonus och degar in $100 för att ta maxbonusen och har redan backat $40 och bara klarat 216/1500 händer. Brukar alltid lira 0.5/1 - 1/2 när jag ska ta nån sån dum bonus och kör 6-7 bord samtidigt. Det hade ju varit lite bättre att lira på som vanligt och kanske plussa istället för att gå +/- noll...

Har bokat biljetten till Stockholm nu också! Ni kommer få se på slask säger jag, oj vad ni kommer få se slask :D

Länk till kommentar

Plussade $60 i den andra session jag lirade så är plus totalt där nu. Ska lägga upp några HH's. Hur kan jag ligga över 150BB back på 0.5/1 förresten? Har lirat ca 1000 händer där sammanlagt och itne plussat en session, jag är chanslös där :D

Hand 1:

Är säker på att jag leder och värdebetar hela vägen. ;)

$1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (10 handed)

Seat 1: golden_joo ($32.25)

Seat 2: ranxer ($103.75)

Seat 3: AsroW ($47.50)

Seat 4: Jabong82 ($102.75)

Seat 5: glceud ($42.00)

Seat 6: Zmirsch ($48.00) [dealer]

Seat 7: _brodern_ ($115.00) [small blind]

Seat 8: nesse0 ($47.76) [big blind]

Seat 9: ccc1433732r ($190.00)

Seat 10: Topaasi ($48.50)

Hole cards: 2 :club: 2 :diamond:

Pre-flop:

ccc1433732r folds, Topaasi folds, golden_joo folds, ranxer folds, AsroW folds, Jabong82 folds, glceud folds, Zmirsch folds, _brodern_ raises to $2.00, nesse0 calls $2.00

Flop: 9 :diamond: 7 :club: 4 :heart: (2 players)

_brodern_ bets $1.00, nesse0 calls $1.00

Turn: 3 :club: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, nesse0 calls $2.00

River: A :heart: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, nesse0 calls $2.00

_brodern_ shows: 2 :club: 2 :diamond:

_brodern_ wins $13.50 from the main pot

Okej då, jag tänkte bluffa lite :D

Hand 2:

Posta utanför BB is the shit!

$1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (9 handed)

Seat 1: salto ($40.48) [dealer]

Seat 2: sapojajo ($23.64) [small blind]

Seat 3: nesse0 ($65.03) [big blind]

Seat 4: liaff9 ($43.54)

Seat 5: jadaeliz ($72.88)

Seat 6: ysnuts ($40.00) [sitting out]

Seat 8: xbestbuy82x ($47.50)

Seat 9: JJJJA ($15.72)

Seat 10: _brodern_ ($49.00) [posted to play]

Hole cards: 7 :diamond: 4 :heart:

Pre-flop:

liaff9 calls $1.00, jadaeliz folds, xbestbuy82x folds, JJJJA calls $1.00, _brodern_ checks, salto calls $1.00, sapojajo folds, nesse0 checks

Flop: Q :spade: Q :diamond: 7 :heart: (6 players)

nesse0 checks, liaff9 bets $1.00, JJJJA folds, _brodern_ raises to $2.00, salto folds, nesse0 folds, liaff9 calls $2.00

Turn: 7 :club: (3 players)

liaff9 checks, _brodern_ bets $2.00, liaff9 folds

_brodern_ wins $11.25 from the main pot

Det var väl ungefär det mest intressanta...

Länk till kommentar

bzkt, jag höjer med den med. Denna är för dig!

$0.50/$1.00 Fixed Limit Texas Hold'em (10 handed)

Seat 1: _sigi_ ($15.00)

Seat 2: liaff9 ($21.25)

Seat 3: hobfan ($7.25)

Seat 4: _brodern_ ($23.25)

Seat 5: xuexishijin ($15.50)

Seat 6: Ishbu3116 ($149.13)

Seat 7: DianAA ($26.75)

Seat 8: BlackBartIRC ($29.21) [dealer]

Seat 9: Krassotti ($49.75) [small blind]

Seat 10: hundouluo ($39.87) [big blind]

Hole cards: 4 :spade: 7 :spade:

Pre-flop:

_sigi_ calls $0.50, liaff9 folds, hobfan folds, _brodern_ raises to $1.00, xuexishijin folds, Ishbu3116 folds, DianAA folds, BlackBartIRC folds, Krassotti folds, hundouluo calls $1.00, _sigi_ calls $1.00

Flop: 7 :heart: 10 :heart: 4 :heart: (3 players)

hundouluo checks, _sigi_ checks, _brodern_ bets $0.50, hundouluo folds, _sigi_ folds

_brodern_ wins $3.75 from the main pot

Länk till kommentar

Ruterkungs resa till storstaden del 1

Jag skulle alltså till stockholm och hälsa på miami och bzkt. Det blev en blixtvisit men vi hade kul!

Jag börjar med att ta tåget upp klockan 08.30 på fredagsmorgonen och är framme tre timmar senare. Ringer miami och ber han komma och hämta mig vid station. Han säger att jag ska gå ut till vasagatan så står han där, jag säger ungerfär såhär: Okej, jag kommer ut dit om jag inte går vilse, hahaha. Fem minuter senare är jag vilse :D . Men jag lyckades komma ut ur stationen sen, skill att tappa bort sig där...

Miami och jag drar och käkar lunch och pratar skit om forummedlemarna osv ;) . Efter vi har käkat drar vi till teknikmagasinet och klämmer på silikonbröst för 49 kr och köper kortlekar för ca 69 kr (vi köpte inte silikonbrösten, vi bara klämde på dem :D) .

Vi lirar lite HU senare och jag står som vinnare efter mycket tur och lite skicklighet. Redan då kände jag att detta kunde bli något stort, men skulle klonken hålla i sig?

Del 2 kommer efter frukosten :)

Länk till kommentar

Ruterkungs resa till storstadens förorter del 2

Efter att ha totalkrossat miami som ni kan läsa ovan, så bar det iväg för att hämta bzkt från hans jobb som slavarbetare på swedish match. Vi åker hem till honom och börjar nästan direkt med att slaska. Spelet var så att säga ganska löst och jag tror att jag max vek 10 händer preflop på hela kvällen. Jag spelar hyffsat LAGMTTF (Loose aggressive med tunga träffar på flop), hade väl ungefär 80% träff på floppen och totalslaktar de andra. Vad ska de göra för att få bukt med klonkmonstret från småland? Jodå, de vill störa min rytm och vi går därför och käkar pizza. Efter pizzan är uppäten så lirar vi igen och jag tycker att någonting saknas. Jag hade helt tappat min träffsäkerhet på floppen och nu tror jag låg nere på 50% flopträff vilket gjorde att min stora vinst blev minimal och jag låg t.om back ett tag :shock: . Jag hade iofs köpt öl för 10BB men ändå! Men jag är inte den som ger upp i första taget, så jag kavlar upp ärmarna och ger mig in i striden igen. Jag kände mig lugn och visste min klonkargud inte skulle svika mig i ett sådant här viktigt prestigemöte och vips är min träffprocent på floppen uppe runt 80% igen. Efter detta blir de två slaktade av mitt hänsynslösa settande och annat smått och gått. Bzkt och miami muttrar att jag borde byta namn till ruterklonk istället med tanke på att det stämmer bättre på mig. Det gick nästan så långt så att de ville skapa en ny tråd: KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade livegames?. Men jag säger som då; Jag gick in som favorit och jag gick ut som favorit. Lär er älska det uttrycket :)

Jag gick iallafall och la mig med nyvunnet självförtroende.

Dag 2

Jag vaknar runt 9 - 9.30 och tar en dusch. Lite senare går också bzkt upp och sedan kommer miami förbi igen för att köra lite nätgrind. Dagen börjar inte bra för mig. Inga drag sitter och nästan allt från dagen inann är som bortblåst. Jag börjar få panik, vad ska jag göra!? Jag bestämmer mig för att köra ett tight och passivt spel. MAX 1 giv hör man från miami, sen kommer du spela som vanligt igen. Jag kan säga såhär mycket att han hade rätt. Men efter att ha tokbackat uppåt 75BB så vänder allt för mig. Mina monster håller, mina bluffsyner slår deras helbluffar och sist, men inte minst, sjufyran drar ut och ut. Den ända gågen den inte gjorde det var när jag betar in i 2 spelare hela vägen helt tom och få de att vika river. Det är ett stort spel. Jag avslutar sessionen som en vinnare med 25BB. Vi drar sedan och äter på en kebebkiosk som bzkt kallade det.

I "kebebkisoken" så tar jag en 200g med pommes och allt vad som finns att tillgå (vadå, jag var ju hungrig!) medans de andra tar tunnbrödsrulle. Bzkt berättar också om sin avsky mot getingar när de surrar runt hans cola att han till slut väljer att helt enkelt stänga in dom i burken och låta de dä en plågsam död. Han verkade märkbart nöjd efter det :) .

Session två börjar efter maten och ser ungefär likadan ut som session 1. Som vanligt missar jag de flesta drag och söker medkänsla med de andra men de tycker jag ska vara nöjd med de 4-5 rr drag som jag redan hittat under sessionen. Jag vet att de bara är avundsjuka ;) . Till slut så börjar spelet lösa sig för mig och jag fortsätter att som en ångvält och blir även fiskförklarad! Såhär var handen:

Preflop:

Jag: :7c::4d:

UTG fold, UTG+1 raise, CO syn/rasie kommer inte ihåg, kanppen fold, Jag syn (sb), bb syn.

Här måste jag ju försvara blindsen så synen pre känns ganska klar.

Flop: :Kd::6d::4h:

Klonk!

Jag bets, bb syn, UTG+1 raise, CO syn, Jag 3bet, bb fold, UTG+1 cap, CO syn, jag syn.

Turn:

:Ts:

Jag check, UTG+1 bets, CO syn, jag syn.

River:

:7s:

Jag check, UTG+1 bet, CO fold, jag rasie, UTG+1 syn

Showdown:

Jag 74

Fi KQ

Detta är en typsik 74 hand. Man pumpar värde på flop för att sedan dra ut på turn/river, det slår aldrig fel :D

Vad var vi nu...

Jo efter att sessionen avslutas (med plus igen) så var det dags för mig att tacka för den här tiden. Miami skjutsar mig till stationen där vi sade adjö till varandra. Åker sedan tåget hem igen vid klockan 18.30.

Får se om bzkt och miami ser på resan som jag gjorde :lol:

Länk till kommentar

Har spelat en massa händer på prima idag för att klara reloadbonusen, usch vad segt det är. Har bara 400 raked hands kvar nu iallafall.

Hand 1:

Lite löst kanske?

:) KQ är väl den ända handen jag kan ta här...

$1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

Seat 1: poirot ($41.25)

Seat 2: _brodern_ ($61.50)

Seat 3: Wunderbra ($72.72)

Seat 4: thylacine ($7.00) [dealer]

Seat 5: rezze ($37.00) [small blind]

Seat 6: MIKECOM ($24.00) [big blind]

Hole cards: Q :heart: A :spade:

Pre-flop:

poirot folds, _brodern_ raises to $2.00, Wunderbra folds, thylacine folds, rezze raises to $3.00, MIKECOM folds, _brodern_ raises to $4.00, rezze calls $4.00

Flop: 6 :club: 4 :heart: 7 :spade: (2 players)

rezze checks, _brodern_ bets $1.00, rezze raises to $2.00, _brodern_ raises to $3.00, rezze raises to $4.00, _brodern_ calls $4.00

Turn: J :spade: (2 players)

rezze bets $2.00, _brodern_ calls $2.00

River: 10 :diamond: (2 players)

rezze bets $2.00, _brodern_ calls $2.00

rezze shows: Q :spade: K :club:

_brodern_ shows: Q :heart: A :spade:

_brodern_ wins $23.75 from the main pot

Hand 2:

Tunn värdebet?

$1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

Seat 1: i2ymao18jeda ($41.67) [big blind]

Seat 2: rezze ($48.00)

Seat 3: poirot ($112.25)

Seat 4: heksehyl ($68.47)

Seat 5: pickabeu ($16.26) [dealer]

Seat 6: _brodern_ ($94.41) [small blind]

Hole cards: 9 :spade: Q :diamond:

Pre-flop:

rezze folds, poirot folds, heksehyl folds, pickabeu calls $1.00, _brodern_ raises to $2.00, i2ymao18jeda folds, pickabeu calls $2.00

Flop: J :heart: 5 :heart: 4 :club: (2 players)

_brodern_ bets $1.00, pickabeu calls $1.00

Turn: 9 :heart: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, pickabeu calls $2.00

River: A :club: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, pickabeu calls $2.00

_brodern_ shows: 9 :spade: Q :diamond:

_brodern_ wins $14.25 from the main pot

Länk till kommentar