Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar HU mot manor som är en svensk från Luleå. Han är väldigt väldigt synbenägen med det mesta. Spelar otroligt lag. Jag plockar upp J9o och väljer att bara syna preflopp, misstag1?.

PokerStars Game #3698648575: Hold'em Limit ($30/$60) - 2006/01/20 - 15:47:31 (ET)

Table 'Deiphobus' Seat #6 is the button

Seat 5: Manor ($6581 in chips)

Seat 6: JessLove ($5419.50 in chips)

Manor: posts small blind $15

JessLove: posts big blind $30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JessLove [Jd 9s]

Manor: raises $30 to $60

JessLove: calls $30

*** FLOP *** [Td Qh 2d]

Manor: bets $30

JessLove: raises $30 to $60

Manor: calls $30

*** TURN *** [Td Qh 2d] [Qs]

Manor: checks

JessLove: bets $60

Manor: raises $60 to $120

JessLove: raises $60 to $180

Det som jag såklart frågar är vad ni tycker om turnspelet? Jag tror att han kan sitta på i princip luft här? Han skulle def raisa tvåan på turn med (tror jag).

Well?

Ps. måste bara adda en rolig hand:

PokerStars Game #3688924279: Hold'em Limit ($30/$60) - 2006/01/19 - 16:50:02 (ET)

Table 'Philia III' Seat #5 is the button

Seat 4: 5 BUCKS ($776 in chips)

Seat 5: MrBeautiful1 ($1864 in chips)

Seat 6: JessLove ($2045 in chips)

Seat 9: detach ($2203 in chips)

JessLove: posts small blind $15

detach: posts big blind $30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JessLove [7h Ah]

5 BUCKS: folds

MrBeautiful1: raises $30 to $60

JessLove: calls $45

detach: calls $30

*** FLOP *** [2h Tc 4h]

JessLove: checks

detach: bets $30

MrBeautiful1: raises $30 to $60

JessLove: calls $60

detach: raises $30 to $90

MrBeautiful1: calls $30

JessLove: raises $30 to $120

Betting is capped

detach: calls $30

MrBeautiful1: calls $30

*** TURN *** [2h Tc 4h] [4c]

detach: bets $60

MrBeautiful1: calls $60

JessLove: calls $60

*** RIVER *** [2h Tc 4h 4c] [Js]

detach: checks

MrBeautiful1: checks

*** SHOW DOWN ***

JessLove: shows [7h Ah] (a pair of Fours)

detach: mucks hand

MrBeautiful1: mucks hand

JessLove collected $718 from pot

Glad8tor joins the table at seat #10

*** SUMMARY ***

Total pot $720 | Rake $2

Board [2h Tc 4h 4c Js]

Seat 4: 5 BUCKS folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: MrBeautiful1 (button) mucked [8c 5c]

Seat 6: JessLove (small blind) showed [7h Ah] and won ($718) with a pair of FoursSeat 9: detach (big blind) mucked [Qh 3h]

Postad
35 visningar och ingen har någon kommentar ? :(

Du spelar på en helt annan nivå än mina 0.5/1 men efter en sån uppmaning så kan jag inte låta bli. Så här är lite weak-tighta tankar från mikro-limit landet.

Jag plockar upp J9o och väljer att bara syna preflopp, misstag1?.

Du säger att fi är lag och väldigt synbenägen, det borde betyda att det blir showdown om inte du lägger dig. Då vore det nice med ett högre kort än en J? Jag är ingen pokerstove-afficionado och kan mycket väl ha fel.

Det som jag såklart frågar är vad ni tycker om turnspelet? Jag tror att han kan sitta på i princip luft här? Han skulle def raisa tvåan på turn med (tror jag).

Du tolkar hans check-raise som svaghet och höjer för värde. Min pre-flop kommentar säger väl vad jag tror om det. Mot bakgrund av din read antar jag att du inte höjer som en semibluff.

Mao jag hade synat höjningen och lagt mig/check behind på riven UI.

Postad

Svårt att bedömma ett sådan turnspel om man inte har koll på spelaren som jag antar att du hade. Tror du han kan sitta på luft så är det väl inte så mycekt att bråka om, du ger dig själv en extra chans att vinna potten är det är ju vad semibluffar handlar om.

A7, syna en knappen-rasie i SB är väl i princip no-no? 3-bett eller lägg om det är ett rövtight äckel på knappen.

Postad

Du säger att fi är lag och väldigt synbenägen, det borde betyda att det blir showdown om inte du lägger dig. Då vore det nice med ett högre kort än en J? Jag är ingen pokerstove-afficionado och kan mycket väl ha fel.

Hoppas du inte föreslår att man lägger J9o här. Det vore ett katastrofalt vekt spel som man INTE kan ägna sig åt HU mot en spelare som förmodligen öppnar 98% av sina händer med en höjning.

/Bjorn

Postad

Hoppas du inte föreslår att man lägger J9o här. Det vore ett katastrofalt vekt spel som man INTE kan ägna sig åt HU mot en spelare som förmodligen öppnar 98% av sina händer med en höjning.

/Bjorn

Nej till och med jag synar ganska generöst från BB speciellt vid stöldförsök från LAGs. Jag menade bara att om man ska höja (3-beta i detta fall) mot någon som man antar kommer att tvinga en till showdown så gör man det för värde och jag ställde mig frågande om värdet fanns i den handen mot någon som förmodligen iofs höjer väldigt många händer men ändå får antas ha en handdistribution som minst är bättre än två slumpmässigt dragna kort.

Postad

Det där jag sa om hans syn benägenhet gör inte alls att potten går så himla ofta till SD. Som någon sa om att jag 3betta turn för värde och ej för semibluff är precis tvärtemot vad jag gör! Jag vill få honom av ett ess lr möjligen, möjligen BP. Några fler få posta innan ni får results.

BTW är inte hand 2 som jag har med som skryt lr kuriosa whatever rolig?:)

Postad

Jag säger som Mike Caro, isolering är ofta överskattat :) Jag har en liten speciell sak som jag ej vet om det funkar eller ej. Preflopp hade jag 3-bettat med A7o där eftersom A7s inte tordes missgynnas av multiway pott. Makes sense? Det var rätt bra att du tog upp det där eftersom jag ej vet om det är en leak att ej isolera i sådant läge? När man isolerar brukar det leda till att man spelar alldeles för många marginella händer alldeles för hårt. te.x QJ är väll en ok iso hand där men den har inget SD värde UI men är bra om floppen träffar ok.

Synpunkter?

Postad

Det allmäna rådet på 2+2 är att i princip alltid 3-betta från SB mot en stealhöjning och det känns spontant bäst. En syn ger ju BB 5:1 i odds och han kan spela en massa händer.

One situation where corret little-blind play differs from big-blind play is against a possible steal-raise. Now if you are going to play you should almost always reraise. The purpose of this reraise is to drive the big blind out of the pot

Postad
Det allmäna rådet på 2+2 är att i princip alltid 3-betta från SB mot en stealhöjning och det känns spontant bäst.

Howard Lederer sa att det var rätt vanligt vid 2000-4000 att bara syna från SB eftersom man även hjälper originalhöjaren när man alltid trebetar eller foldar. Dels för att man inte kan spela lika många händer och dels för att man även skapar mer värde åt honom genom att eliminera BB. Så det där med "alltid" är nog lite överskattat.

Appropå turnspelet så tror jag att man antingen ska ta gratiskortet eller vara villig att trebeta, borde torde vara bättre än att betsyna.

Postad

Jag skulle nog checka turn om jag vet att han är aggressiv, eftersom jag misstänker att han ofta höjer där och jag blir tvungen att syna, vilket i min värld är typiskt dåligt i jämförelse med att bara checka.

Att sedan 3-beta där känns som ett spel på en nivå över vad jag personligen skulle vara komfortabel med, men det kanske är det bästa alternativet om man behärskar sådant här spel.

Intressant att se dock.

• 3 weeks later...
Postad

Jag gjorde en klassisk Glimnefold. Jag satt med 1010 och kom fram till att den enda möjliga handen du kunde ha var QQ :-)

Manor

För övrigt antar jag att du vet vad jag tycker om att inte isolera sig mot mrBeautiful med A7s.