Gå till innehåll

FILM: Online Poker Pro (How2master SnG) video

Recommended Posts

Postad

Är det någon som laddat ner denna? (Alltså ingen olaglig torrent)

Jag håller på och skrattar mig dubbelvikt.

En kille som lirar en SNG på stars med något superduperprogram i överdelen av skärmen som räknar ut hans % att vinna handen osv.

Han kommer med så lysande råd!

Som t.ex när man är tre man kvar i en SNG ska man ENBART spela top 20% av sina händer, och inget annat, det spelar ingen roll hur höga blindsen är. Du är ju redan itm!

Heads-up däremot ska man gå all-in så fort man har en hand som är top 40%.

Ganska hilarious nyss när han dubblade upp med ett floppat tvåpar.

Motståndaren limpar, hjälten knackar med 96o.

Flopp J96, och vår superhero ställer in med kommentaren "if he has a jack then it's over" eller något dylikt.

Sedan visar det sig att han får syn - av AQ.

Turn blankar och rivern visar A.

"Unlucky" säger vår superhjälte, tills chipsen åker åt hans håll och han tillägger "for him".

Ibland är det så svårt att sätta sig in i vad proffsen tänker, men jag ska se klart filmen! :)

edit nr 1:

"A lot of people would play jacks heads-up (alltså Jx)...I find online, using the calculator, because there is a constant deal, not like in a real game, no need to play except when you've got action"

Och sedan när vår hjälte ställt in med J3 på floppen QJ2 och fått synd av Q5...

"And he's got a higher kicker too, we need the board to give me another jack"

* RP till FILM-tråd - QoS *

Postad

Jo jag har sett den. Det roliga är ju att det är en affiliate(eller en sk afillthyate) som har en affelänk på sin hemsida till texas calculem. Ett trick för att värva kunder till sin affelänk

:roll: om det är samma som jag sätt så bryter han på engelsk och kommer 2a i turneringen, på stars tror jag att det var

Postad
Jo jag har sett den. Det roliga är ju att det är en affiliate(eller en sk afillthyate) som har en affelänk på sin hemsida till texas calculem. Ett trick för att värva kunder till sin affelänk

:roll: om det är samma som jag sätt så bryter han på engelsk och kommer 2a i turneringen, på stars tror jag att det var

Japp. Men bryter vettefan. Känns aussie eller så. Ett tag var jag inne på Sydafrika.

Postad
Ska det vara så svårt att droppa en url?

De flesta droppbara URL:er är affesiter I'm afraid.

Men sök på filnamnet på din favorit torrent-tracker.

Finns även en snarlik som heter:

how to win at online texas holdem poker.avi

Postad
Ska det vara så svårt att droppa en url?
Testat DC++ eller BitTorrent eller Kazaa?

Jepp. BBB-hubbarna på DC++. Hittar inget. Har inget av de andra programmen.

Moderatorerna borde väl kunde göra undantag här för eventuella affelänkar? Det är rätt uppenbart att den som postar dem inte gör det för egen vinnings skull.

Postad

Innan det går för långt, vill jag påminna om att piratsnack är no-no. :)

Om någon PMar mig länken till torrenten och om den är 110% laglig så kan vi ordna så den läggs upp.

- QoS

Postad
Hej jag har laddat ned några poker filmer, som "zbutler" har gjort.

( han har själv lagt ut dem på tpb, så inget gaffel om olagligheter osv)

Det är diverse online demos om hur man spelat SnG på lite högre nivå med hjälp av calculatém. Filmerna utspelar sig på poker stars. Frågan är bara?

Är han så bra som han utger sig för att vara.

Är det någon som känner till "zbutler"?

• 3 weeks later...