juan1904 Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Detta är egentligen inget jätteproblem, men jag är inte säker på att jag spelar river rätt alla gånger, t ex i dessa lägen. Players: Hero (EUR 99,50 in seat 2) simenso (EUR 62,65 in seat 3) zx44 (EUR 51,50 in seat 4) hammertime (EUR 113,75 in seat 5) THJ-Hefner (EUR 98,00 in seat 6) Dealer: Hero Small Blind: simenso (0,50) Big Blind: zx44 (1,00) Hero was dealt: - hammertime Call (1,00) THJ-Hefner Fold Hero Raise (4,25) simenso Call (3,75) zx44 Fold hammertime Call (3,25) Flop - - simenso Check hammertime Check Hero Bet (10,00) simenso Call (10,00) hammertime Fold Turn - - - simenso Check Hero Bet (21,00) simenso Call (21,00) River - - - - simenso Check Hero CHECK ELLER BET? Jag satt och tänkte att på hur han agerat varje gata, och det har ju varit passivt värre, JT finns ju med tanke på att många spelar sina drag såhär fiskigt passivt. Så om jag betar kastar jag bara bort onödiga pengar, å andra sidan kan han ju ha nåt par, t ex T9, om jag då betar, får jag syn? Ska jag valuebeta rivern eller ska jag checka tillbaka och få en showdown. (Om beta, hur mycket?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder.A Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Jag skulle ta det säkra före det osäkra och få till en showdown. Det är inte kul att få en re-raise mot sig om du betar. Det är ju en ganska hygglig pot ändå så jag förespråkar en check framför valuebet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Frågan som en pokerspelare inte kan ställa sig för ofta på river: Vad ska han syna med som du slår? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Ställ in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juan1904 Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 jacobmal Skämtar du eller? Då får jag ju bara syn av bättre händer. Big Less Jo exakt, vad kan han spela såhär passivt egentligen? Det enda jag ser är ju JT möjligtvis. Skulle han kunna ha A9 och spela såhär? Nja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Synar din moståndare ner hela vägen med ett drag, sätter det på rivern och checkar till dig när standardlinjen för bettaren är att checka bakom där? I think not. Låt han betala av med TT,9x, whatever. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheWave Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Eftersom man inte vet någonsting om din motståndare blir det här en mycket svår hand. Vet man att han kan betala av med sämre händer värdebeta annars ta showdownen. Likaså, vad är din image vid bordet. Uppfattas du som en solid spelare som skulle ta showdownen med de flesta händer eller en spelare som skulle bluffa med ett missat drag. Tror han att du gör ett sista köp av potten, så är ju en syn med 10,9 självklar. Min spontana reaktion är att värdebeta. Tillhör skolan som gillar att värdebeta med marginella händer när jag känner jag leder. Personligen hade jag värdebetat runt 20-30 i potten. Slår han om på något vis, så syn om det är ett mesigt omslag där oddsen blir för fina. Blir det ett större omslag. Så krävs en ny analys, så som hans sinne för moves och trickyness, och om han skulle checkraise en stege mot mig på rivern, vilket kräver extrem read på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juan1904 Postad 21 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Okej, fått lite olika förslag. Resultatet simenso shows: 8d - Td (a pair of eights) Hero shows: Js - Jc (a pair of jacks) Hero wins: EUR 73,75 (with a pair of jacks) Rake: EUR 2,00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Frågan som en pokerspelare inte kan ställa sig för ofta på river: Vad ska han syna med som du slår? Vad ska han ha som slår JJ? QJ för fiskad inside och träff med halvsvagt toppar på river som han inte vågar betta? Om motståndaren synar 21$ i en 30$ pott bör han även syna 30$ i en 70$(+heros bet)-pot med garanterad showdown. Ser heller inte att han kan checka ett monster med de här stackstorlekarna så jag har inget emot ett inställ. Kul för imagen att bomba 4 gator med ett par också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 TheWave: Personligen hade jag värdebetat runt 20-30 i potten. Slår han om på något vis, så syn om det är ett mesigt omslag där oddsen blir för fina. Så du menar att om han check raisar dig, inte så mycket så blixtsynar du för att "oddsen" är fina? hur stor är chansen att han bluffar om han inbjuder till syn där? Tycker det värsta spelet du kan göra är att som The Wave skriver beta 20-30 nåt halvdant valuebet som inte gör mycket annat än att ge ut information. Men dom avgörande faktorerna för hur du ska spela på rivern tycker jag egentligen är: 1. Din image vid bordet, har du bluffat mycket innan? synar dom ner dig med vilket par som helst? eller är du tajt nissen som hittillls bara haft nötterna vid varje showdown? 2. Din uppfattning om motspelaren. Om han är tight weak är det bara checka ner, finns inget värde att hämta på rivern. Är han loose passive o synar ner dig med nian, straffa honom på rivern också. Dessutom är många spelare så enkla så att han KAN inte ha bättre än dig för då skulle han valuebetat rivern redan. I vissa lägen har man ju t.ex. en motståndare på tilt som blixtsynat flop och turn och man vet att man leder så pot på rivern är inte fel. Tycker det är väldigt olika från situation till situation... måste hitta nån slags känsla för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Jag hade checkat . Överkort, finns risk för slöspelat set, dåligt spelat tvåpar, dåligt spelat över-överpar. Nej för tusan, här skulle jag checka ned alla dagar i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Check på river. Dock förstår jag inte varför du betar under pott på floppen. Med din hand i en trevägspott ska du plocka hem handen rakt av där, inget snack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts