Gå till innehåll

NLT - Betta jag för lite? Vad är det för fel på killen?


Recommended Posts

Skulle kanske höjt aningen mer innan flopp, men vill ju ha med mig så många som möjligt.

 

 

Game # 222554688 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Munkfors"

Game ended 2006-01-19 02:29:53 GMT+01:00

 

Players:

ranten (EUR 45,55 in seat 1)

KRXKZY (EUR 14,30 in seat 2)

jjversus (EUR 43,90 in seat 3)

alex2k10 (EUR 52,57 in seat 5)

Kamberg (EUR 23,70 in seat 6)

 

Dealer: jjversus

Small Blind: alex2k10 (0,25)

Big Blind: Kamberg (0,50)

 

Kamberg was dealt: Qd - Qc

 

ranten Fold

KRXKZY Fold

jjversus Call (0,50)

alex2k10 Fold

Kamberg Raise (1,20)

jjversus Call (1,20)

 

Flop 9h - Jh - 7d

 

Kamberg Bet (2,50)

jjversus Call (2,50)

 

Turn 9h - Jh - 7d - 4c

 

Kamberg Bet (4,50)

jjversus Raise (31,00)

Kamberg All-In (15,00)

jjversus Payback (11,50)

 

River 9h - Jh - 7d - 4c - Ah

 

* RP, la till "NLT" och bort med resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat äre svårt att hitta några rätt i handen. lite riktvisningar:

 

Ha fullt inköp

Minbetta inte preflop

Lär dig kunna släppa händer, uppenbart han har dig när han reraisar allin.

 

Trodde han hadde träffat knekten, eller att han satt på ett stegdrag som inte gick in och försökte bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat äre svårt att hitta några rätt i handen. lite riktvisningar:

 

Ha fullt inköp

Minbetta inte preflop

Lär dig kunna släppa händer, uppenbart han har dig när han reraisar allin.

 

Trodde han hadde träffat knekten, eller att han satt på ett stegdrag som inte gick in och försökte bluffa.

 

Betta mer Pre-flop och mer på floppen ...

 

Just när du bettar så lite pre-flop så kommer ju folk syna med lite vad som helst och hoppas träffa något bra!

 

Nu träffa han ett par och du betta så lite på floppen också så då tänkte han väl "Han missa" eller "Så lite, jag synar!" och sen så råka han ju klonka tvåparet på turn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men o calla 74o preflopp på en raise? inte ens min mormor skulle göra det.

 

Mvh

 

Du höjde ju knappt. Dessutom kanske han är släkt med lirarerik.

 

Annars är det här väl en ganska klassisk "jag mjölkar mina damer så att alla får odds att dra ut mig och när dom gör det gnäller jag över att jag blivit beatad"-tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vill ju ha med mig så många som möjligt.

 

Nej, det vill du inte. Tänk efter lite nu. Har du störst chans att vinna mot en eller flera motståndare? Ja, precis, mot en. Jaha, men du vill ha in mer pengar i potten? Ja, det får du ju om du räjsar mer... Detta är ett typiskt nybörjarmisstag. När du har en bra hand vill du ha en stor pott mot en motståndare, inte mot flera motståndare (eller ännu sämre, en liten pott mot flera motståndare, som det blir när man slowspelar helt och hållet, som vissa gör). Du kan inte sitta och duttbeta av rädsla för att de ska lägga sig, då kommer du ju aldrig att vinna några pengar på dina bra händer...

 

Hans raise på turn är en typisk fisk som säger "wow-jag-träffade-min-hand-in-med-alla-pengarna-i-potten!!!". Dampungen sitter framför sin dator och är helt i extas.

 

Om du "tror att han bluffar", så bör du ha en read för att syna. Annars synar du mest för att du hoppas att han bluffar, det vill säga för att du inte har disciplin nog att släppa handen.

 

Sedan är det bara att inse att de flesta motståndare är långt mycket sämre än din mormor, du kan inte sitta och tänka "jaha, nu synade han, då har han alltså inte AA-KK eller AK för han reräjsade inte, han har QQ-77 (för lägre par synar man inte med, enligt böckerna), eller så har han AQ". För övrigt så spelar de flesta fiskar korrekt när de synar med skräp i hopp om att träffa ett dolt monster, för när de stöter på andra fiskar som slöspelar sina höga pocketpar så kan de sno hela stacken. Om du ska gnälla på fiskarna för att de spelar "fel" händer, sitt då inte och ge dem implicita odds som gör det korrekt att spela dessa händer... Så frågan är vem som är den största fisken i denna handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vill ju ha med mig så många som möjligt.

 

Nej, det vill du inte. Tänk efter lite nu. Har du störst chans att vinna mot en eller flera motståndare? Ja, precis, mot en. Jaha, men du vill ha in mer pengar i potten? Ja, det får du ju om du räjsar mer... Detta är ett typiskt nybörjarmisstag. När du har en bra hand vill du ha en stor pott mot en motståndare, inte mot flera motståndare (eller ännu sämre, en liten pott mot flera motståndare, som det blir när man slowspelar helt och hållet, som vissa gör). Du kan inte sitta och duttbeta av rädsla för att de ska lägga sig, då kommer du ju aldrig att vinna några pengar på dina bra händer...

 

Hans raise på turn är en typisk fisk som säger "wow-jag-träffade-min-hand-in-med-alla-pengarna-i-potten!!!". Dampungen sitter framför sin dator och är helt i extas.

 

Om du "tror att han bluffar", så bör du ha en read för att syna. Annars synar du mest för att du hoppas att han bluffar, det vill säga för att du inte har disciplin nog att släppa handen.

 

Sedan är det bara att inse att de flesta motståndare är långt mycket sämre än din mormor, du kan inte sitta och tänka "jaha, nu synade han, då har han alltså inte AA-KK eller AK för han reräjsade inte, han har QQ-77 (för lägre par synar man inte med, enligt böckerna), eller så har han AQ". För övrigt så spelar de flesta fiskar korrekt när de synar med skräp i hopp om att träffa ett dolt monster, för när de stöter på andra fiskar som slöspelar sina höga pocketpar så kan de sno hela stacken. Om du ska gnälla på fiskarna för att de spelar "fel" händer, sitt då inte och ge dem implicita odds som gör det korrekt att spela dessa händer... Så frågan är vem som är den största fisken i denna handen...

 

Detta var ett bra inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg Myssion!

 

Lite kort sammanfattning:

Vissa händer vill man se floppen billigt och med många motståndare, andra händer inte!

 

T.ex. AA är en mycket stark hand pre-flop men är egentligen bara ett par så om du bara synar med den och får många motståndare så är risken mycket stor att någon kommer träffa tvåpar eller något konstigt stegdrag eller vad som helst medan t.ex. 78s är en hand jag vill se floppen billigt med och mot många motståndare då en färg eller en stege är något som kan vinna över många motståndare!

 

Så raisa med QQ så att du bara får någon motståndare med dig till floppen och då har du bettat på bra och det ligger redan en stor slant i Potten så dom kommer inte vara lika rädda för att syna ett högre bet.

 

Sen om dom synar ditt dyra bet med t.ex. A5s och träffar en 4-flush och du fortsätter betta hårt så synar dom till fel Odds och det vill du att dom ska göra! :heart:

 

Lycka till nu Glurmo i ditt fortsatta spel!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen om dom synar ditt dyra bet med t.ex. A5s och träffar en 4-flush och du fortsätter betta hårt så synar dom till fel Odds och det vill du att dom ska göra! :heart:

 

Precis! Man får vara beredd att ta några stora förluster ibland, men i längden vinner du om du spelar korrekt. En stort misstag som många gör är dock att betala av motståndaren när han får in sitt drag, t.ex. en färg. Varje dag ser jag spelare som synar all-in på river när flushkortet kom, för att sedan gnälla på vilken tomte den andra är som synar med färgdrag utan odds. Men du gav honom för fan nyss implicita odds, seru, lilla ponken... :? !!! Med andra ord, betar du hårt måste du också kunna lägga handen, annars är det du som är fisken igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte heller att ta hänsyn till vad som ligger på bordet, i det här fallet så kunde han även ha suttit på en färdig stege. Att du själv inte skulle syna en höjning med 810o är oväsentligt, då inte alla spelar poker som du gör.

 

Ligger det stegdrag ute på floppen och jag sitter med QQ så bettar jag minst potten, då det ska kosta för fi att få in sina drag. Har överhuvudtaget slutat slöspela mina höga par, kan jag vinna potten på floppen så är jag nöjd med det, eftersom ett par trots allt bara är ett par.

 

Enligt min erfarenhet så betyder en kraftig höjning eller all-in på river att fi verkligen har klonkat i 9 fall utav 10, när man spelar på low och micro limit. De tror helt enkelt att det är bästa sättet att få betalt, och så är det ju lite tufft att gå all-in också... :roll:

Om jag inte har en tydlig read på fi och enbart sitter på ett par i den situationen så lägger jag mig, i synnerhet när det ligger liknande kort på bordet som i ditt exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...