Gå till innehåll

NLT - Trn, AQo UTG, hur skulle jag ha gjort?


Kvint

Recommended Posts

Spelade en 4500 £ guarantee igår med pris till de 20 första.

10 spelare återstår och jag ligger 3:a med en stack på 23.000. Kommer inte ihåg alla spelares stack, men chipleadern har 63.000 och det finns 3 spelare som har under 10.000 vardera.

 

Blindsen är 1000/2000 när min problemhand utspelar sig.

Jag får AQo när jag sitter UTG och höjer till 8000

Alla foldar fram till chipleader i SB som höjer till 16.000 (han spelade löst och stal många potter). BB foldar och jag synar.

 

Flop: 8s 8d 2c

 

Jag: check

Chipleader: Bet 2000

Jag: call

 

Turn: Qh

 

Jag: Bet 5000 (all-in)

chipleader: call

 

River: 7h

 

Chipleader shows: (QQ) Three of a kind queens

 

Chipleadern visar sig alltså ha triss i damer och jag får lämna turneringen på 10:e plats med svansen mellan benen... :(

 

Hoppas att det går att förstå handen utifrån min amatörmässiga beskrivning!

 

Hur skulle jag ha spelat den här handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får AQo när jag sitter UTG och höjer till 8000

Alla foldar fram till chipleader i SB som höjer till 16.000 (han spelade löst och stal många potter).

 

Din raise i UTG är väldigt kraftig på ett fullt bord, så bra är kanske inte AQo i den positionen. Oavsett vilket ringer det kraftiga varningsklockor när du blir reraisad eftersom 16k är en stor del av FIs stack även om han är chipleader. Knappast troligt att han försöker stjäla potten i det här läget. Risken är nog stor att du är dominerad eller kraftig hund.

 

Jag: check

Chipleader: Bet 2000

 

2k bet i en pott på 34k när du har 7k kvar ? Antar att han tror han är före och vill undvika att du foldar ner. Låter mer som att han har PP än overcards.

 

Betten på river är automatisk.

 

Avgörandet kommer såklart preflop. Själv hade jag foldat på omslaget med tanke på chipstack och positioner (hade inte bettat 8k heller iofs ;)). Betänk att du har position på chipleadern största delen av tiden, dock inte på denna hand, varför försiktighet borde vara på sin plats från början.

 

Mina 0.10.

 

/Totte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du mothugg av någon annan än lillstackarna ligger du antingen väldigt långt efter eller lite efter. Folda direkt, eller ställ in direkt om du tror att du har en bra chans att sno mörkarna. Och förresten, ska du göra en stealraise hade det funkat lika bra med 5 eller 6K. Bettar du 8K ger du bara bort 2-3K i onödan när nån slår om. När du kommer till finalbord och har en stack som tål ett par varvs väntan kan du ta det lite lugnt. Folk blir ofta helt tokiga när de kommit till finalbord och dt brukar bara ta runt 10 -15 händer innan två eller tre åkt ut. Ofta pga att de överspelat höga oparade kort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du får omslag preflop är det ju fold eller all-in som gäller, har svårt att se att du skulle kunna lägga handen oavsett bräda på floppen.

 

Själv skule jag aldrig höjt med den handen innan floppen UTG, just på grund av att den blir så otroligt svårspelad om inte alla passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa lite mindre preflop så du kan lägga dig utan att vara för cripplad. spela 6500 om någon av småsackarna ställer in så synar du givetvis, om chipleader höjer så kan du folda eller smacka in beroende på din read.

Sitter jag lite senare så ställer jag in allt själv från början i stället.

 

När du nu synar så måste du ju syna hans lillbet på floppen, eller trycka in hela skiten själv och hoppas på att han kan lägga AK. När du träffar damen är det ju definitivt inget att snacka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren! :D

 

Att raisa preflop tycker jag fortfarande var rätt, men jag skulle ha nöjt mig med cirka 5k och sedan foldat vid omslaget.

Efter flopen fanns det ju som sagt inte mycket att välja på.

 

Förhoppningsvis lär man sig något av sina misstag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...