Gå till innehåll

Outs vid set mot färg?


crillux

Recommended Posts

Lurar på det här med outs... Om vi har PP, säg 7:club: 7:spade: och floppen blir 2:heart: J:heart: 7:diamond: så är det ju alltid en otäck hand i en flervägspott. Men, om vi går vidare:

Turn: 6:heart:. Om det nu blir rejält med action så ligger vi ju troligen efter. Fi har satt färgen.

 

Om jag fattat det hela rätt så har vi ändå 9 outs till kåken samt en out till fyrtal. I det här läget bör man kunna alltså kunna tillåta sig en syn så länge man får mer än 4-1? Korrekt räknat, eller har jag fattat fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurar på det här med outs... Om vi har PP, säg 7:club: 7:spade: och floppen blir 2:heart: J:heart: 7:diamond: så är det ju alltid en otäck hand i en flervägspott.

Är den otäck för att du tycker att det är så jobbigt att tjäna pengar eller? ;)

 

Om jag fattat det hela rätt så har vi ändå 9 outs till kåken samt en out till fyrtal. I det här läget bör man kunna alltså kunna tillåta sig en syn så länge man får mer än 4-1? Korrekt räknat, eller har jag fattat fel?

Du har fattat fel, vik är aldrig någonsin aktuellt här, det kan helt enkelt inte ske i fixlimit. Det du ska fundera över är i vilka situationer du ska värdehöja när någon troligen har en färg. Även om du är 70-80% säker på att färgen är ute så kan det räcka med 2-3 motståndare för att du ska få värde på turnbetandet eftersom du inte ligger så långt efter när du ligger efter men ligger rejält långt före de gånger du leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurar på det här med outs... Om vi har PP, säg 7:club: 7:spade: och floppen blir 2:heart: J:heart: 7:diamond: så är det ju alltid en otäck hand i en flervägspott.

Är den otäck för att du tycker att det är så jobbigt att tjäna pengar eller? ;)

Nix, men enligt PT så förlorar jag en väldans massa BB med just mina set mot färg. Men det är inget stort statistiskt underlag direkt, så det bör jämna ut sig med tiden.

 

Jag tar till mig dina ord om att inte vika, och trycker på med mina set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Jag skulle raisa.

 

1. Du kan ju få både kåk och fyrtal, perfekt mot en färg vid rivern.

2. De som har låg färg är rädda för att även du sitter med färg och A i topp. Eller att du har drag...

 

Får du reraise, så sitter någon med färg och A i topp... ..eller ännu värre JJ på hand.

 

Men beror inte detta hur aggressiv spelaren med den förmodade färgen är. Om du misstänker att spelaren inte tvekar att gå all-in mot dig så är det väl inte ett så smart spel? Eller, vinner du mycket pengar på att alltid raisa i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...