Gå till innehåll

Tips och strategi kring en mot en turneringar?

Recommended Posts

Postad

Tips till en mot en tuneringar. !

När jag spelar dessa tuneringar så i slutet så brukar min motståndare nästan alltid ta all in, så blir jag osäker så jag lägger mig alltid.

Vilka händer ska man calla på?

Jag brukar vänta på att få bra händer men när de väll kommer så har jag knappt några pengar kvar.

Jag vill även ha, om ni har några andra tips ang dessa tuneringar.

Postad

Lek med pokerstove så att du får en bra uppfattning om vilka händer som är bra när man går all-in preflopp (och särskilt vilka händer som är bra mot de händer din motståndare kan tänkas ställa in med). Du ska både syna och ställa in med väldigt många händer i det här stadiet.

Postad

Aggressivitet är lönsamt, särskilt om du foldar mycket.

Var hellre den som trycker med en marginell hand än den som syner, men A8o t.ex. är ju riktigt bra i HU sng, men ofta ospelbar i cashgame.

Postad
Tips till en mot en tuneringar. !

När jag spelar dessa tuneringar så i slutet så brukar min motståndare nästan alltid ta all in, så blir jag osäker så jag lägger mig alltid.

Vilka händer ska man calla på?

Jag brukar vänta på att få bra händer men när de väll kommer så har jag knappt några pengar kvar.

Jag vill även ha, om ni har några andra tips ang dessa tuneringar.

Beror helt på hur stora blindsen är. Är de låga synar du i princip med ingenting (antar att du menar preflop), är de höga kan du ibland vara tvungen att syna med 63o. Sätt dig ner en timma, använd pokerstove och penna och papper, räkna lite med odds och sannolikheter så kommer du förbättra ditt spel avsevärt, jag lovar.