FeelingThis Postad 14 Juli , 2006 Rapport Share Postad 14 Juli , 2006 Jag backade nog en jävla massa de första månaderna, men fan så kul det var! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 14 Juli , 2006 Rapport Share Postad 14 Juli , 2006 Jag satte in lite pengar på Ladbrokes och vann. Sen så tog jag ut det mesta och förlorade det sista. Blev då intresserad av det här med bonusar och förstod att man måste ha NETeller för det. Jag satte då in $52,65 och har spelat upp mig från det. Rulle idag: 6219bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FordPrefect Postad 14 Juli , 2006 Rapport Share Postad 14 Juli , 2006 Tror jag satte in lite småsummor i början, på expekt och ladbrokes. Låg nog som mest 2000kr back. Då satte jag nog in 500kr och försökte igen och sen dess har det gått uppåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Jag tror nog att det folk berättar här om hur mycket de har vunnit totalt stämmer ganska bra. Däremot är jag mycket skeptisk när folk säger hur mycket de vinner i BB/100 händer eller kr/h. Det är svårt att lura sig själv att tro att man har mer på kontot än man har, men ganska lätt hänt att man lurar sig själv att tro att man vinner i en högre takt än man gör. Jag tror inte heller att det finns så många som får ut något av att ljuga om resultaten på ett forum där man är ganska anonym. Anledningarna till att så många av de som rapporterar sina resultat här säger att de har vunnit pengar är nästan säkert a) att folk som håller till på pokerforum i genomsnitt är bättre på poker än folk som inte gör det, och b) att folk som har vunnit pengar är mer villiga att berätta om sina resultat än folk som har förlorat. Själv började jag med $50 för två år sedan och har nu ca $67000. Synd att jag inte hade $50000 att börja med. Då hade jag haft 67 miljoner dollar nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 4 bugg och en coca-cola! 50$ får 1 år sedan, nu ??? Ingen anning.... Plockar ut några tusen dollar varje månad, men försöker ha ca 2000-4000xbb rulle för den nivå jag spelar på. Allt över det går till prylar, resor, hus, fru, barn, ...... finns alltid hål att täppa till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 det blev en hel del slantar tillslut, folk är avundsjuka, vill ha mina pengar, lite pinsamt sådär, men helvete så skönt ändå med pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
maxfloodh Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 jag började med 50 dollar sedan har jag plussat till och från. spelat upp mej till exempel 1000 dollar för att sedan bli jätte tiltad , o skottat o förlorat allt. men dnu har jag lärt mej av mina misstag o ska börja bonushora ikväll eller imorgon. på fl 0.25/0.5 startrulle 250 dollar lite reklam för min dagbok är vell helt okej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
13_Outs Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Ingen insättning vann på everests freerolls och kickade sedan $0,05 turneringar och lyckades vinnad ihop $0.2.Med dessa kickade jag de lägsta Borden och det är stadigt(inte driekt) uppåt mot min nuvarande BR på $2k~ /A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zamora25 Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Satte in en 7-8 500 lappar på epxekt flera gånger o lirade, torskade dom så klart. SEn förra sommaren 4000 kr som jag tappade på ett par dar, mådde inte bra då sen i november började jag bonushora och sen dess bara gått 2 månader back, resten ganska mycket +. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
astienastie Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Började med $200 på stars, spelade mer eller mindre break even första månaden men började sedan att bonushora upp rullen efter att ha fått tipset från en polare. Allt eftersom spelet blev stabilare så gick man också upp i stakes. Hur mycket rullen är på idagsläget låter jag vara osagt men jag tog iaf bestlutet att säga upp mig från jobbet för ca ett år sen, så man kan väl säga att jag klarar mig relativt bra på pengarna från pokerspelandet. Visst, downswings kommer och går men än så länge har det inte varit så farligt faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Vann £50 på en frirulle hos will hill. Byggt ifrån den, tappade det mesta förra året (sjukt dåligt spel, lite otur). Bygger just nu fett på sillstimmet hos Svenska spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
willie10 Postad 18 Juli , 2006 Rapport Share Postad 18 Juli , 2006 Vann $5 i en freeroll, spelade en turnering för dom 5 där jag vann lite, har vunnit sen dess så jag har aldrig behövt sätta in några pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pulser Postad 18 Juli , 2006 Rapport Share Postad 18 Juli , 2006 Det här året består till största del av bubblor. Håller mig mest till Live spel. Går bäst där. Torskade en del början sen började jag vinna live turneringar. Ligger plus live runt 25000kr. Men torskat runt 15kkr på nätet. Jag är en sån där fisk nätet, men en hejare live. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
karlis Postad 18 Juli , 2006 Rapport Share Postad 18 Juli , 2006 Satte in 200kr på expekt som efter ett bra tag gulades. Satte in 300 nya och har nu, ett år senare, tagit ut ca 20 000 kr. Ekonomiskt sett helt förkastligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 18 Juli , 2006 Rapport Share Postad 18 Juli , 2006 Satte in $33 för att spela en turnering på partypoker kom typ 25 och vann $500 är uppe på $857 nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
L-S Postad 18 Juli , 2006 Rapport Share Postad 18 Juli , 2006 Alla går tydligen plus här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 18 Juli , 2006 Rapport Share Postad 18 Juli , 2006 Alla går tydligen plus här Ställer man en fråga riktad till vinnande spelare på ett forum som handlar om poker så är det väl inte så konstigt att de flesta som svarar i tråden är vinnande spelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stoffe83 Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Började med 56:- på Svenska Spel och har just nu 7600:- Tog ut 2K igår och har väl tidigare tagit ut runt 3K! Sista månaden har släppt ordentligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
L-S Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Alla går tydligen plus här Ställer man en fråga riktad till vinnande spelare på ett forum som handlar om poker så är det väl inte så konstigt att de flesta som svarar i tråden är vinnande spelare? Vad får dig att tro att trådskaparen riktar sig mot vinnande spelare? Gör om. Gör rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr.asdf Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Gör om. Gör rätt. Gör om? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Själv har jag satt in totalt $300 och rullen har växt till sig något genom bonushoreri. Dock ligger jag fortfarande back på själva spelet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KraxTheCrow Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 150 spänn för två år sen, sexsiffrigt nu iaf. Plus ganska mycke o lätt på MTT o CG, därför grindar jag SnG nu. Där är man runt breakeven över ca 350 st. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Jag kan dela med mig av mina erfarenheter också. Jag kan ha skrivit det förr och mitt minne kan svikta lite, men dikten överenstämmer med verkligheten till iaf 90%. (Har ingen bokföring) Började spela i början av 2003. Förlorade ca 2000kr på Expekt. Bestämde mig för att inte ge upp. Köpte fyra böcker (gjorde misstaget att köpa 2 FL-böcker då jag bara spelar NL) och läste dem. 2000 nya kronor investerades i pokern. Nu tog det kanske 6-8 månader (eller så) innan dom var slut. Nu hade jag mer pengar att investera och gick in med 10.000kr (eller så, minns inte???), fortsatte att förlora sakta, mycket sakta... sen vände det då jag hittade mitt spel -> Sng's. Och nu började jag plussa. Beroende på status i familjelivet (läs "tid att spela") drar jag in allt från 300 till 1500 €/$ i månaden, mestadels ligger inkomsterna på typ 500$/€ i månaden. Nu är det PIZZA!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snakebite Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Spelade en 5 dollars fixed åt en kompis för 4 år sedan (min första turnering) och visste ingenting om poker.. Hade röta som fan och vann den och tog hem 365 dollar. Efter det har det gått uppåt. Har väl gjort mig en 30k$ iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loka2 Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 0$, jag vann en frirulle på expekt 134$ spelade ner den till 40$ för att sedan gå stadigt uppåt. vill inte säga vad den ligger på nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts