aglo Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Game # 219210038 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Churra" Game ended 2006-01-15 16:55:23 GMT+01:00 Players: Zeen (EUR 95,90 in seat 1) Duckie (EUR 33,24 in seat 2) Maister (EUR 61,30 in seat 3) Lindledd (EUR 38,95 in seat 4) mystilt (EUR 103,80 in seat 6) Dealer: Maister Small Blind: Lindledd (0,50) Big Blind: mystilt (1,00) mystilt was dealt: Js - As Zeen Call (1,00) Duckie Fold Maister Fold Lindledd Raise (2,00) mystilt Call (1,50) Väldigt passivt... Höjer nog tillbaka 9/10 här, men inte nu Zeen Fold Flop Jd - 3c - Tc Lindledd Bet (1,00) Ser vääldigt många tomtar göra så med ett färgdrag. mystilt Raise (5,00) Lindledd Call (4,00) Turn Jd - 3c - Tc - 7s Lindledd Bet (1,00) Min erfarenhet säger att tomtar som försöker dölja sitt färgdrag med en minibet på flop inte brukar minibetta igen på turn, iaf inte när dom fick omslag på flop. Så nu vet jag inte riktigt vad han har. mystilt Raise (15,00) Lindledd All-In (30,45) Synpunkter... Citera
omni Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Det finns många händer han kan sitta med i det här läget men jag skulle gissa på JT eller överpar Här borde du höjja honom pre för att få mer information och få bort limparen, nu gör han iofs en skön fold av någon anledning, men en hand man limpar utg med kanske inte står sig så bra mot en mini-raise och en syn Men som sagt, eftersom du har position på han som höjjer så tycker jag helt klart att du ska slå om pre. På flop och turn så tycker jag du spelar helt rätt med tanke, dock så blir det svårspelat pga ditt beslut pre. Jag skulle nog synat trots allt pga av pot-oddsen och hans i allmänhet tomtiga spel, du är nog slagen här 2/3 gånger allafall. Sammanfattningsvis, ta kommandot pre så slipper du många av dessa svåra beslut. Citera
Fred7 Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Tomtar som spelar så här postflop minhöjer inte pre med en hand som förbättrar på turn (T7, 98, J7). Skulle vara 77 i så fall. Skulle gissa att han sitter på nötflushdraget eller en knekt med sämre kicker och inte orkar släppa. Får den känslan när jag läser. Citera
psatiw Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Tomtar som spelar så här postflop minhöjer inte pre med en hand som förbättrar på turn (T7, 98, J7). Skulle vara 77 i så fall. Nä, men väl med de höga paren om de är uberfiskiga, som den här stekaren verkar vara. Hatar de där jävla fisk $1-betten som han gör, så jag tycker du spelar den helt rätt. Med facit i hand hade du kanske kunnat nöjt dig med typ 2/3 på turn, så kanske du KAN folda ett omslag. Jag tiltsynar shortstackfisken här, bara för att få se vilken pajas han är. Med riktigt flyt är du uppe emot KJ. Just det: slå om preflop, ja. Men det "vet" du ju. Citera
aglo Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Tomtar som spelar så här postflop minhöjer inte pre med en hand som förbättrar på turn (T7, 98, J7). Skulle vara 77 i så fall. Nä, men väl med de höga paren om de är uberfiskiga, som den här stekaren verkar vara. Hatar de där jävla fisk $1-betten som han gör, så jag tycker du spelar den helt rätt. Med facit i hand hade du kanske kunnat nöjt dig med typ 2/3 på turn, så kanske du KAN folda ett omslag. Jag tiltsynar shortstackfisken här, bara för att få se vilken pajas han är. Med riktigt flyt är du uppe emot KJ. Just det: slå om preflop, ja. Men det "vet" du ju. Vi verkar resonerna ungefär likadant. Hade han haft en djupare stack hade jag definitivt spelat annorlunda. Vid showdown visade han QQ. Det ringde ju lite varningsklockor när han minihöjde pre. Många tomtar slowspelar ju på det sättet. Men å andra sidan kan han ha lite vad som helst. Inte så vanligt dock att dom minibettar ut både flop och turn (när han fick omslag på flop). Hade väldigt svårt att sätta honom på en hand. Kände mig slagen när han tryckte in det sista på river (han gjorde det väldigt snabbt). Vet inte om det var +EV att syna eller inte, men egentligen kan han sitta med lite vad som helst. Skulle jag välja en hand hade det nog varit TJ. Han spelade som en tomte ska göra. Nästa gång drar jag ut honom när han spelar sådär. Anledningen till att jag postade tråden var för att få reda på om jag kunde komma undan handen. Enda sättet att få reda på det hade varit om jag slog om pre. Han hade förmodligen fortsatt att slowspela efter det och med tptk mot hans stack hade det nog blivit svårt att komma undan även då. Ibland är det svårt att spela mot shorta stackar. Citera
Recommended Posts