Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Lightning [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- goldennads sitting in seat 1 with $10.57

- tonnyt sitting in seat 2 with $32.81

- LeSandia sitting in seat 3 with $24.85

- bob69 sitting in seat 4 with $9.69

- K-M-B sitting in seat 5 with $18.70

- Fuzzile sitting in seat 6 with $20.26 [Dealer]

goldennads posted the small blind - $0.10

tonnyt posted the big blind - $0.20

** Dealing card to K-M-B: Jack of Spades, Jack of Hearts

LeSandia folded

bob69 called - $0.20

K-M-B raised - $1.00

Fuzzile folded

goldennads called - $1.00

tonnyt folded

bob69 called - $1.00

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 8 of Spades, 8 of Clubs

goldennads checked

bob69 checked

K-M-B bet - $2.00

goldennads went all-in - $9.67

bob69 folded

K-M-B called - $9.67

Gillar inte alls det här, Brädan är parad och han kan mycket väl ha en 8:a med tanke på att han e lös. Dock är han hyffsat shortstackad så jag väljer synen då jag faktiskt har ett överpar.

Rätt/Fel?

Postad

RÄTT

1.Se det från hans synvinkel:

Du höjde ganska stort(5BB) före floppen så du sitter nog på två höga kort så chansen är mycket liten att du skulle ha träffat floppen. Jag checkade och visade därmed svaghet så din bet är med stor sannolikhet ett försök att köpa hem potten.

2. Händer som slår dig

a) 8-x

Har han triss vill han väl få så mycket betalt som möjligt. Som jag beskrev tidigare har han dig troligen på en hand som inte blev hjälpt på floppen. Låter då all-in som ett vettigt alternativ då floppen uppvisar varken troliga färgdrag eller stegdrag? Knappast, isåfall skulle han troligen syna och hoppas att du träffar bordet senare eller fortsätter med ditt stöldförsök.

b) 10-10(Full house)[ samma som för a)

c)AA, KK

Kom ingen höjning tillbaka före floppen vilket minskar trovärdigheten på AA och KK.

Jag skulle sätta honom på endera ett stöldförsök med AQ, AJ, KQ eller ett medium/small pair inkl. 10-x

Förövrigt så är potten på ca 15$ och kostar dig ungefär 7$ att syna vilket innebär att om han bluffar eller har sämre hand än du oftare än 30% så går du med vinst i längden.

Jag anser att chansen att du leder är mycket högre än 30% så jag skulle helt klart tala för en syn.

Postad
Bernt, berätta vad fisken satt på!?

hehe, gissa varför jag postade handen? Hade just torskat ett inköp innan denna också...

89o :D

Hur hade ni resonerat om han täckte mig? Enligt Allmightys analys är ju synen motverad här med?

Postad
Bernt, berätta vad fisken satt på!?

hehe, gissa varför jag postade handen? Hade just torskat ett inköp innan denna också...

89o :D

Hur hade ni resonerat om han täckte mig? Enligt Allmightys analys är ju synen motverad här med?

Japp... utan reads eller liknande så tycker jag en syn vore rätt. Men mot en sån här kille som verkar beta enligt handens värde plus(lite till) borde du kanske ha uptäckt hur han spelar eftersom just sådana spelare är bland de lättaste att upptäcka. Om han dock inte ´trodde att du skulle gå genom samma analys som jag gjorde och dessutom med hjälp av reads på dig visste att du satt med ett par. Men vore han så duktig skulle han nog inte spela på denhär nivån...

Menmen, efterklokhet är ju förstås en exakt vetenskap :roll:

Postad

Jag går emot alla här (det gjorde jag innan jag såg resultatet, ska tilläggas) och säger FOLD. Checkraise all-in luktar typisk tomtetriss lång väg. På denna nivån är det typiskt att möta passiva fiskar som går all-in så fort de får en hand.

mrALMIGHTY's analys i all ära (den är grym!), men motståndarna här tänker inte ens i närheten av det planet, så den är tyvärr lite overkill och därmed också missvisande i detta fallet.

Så utan en read foldar jag denna.

Postad
Jag går emot alla här (det gjorde jag innan jag såg resultatet, ska tilläggas) och säger FOLD. Checkraise all-in luktar typisk tomtetriss lång väg. På denna nivån är det typiskt att möta passiva fiskar som går all-in så fort de får en hand.

Det är sant, fast i just det här fallet var all-in inte mer än en potthöjning.