Gentle Giant Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Blev satt i en svår situation igår. Jag fick KK och satt på knappen. Spelet var SH. Flera spelare innan mig betalar BB (0.25) och när turen kommer till mig så raisar jag 4ggr BB (en dollar). Många hänger med. Floppen kommer på 3 8 10 alla i olika färger. Någon i början bettar BB, killen innan mig sätter 5 dollar. Jag har ju KK så jag funderar då om han fått in en triss eller om han försöker bluffa då han kanske tror att hag sitter med ex AK. Jag reraisar och sätter 10 dollar. Han lägger sig. Hur hade ni gjort? Citera
Nidson Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag hade höjt mer preflop för att få ner motståndarantalet till en eller två. På flop hade jag som situationen blev nu höjt upp till cirkus $15. På vilket sätt tycker du att du blev satt i en svår situation i denna hand? Citera
Gentle Giant Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jo, jag misstänkte att killen innan mig hade fått in triss i 10 eller kanske att med 8 9 10 J och satsade på en semi bluff. (iof vem hänger med på J9). Citera
Gentle Giant Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jo, jag misstänkte att killen innan mig hade fått in triss i 10 eller kanske att med 8 9 10 J och satsade på en semi bluff. (iof vem hänger med på J9). Citera
Nidson Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 När du höjer så lite preflop kommer garanterat J9s betala ytterligare 3bb för att få se en flop. Men hursomhelst, det är ju rent standardspel att höja på floppen så jag ser inte riktigt vad som är problemet. Om fi därefter skulle reraisa all in för ytterligare $30 skulle du däremot ha ett jobbigare beslut. Citera
Myssion Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 J9 är inte helt ute och cyklar om han synar där, problemet är fjutträjsen innan floppen. Med limpare i handen måste du justera för det, t.ex. 1xbb för varje limpare. Då utgår du ändå från 4 som standardräjs, vilket är lågt för ett sådant här bord. Citera
ampixo Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Snälla. Någon måste starta en språkskola eller något här på forumet med lite "pokerspråk" så att man slipper läsa fraser som "Han hänger med" när han synar o.s.v. Kanske bara jag som får migrän utav att läsa detta? Citera
lethe Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Preflop höjer jag till 4+(antalet limpare)bb om de är hyffsat skickliga, eller 4+2(antalet limpare)bb om de är ena sjuka synstationer. Flopspelet är standard. Citera
emil_c Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Snälla. Någon måste starta en språkskola eller något här på forumet med lite "pokerspråk" så att man slipper läsa fraser som "Han hänger med" när han synar o.s.v. Kanske bara jag som får migrän utav att läsa detta? Vad är det för fel på att säga "han hänger med"? Totalt rätt att säga så imo. Du förstår ju vad han menar så då kan det ju inte vara så farligt? Citera
Recommended Posts