minucci Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Ny på bordet men dom här situationerna kommer XXX gånger per session. Jag höjer med J 9, och jag gör det fortfarande så inget gnäll om den saken. Men det som jag tycker är intressant är när Fi bara synar mitt bet på floppen och inte höjer direkt. Är han på ett drag? Sitter han med Ax? Är han helt tom och ska ta potten från mig på turn ? - Gubbe30 sitting in seat 1 with $321.00 - Minucci sitting in seat 2 with $295.50 - wolfy66 sitting in seat 3 with $250.47 - OBBE_SLASK sitting in seat 4 with $435.50 [Dealer] - k1100rs sitting in seat 5 with $25.50 - TenGrand sitting in seat 6 with $41.75 k1100rs posted the small blind - $1.50 TenGrand posted the big blind - $3.00 Dealing card to Minucci: 9 , J:heart: Gubbe30 folded Minucci raised - $12.00 standardbet wolfy66 called - $12.00 standardsyn OBBE_SLASK folded k1100rs folded TenGrand folded Dealing the flop: 2:diamond: , A:spade: , 3:diamond: Minucci bet - $20.00 Har jag bettat innan så bettar jag på floppen också! (kan checka också för att variera mig) wolfy66 called - $20.00 Här kommer det roliga, jag är helt tom och fi bara synar bakom. Man nästan vill att han ska fläska på ordentligt så man kan göra en enkel läggning. Dealing the turn: 7:club: Här måste man bestämma sig vilken hand fi kan ha. Är det ett drag eller ett monster? Ska jag betta ut här så blir bettet minst $40, vad gör jag om han bara synar där också? När jag checkar så säger jag ju till Mr wolfy, varsågod. Ta potten. Eller så har jag ett monster och vill checkraisa, därför han bara bettar ut $21? Vill han inte potcommita sig fullt ut? Minucci checked wolfy66 bet - $21.00 Vad gör ni här ? reraise? enkel fold kanske ? bettet känns ju aningen vekt. Diskutera på och lägg gärna in liknande HH:s i den här tråden Citera
spyse Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Jag skulle nog folda här, han synar en bett från dig pre, han synar ett bett på floppen så NÅGOT måste han ha. Sedan när du checkar här så är ju det enda du slår en bluff vilket kanppast är troligt. Jag skulle nog kasta in korten tacka för mig. Om du inte har en read på fi som loose och at han bettar såfort man checkar så skulle man ju ev kunna c/r som du säger just för att stjäla, men detta är för riskabalt i det här läget då du måste slänga in stora delar av det du har framför dig, och vad gör du nu om du synas? Check-foldar på rivern? Ibland måste man inse att position har betydelse. Jobbigt att spela en sådan här hand utan pos. Ska leta rätt på liknande jag spelat och lägga upp här eftersom det önskas. Citera
rickie Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Eftersom de flesta spelarna på nätet synar alldeles för mycket så tror jag bluffar i såna här lägen är rätt fel. Hur ofta lyckas man egentligen få en tomte att lägga Ax (som väl en rätt trolig hand)? Lite reads underlättar väl antar jag. Men mitt standardspel är iaf att kasta. Citera
minucci Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förutsatt att han är en tomte ja, då blir det svårt eller iallafall svårare. Men en hygglig spelare kan nog lägga Ax ganska lätt mot en stor checkraise där. eller ? Dan Glimme hade lagt sig och han ska vara ganska duktig Citera
rickie Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förutsatt att han är en tomte ja, då blir det svårt eller iallafall svårare. Men en hygglig spelare kan nog lägga Ax ganska lätt mot en stor checkraise där. eller ? Dan Glimme hade lagt sig och han ska vara ganska duktig Joo, jag utgår som vanligt ifrån att alla okända spelare är tomtar (alla är vi väl tomtar jämfört med vissa iförsig) Kanske lite fördomsfull! Citera
Big Less Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förutsatt att han är en tomte ja, då blir det svårt eller iallafall svårare. Men en hygglig spelare kan nog lägga Ax ganska lätt mot en stor checkraise där. eller ? Om du tycker att J9o är en självklar höjning UTG+1, lär det där inte vara särskilt sant. Ge upp. Du kan inte vinna varenda pott. Citera
minucci Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förutsatt att han är en tomte ja, då blir det svårt eller iallafall svårare. Men en hygglig spelare kan nog lägga Ax ganska lätt mot en stor checkraise där. eller ? Om du tycker att J9o är en självklar höjning UTG+1, lär det där inte vara särskilt sant. Ge upp. Du kan inte vinna varenda pott. SH kan jag spela 23 UTG för att variera mig, så det handlar inte om själva handen i sig utan själva spelet på flop och turn när man har missat. Du ger alltså upp varje gång du har bettat och fått syn på floppen när du är tom? Det är sämre spel än att höja 23 UTG enligt mig. Citera
jonklar Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Har de andra spelarna sett dig bomba hela vägen med J9o, utan att träffa. Kommer de aldrig släppa den minsta lilla hand mot dig. Blir enkelt för dem att tjäna pengar, bara å syna hela vägen med tex 22. Citera
minucci Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Har de andra spelarna sett dig bomba hela vägen med J9o, utan att träffa. Kommer de aldrig släppa den minsta lilla hand mot dig. Blir enkelt för dem att tjäna pengar, bara å syna hela vägen med tex 22. Det är ju helt underbart om dom synar ner hela vägen med 22 nästa gång, och nästa gång igen. För om jag har "gjort bort" mig så i en hand och dom ser det så får jag uttnytja det. Tighta upp och bomba bra händer. inte speciellt svårt! J 9 handen är bara ett exempel. du kan lika bra sitta på KQ suited om det känns bättre för din analys. Faktum kvarstår, du missar floppen och bettar och får en syn, vad gör du på turn ? det är frågeställningen. Citera
Skumdum Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 är han en bra tight spelare har han antagligen inte synat preflopraise med Ax där x<J typ. Citera
Big Less Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Har de andra spelarna sett dig bomba hela vägen med J9o, utan att träffa. Kommer de aldrig släppa den minsta lilla hand mot dig. Blir enkelt för dem att tjäna pengar, bara å syna hela vägen med tex 22. Det är ju helt underbart om dom synar ner hela vägen med 22 nästa gång, och nästa gång igen. För om jag har "gjort bort" mig så i en hand och dom ser det så får jag uttnytja det. Tighta upp och bomba bra händer. inte speciellt svårt! J 9 handen är bara ett exempel. du kan lika bra sitta på KQ suited om det känns bättre för din analys. Faktum kvarstår, du missar floppen och bettar och får en syn, vad gör du på turn ? det är frågeställningen. Du har uppenbarligen inte förstått någonting av det vi har skrivit. Det handlar om TABLE IMAGE. Hur man spelar i det läget, är i mycket hög utsträckning beroende av hur dina motståndare uppfattar dig. Jag får intrycket att du är väldigt aggro. Det betyder att du kommer bli synad av mycket sämre händer än en tight spelare blir. Förstår du inte det lär pokern vara en dyr hobby för dig.. Citera
minucci Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Självklart handlar det om table image och read. Men vad är det som säger att bara för att man får en syn på floppen så måste Fi sitta på högsta paret ? Höjer/ synar ni aldrig på floppen tomma eller med mellanparet? äsch jag ger upp. Blev ingen rolig disskution ändå. Big less. Poker blir en tråkig hobby om man inte trixar lite och försöker hitta olika vinklar i spelet. Sen att du klassar mig som en aggresiv tomte pga det är ganska kul. Grinda på. Citera
Totte Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Så länge du inte blir fångad med "handen i kakburken" (dvs showdown) kan du ju spela vilka två kort som helst. I detta specifika fall påtalar du dock att du är ny på bordet och isf inte har en susning om hur Fi spelar, vilket talar för en fold i detta läget. Det är inget fel i att bluffa med en helt tom hand, men man får ju iaf se till så att man är uppe mot någon som faktiskt skulle kunna folda Vad gäller hans veka bet så luktar det antingen feelerbet eller mjölkning, upp till dig att gissa vilket det är och agera därefter (kraftig reraise eller fold). Citera
Kenny_Roger Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Höj pott Eller kanske lite vågat om du har NOLL reads, men jag tycker mig känna igen det här spelet och oftast är det ~77 som vill ta reda på var de står. Om spelarna generellt sett är såna som vill kolla upp en men lägger mot motstånd (möter många såna där jag spelar) tycker jag inte att en höjning är helfel. Du riskerar ju knappast att knuffas ur potten då du har skit på hand och han bör rimligen behöva en ganska bra hand för att syna. Citera
minucci Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 wolfy66 bet - $21.00 Minucci folded wolfy66 mucks: wolfy66 wins $86.50 from the main pot Denna gången la jag mig, gick igenom en dags HH och hittade denna handen. Tyckte att det var intressant att veta hur folk gör när dom missar och puschar men får syn, därför jag postade den här! Nästa gång ska jag fan höja pott lovar att han hade lagt sig. Nä nu ska jag återgå till att vara bakis. Citera
Gekko Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 minucci; just den här handen kan det nog vara svårt att pressa bort fi. Han behöver ju inte vara rädd för överpar och dylikt. Men jag postade precis en hand i min DAGBOK som är rätt lik denna. Dock är bräddan Tio hög, så de är lite lättare att pusha... men kolla gärna in handen och hur jag spelade den. Citera
Recommended Posts