Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dealt to WISIWYG [ As Ad ]

soolmaster folds.

LimitMastaL7 raises [$1].

WISIWYG raises [$2.90].

forlorber20 folds.

LimitMastaL7 calls [$2].

** Dealing Flop ** [ Qc, 4s, 5d ]

WISIWYG checks.

LimitMastaL7 bets [$4].

WISIWYG calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

WISIWYG checks.

LimitMastaL7 bets [$20].

.......

Vad göra?

Postad

Jaha för mig 3 options, han sitter på QQ och träffade trissen, eller så försöker han sno potten, eller träffat annan triss el 2 par.

Har du reads? jag skulle i detta läge sannolikt folda.

Fegt.... Ja kanske.

Postad
Jaha för mig 3 options, han sitter på QQ och träffade trissen, eller så försöker han sno potten, eller träffat annan triss el 2 par.

Fegt.... Ja kanske.

Inga reads nä.

Utan jag kom ungefär till samma slutsats som du...

Postad

Höj mer pre-flop.

Checka inte floppen utan höj rejält, närmare pott.

Nu skriver du inget om hur mkt pengar ni har, men om du får omslag får du riskera stacken, en läggning är inte aktuell med den brädan.

Synar han bara, fortsätter du beta ut rejält på turn.

Sen spelar handen sig själv.

Postad

Förstår inte riktigt hur du tänker. Höjningen pre är okej. Men på floppen checkar du och han betar ut. Antar att du slowplayar genom att bara syna här men isåfall kan du ju inte gärna få kalla fötter på turn! Antingen reraisar du floppen som ju faktiskt känns riktigt bra med AA eller så leder du ut, och det rejält, på turn.

Postad

Som sagt, posta inte utan att läsa länken jag skickade ovan. Relevant information som t.e.x ALLTID måste vara med är stackdjup. Vissa händer är ju två helt olika spel givet olika storlekar på stacken.

Men OK. Jag skulle aldrig folda där. Du checksynar floppen vilket indikerar att du kanske inte är så stark ändå, och sitter han på typ KQ/QJ så vill han ju förstås skydda sin hand när du checkar turn igen. Varför ska du absolut checka alla gator med AA? Ställ in om ni inte har grymt djupa stackar. Att ens fundera på fold är ju fan genralfel.

Postad

Men hallå asså, klart man kan folda AA om man tror eller är säker på att fi har bättre hand.

Det kan fi ha om man spelat AA "fel" från början, så det vore väl kanske bäst att ställa in pre flop om man är på det humöret, tycker inte alls det vore generalfel att folda AA, utan tvärtom rent fiskigt att spela ut en hand med AA på handen och givna flop och turn. Sitter man i detta läge på sämre kort är man klar fisk om man spelar en slagen hand för hårt.

olika spelstilar tror jag vi har, men jag tror jag vinner.

looooool

Postad

Beta ut på floppen!!! Och ska du slöspela essen får du fan stå ditt kast och spela för hela stacken. Det är väl det man vill när man slöspelar?

Hur djupa är stackarna? Är det 0.25/0.50 NL? Full table eller short handed? Är det short och stackarna kring $50 så skulle jag trycka på turn. Han sitter sannolikt på AQ/KQ. Kanske till och med QJ, QT eller JJ.

Väldigt vekt spelat av dig. Jag tror du leder här 75% av gångerna. Kom ihåg att han inte vet att du har AA. Som du spelar så luktar det AK som missat.

Postad

Fegt.... Ja kanske.

Men gud! Vad sägs om den absolut troligaste handen KQ då?

Postad

Orkar inte ens gå in i en djupare diskussion om den här handen eftersom den är så lättspelad. Och ang. att du tror att du vinner så kan jag bara säga att jag gillar att spela mot folk som tycker att fold med AA här är det bästa alternativet. Hur du spelar generellt varken kan eller vill jag uttala mig om.

Postad

Orkar inte ens gå in i en djupare diskussion om den här handen eftersom den är så lättspelad. Och ang. att du tror att du vinner så kan jag bara säga att jag gillar att spela mot folk som tycker att fold med AA här är det bästa alternativet. Hur du spelar generellt varken kan eller vill jag uttala mig om.

'... och jag foldade... Kanske fegt men det valet gjorde jag.

Borde raisat mer för att få information helt klart.

Postad

Att folda där är väl ungefär lika lönsamt som att gå all-in preflop med 32o och vara säker på att få syn av tre motspelare. Check-syn på flop och check-fold på turn är kanske det sämsta spelet av alla tänkbara. Slås nog bara av check-fold på flop.

Preflop: Höj mer.

Flop: Beta ut pott, alt. check-höj ordentligt.

Turn: In med resten av degen om stackarna inte är jättedjupa.

Postad

Borde raisat mer för att få information helt klart.

Du borde raisat mer för att kunna vinna mer pengar. Inget annat. Du har en jättestark hand på den brädan, jättestark.

Och snälla, lägg till åtminstone stackdjup i nästa hand. Det är ju inte så många grejer du behöver tänka på, bara försök läsa länken jag postade ovan så blir det mkt lättare att komma med bra svar.

Postad

Noterar att Fi kunde haft 23 eller 78 för stege.

ALL-in - nu har du slow-spelat Fi för att få in pengar i potten - dags och vinna den..

Sämsta spelet med AA är att folda preflopp för att SB eller BB kan sitta på bättre händer ... :lol:

Postad
Sämsta spelet med AA är att folda preflopp för att mörkarn kan sitta på bättre händer ... :lol:

Ah, tänkte inte ens på den möjligheten. :D

Å andra sidan hade det väl varit bättre än check-syn/check-fold på en ofarlig bräda, då hade man ju sluppit betala för floppsynen.

Postad
Noterar att Fi kunde haft 23 eller 78 för stege.

ALL-in - nu har du slow-spelat Fi för att få in pengar i potten - dags och vinna den..

Sämsta spelet med AA är att folda preflopp för att mörkarn kan sitta på bättre händer ... :lol:

Skulle han ha höjt med 32 preflop? 87s kanske någon höjer med ibland och eventuellt kanske han skulle beta om hero checkar på floppen. Men det är extremt långsökt, särskilt som han bara hade haft en gutshot på floppen.

Ganska ointressant hand. In med pengarna och slå top pair.