Gekko Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2006 Här kommer ett exempel till på när den där dåren va inne och vevade... Ville så gärna plocka honom, brukar inte syna med två överkort, men nu gav de ju resultat Game #1654184854: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/02/06 - 13:42:38 (ET) Table "Venice" Seat 6 is the button. Seat 1: bronk1 (£947.67 in chips) Seat 2: Criztal (£451.75 in chips) Seat 3: Lazarus1 (£458 in chips) Seat 4: Weesee (£695.31 in chips) Seat 5: Croniq (£211.66 in chips) Seat 6: TheEarner (£352 in chips) bronk1: posts small blind £2 Criztal: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Ad Kc] Lazarus1: folds Weesee: raises to £15 Croniq: folds TheEarner: calls £15 bronk1: folds Criztal: folds ----- FLOP ----- [2s Th 5d] Weesee: bets £35 TheEarner: calls £35 ----- TURN ----- [2s Th 5d][Ah] Weesee: bets £645.31 and is all-in TheEarner: is all-in £302 Returned uncalled bets £343.31 to Weesee ----- RIVER ----- [2s Th 5d Ah][7h] ----- SHOW DOWN ----- Weesee: shows [6s 9c] (High Card Ace) TheEarner: shows [Ad Kc] (A Pair of Aces, King high) TheEarner collects £708 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £711 Main pot £708 Rake £3 Board [2s Th 5d Ah 7h] Seat 1: bronk1 (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Criztal (big blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Lazarus1 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Croniq folded before Flop (didn't bet) Seat 6: TheEarner (button) showed [Ad Kc] and won (£708) with A Pair of Aces, King high ****HAND ENDS**** Ni kanske förstår att jag har funderat lite på hur bra den där 97:an egentligen va... Citera
Gekko Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2006 Ännu ett jobbigt läge... Där HH´s från eurobet inte ville funka Men den är rätt färsk så de ska nog gå ändå... 3/6 Hero är knappen (ca $900) fi är SB ($550) Kort K 7 preflop: 2 fold hero raise 24 fi calls bb fold flop: Q Q 4 fi checks hero bet 35 fi raises to 100 hero call turn: 7 fi check hero check river 8 fi bet 175 hero???? Citera
psatiw Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Tycker den här typen av spelare är oerhört jobbiga att spela mot. [...] Någon som har lite idéer hur man ska agera? Tror det finns åtminstone ett par trådar om den här typen av spelare här på forumet. Har dock inte läst någon själv, så jag kan inte säga nåt om kvaliten på dem. Har själv traditionellt haft rätt mkt problem med den typen av spelare, så jag förstår vad du menar. Ett problem jag vet att jag själv har haft är att man blir lite väl "eager" när man sitter med en sån och ser hur de spelar, och kommer i nån slags lilltilt när man försöker att desperat "skapa" lägen för att sno stacken ifrån dem. Det jag försöker göra som bot på det är att tänka mer "ah, låt honom spela sitt spel, så spelar jag mitt" och inte liksom försöka "forcera" fram lägen. Jag gör några anpassningar i form av att jag synar preflop med ytterligare några fler spekulativa händer, men absolut inte så att jag synar med vad som helst, och helst vill jag inte att det ska vara för många i potten, eftersom jag vill spela tillbaka hårt de gånger jag bara träffar marginellt. Sen låter jag honom köpa de potter jag inte träffar, och spelar tillbaka hårt de gånger jag tror att min hand är bäst. Och då behöver jag förstås inte alls mkt - har han träffat hårt i just den handen, fine, jag betalar. Det jag oftast inte orkar är att bara sitta och syna honom, även om det nu kanske har ännu mera värde (är osäker på det). Jag vill spela tidigt i handen, och visa honom att jag kommer stoppa in mina pengar om han jiddrar. Och då menar jag spela om typ hela stacken rakt av på floppen med typ AK där i handen ovan (som ganska duktigt ofta är bäst) eller ditt 9TP. Citera
psatiw Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 K7-handen tänkte jag först att det var blixtsyn, men ändrar mig till syn. Han spelar ju rätt lurigt iof, men klart du måste syna - visst vinner du mer än 30%. Citera
Gekko Postad 8 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2006 Tycker den här typen av spelare är oerhört jobbiga att spela mot. [...] Någon som har lite idéer hur man ska agera? Tror det finns åtminstone ett par trådar om den här typen av spelare här på forumet. Har dock inte läst någon själv, så jag kan inte säga nåt om kvaliten på dem. Tack för tipset, får väl se om vi orkar ta oss igenom dom... Har själv traditionellt haft rätt mkt problem med den typen av spelare, så jag förstår vad du menar. Ett problem jag vet att jag själv har haft är att man blir lite väl "eager" när man sitter med en sån och ser hur de spelar, och kommer i nån slags lilltilt när man försöker att desperat "skapa" lägen för att sno stacken ifrån dem. Det här är jag i ett nötskal... Synar ner med vilken skit som helst eftersom man vet att dom är notoriska bluffare. Det jag försöker göra som bot på det är att tänka mer "ah, låt honom spela sitt spel, så spelar jag mitt" och inte liksom försöka "forcera" fram lägen. Jag gör några anpassningar i form av att jag synar preflop med ytterligare några fler spekulativa händer, men absolut inte så att jag synar med vad som helst, och helst vill jag inte att det ska vara för många i potten, eftersom jag vill spela tillbaka hårt de gånger jag bara träffar marginellt. Sen låter jag honom köpa de potter jag inte träffar, och spelar tillbaka hårt de gånger jag tror att min hand är bäst. Och då behöver jag förstås inte alls mkt - har han träffat hårt i just den handen, fine, jag betalar. Känns som en väldigt vettig strategi. Tror det är väldigt lätt att annars komma i den där minitilten som du så fint kallade den Att man inte går ifrån sitt vanliga spel och låter dom ta dom små potterna medans man spelar tillbaka riktigt hårt när man har en bra träff. Däremot så tror jag att det kan vara väldigt effektivt att slösspela stål, ss överpar och set då dom garanterat kommer att forsätta att veva. Och så får man väl ta dom ggr dom köper ut... Det jag oftast inte orkar är att bara sitta och syna honom, även om det nu kanske har ännu mera värde (är osäker på det). Tror som sagt att det här är ett väldigt effektivt spel då du har stål, men man måste va väldigt selektiv... Jag vill spela tidigt i handen, och visa honom att jag kommer stoppa in mina pengar om han jiddrar. Och då menar jag spela om typ hela stacken rakt av på floppen med typ AK där i handen ovan (som ganska duktigt ofta är bäst) eller ditt 9TP. I dom två händerna håller jag med dig, där åker degen in på turn och så får han ha vad han nu har... K7-handen tänkte jag först att det var blixtsyn, men ändrar mig till syn. Han spelar ju rätt lurigt iof, men klart du måste syna - visst vinner du mer än 30%. Känns som man måste ta den synen ja... När han checkade turn så satte jag honom på rå bluff. Han kan va rätt trixig den här killen och bluffar gärna på den här typen av bräda. Jag synade och han visade upp T9o... som jag trodde ungefär. I chaten blev de värsta livet, alla vid bordet, wow verry nice call, etc. Va inte de en standard syn Citera
psatiw Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Känns som man måste ta den synen ja... När han checkade turn så satte jag honom på rå bluff. Han kan va rätt trixig den här killen och bluffar gärna på den här typen av bräda. Problemet blir ju om han drar på ett riktigt monsterbet. Då kunde man ju tro att han antingen satte dig på just flushdraget på floppen och trodde att du skulle försöka sno på turn och då C/R dig AI med en dam, eller att han satt på 77/88 som han ville ha rejält betalt av om du hade haft en dam. Men lägger han en nästan 2:5 så känns det ju som att man måste syna. Wp, sir! Citera
Gekko Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Game #1688718494: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/02/09 - 13:23:05 (ET) Table "UticUtic" Seat 6 is the button. Seat 1: Isomerkii sits out Seat 2: Astrox_AA ($587 in chips) Seat 3: Vellykka ($300.75 in chips) Seat 4: TheEarner ($1104 in chips) Seat 5: smartmike ($410.38 in chips) Seat 6: Randori ($528.90 in chips) Astrox_AA: posts small blind $2 Vellykka: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [7h 6h] TheEarner: raises to $20 Isomerkii sits back smartmike: folds Randori: folds Astrox_AA: folds Vellykka: calls $15 ----- FLOP ----- [Kc 8s 2s] Vellykka: checks TheEarner: bets $30 Vellykka: calls $30 ----- TURN ----- [Kc 8s 2s][5s] Vellykka: checks TheEarner: bets $75 Vellykka: calls $75 ----- RIVER ----- [Kc 8s 2s 5s][9d] Vellykka: bets $175.75 and is all-in TheEarner:??? Citera
Gekko Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Fi i den här handen va en riktig dåre, så frågan är ifall man ska trycka eller försöka få in en value höjning? Game #1689716614: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/02/09 - 14:44:02 (ET) Table "Valdez" Seat 3 is the button. Seat 1: MaZeY999 (£452.25 in chips) Seat 2: bred+buta (£266 in chips) Seat 3: Pard01 (£1090.17 in chips) Seat 4: TheEarner (£1185.50 in chips) Seat 5: RonJeremy (£1497.75 in chips) Seat 6: chingers (£577 in chips) TheEarner: posts small blind £2 RonJeremy: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [7s 7c] chingers: folds MaZeY999: folds bred+buta: folds Pard01: raises to £10 TheEarner: calls £8 RonJeremy: folds ----- FLOP ----- [3d 3c 8d] TheEarner: checks Pard01: checks ----- TURN ----- [3d 3c 8d][7d] TheEarner: bets £15 Pard01: calls £15 ----- RIVER ----- [3d 3c 8d 7d][Js] TheEarner: bets £40 Pard01: raises to £140 TheEarner:??? Citera
psatiw Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 76s-handen: Strightforwardspel han kör. Rätt knepig hand faktiskt. Han sitter ju ganska troligt på en hand skulle jag säga, eftersom han "borde" bluffat den redan på turn om han bestämt sig för det, men å andra sidan kanske han tänker att du tänker just så, och därför bestämmer han sig för det där spelet istället. Ändock: tror att han sitter på nån sorts hand. Anledningen till att jag ändå tror att det kan vara värt att syna är ju att du egentligen har representerat typ AA/AK/KK hela tiden, och att han vet att du med två av dem kommer ha jävligt svårt att syna ett sånt där bet. Hur ser han på dig, som fiskig? Isåfall kan det ju vara ett rent värdebet med alltifrån ett tvåpar till en lägre triss till flushen, om han inte tror att du kan släppa AA/AK. Om han ser dig som tight ökar ju chansen för ett move... Ja, jag vetefan alltså. Ingen read hade du? Om han inte är en movemaker så finns det ju en hand han verkligen skulle kunna tänkas spela sådär och det är ju AK , men frågan är om han verkligen hade pushat sådär rakt av med den? Äh, jag blir för nyfiken på såna där sjuka spel, så jag tar synen här. Faktiskt. Helt klart t.o.m. Har han köpt in färgen, fine. Du har ju ändå stegen. Med en svagare hand finns det ju inte många händer du slår, men nu slår du ju alla händer utom just färgen, så. Syn. Citera
psatiw Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 77-handen: Push. Är han en dåre så kan du ju få syn av både 3:or och färger om han tror att du har tröttnat på hans dårspel och ställer med nåt sjukt. Pushen i det där läget är en värdehöjning mot en dåre. Fö: tilta mig genom att inte läsa mitt sista PM, gör det bara. Citera
Gekko Postad 10 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2006 Tänkte vänta lite med att gå ut med resultat och hur jag resonerade i de här två händerna. Men psatiw för att svara på din fråga (67 handen) om jag hade en read, nja.. Jag hade sett han göra lite moves där man bla. försökte representera färgen. På ganska jobbbiga brädor. Fö: tilta mig genom att inte läsa mitt sista PM, gör det bara. Wink Tilt saved! Citera
Gekko Postad 10 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2006 Just nu suger poker balle!!! Ingenting funkar... Har man nått eller råkar träffa något så blir man garanterat ut klonkad. Har även märkt att det senaste inom poker är att ingen foldar. Folk vägrar släpp händer och är man ute på en bluff turné så går dom garanterat över än eller synar ner med något pissigt pp. Inga drag sitter och skulle man motförmodan sätta något så kommer dom garanterat att klonka ut än... Timingen har varit så off, slår alltid tillbax vi fel lägen då dom har floppat stenhårt. Har backat mellan 4-5k dom senaste 2 dagarna... FUCK!!! Utöver denna totala missär har jag spelat så jävla dålig poker, fan! Citera
LaktosBob Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Tänk positivt. Spring en runda innan du börjar gneta imorgon så löser allt sig! Citera
Gekko Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Tänk positivt. Spring en runda innan du börjar gneta imorgon så löser allt sig! Tack för uppmaningarna...! (Gäller även dig psatiw ) Har spelet väldigt bra poker nu dom sista tre timmarna, bland det bästa på flera dagar. Reverse-klonk-riggen fortsatte dock ett tag på eurobet, men efter att ha legat ner 1,6k hämtade jag tillbaks så jag slutade iaf +500. Jävla svings i den här sporten... Känns dock skönt att ha hittat tillbaka till sitt "gamla" spel, god natt alla grinders! I morgon kommer Gekko att vara tämligen berusad och därför har alkolås instalerats på dator för att undvika fylle tilt. Detta implicerar att inget författande kommer att ägarum i morgon kväll. Högaktningsfult, Eders Gekko Citera
Gekko Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Killen gnällde som fan efter den här handen och menade att jag gjorde värsta fisk utdragningen, men spelar man som den lilla passiva fisken som han är så får han skylla sig själv... Kan omöjligt vara ett dåligt spel..?! Game #1709609614: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/02/11 - 07:52:15 (ET) Table "Altais" Seat 1 is the button. Seat 1: ReRaised ($493 in chips) Seat 2: forbzy ($559.76 in chips) Seat 3: TheEarner ($609.75 in chips) Seat 4: -casss ($209.87 in chips) Seat 5: tanling11 ($640.74 in chips) Seat 6: Jesse00 ($414.62 in chips) forbzy: posts small blind $2 TheEarner: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Ac Tc] -casss: folds tanling11: folds tanling11 sits out Jesse00: folds ReRaised: folds forbzy: calls $3 tanling11 sits back TheEarner: raises to $20 forbzy: calls $15 ----- FLOP ----- [Jc 9d Kh] forbzy: checks TheEarner: bets $35 forbzy: raises to $70 TheEarner: calls $35 ----- TURN ----- [Jc 9d Kh][3c] forbzy: bets $50 TheEarner: calls $50 ----- RIVER ----- [Jc 9d Kh 3c][8c] forbzy: bets $90 TheEarner: raises to $469.75 and is all-in forbzy: is all-in $329.76 Returned uncalled bets $49.99 to TheEarner ----- SHOW DOWN ----- TheEarner: shows [Ac Tc] (A Flush, Ace high) forbzy: shows [Js Ks] (Two Pairs, Kings and Jacks, Nine high) TheEarner collects $1116.52 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $1119.52 Main pot $1116.52 Rake $3 Board [Jc 9d Kh 3c 8c] Seat 1: ReRaised (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: TheEarner (big blind) showed [Ac Tc] and won ($1116.52) with A Flush, Ace high Seat 4: -casss folded before Flop (didn't bet) Seat 5: tanling11 folded before Flop (didn't bet) Seat 6: Jesse00 folded before Flop (didn't bet) ****HAND ENDS**** Citera
Gekko Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Lite intressantare hand... Det här va killens första hand på bordet och jag hade därför ingen somhelst koll på honom. Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #110,489,532 Table DrBoctor´s HE, 11 Feb 2006 2:08 AM ET Seat 1: THEBIGDEAL1 ($384.50 in chips) Seat 2: terrornapoli ($500.45 in chips) Seat 3: musuu77 ($317.90 in chips) Seat 5: Scaramoche ($2,358.60 in chips) Seat 7: _Gekko_ [ 2D,2S ] ($1460.50 in chips) Seat 9: corleone75 ($1,262.00 in chips) ANTES/BLINDS Scaramoche posts blind ($3) _Gekko_ posts blind ($6) terrornapoli posts blind ($6). PRE-FLOP corleone75 calls $6THEBIGDEAL1 calls $6 terrornapoli bets $6 musuu77 folds Scaramoche folds _Gekko_ calls $6 corleone75 calls $6 THEBIGDEAL1 calls $6. FLOP [board cards KS,2C,3S ] _Gekko_ bets $35 corleone75 folds THEBIGDEAL1 folds terrornapoli calls $35. TURN [board cards KS,2C,3S,4D ] _Gekko_ bets $110 terrornapoli calls $110. RIVER [board cards KS,2C,3S,4D,AH ] _Gekko_ checks terrornapoli bets $343.45 and is all-in _Gekko_ ???? Citera
Gekko Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Idag när jag vaknade så va de som om hela rummet snurrade. Va sjukt bakis från gårdagens jätte fylla Som vanligt när man går ut så spår allt på slutet och det hela slutar med att man står å vinglar utanför nybrogrillen för att sedan ta en taxi hem. I går var naturligtvis inget undantag... Däremot var "för-festandet" av en lite annorlunda karaktär. Har hitta ett ställe här i Uppsala som heter Lounge, som namnet antyder så är det alltså ett drinkhak. Sjuukt fräshat... Riktigt schyssta drinkar, trevlig miljö samt personal. Kan varmt rekommendera det stället för er som bor i Uppsala eller råkar ha vägarna förbi. Men som en sann grinder stoppar inte en bakfylla mig från att lira poker. Idag va det live-slask som gällde. UPS hade en "wild-wild-west" tunering, sjukt kul! Buy-in på 20kr och rebuys på 20. Vid vårat bord hade vi rebuyat för över 4000kr på 7 pers, humm?! Sådär en bit över 200 rebuys, det blir väl ett snitt på ca 30/person. Tror det va en totalt prispot på 11000kr med ca 25 spelare. På frågan om det va mycket slaskande så är svaret, JA!!! Hur va då mitt spel? Allt annat än raffinerande... Inledde med att raisa dom 10 första händerna, ville ha prägeln som table-bully. Gick inte jätte bra kan jag väl erkänna Gjorde dock en sjuk utdragning, en kille hade reraisat mig från BB jag hade 66. Floppen kom T hög och han går all-in... Jag trodde han bluffade och synade, han visar upp QQ. Turn och river 66, KLONK! Tightade dock till mig rätt mycket efter den klonken, fick väl ioch försig riktiga skit kort, så de blev väl naturligt. Efter rebuy perioden va slut så tänkte jag att nu gäller de att dubbla snabbt för att kunna ta sig till finalbordet då min stack inte va jätte djup (läs 20BB). En kille höjer UTG till 1800 blinds 300/600 jag tittar ner på AK och trycker in allt ca 12000. Alla foldar fram till UTG som sitter och steker ett tag och säger sedan: "Det här är en sjukt dålig syn, men jag får ta och klonka ut." Var på han visar upp AJ, flop J, klonk! Och så var man ute... Lirade lite CG också men vi spelade bara 1/2 eftersom vi inte hade så mycket pengar kvar efter alla rebuys Ikväll blir de att lira party´s 50k, har ju en 5:e plats att försvara sedan i julas så vi får väl hoppas på lite klonkar-skills där istället. Sedan blir de väl också lite CG vid sidan om... Måste hålla mig kvar i topp 200 på interpokers MPP lista. Hade varit kul att få spela en fri-rulle till WSOP, kanske göra en Moneymaker Citera
erik87 Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Idag när jag vaknade så va de som om hela rummet snurrade. Va sjukt bakis från gårdagens jätte fylla Som vanligt när man går ut så spår allt på slutet och det hela slutar med att man står å vinglar utanför nybrogrillen för att sedan ta en taxi hem. I går var naturligtvis inget undantag... Däremot var "för-festandet" av en lite annorlunda karaktär. Har hitta ett ställe här i Uppsala som heter Lounge, som namnet antyder så är det alltså ett drinkhak. Sjuukt fräshat... Riktigt schyssta drinkar, trevlig miljö samt personal. Kan varmt rekommendera det stället för er som bor i Uppsala eller råkar ha vägarna förbi. Har bott i Uppsala i hela mitt liv, vad är detta och var ligger det? Samt är det 18-årsgräns? Citera
Gekko Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Har bott i Uppsala i hela mitt liv, vad är detta och var ligger det? Samt är det 18-årsgräns? Det ligger på St Johannesgatan 23, vet inte hur de är med åldergräns men jag skulle gissa att det är 18. Här är iaf deras hemsida Lounge Citera
Gekko Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Här kommer en rätt klurig hand, är inte helt nöjd med hur jag spelade den... Hade varit kul med lite åsikter, gärna om alla gatorna. Stats på Duplo: VP$IP: 20.31% PFR: 10.94% Det här är en typiskt duktig TA kille på interpoker. Slaskar inte i onödan och har ofta bra grejer när han är inne och vevar. Game #1725569864: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/02/12 - 14:10:04 (ET) Table "Marigold" Seat 3 is the button. Seat 1: Duplo ($586.50 in chips) Seat 2: mikehoax ($247.75 in chips) Seat 3: donthavea ($775.75 in chips) Seat 4: Scarlet ($533.50 in chips) Seat 5: Bubben1 ($189 in chips) Seat 6: TheEarner ($510 in chips) Scarlet: posts small blind $2 Bubben1: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Td Kd] TheEarner: calls $5 Duplo: raises to $20 mikehoax: folds donthavea: folds Scarlet: folds Bubben1: calls $15 TheEarner: calls $15 ----- FLOP ----- [Qd Ac Ad] Bubben1: checks TheEarner: checks Duplo: bets $50 Bubben1: folds TheEarner: calls $50 ----- TURN ----- [Qd Ac Ad][9d] TheEarner: checks Duplo: bets $140 TheEarner: calls $140 ----- RIVER ----- [Qd Ac Ad 9d][7c] TheEarner:???? Bet, check, CR eller fold???? Citera
Azaroth Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 KTs tycker jag för det första att du ska folda mot en höjning, men som handen utspelade sig tycker jag du ska trycka på river (alt. chr all-in, han lär ju betta ett A på river tycker jag), tror han har AK eller AJ, tror inte han skulle ta i så jävligt med AQ eller QQ som är de enda rimliga händerna som slår dig. Jag reraisade duplo idag preflop med 99, bettade £40 i 60 potten på låga rag floppen, gick all-in på turn=rag för runt 100 å blev nersynad av TT. Så överdrivet foldbenägen är han ju inte... Citera
Gekko Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 KTs tycker jag för det första att du ska folda mot en höjning, men som handen utspelade sig tycker jag du ska trycka på river (alt. chr all-in, han lär ju betta ett A på river tycker jag), tror han har AK eller AJ, tror inte han skulle ta i så jävligt med AQ eller QQ som är de enda rimliga händerna som slår dig. Jag reraisade duplo idag preflop med 99, bettade £40 i 60 potten på låga rag floppen, gick all-in på turn=rag för runt 100 å blev nersynad av TT. Så överdrivet foldbenägen är han ju inte... Tycker de är en väldigt tight fold att släppa KTs efter BB har synat... Annars är det kanske inte den bästa synen. De va rätt bra gissat... han satt på AK. Jag tror rätt spel är CR all-in på river, han kommer att va duktigt commitad för en syn. Förutsatt att han bettar river Jag har sådan jäkla oflyt samt folk spelar så jävla dålig poker. Spana in den här handen: Game #1738331474: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/02/13 - 16:05:41 (ET) Table "Valdez" Seat 2 is the button. Seat 1: QuincyME sits out Seat 2: bernie85 (£504.50 in chips) Seat 3: bronk1 (£901.50 in chips) Seat 4: TheEarner (£532.75 in chips) Seat 5: gannawin (£1064.65 in chips) Seat 6: RonJeremy (£676 in chips) QuincyME sits back bronk1: posts small blind £2 TheEarner: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [3s 4s] gannawin: folds RonJeremy: folds QuincyME: raises to £20 bernie85: folds bronk1: folds TheEarner: calls £15 ----- FLOP ----- [9h 2s As] TheEarner: checks QuincyME: bets £35 TheEarner: calls £35 ----- TURN ----- [9h 2s As][Ts] TheEarner: checks QuincyME: bets £90 TheEarner: raises to £477.75 and is all-in QuincyME: is all-in £369 Returned uncalled bets £18.75 to TheEarner ----- RIVER ----- [9h 2s As Ts][8s] ----- SHOW DOWN ----- TheEarner: shows [3s 4s] (A Flush, Ace high) QuincyME: shows [Qh Ks] (A Flush, Ace high) QuincyME collects £1027 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £1030 Main pot £1027 Rake £3 Board [9h 2s As Ts 8s] Seat 1: QuincyME showed [Qh Ks] and won (£1027) with A Flush, Ace high Seat 2: bernie85 (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: bronk1 (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: TheEarner (big blind) lost Seat 5: gannawin folded before Flop (didn't bet) Seat 6: RonJeremy folded before Flop (didn't bet) ****HAND ENDS**** HUR FAN hittar han synen på turn? Och sen har fisk jävlen mage att dra ut!!! Stoppar in nästan 400£ med en 6 outare och drar ut, dåre!!! Citera
Gekko Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 RonJeremy är en riktigt tight vinnande spelare... Väldigt aggresivt, men gör inte onödiga bluffar. Har han nått rätt bra så är han inte sen att betta det. Stats: VP$IP: 17.66% PFR: 4.77 WTSD: 28.41% W$SD: 72.00 Agression faktor flop: 6 turn: 1.33 river: 2.5 Game #1739176824: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/02/13 - 16:56:39 (ET) Table "Valdosta" Seat 5 is the button. Seat 1: TheEarner (£677 in chips) Seat 2: RonJeremy (£762.25 in chips) Seat 3: tomking (£717 in chips) Seat 4: elgibur (£378 in chips) Seat 5: rakenow4 (£641 in chips) Seat 6: Wonkyjim (£446.50 in chips) Wonkyjim: posts small blind £2 TheEarner: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Qc Qd] RonJeremy: calls £5 tomking: folds elgibur: folds rakenow4: folds Wonkyjim: folds TheEarner: raises to £25 RonJeremy: calls £20 ----- FLOP ----- [9d Ad 5h] TheEarner: bets £40 RonJeremy: calls £40 ----- TURN ----- [9d Ad 5h][Ah] TheEarner: checks RonJeremy: bets £129 TheEarner:? Citera
Fadeh Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag hade foldat där. När jag får syn med QQ/KK på en flopp med ess brukar jag oftast ge upp potten. Citera
Recommended Posts