psatiw Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Ja, jävlar, där ser man. A8-handen där - K6o?! Kanon. Förstår ditt preflop resonemang ang. A/K-rag men faktiskt, han höjer ju inte så mycket in. Det är ju VPIP:n som är extrem, PFR är ju t.o.m ganska låg givet SH-bord. Sen gillar jag Något som gjorde mig väldigt förvirrad var också att han bettar ut väldigt lite på flopen och sen pottar på turn även om man ibland ser såna floppspel med stål för att man vill att preflop-höjaren ska slå om. Alltså, satan - han limpar K6o UTG, det kommer raise och syn, och han inte bara synar, han bettar rakt ut på en sån där flopp. Action-man! Snyggt spelat i båda anyway! Ang. AA-handen: vad funderar du på? Du kan ju aldrig lägga den? Är det raise du funderar på? Jag skulle lätt bara synat, tror inte du får syn av många händer du slår. Citera
Gekko Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Ang. AA-handen: vad funderar du på? Du kan ju aldrig lägga den? Är det raise du funderar på? Jag skulle lätt bara synat, tror inte du får syn av många händer du slår. Folden är ju inte aktuell, kommer nog aldrig lägga där. Utan de jag funderar på är om man skall reraisa eller bara syna?! Har haft honom på färgdraget, eller t.ex ett halvdant TP som kan ha blivit 2 par på river... Hur ofta kommer man få betalt av en sämre hand och hur ofta är man slagen där? Citera
psatiw Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Tror inte du är slagen alltför ofta, men samtidigt inte ofta du får syn av en sämre hand om du slår om. Vad skulle han spela sådär som du får syn av vid ett omslag? T9 kanske? Eller 44, som sagt. Om han höjt preflop hade man ju kunnat sätta honom på 88/99 också, och då skulle jag vara mer villig att raisa. Nu känns de händerna inte troliga, och därför tycker jag att raise känns om inte onödigt, så iaf marginellt. Citera
Gekko Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Satt och spelade lite Omaha, vad säger ni om denna handen? Är det fel att pusha meden hand som A:heart: A:spade: Q:spade: 4:diamond: här? Hade tänkt att man kanske skulle kunna pusha ut några också, men icke. Har inte spelat så jätte mycket Omaha, så lite tips kan behövas Omaha Hi $1-$1 PL (real money), #1,706,449,647 Table Kumasi, 13 Jan 2006 11:25 AM ET Seat 1: kiel1234 ($315.70 in chips) Seat 2: baglick ($86.45 in chips) Seat 3: edita25 ($93 in chips) Seat 5: Tomiliaano ($59.20 in chips) Seat 6: F00SE1 ($98 in chips) Seat 7: ribbiddu_001 ($53.70 in chips) Seat 8: iceixa ($263.35 in chips) Seat 9: _Gekko_ ($109.40 in chips) Seat 10: petehak27 ($34 in chips) ANTES/BLINDS baglick posts blind ($1), edita25 posts blind ($1), petehak27 posts blind ($1). PRE-FLOP Tomiliaano bets $4 F00SE1 folds ribbiddu_001 folds iceixa bets $7 _Gekko_ bets $28 petehak27 calls $27 kiel1234 calls $28 baglick folds edita25 folds Tomiliaano bets $55.20 and is all-in iceixa calls $52.20 _Gekko_ bets $81.40 and is all-in petehak27 calls $6 and is all-in kiel1234 calls $81.40 iceixa calls $50.20. FLOP [board cards 6D,2C,JH ] iceixa checks kiel1234 bets $206.30 and is all-in iceixa calls $153.95 and is all-in. TURN [board cards 6D,2C,JH,10C ] RIVER [board cards 6D,2C,JH,10C,QC ] SHOWDOWN kiel1234 shows [ 6C,10S,JS,7C ] Tomiliaano shows [ JD,2H,QD,2S ] iceixa shows [ 8S,7D,9H,10D ] _Gekko_ shows [ 4D,AS,QS,AH ] petehak27 shows [ 4H,AC,6S,QH ] kiel1234 wins $52.35, kiel1234 wins $307.90, kiel1234 wins $150.60, kiel1234 wins $100.80, kiel1234 wins $170. SUMMARY Dealer: kiel1234 Pot: $783.65, (including rake: $2) kiel1234, bets $315.70, collects $781.65, net $465.95 baglick, loses $1 edita25, loses $1 Tomiliaano, loses $59.20 F00SE1, loses $0 ribbiddu_001, loses $0 iceixa, loses $263.35 _Gekko_, loses $109.40 petehak27, loses $34 Citera
Gekko Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Spana in den här handen, normalt så slaskar jag inte SÅ här mycket, men jag trodde jag kunde pressa ut honom... Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,706,768,281 Table Oulu, 13 Jan 2006 7:19 PM ET Seat 3: _Gekko_ [ JD,AS ] ($381.90 in chips) Seat 7: jbkunvme ($295.60 in chips) Seat 10: firemanpcfd1 ($323.65 in chips) ANTES/BLINDS _Gekko_ posts blind ($2), jbkunvme posts blind ($4). PRE-FLOP firemanpcfd1 calls $4 _Gekko_ bets $18 jbkunvme folds firemanpcfd1 calls $16. FLOP [board cards 8C,6S,10C ] _Gekko_ bets $35 firemanpcfd1 calls $35. TURN [board cards 8C,6S,10C,3H ] _Gekko_ checks, firemanpcfd1 bets $25 _Gekko_ bets $100 firemanpcfd1 calls $75. RIVER [board cards 8C,6S,10C,3H,8H ] _Gekko_ bets $226.90 and is all-in firemanpcfd1 folds. SHOWDOWN _Gekko_ wins $538.90. SUMMARY Dealer: firemanpcfd1 Pot: $540.90 | Rake: $2 _Gekko_ bets $381.90, collects $538.90, net $157 jbkunvme loses $4 firemanpcfd1 loses $155 Citera
Gekko Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Tror inte du är slagen alltför ofta, men samtidigt inte ofta du får syn av en sämre hand om du slår om. Vad skulle han spela sådär som du får syn av vid ett omslag? T9 kanske? Eller 44, som sagt. Om han höjt preflop hade man ju kunnat sätta honom på 88/99 också, och då skulle jag vara mer villig att raisa. Nu känns de händerna inte troliga, och därför tycker jag att raise känns om inte onödigt, så iaf marginellt. Ja, så här i efterhand så hade de blivit billigare om jag bara synade. Det är som du säger antingen stopp-bettar han, eller så har han mig. Svårt att få betalt av en sämre hand. _Gekko_ bets $305.40 and is all-in, all_the_aces calls $230.40. SHOWDOWN _Gekko_ shows [ AS,AC ] all_the_aces shows [ JC,7C ] all_the_aces wins $735.80. SUMMARY Dealer: SKOOBASTEEV Pot: $738.80 | Rake: $3 SKOOBASTEEV loses $0 Ekan3 loses $2 all_the_aces bets $368.40, collects $735.80, net $367.40 _Gekko_ loses $368.40 milk07 x loses $0 Har tagit ut lite pengar idag, för att sätta in på interpoker. Tänkte sätta in 5K, de borde väl räcka för att komma igång, samt att man har lite att röra sig med. Har skaffat en RB deal där, kompenserar ju rätt mycket för den höga raken på £ borden. Ska bli spännande och se vad det kan ge, är inte alltid jätte bra action på eurobet, så de kan va bra att variera sig lite. Detta gäller specielt på de lite högre borden, som ikväll har vi haft 2st 3/6 bord igång, lite väl lite... Citera
Gekko Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Stats på malden: VP$IP: 29.63% Agression flop: 12 turn: 3 river: 1 Game #1397549674: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/14 - 15:31:32 (ET) Table "Marigold" Seat 2 is the button. Seat 1: Fienden! ($466 in chips) Seat 2: Pkrmaster ($284.25 in chips) Seat 3: malden ($495 in chips) Seat 4: HappyMeal ($655.50 in chips) Seat 5: BBspecial ($446.50 in chips) Seat 6: TheEarner ($578.13 in chips) malden: posts small blind $2 HappyMeal: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Kc Kh] BBspecial: folds TheEarner: raises to $20 Fienden!: calls $20 Pkrmaster: folds malden: calls $18 HappyMeal: calls $15 ----- FLOP ----- [7d 5h 7h] malden: checks HappyMeal: checks TheEarner: bets $60 Fienden!: folds malden: raises to $180 HappyMeal: folds TheEarner: ??? Citera
Gekko Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Har lite funderingar på den här handen, dels är det rätt att trycka en gång till när han bettar ut så lite, kändes som han stopp bettade en kung eller färgdrag? Vad gör man när han går över igen, då är det främst call/fold jag tänker på? stats på Masterpsy: VP$IP: 12.21 aggresion faktor: flop: 5 turn: 7 Game #1398607734: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/14 - 16:55:25 (ET) Table "Santana" Seat 2 is the button. Seat 1: TheEarner ($674.75 in chips) Seat 2: karen68 ($264.75 in chips) Seat 3: Masterpsy ($603 in chips) Seat 4: Hangem sits out Seat 5: RedRiver ($532 in chips) Seat 6: wolftones ($180 in chips) Masterpsy: posts small blind $2 RedRiver: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [9d 8d] wolftones: folds TheEarner: raises to $20 karen68: folds Masterpsy: calls $18 RedRiver: folds ----- FLOP ----- [7h 6c Kh] Masterpsy: bets $20 TheEarner: raises to $60 Masterpsy: calls $40 ----- TURN ----- [7h 6c Kh][8s] Masterpsy: bets $25 TheEarner: raises to $75 Masterpsy: raises to $180 TheEarner:??? Citera
psatiw Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 KK-handen skulle jag bara synat. Då ger du honom ett svårt beslut på turn med ett lägre överpar, och med parad bräda minskar risken för att han semi-bluffar nåt av färg- eller stegedragen. Dessutom, om han skulle sitta på 7:an, kan du komma billigare undan än vad du kan om du slår om och han synar / bettar ut halvpott på turn. En syn kan dessutom ge honom bilden av att du kanske har missat med AK och är tomtig och inte kan släppa, och på så sätt få honom att betta ut på turn igen, om han är på en riktig bluff / sämre hand. I den 98s-handen tycker jag du gör helt rätt som slår om på floppen. Däremot tycker jag inte alls att du ska slå om igen på turn, och med hans tredje omslag måste du ju verkligen lägga. Om du dessutom säger att du sätter honom på ett färgdrag som han stoppbettar måste du ju isåfall slå om mer, eftersom du med $75 ändå ger honom odds för att syna om han nu sitter på typ nötfärgdraget. Citera
Gekko Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Idag har det slaskats live poker, lite cash och tunering. Gick väl sådär... Hade rätt dåligt med kort på slutet i tuneringen och varje gång jag försökte spela någon medioker hand så va de någon som gick all-in. väldigt frustrerande... KK-handen skulle jag bara synat. Då ger du honom ett svårt beslut på turn med ett lägre överpar, och med parad bräda minskar risken för att han semi-bluffar nåt av färg- eller stegedragen. Dessutom, om han skulle sitta på 7:an, kan du komma billigare undan än vad du kan om du slår om och han synar / bettar ut halvpott på turn. En syn kan dessutom ge honom bilden av att du kanske har missat med AK och är tomtig och inte kan släppa, och på så sätt få honom att betta ut på turn igen, om han är på en riktig bluff / sämre hand. I den 98s-handen tycker jag du gör helt rätt som slår om på floppen. Däremot tycker jag inte alls att du ska slå om igen på turn, och med hans tredje omslag måste du ju verkligen lägga. Om du dessutom säger att du sätter honom på ett färgdrag som han stoppbettar måste du ju isåfall slå om mer, eftersom du med $75 ändå ger honom odds för att syna om han nu sitter på typ nötfärgdraget. Ang. KK handen: Du tycker att man ska syna där alltså... hummm. Vad gör du på turn när han då bettar ut, för de får vi väl anta att han gör? Jag kastade handen direkt, för tight lägg? Håller med dig om att han troligvis inte hade spelat sina drag så hårt. Utan antingen är det över par eller 7:a... Tycker alltid dom här situationerna är riktigt jobbiga, känns alltid som ett 50/50 läge, antingen utklonkad eller så leder man. Ang. 98 handen: Håller med dig om att de nog är fel att slå om på turn också, mycket pga att jag har en hand som kan bli väldigt fin. Har dock svårt att hålla mig då dom ber om ett omslag. Sen vad de som du säger ett rätt klent omslag, 125$ hade kanske varit lite mer lagom. Så här i efterhand så är det inte omöjligt att han hade ett set och skjärt bettade för han visste att jag skulle gå över. Här kommer en ny rätt intressant hand... Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,711,661,085 Table Gulf Port, 14 Jan 2006 9:49 PM ET Seat 2: nicolhas ($628.80 in chips) Seat 3: nickthaquick ($78.25 in chips) Seat 7: laura5037 ($150.85 in chips) Seat 9: _Gekko_ [ JS,AS ] ($511.70 in chips) Seat 10: dbladejr ($655.10 in chips) ANTES/BLINDS laura5037 posts blind ($2), _Gekko_ posts blind ($4). PRE-FLOP dbladejr calls $4 nicolhas calls $4 nickthaquick folds laura5037 bets $15 _Gekko_ calls $13 dbladejr calls $13 nicolhas calls $13. FLOP [board cards 10D,JD,AH ] laura5037 checks _Gekko_ bets $45 dbladejr folds nicolhas calls $45 laura5037 folds. TURN [board cards 10D,JD,AH,9H ] _Gekko_ bets $120 nicolhas calls $120. RIVER [board cards 10D,JD,AH,9H,8H ] _Gekko_ checks nicolhas bets $446.80 and is all-in _Gekko_ ??? Bluffar han färgdraget eller har han dragit en stege? Citera
Gekko Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2006 Ok.. måste erkänna en sak. Gjorde precis jordens största tabbe!!! Skulle kolla på WTP:n i natt, va lite trött, låg i sängen och tittade, ni som såg de har nog förståelse för att jag somnade ganska snabbt. Vilket fall som helst, allt va frid och fröjd, vaknade vad jag trodde va kl 15.00, riktigt utvilad. Visste att jag låg efter med sömnen, men att sova 14 timmar de är inte likt mig. Vilket fall som helst, gick upp, gjorde kaffe och läst lite ur poker magazine. Allt va lugnt, tyckte dock de va lite mörkt ute, men den här årstiden så kan man knappast förvänta sig att de ska ljust på eftermiddagen. En kompis som har varit i Thailand skulle komma förbi idag på eftermiddagen. Tänkte att de va konstigt att jag inte hade hört något från honom, kl. var ju ändå nästan 18.00 (i min gulliga naiva värld). Så jag plockar upp telefonen och ringer honom. Då han svarar: - Ahhh, hallå. - Fan, ligger du och sover? - Ja kl är halv 6... på morgonen. - Va?! Är den inte 17.30? - Nej inte i sverige... - Ok, sorry. - De är lugnt, hörs sen. Fan snacka om att ha en helt fucked up dygns rytm. Kanske skulle gå och lägga sig igen... De är ju iof A-team på Tv så jag kanske ser klart de först Citera
Filip Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Fan A-team rocka idag, hoppas du inte somna! Citera
psatiw Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Ang. KK handen: Du tycker att man ska syna där alltså... hummm. Vad gör du på turn när han då bettar ut, för de får vi väl anta att han gör? Jag kastade handen direkt, för tight lägg? Håller med dig om att han troligvis inte hade spelat sina drag så hårt. Utan antingen är det över par eller 7:a... Tycker alltid dom här situationerna är riktigt jobbiga, känns alltid som ett 50/50 läge, antingen utklonkad eller så leder man. Opff, det var en tight fold alltså. Hur tror du han ska spela sina PP i det där läget? Det kan ju precis lika gärna vara ett sånt som en 7:a. Jag skulle iaf spelat alla mina PP med just CR. Därför röstar jag fortfarande på syn, som sagt. Bettar han sen starkt på turn får man köra på instinkt. Men givet statsen så verkar han ju spela hårt på flop och sakta ner på senare gator, så det talar ju ytterligare för att du kan leda rätt ofta på den floppen. AJ-handen känns ju lite knepig faktiskt. Instintivt känns han ju grymt stark, men efter dina tidigare postningar så vet man ju att de kan sitta på vad fan som helst där. Och inga stats bjöd du på. Kan det inte vara juste att stopbetta river där för övrigt? Jag menar, det är ju en riktigt läskig bräda, han lär ju ha dig på ett starkt A eller just 2-par, vilket han vet är jobbiga händer att syna ett ställ med, båda två. Jadu, KQc känns ju inte väldigt långt borta om du frågar mig. Citera
Gekko Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2006 Fan A-team rocka idag, hoppas du inte somna! Faktiskt inte, håller med dig de va grymt! Opff, det var en tight fold alltså. Smile Hur tror du han ska spela sina PP i det där läget? Det kan ju precis lika gärna vara ett sånt som en 7:a. Jag skulle iaf spelat alla mina PP med just CR. Därför röstar jag fortfarande på syn, som sagt. Bettar han sen starkt på turn får man köra på instinkt. Men givet statsen så verkar han ju spela hårt på flop och sakta ner på senare gator, så det talar ju ytterligare för att du kan leda rätt ofta på den floppen. AJ-handen känns ju lite knepig faktiskt. Instintivt känns han ju grymt stark, men efter dina tidigare postningar så vet man ju att de kan sitta på vad fan som helst där. Wink Och inga stats bjöd du på. Kan det inte vara juste att stopbetta river där för övrigt? Jag menar, det är ju en riktigt läskig bräda, han lär ju ha dig på ett starkt A eller just 2-par, vilket han vet är jobbiga händer att syna ett ställ med, båda två. Jadu, KQc känns ju inte väldigt långt borta om du frågar mig. De va nog en rätt tight fold, när jag tänker efter. Fan va weak man är. Det är också sant de där om statsen, han trycker på på floppen och ta det lugnare sen. Har inte riktigt hunnit konfigurera en bra layout till pokeracehud för crypto. Hade kanske varit lättare att syna där då... Jag tänkte inte kommentera AJ handen, eftersom jag glömde statsen Vad gjorde vi pokerspelare innan de fanns PT?! VP$IP 45.45% PFR: 5.63% Aggression faktor flop: 0.69 turn: 1.00 river: 2.33 WTSD: 37.50% W$SD: 50.00% Citera
Gekko Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 Kvällens eller ska jag säga nattens session har varit en riktig berg-och-dalbana. Har gjort en hel del dåliga kall-downs, bluffat i fel lägen, blivit utdragen som fan och betalat av 6 st set. Är ganska nöjd att jag bara backade 400$. Här kommer dock en väldigt intressant hand, om ni undrar varför jag reraisar med K5o så beror de på att jag inte trodde han hade en hand utan bara försökte köpa blindsen billigt. Här kommer statsen på Justcall ( så att psatiw blir nöjd ): En liten read på Justcall, va att han lyckades krämma ut 28£ (Total pot) med floppat set i AA, och ja dom gick till SD. Dvs grymt passiv när han hade nått bra... VP$IP: 35.71% Att. to steal blind: 45% (5/11) WTSD: 31.58% W$SD: 66.67% Aggression faktor: flop: 1 turn: 1.33 river: 2 Game #1424471434: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/01/16 - 22:48:29 (ET) Table "Licorice" Seat 3 is the button. Seat 1: chilin (£273 in chips) Seat 2: Crutchley (£461 in chips) Seat 3: Fakeyy (£734.50 in chips) Seat 4: Justcall (£415 in chips) Seat 5: TheEarner (£595 in chips) Seat 6: Drewbuz (£421.96 in chips) Justcall: posts small blind £2 TheEarner: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Kc 5d] Drewbuz: folds chilin: folds Crutchley: folds Fakeyy: folds Justcall: raises to £10 TheEarner: raises to £35 Justcall: calls £25 ----- FLOP ----- [2d 9d 8s] Justcall: checks TheEarner: bets £50 Justcall: calls £50 ----- TURN ----- [2d 9d 8s][6d] Justcall: checks TheEarner: checks ----- RIVER ----- [2d 9d 8s 6d][3d] Justcall: bets £145 TheEarner:??? Nu ska jag titta på 24 S5... avsnitt 3 och 4 kom precis upp, riktigt nice!!! Citera
psatiw Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Aj-handen: Oj, skumma stats. Att han är sådär passiv preflop/flop och sen vaknar till liv och blir vild på river känns ju som ett argument för att syna, gör det inte? Med de statsen tycker jag också ännu mer att du skulle stoppbettat honom, vad för han ska han kunna tro att du checkraisar/checksynar river med på den brädan? Möjligen om du satte honom på färgdraget på floppen då... Äh, jag vet inte. Syn! K5-handen synar jag. Tror aldrig att han skulle bettat ut sådär starkt med ett högt d och varför skulle han göra det med ett lågt. Snubben är ju tom. Syna. Citera
Gekko Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 AJ, handen. Håller med om att han har riktigt skumma stats, men jag upplever de mer som att han gärna sandbagar till river, har jag fel?! Tanken va att check syna honom, eftersom jag var rätt säker på att han va på ett drag. Problemet va att han helt omotiverat går all in. Det är inte omöjligt att han va på ett Q högt färgdrag eller liknande. Tycker synen där är riktigt svår då jag bara slår en bluff, eller överspelat top/2 par. Stopp beta hade varit ett bra alternativ, nackdelen är att man missar bluff value från missade drag. Äh... jag vet inte vad man ska göra där. Jag slänge handen i mucken, så va de bra så. K5, handen. Snygg read psatiw... Tänkte på samma sätt som du och synade. TheEarner: calls £145 ----- SHOW DOWN ----- Justcall: shows [Js Tc] (High Card Jack) TheEarner: shows [Kc 5d] (A Flush, Nine high) TheEarner collects £457 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £460 Main pot £457 Rake £3 Board [2d 9d 8s 6d 3d] Seat 1: chilin folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Crutchley folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Fakeyy (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: Justcall (small blind) lost Seat 5: TheEarner (big blind) showed [Kc 5d] and won (£457) with A Flush, Nine high Seat 6: Drewbuz folded before Flop (didn't bet) ****HAND ENDS**** Citera
Gekko Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Har spelat på interpoker idag, gått riktigt dåligt. Kassa träffar och allmänn skit.... Här är dock två rätt intressanta händer: stats på bertybig VP$IP: 75.00% PFR: 23.78% agg faktor flop: 2.46 turn: 1.29 river: 1.25 WSD: 30.11% W$SD: 53.00% Game #1439104704: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/18 - 11:51:48 (ET) Table "Altais" Seat 5 is the button. Seat 1: Benno ($255.25 in chips) Seat 2: Burbos ($390.50 in chips) Seat 3: TheEarner ($544.58 in chips) Seat 4: ReRaised ($500 in chips) Seat 5: migr ($344.01 in chips) Seat 6: bertybig ($334.69 in chips) bertybig: posts small blind $2 Benno: posts big blind $5 ReRaised: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Ad 8d] Burbos: calls $5 TheEarner: calls $5 ReRaised: checks migr: calls $5 bertybig: raises to $20 Benno: folds Burbos: calls $15 TheEarner: calls $15 ReRaised: folds migr: folds ----- FLOP ----- [6h Kd Qs] bertybig: checks Burbos: checks TheEarner: checks ----- TURN ----- [6h Kd Qs][8s] bertybig: checks Burbos: checks TheEarner: bets $50 bertybig: raises to $314.69 and is all-in Burbos: folds TheEarner:???? Stats på bearass: VP$IP: 21.27% PFR: 12.27% agg faktor flop: 2.5 turn: 3.33 river: 8.00 WSD: 29.55% W$SD: 53.85% Game #1440018204: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/18 - 13:15:21 (ET) Table "Altais" Seat 5 is the button. Seat 1: Benno sits out Seat 2: DO-IT? sits out Seat 3: TheEarner ($338.94 in chips) Seat 4: bearass ($483 in chips) Seat 5: Grim ($641.75 in chips) TheEarner: posts small blind $2 bearass: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Ac 4s] Grim: folds TheEarner: raises to $20 bearass: calls $15 ----- FLOP ----- [8d 4c 3d] Lefish joins the table at seat #6 TheEarner: bets $30 bearass: calls $30 ----- TURN ----- [8d 4c 3d][Jc] TheEarner: bets $65 bearass: calls $65 ----- RIVER ----- [8d 4c 3d Jc][Js] TheEarner: checks bearass: bets $368 and is all-in TheEarner:???? Citera
psatiw Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 A8-handen: Nådigt lös snubbe. Du har honom ju mycket möjligt slagen där, men alltså, jag orkar inte ta en sån där syn med bara 8:orna och typ "inga" redraws om man skulle ligga efter, inte ens mot en sån där super-LAG. Grejen är ju att med hans lösa spel så kommer du ganska snart hitta bra mycket bättre lägen att ta stålarna ifrån honom, och då väntar jag nog hellre på ett sådant. Att sätta honom på en hand känns ju fan nästan omöjligt givet de statsen och hans spel där. Känns ju ev. som att 8:an faktiskt hjälpte honom, så ska man chansa på 97s kanske? A4-handen. Skön river-agg han har. Hur trixig var han då? Vad hade han visat upp efter såna där spel förut? Nånsin några bluffar? Känns ju som att han BORDE ha spelat upp ett set nånstans tidigare, senast på turn iaf, och eftersom du sitter på ena 4:an sänker ju det iaf lite av sannolikheten för set, om än marginellt. Tycker hans riverspel är jävligt bra oavsett vad han har, eftersom även om man sätter honom på ett missat färgdrag, så utnyttjar han ju att inte Jd finns ute, så kvidsynen blir ju jobbigare än vanligt, när flera broadway d-kombinationer (som ju är troliga händer) innehåller ett setkort. Ingen annan read på snubben? Äh, jag tror fan på en Jxd-hand. JTd kanske? (Tror han hade slagit om på floppen med typ KJd, KQd, AJd). Citera
Gekko Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Dom här två exemplen är typiska stuationer jag har hamnat i de senaste dagarna. Ett omotiverat stort bett när jag antingen har aviserat att nu ger jag upp handen eller liknande. Jag får verkligen känslan av att de är helt tomma när de gör så här. Det känns som dom inte vill ha syn. Man checkar till dom och dom dubblar potten på river, med vad? A8-handen: Nådigt lös snubbe. Du har honom ju mycket möjligt slagen där, men alltså, jag orkar inte ta en sån där syn med bara 8:orna och typ "inga" redraws om man skulle ligga efter, inte ens mot en sån där super-LAG. Grejen är ju att med hans lösa spel så kommer du ganska snart hitta bra mycket bättre lägen att ta stålarna ifrån honom, och då väntar jag nog hellre på ett sådant. Att sätta honom på en hand känns ju fan nästan omöjligt givet de statsen och hans spel där. Känns ju ev. som att 8:an faktiskt hjälpte honom, så ska man chansa på 97s kanske? Jag kunde faktiskt inte sätta honom på en hand heller som han checkar 2 ggr för att sedan gå allin, som slog min. Jag valde att syna, trodde han rå bluffade ett naket A eller liknade. Jag håller med dig om att mot en sådan här kille kommer de många bra läggen att ta pengarna, men jag trodde att jag hade bäst hand. Nackdelan är som du säger att man inte har några re-draws om man ligger efter. Dålig syn, ja kanske men som beachjohan säger: "När siterna är riggade handlar det bara om kännsla." Hade en känsla och handlade utifran den... TheEarner: calls $264.69 ----- RIVER ----- [6h Kd Qs 8s][4c] ----- SHOW DOWN ----- bertybig: shows [Qc Jh] (A Pair of Queens, King high) TheEarner: shows [Ad 8d] (A Pair of Eights, Ace high) bertybig collects $701.38 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $704.38 Main pot $701.38 Rake $3 Board [6h Kd Qs 8s 4c] A4-handen. Skön river-agg han har. Hur trixig var han då? Vad hade han visat upp efter såna där spel förut? Nånsin några bluffar? Känns ju som att han BORDE ha spelat upp ett set nånstans tidigare, senast på turn iaf, och eftersom du sitter på ena 4:an sänker ju det iaf lite av sannolikheten för set, om än marginellt. Tycker hans riverspel är jävligt bra oavsett vad han har, eftersom även om man sätter honom på ett missat färgdrag, så utnyttjar han ju att inte Jd finns ute, så kvidsynen blir ju jobbigare än vanligt, när flera broadway d-kombinationer (som ju är troliga händer) innehåller ett setkort. Ingen annan read på snubben? Äh, jag tror fan på en Jxd-hand. JTd kanske? (Tror han hade slagit om på floppen med typ KJd, KQd, AJd). Hade ingen direkt read på honom, vet inte ifall vi hade spelat så många händer tidigare. Saken va att bordet blev 3-handed rätt fort och jag hade tänkt att sitta ut efter den handen, bad judgemeant Jag resonerade enligt följande: Jag var rätt säker på att han inte hade en 8 när han gick allin, för den hade han bara checkat ner. Ett set trodde jag inte heller på, de borde han ha rykt tidigare med, pga färg och stegdrag. Han skulle kunna ha en Jx, men att de kommer 2 knektar i rad gör ju att man har svårt att tro på en knekt. Sen känns det lite som, vilken knekt? Ja i såfall JXd... Men borde han inte ha reraisat med en knekt på turn? Eller på floppen, om dom nu var suited? En annan bidragande faktor tycker jag är att handen spelas i princip Heads-up. Det gör ju också att bluff equityn blir högre, vad ska jag ha som jag kan syna med? Frågan jag ställde mig va också, hade han verkligen gått all in med en knekt? Jag trodde han missade sitt drag och försökte köpa potten. Det fanns så många fler missade drag och blandade över kort som hade missat den här floppen än som hade träffat tillräckligt hårt för att motivera en allin. Om vi bortse från slowspelade över par, men en sådan hand känns inte som vi behöver ge fi creeds för. TheEarner: is all-in $223.94 Returned uncalled bets $144.06 to bearass ----- SHOW DOWN ----- bearass: shows [Jd Th] (Three of a kind, Jacks, Ten high) TheEarner: shows [Ac 4s] (Two Pairs, Jacks and Fours, Ace high) bearass collects $674.88 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $677.88 Main pot $674.88 Rake $3 Board [8d 4c 3d Jc Js] Seat 3: TheEarner (small blind) lost Seat 4: bearass (big blind) showed [Jd Th] and won ($674.88) with Three of a kind, Jacks, Ten high Seat 5: Grim (button) folded before Flop (didn't bet) ****HAND ENDS**** Måste säga att han gör en jävligt lös syn på floppen och har en riktig tur. Håller med dig om att de är en bra bet på rivern, eftersom han lockar fram en dålig syn av mig. Hade dock väldigt svårt att tro på honom, den här omvända psyckologin som dom använder mot mig på interpoker har fungerat väldigt bra. Jag tror ju aldrig på dom.... Bra gissning psatiw, dock va den ju inte suited Jag känner att den här biten av mitt spel måste jag förbättra, att kunna ta dom här synerna i rätt lägen och kasta i fel. Men det är så otroligt svårt, humm... Några tips?! Citera
Gekko Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Nattens session har varit både bra och dååålig. Började med att backa några inköp på interpoker. Ingenting går där just nu... Om jag inte blir utklonkad så blir jag utdragen på något miraculöst sätt, eller så spelar jag dåligt och gör någon taskig syn eller push. Eurobet däremot har varit en trogenvän Gick lite bättre där, det enda som strular där är PT, den vägrar att importera ibland Hade dock en rätt intressant hand, ska försöka att återskapa den. stats på fi: VP$IP: 31.71% PRF: 9.30% Aggression faktor: flop: 5 turn: 0.33 river:0 WTSD: 46.15% W$SD: 66.67% NL3/6 fi (ca 750$) Hero(ca 1700$) dealt to hero AcQc fi raises 24$ utg, 1 fold, hero call, 3 fold. flop Tc 8c 3s fi bet 100$, hero allin, Fi call Vad gillar ni de spelet? Rätt eller fel? Citera
Nidson Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Fi spelar ju handen stenhårt så frågan är ju hur stor foldequity du har, för efter ligger du ju. Jag lutar nästan åt fold, men man vet ju själv hur irriterande det är när man floppar ett stort drag och man får värdelösa odds till att dra på det. Syn är ju helt klart -EV och att folda känns ju riktigt tråkigt när man trots allt träffat så bra. Så om du tidigare har sett fi spela sådär hårt för att sen folda vid mothugg är nog spelet rätt, annars inte. Citera
psatiw Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Bra gissning psatiw, dock va den ju inte suited What can I say? Även solen har sina fläckar... AQs: Grejen med de där otroliga överbetten på en tvåfärgad bräda är ju att du verkligen skriker ut vad du har (kombodrag:et eller 2 suited överkort) eftersom så ytterst få spelare spelar likadant med nån annan hand. (OT: jag spelade en pott för ett tag sen mot 2 fi där floppen såg ut sådär, och jag blixställde typ 5*pott efter raisande och reraisande preflop med toppsettet (TTT) - jag fick syn av BÅDA, en med AA och en med en hand liknande din (riktigt dålig syn)). Av den anledningen gillar jag inte det spelet så mkt. Däremot är den ju alldeles för bra för att folda, och för dålig för att bara syna. Jag röstar på raise, men en raise som gör att du med ett hyffsat överbet kan få honom all-in på turn (rätt många kort är scarecards för honom på turn, och du kan representera ett träffat drag och/eller set, som man ju gärna spelar så). Sen skulle man ju helst vilja att den kunde falla in under Lex Storåkers-kategorin också, så att man inte kunde folda mot ett omslag AI på floppen, men det kanske är för mycket begärt? Citera
spinky Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Av den anledningen gillar jag inte det spelet så mkt. Däremot är den ju alldeles för bra för att folda, och för dålig för att bara syna. Jag röstar på raise, men en raise som gör att du med ett hyffsat överbet kan få honom all-in på turn (rätt många kort är scarecards för honom på turn, och du kan representera ett träffat drag och/eller set, som man ju gärna spelar så). Sen skulle man ju helst vilja att den kunde falla in under Lex Storåkers-kategorin också, så att man inte kunde folda mot ett omslag AI på floppen, men det kanske är för mycket begärt? Bra där! Själv haft svårt att spela sånna händer och gjort precis som gekko gjorde men de du förespråkar låter mer sunt. Citera
Djens Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Tråkigt att sitta där på turn när man missat o hoppas på mirakelkortet på river bara Citera
Recommended Posts