Verdi Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Det enda man ligger efter är ju KK, JJ och 77. KK och JJ är ju mindre troligt eftersom man håller en av varje. Har han 77 hade han förmodligen inte höjt preflop. AA, AK är mindre troligt. Blir man synad så är man ju torsk ganska ofta. Jag skulle förmodligen sätta honom på ett drag. A Q tycker jag verkar troligt. Fast det är väl just draghänder han vill skydda sig emot... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Efter som jag inte hade stats på fi, då handen utspelades, så tänkte jag att ni heller inte skulle få de. Kan dock säga att han var väldigt lös och verkade va ett riktigt såll... (observationer från cirka 5-10 händer) Game #1510730704: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/01/24 - 19:13:14 (ET) Table "Valdosta" Seat 2 is the button. Seat 1: Ga_morhua (£1055 in chips) Seat 2: Spud02 (£691.95 in chips) Seat 3: TheEarner (£378.75 in chips) Seat 4: el_keso (£692.75 in chips) Seat 5: rakenow4 (£637.50 in chips) Seat 6: febreeze (£390 in chips) TheEarner: posts small blind £2 el_keso: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Qh Ks] rakenow4: folds febreeze: folds Ga_morhua: folds Spud02: calls £5 TheEarner: calls £3 el_keso: checks ----- FLOP ----- [Js Ts 4s] TheEarner: bets £12 el_keso: folds Spud02: raises to £24 TheEarner: raises to £64 Spud02: calls £40 ----- TURN ----- [Js Ts 4s][3c] TheEarner: bets £110 Spud02: calls £110 ----- RIVER ----- [Js Ts 4s 3c][2s] TheEarner:??? Ska man check för att eventuellt få bluff värde eller att han bettar en sämre flush? Betta och hoppas på en syn och lägga sig för omslag, han raisar mig ju inte med något annat än nöten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Check syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Med reservation för att man inte vet nånting om snubbens spel men jag kan omöjligt se att han ska sitta med nötterna här, helt enkelt eftersom det inte finns någon As-hand som passar in på hans spel (skulle vara en helt ap-dåligt spelad AA då kanske iof, som försökte fiska en raise-steal från BB preflop). Så vad du måste avgöra är ju hur troligt det är att han sitter på en spader kontra hur troligt det är att han skjuter utan ett. Om man tittar på ditt spel i handen så kan man ju anta att han sätter dig antingen på en låg färg, typ TPTK eller 2-par, innan rivern. För alla dessa händer är ju då riverspadern precis det kort man inte vill se. Samtidigt är det ju tveksamt att han skulle suttit med hela handen utan ett spader, om han typ inte har hittat settet eller 2-paret själv. Så, vad göra? "Betta och lägga sig mot ett omslag?" Får jag fråga mig hur det skulle gå till, givet din stack? Bettar du, så röstar jag för att du ställer rakt av. Det ger honom flest svåra beslut och kan se ut som nåt slags tiltmove, helst ett blixtställ isåfall. En check kan vara det bästa spelet många gånger, just för att du då får ev. bluffvärde (även om jag tror att det är ganska lågt), men jag röstar ändå för ett bet, mest för att du (om du får syn) då kan göra samma sak senare som bluff. Att alltid check-syna river för att få bluffvärde för ju med sig att du aldrig kan bluffbetta de gånger du missat. Push! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Med reservation för att man inte vet nånting om snubbens spel men jag kan omöjligt se att han ska sitta med nötterna här, helt enkelt eftersom det inte finns någon As-hand som passar in på hans spel (skulle vara en helt ap-dåligt spelad AA då kanske iof, som försökte fiska en raise-steal från BB preflop). Så vad du måste avgöra är ju hur troligt det är att han sitter på en spader kontra hur troligt det är att han skjuter utan ett. Om man tittar på ditt spel i handen så kan man ju anta att han sätter dig antingen på en låg färg, typ TPTK eller 2-par, innan rivern. För alla dessa händer är ju då riverspadern precis det kort man inte vill se. Samtidigt är det ju tveksamt att han skulle suttit med hela handen utan ett spader, om han typ inte har hittat settet eller 2-paret själv. Så, vad göra? "Betta och lägga sig mot ett omslag?" Får jag fråga mig hur det skulle gå till, givet din stack? Bettar du, så röstar jag för att du ställer rakt av. Det ger honom flest svåra beslut och kan se ut som nåt slags tiltmove, helst ett blixtställ isåfall. En check kan vara det bästa spelet många gånger, just för att du då får ev. bluffvärde (även om jag tror att det är ganska lågt), men jag röstar ändå för ett bet, mest för att du (om du får syn) då kan göra samma sak senare som bluff. Att alltid check-syna river för att få bluffvärde för ju med sig att du aldrig kan bluffbetta de gånger du missat. Push! Håller med dig om ditt resonemang... Jag gillar tanken att bara pusha, som du säger, de känns som ett tilt move. Generellt är det nog rätt att betta ut på river, mot en väldigt aggresiv duktig spelare kan de nog vara bättre att bara check syna. Snackade med en kompis som höll med dig om att man måste betta ut där, för att det finns mycket fler händer som han kan tänkas betala av med än som slår en och att mot en dålig spelare så ser inte han hur bluff vänlig brädan är. Brukar inte posta händer som jag, imo, spelar bra men den här var väldigt fin... ------HAND 3------ Game #1514237164: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/25 - 07:57:38 (ET) Table "Altais" Seat 1 is the button. Seat 1: TheEarner ($515.63 in chips) Seat 2: Lo5T ($169.75 in chips) Seat 3: _Hustler_ ($413.50 in chips) Seat 4: Homer2004 ($545.49 in chips) Seat 5: bearass ($719.63 in chips) Seat 6: Lelle_P ($518.25 in chips) Lo5T: posts small blind $2 _Hustler_: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [8d 8c] Homer2004: folds bearass: folds Homer2004 leaves the table Lelle_P: folds TheEarner: raises to $20 Lo5T: calls $18 _Hustler_: calls $15 ----- FLOP ----- [8h Jh 4c] Lo5T: checks _Hustler_: checks TheEarner: bets $40 Lo5T: calls $40 _Hustler_: calls $40 ----- TURN ----- [8h Jh 4c][Kd] Lo5T: checks _Hustler_: bets $80 TheEarner: raises to $455.63 and is all-in Lo5T: folds _Hustler_: is all-in $273.50 Returned uncalled bets $2.13 to TheEarner ----- RIVER ----- [8h Jh 4c Kd][3h] ----- SHOW DOWN ----- TheEarner: shows [8d 8c] (Three of a kind, Eights, King high) _Hustler_: shows [As Kh] (A Pair of Kings, Ace high) TheEarner collects $984 from Main pot ----- SUMMARY ----- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Game #1521109044: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/25 - 18:28:11 (ET) Table "Urbana" Seat 2 is the button. Seat 1: crazymac ($762 in chips) Seat 2: list038 ($195 in chips) Seat 3: TheEarner ($610.25 in chips) Seat 4: Randori ($571 in chips) Seat 5: donpaul8 ($602 in chips) Seat 6: Christos5 ($194.32 in chips) TheEarner: posts small blind $2 Randori: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Td Th] donpaul8: folds Christos5: folds crazymac: folds list038: calls $5 TheEarner: raises to $25 Randori: folds list038: raises to $195 and is all-in TheEarner:??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Game #1521109044: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/25 - 18:28:11 (ET) Table "Urbana" Seat 2 is the button. Seat 1: crazymac ($762 in chips) Seat 2: list038 ($195 in chips) Seat 3: TheEarner ($610.25 in chips) Seat 4: Randori ($571 in chips) Seat 5: donpaul8 ($602 in chips) Seat 6: Christos5 ($194.32 in chips) TheEarner: posts small blind $2 Randori: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Td Th] donpaul8: folds Christos5: folds crazymac: folds list038: calls $5 TheEarner: raises to $25 Randori: folds list038: raises to $195 and is all-in TheEarner:??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 42.1724 % 41.10% 01.07% { TdTh } Hand 2: 57.8276 % 56.75% 01.07% { 99+, AQs+, KQs, AKo } Är det en rimlig HD? Har du nån feeling för killen och kan lägga in ett par stycken till så är det ju syn, annars som bäst marginellt. Sen kan man ju förstås alltid syna av andra förnuftiga anledningar också, som att man ogillar folk som sitter med halva inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 30 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2006 Till alla trogna dagboksläsare: Har varit bort rest ett par dagar därför har jag inte kunnat varken spela eller uppdatera dagboken. Ni behöver inte oroa er för att jag skall sluta skriva... Snart är det också dags att presentera månadens resultat, kan ge er lite förhands info att jag har iaf klarat målet för den här månaden Har lite nya idéer om dagbokens innehåll, tänkte presentera dem i början på feb. Är det något ni saknar så säg till... equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 42.1724 % 41.10% 01.07% { TdTh } Hand 2: 57.8276 % 56.75% 01.07% { 99+, AQs+, KQs, AKo } Är det en rimlig HD? Har du nån feeling för killen och kan lägga in ett par stycken till så är det ju syn, annars som bäst marginellt. Sen kan man ju förstås alltid syna av andra förnuftiga anledningar också, som att man ogillar folk som sitter med halva inköp. Känns inte som hans HD består så mycket av höga broadways.. utan jag tycker mer att det känns som ett litet PP som ville se en billig flop och blev irriterad Tror dock man måste syna här med ett så pass högt PP som TT, eller? Sen gillar jag klart argumentet att ha va SS, bedriver generellt ett krig mot sådana, vilket gör synen lite lättare Hade varit tungt att syna om han hade haft ett fult inköp... TheEarner: calls $170 ----- FLOP ----- [4c Kh Qd] ----- TURN ----- [4c Kh Qd][7c] ----- RIVER ----- [4c Kh Qd 7c][8d] ----- SHOW DOWN ----- list038: shows [6s 7s] (A Pair of Sevens, King high) TheEarner: shows [Td Th] (A Pair of Tens, King high) TheEarner collects $392 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $395 Main pot $392 Rake $3 Board [4c Kh Qd 7c 8d] Seat 1: crazymac folded before Flop (didn't bet) Seat 3: TheEarner (small blind) showed [Td Th] and won ($392) with A Pair of Tens, King high Seat 4: Randori (big blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: donpaul8 folded before Flop (didn't bet) Seat 6: Christos5 folded before Flop (didn't bet) ****HAND ENDS**** Kan även bjöd på den här go´ biten... snygg syn han gör Game #1568647874: Hold'em NL (£1/£2) - 2006/01/30 - 00:37:11 (ET) Table "AshvilleOld" Seat 3 is the button. Seat 1: Barney017 (£318.50 in chips) Seat 2: bomber (£97 in chips) Seat 3: Jobnocky (£394.74 in chips) Seat 4: dairykid (£215 in chips) Seat 5: TheEarner (£353.50 in chips) Seat 6: Missty001 (£318.71 in chips) dairykid: posts small blind £1 TheEarner: posts big blind £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [7c 3d] Missty001: calls £2 Barney017: calls £2 bomber: folds Jobnocky: calls £2 dairykid: folds TheEarner: checks ----- FLOP ----- [7s 8h 3c] TheEarner: bets £6 Missty001: calls £6 Barney017: calls £6 Jobnocky: raises to £24 TheEarner: raises to £75 Missty001: folds Barney017: calls £69 Jobnocky: folds ----- TURN ----- [7s 8h 3c][7h] TheEarner: bets £276.50 and is all-in Barney017: is all-in £241.50 Returned uncalled bets £35 to TheEarner ----- RIVER ----- [7s 8h 3c 7h][Jd] ----- SHOW DOWN ----- TheEarner: shows [7c 3d] (A Full House, Sevens full of Threes) Barney017: shows [8d Qd] (Two Pairs, Eights and Sevens, Queen high) TheEarner collects £669 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £672 Main pot £669 Rake £3 Board [7s 8h 3c 7h Jd] Seat 2: bomber folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Jobnocky (button) folded on the Flop Seat 4: dairykid (small blind) folded before Flop (didn't bet) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lnvincible Postad 30 Januari , 2006 Rapport Share Postad 30 Januari , 2006 glöm det jag skrev Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 30 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2006 Några intressanta HH´s från dagen... stats på minasian: VP$IP: 47.44% PFR: 19.49% Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #63,472,427 Table henrikn´s HE, 30 Jan 2006 9:19 PM ET Seat 1: xPayn4Vettex ($438.50 in chips) Seat 4: _Gekko_ [ KH,KD ] ($979.50 in chips) Seat 6: Mr.Fincher ($638.30 in chips) Seat 8: minasian ($752.40 in chips) Seat 9: fanboi ($666.00 in chips) Seat 10: rino92 ($544.50 in chips) ANTES/BLINDS rino92 posts blind ($3), xPayn4Vettex posts blind ($6). PRE-FLOP _Gekko_ bets $24 Mr.Fincher calls $24 minasian bets $70 fanboi folds rino92 folds xPayn4Vettex folds _Gekko_ bets $220 Mr.Fincher folds minasian bets $682.40 and is all-in _Gekko_ ??? Kan det någonsin vara korrekt att folda KK i det här läget mot en sådan här kille? Hade bara halvt inköp i den här handen, hade precis förlorat en del på en 2 outare precis innan... Stats på Dankiiiii: VP$IP: 20.41% PFR: 12.93 Aggression faktor flop: 8.33 turn: 2.0 river: 1.75 Game #1575938764: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/01/30 - 17:12:34 (ET) Table "Venice" Seat 1 is the button. Seat 1: Wonkyjim (£468.25 in chips) Seat 2: ppppaaaaa (£227 in chips) Seat 3: Dankiiiii (£879.40 in chips) Seat 4: ezCheddah (£215.60 in chips) Seat 5: Criztal (£505.50 in chips) Seat 6: TheEarner (£256 in chips) ppppaaaaa: posts small blind £2 Dankiiiii: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Kh Kc] ezCheddah: folds Criztal: folds TheEarner: raises to £20 Wonkyjim: folds ppppaaaaa: folds Dankiiiii: calls £15 ----- FLOP ----- [9h 9c 5h] Dankiiiii: bets £35 TheEarner: calls £35 ----- TURN ----- [9h 9c 5h][9s] Dankiiiii: checks TheEarner: checks ----- RIVER ----- [9h 9c 5h 9s][8d] Dankiiiii: bets £85 TheEarner:??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 30 Januari , 2006 Rapport Share Postad 30 Januari , 2006 ställ in Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 KK 1: Vad har du själv för stats vid bordet? Vad kan han sätta dig på för händer efter din re-reraise - uteslutande AA/KK? Jag vet inte, jag pallar nog inte att folda kungarna där, även om jag inte tycker man kan fästa allt för stor vikt vid hans stats i det där läget - jag menar, bara för att nån är jävligt LAG och har en hög PFR så betyder ju inte det att de re-re-reraisar AI preflop med världens bredaste HD för det. Tvekar ju på att JJ finns med i hans range t.e.x. Eller? Finns QQ med är ju synen korrekt, och det borde den väl göra. KK 2: Varför bettar du inte turn? Vill han checkraisa dig, fine. Sitter han på den 4:e nian - betala. På river - pusha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 31 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 KK 1: Vad har du själv för stats vid bordet? Vad kan han sätta dig på för händer efter din re-reraise - uteslutande AA/KK? Jag vet inte, jag pallar nog inte att folda kungarna där, även om jag inte tycker man kan fästa allt för stor vikt vid hans stats i det där läget - jag menar, bara för att nån är jävligt LAG och har en hög PFR så betyder ju inte det att de re-re-reraisar AI preflop med världens bredaste HD för det. Tvekar ju på att JJ finns med i hans range t.e.x. Eller? Finns QQ med är ju synen korrekt, och det borde den väl göra. KK 2: Varför bettar du inte turn? Vill han checkraisa dig, fine. Sitter han på den 4:e nian - betala. På river - pusha. K1: Jag hade spelat rätt aggresivt på bordet, raisat rätt mycket preflop (har inga stats), han hade redan reraisat mig typ 2-3 ggr preflop... så därför synade jag, även om jag kanske var rätt övertygad om att han den gången hade just AA. Men som en polare brukar säga: Jag foldar inte KK preflop även om han visar upp AA..." Håller med om att hans HD inte är jätte bred, men det är ju som du säger inte min heller. QQ eller en överspelad AK är ju de man hoppas på... Ähh jag vet inte vad jag pratar om. K2: Anledningen att jag inte bettar turn är för att jag egentligen inte är rädd för något, skulle va om ett A föll på river och han har typ AXs, men de finns 3 A i leken dvs 6% att de händer, är beredd att ta den risken. Har han mig så kommer jag inte kunna komma undan, pga stack djup, har jag honom så kommer han troligen att betta in i mig på rivern och då får jag value från en sämre hand. Här är resultatet från dom jävla skit händerna, hade en fruktansvärd oflyt igår och taskig timing... K1: _Gekko_ calls $508.40. FLOP [board cards 2C,JH,10S ] TURN [board cards 2C,JH,10S,9H ] RIVER [board cards 2C,JH,10S,9H,7S ] SHOWDOWN minasian shows [ AC,AH ] _Gekko_ shows [ KH,KD ] minasian wins $1,534.80. K2: TheEarner: raises to £201 and is all-in Dankiiiii: calls £116 ----- SHOW DOWN ----- TheEarner: shows [Kh Kc] (A Full House, Nines full of Kings) Dankiiiii: shows [Ac As] (A Full House, Nines full of Aces) Dankiiiii collects £511 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £514 Main pot £511 Rake £3 Board [9h 9c 5h 9s 8d] Seat 1: Wonkyjim (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: ppppaaaaa (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Dankiiiii (big blind) showed [Ac As] and won (£511) with A Full House, Nines full of Aces Seat 4: ezCheddah folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Criztal folded before Flop (didn't bet) Seat 6: TheEarner lost ****HAND ENDS**** Tolkar det lite som att man inte kan komma undan i de här två händerna... 2 ggr på samma kväll är dock lite drygt!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 K1: Jag hade spelat rätt aggresivt på bordet, raisat rätt mycket preflop (har inga stats), han hade redan reraisat mig typ 2-3 ggr preflop... Då är det ju en given syn. Men som en polare brukar säga: Jag foldar inte KK preflop även om han visar upp AA..." Jag har gjort det en gång mot tidernas största rock, men då var vi tre-handed och det var sjukt 100% säkert att han satt på AA (och det gjorde han, fi II - som INTE foldade - satt på QQ). Rent generellt kan jag börja tänka mig att folda KK när det effektiva stackdjupet kommer upp i ~200 BB och mer, annars väldigt sällan. K2: Anledningen att jag inte bettar turn är för att jag egentligen inte är rädd för något, skulle va om ett A föll på river och han har typ AXs, men de finns 3 A i leken dvs 6% att de händer, är beredd att ta den risken. Har han mig så kommer jag inte kunna komma undan, pga stack djup, har jag honom så kommer han troligen att betta in i mig på rivern och då får jag value från en sämre hand. Vetefan om jag tycker bluffvärdet väger upp en turnbet, brädan på river kommer helt enkelt inte vara tillräckligt bluffvänlig. "Rädd" skulle inte jag heller vara, skulle bara försöka fokusera på en enda sak- att få in alla mina pengar i mitten - och då tror jag att det i längden är en bättre strategi att betta ut på turn än att checka och hoppas på en riverbluff. Tolkar det lite som att man inte kan komma undan i de här två händerna.. Ibland har man 2ndbest i varenda jävla showdown (den s.k reverse-riggen, som är värre än den vanliga "utdragsriggen" ), det är inget att göra åt. Jag tror att de flesta skulle torska exakt lika mkt som du gjorde i de här händerna, det är bara sånt man får ta. Bara att komma igen dude! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 31 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Men som en polare brukar säga: Jag foldar inte KK preflop även om han visar upp AA..." Jag har gjort det en gång mot tidernas största rock, men då var vi tre-handed och det var sjukt 100% säkert att han satt på AA (och det gjorde han, fi II - som INTE foldade - satt på QQ). Rent generellt kan jag börja tänka mig att folda KK när det effektiva stackdjupet kommer upp i ~200 BB och mer, annars väldigt sällan. 3-handed och AA,KK och QQ va ute, de är sjukt! Vilken riggade sajt va de här på, ska hålla mig bort därifrån. K2: Anledningen att jag inte bettar turn är för att jag egentligen inte är rädd för något, skulle va om ett A föll på river och han har typ AXs, men de finns 3 A i leken dvs 6% att de händer, är beredd att ta den risken. Har han mig så kommer jag inte kunna komma undan, pga stack djup, har jag honom så kommer han troligen att betta in i mig på rivern och då får jag value från en sämre hand. Vetefan om jag tycker bluffvärdet väger upp en turnbet, brädan på river kommer helt enkelt inte vara tillräckligt bluffvänlig. "Rädd" skulle inte jag heller vara, skulle bara försöka fokusera på en enda sak- att få in alla mina pengar i mitten - och då tror jag att det i längden är en bättre strategi att betta ut på turn än att checka och hoppas på en riverbluff. Känns som vi har lite olika åsikter här... Tycker en annan viktig aspekt är att genom att checka så ger jag honom oxå möjligheten att plocka upp något på river som, om han inte bettar det, kommer han eventuellt att betala av med. En bet på turn kommer troligtvis enbart synas av händer s.s. överpar och en 9:a. Alla par utom AA och de händer som innehåller en 9:a kommer han betta ut på på turn, pga han är rädd att jag har överkort och kan tänkas träffa något av dom. Så antingen har han mig, eller så ger jag honom chansen att träffa något som han kan tänkas betala av med och jag får in bluffvärdet. Jag tror att man oftar får in pengarna som favorit genom att checka turn än att betta, enligt resonemanget ovan. Tolkar det lite som att man inte kan komma undan i de här två händerna.. Ibland har man 2ndbest i varenda jävla showdown (den s.k reverse-riggen, som är värre än den vanliga "utdragsriggen" ), det är inget att göra åt. Jag tror att de flesta skulle torska exakt lika mkt som du gjorde i de här händerna, det är bara sånt man får ta. Bara att komma igen dude! Känns iaf lite bättre att det är fler än jag som hade blåst iväg degen på de där två händerna. Jävla reverse-rigg, hatar när de här händer!!! Ska försöka att motivera mig att sitta lite ikväll, är inte sugen ett skit men det är väl i sådana här tider som de är skönt att ha en dagbok. Här kommer en rätt märklig hand... Utspelades igår men jag tyckte den va lite annorlunda och de hade varit kul att höra vad ni hade gjort. Game #1573840124: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/30 - 14:44:52 (ET) Table "Larghetto" Seat 6 is the button. Seat 1: tanling11 ($495 in chips) Seat 2: bernie85 ($865 in chips) Seat 3: noland2 ($164.42 in chips) Seat 4: zaPPa8 ($606.50 in chips) Seat 5: axits ($550.04 in chips) Seat 6: TheEarner ($527.25 in chips) tanling11: posts small blind $2 bernie85: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [As 4s] noland2: calls $5 zaPPa8: folds axits: calls $5 TheEarner: calls $5 tanling11: folds bernie85: checks ----- FLOP ----- [3s Kc 5s] bernie85: checks noland2: checks axits: bets $525 TheEarner:??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
krizz Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Om du funderar på nåt annat än fold där gör du fel. Kan aldrig va EV+ att syna det där om du nu inte kan sätta han på nån form av drag. Visst, är ditt ess levande har du väl lite bättre än 50/50 men det känns väldigt onödigt att bråka om en sån liten pot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ColdDeck Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 SYN!!! Här kommer ingen undan med mongo bets! Du e ju favorit mot väldigt många händer (55%), jag menar vad ska han ha?! 15outs på flop e en syn i min värld, tror ju knappast han spelar ett set så här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 SYN!!! Här kommer ingen undan med mongo bets! Du e ju favorit mot väldigt många händer (55%), jag menar vad ska han ha?! 15outs på flop e en syn i min värld, tror ju knappast han spelar ett set så här. Låt mig spela på ditt bord för all framtid! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 axits: bets $525 ... Snygg bet ju. Jag tänkte instinktivt, när jag skummade din post: "Är han dum i huvet, det är ju bara att slänga direkt." Men jag antar att du tänker att en hel del av hans HD här består av händer du har svårt dominerade, vilket kan väga upp de gånger du har typ mellan 40-55%. Eller? Som bäst, om esset lever, har du 15 outs va, typ 54%, utan esset 10-12, om man tar bort alla set ur hans HD, vilket jag tror är rimligt att göra. Potten är ju mer eller mindre tom (i jämförelse med hans bet), så hur ofta behöver du då vara uppe mot nån av de dominerade händerna för att det ska vara ett bra spel här - 10%? 15%? Jag skulle nog säga att du har mer än så, så jag röstar nog ändå på en syn här. Jag håller förstås med om att, som någon skrev, det kanske inte är "värt att bråka om en så liten pott här", men har man rullen för det och klarar variansen, så varför inte egentligen? Tror att du många gånger kan hitta typ QJs här som drar jävligt slim mot din hand. Återkommer om KK-händerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 31 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Kul att de va de som tyckte att man kunde syna med A4 och de som va emot. Tycker själv de är en rätt tveksam syn... Va dock hyffsat tiltad efter att en tomte hade synat min allin på turn med K3o efter att ha träffat en kung. Tror de oftast är ett coin-flip i dom här lägena (frågan är väl hur ofta någon går all-in på det här sättet?),möjligt att man kan ha ett litet +ev om A lever... Så som psatiw säger har man rulle och är beredd att gambla lite så är väl en syn OK. heEarner: is all-in $522.25 bernie85: folds noland2: folds Returned uncalled bets $2.75 to axits ----- TURN ----- [3s Kc 5s][2c] ----- RIVER ----- [3s Kc 5s 2c][8d] ----- SHOW DOWN ----- axits: shows [Jc Kh] (A Pair of Kings, Jack high) TheEarner: shows [As 4s] (A Straight, Five high) TheEarner collects $1063.50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $1066.50 Main pot $1063.50 Rake $3 Board [3s Kc 5s 2c 8d] Seat 1: tanling11 (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: bernie85 (big blind) folded on the Flop Seat 3: noland2 folded on the Flop Seat 4: zaPPa8 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: axits lost Seat 6: TheEarner (button) showed [As 4s] and won ($1063.50) with A Straight, Five high ****HAND ENDS**** Hatar när folk massage-CR... de och short stacks är mina nemesis!!! Kan väl diskuteras huruvida man ska syna på flopen, men handen blir dock ganska intressant där efter. Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #67,582,654 Table laxabakk´s HE, 31 Jan 2006 9:07 PM ET Seat 1: mrperfekt1 ($437.80 in chips) Seat 2: slusk123 ($396.00 in chips) Seat 3: Frequency206 ($362.80 in chips) Seat 4: henrikn ($427.60 in chips) Seat 5: _Gekko_ [ KS,AH ] ($409.60 in chips) Seat 10: ironbeaver1 ($1,077.55 in chips) ANTES/BLINDS slusk123 posts blind ($2), Frequency206 posts blind ($4). PRE-FLOP henrikn calls $4 _Gekko_ bets $16, ironbeaver1 folds mrperfekt1 folds slusk123 folds Frequency206 calls $12 henrikn calls $12. FLOP [board cards 5D,8D,QH ] Frequency206 checks henrikn checks _Gekko_ bets $40 Frequency206 bets $80 henrikn folds _Gekko_ calls $40. TURN [board cards 5D,8D,QH,KD ] Frequency206 bets $100 _Gekko_?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 OK, lite till om KK(999)-handen. Tycker en annan viktig aspekt är att genom att checka så ger jag honom oxå möjligheten att plocka upp något på river som, om han inte bettar det, kommer han eventuellt att betala av med. Visst, catching-up aspekten är förstås inte oviktig, där har du en poäng. Sitter han på typ QJ vill man ju gärna ge honom chansen att träffa rivern förstås, då kan du ju få in typ 1/3-dels pott där kanske (om han checkar och du slår om AI är det ju typ helt omöjligt att du bluffar, och om han checkar river så lär han ju inte syna en push där, eftersom det kommer vara ganska uppenbart vad du sysslat med). Samtidigt, om man ser det från den andra sidan, kan ju ett broadway kort om du har otur istället döda all action på river om han sitter med ett mediumpar eller ännu värre, träffa ett TT-QQ-par som då gör att han stackar dig med en större båt, på samma sätt som A:t kan verkar i båda riktningarna. En bet på turn kommer troligtvis enbart synas av händer s.s. överpar och en 9:a. Alla par utom AA och de händer som innehåller en 9:a kommer han betta ut på på turn, pga han är rädd att jag har överkort och kan tänkas träffa något av dom. Alltså, jag vet inte alls om det är så att han kommer betta alla sina par här, kan ju precis lika gärna vara att han går för en C/R AI givet storleken på din stack och att du bara synade bakom på floppen. Rätt troligt t.o.m skulle jag säga. Så antingen har han mig, eller så ger jag honom chansen att träffa något som han kan tänkas betala av med och jag får in bluffvärdet. Jag räknar inte ens in gångerna han har AA eller en 9:a här, de gångerna betalar jag villigt av bara. Och som sagt, jag tror inte bluffvärdet är så stort alltså, givet brädan. Min tanke med bet här var faktiskt att helt enkelt pusha turn, gärna blixtpusha den. Dels kommer han ha svårt att släppa sina mediumpar i det läget, alla högre par lär han ju syna med, och samtidigt - som är viktigt - utnyttjar du det faktum att du nyss torskade mot en 2-outare och kan kanske med det t.o.m locka fram en syn från en femma, om han har dig på tilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Ah, just det 3-handed och AA,KK och QQ va ute, de är sjukt! Vilken riggade sajt va de här på, ska hålla mig bort därifrån. Jag var nog otydlig - det var inte 3-handed utan 6-handed, men vi var bara 3 kvar i potten eftersom den började med att QQ-snubben raisade UTG. Sjukt ändå förstås, men inte lika extremt. Vilken site det var minns jag faktiskt inte, men Prima-nätverket iaf om jag inte minns fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 TURN [board cards 5D,8D,QH,KD ] Frequency206 bets $100 Känns ju som ett jävligt sjukt bet, som skulle göra mig lite misstänksam. Med ett set eller färgen är ju stackdjupet perfekt för att C/R sig AI där (när din givna bluff kommer), så det där bettet känns ju mer som ett feel-bet. Det som gör det lite krångligt är ju att du inte har ett direkt monster heller, och typ exakt 0 outs de gånger du ligger efter. Jag skulle nog synat och försökt checka ner den på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 axits: bets $525 ... Snygg bet ju. Jag tänkte instinktivt, när jag skummade din post: "Är han dum i huvet, det är ju bara att slänga direkt." Men jag antar att du tänker att en hel del av hans HD här består av händer du har svårt dominerade, vilket kan väga upp de gånger du har typ mellan 40-55%. Eller? Som bäst, om esset lever, har du 15 outs va, typ 54%, utan esset 10-12, om man tar bort alla set ur hans HD, vilket jag tror är rimligt att göra. Potten är ju mer eller mindre tom (i jämförelse med hans bet), så hur ofta behöver du då vara uppe mot nån av de dominerade händerna för att det ska vara ett bra spel här - 10%? 15%? Jag skulle nog säga att du har mer än så, så jag röstar nog ändå på en syn här. Jag håller förstås med om att, som någon skrev, det kanske inte är "värt att bråka om en så liten pott här", men har man rullen för det och klarar variansen, så varför inte egentligen? Tror att du många gånger kan hitta typ QJs här som drar jävligt slim mot din hand. Återkommer om KK-händerna... Tycker att hela grejen med att sätta folk på händer faller bort när man möter folk som helt omotiverat bettar 21 ggr pott på floppen! Personligen tycker jag att man kan passa att syna i detta läget och vänta på ett bättre läge; såsom fi synes spela torde det inte dröja länge ... Hade potten varit höjd så torde en syn vara mer motiverad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts