psatiw Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Tråkigt att sitta där på turn när man missat o hoppas på mirakelkortet på river bara Jag vet, det är ju nackdelen förstås. Gillar du pushen rakt av bättre då? Jag tycker, som jag skrev, att det så ofta verkligen talar om vad man har (som sagt, så få som gör det med annat än de 2 händerna jag skrev), precis som de där limp-reraisarna med AA/KK UTG. Varför jag gillade det spelet jag skrev i just den här handen var att fi's stack är i lagom storlek och att brädan ser ut som den gör (vill inte lika gärna göra det med typ K73r eller AK8r typ). Sen gäller det ju att man verkligen pushar turn också. Tror iaf FE'n på fi är större med ett sånt spel än när man bara ställer rakt av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 psatiw: Att raisa flop och överbetta turn blir rätt svårt. Om du minraisar (vilket jag inte gillar) kommer potten hamna på $450 och fi kommer ha cirka $525 kvar på turn. Jag tror inte fi släpper varken AA eller KK i det läget. Dessutom, mot ett fjantigt minraise trycker han förmodligen in redan på floppen . Jag tror att trycka direkt är bättre än att raisa mindre eftersom du slipper jobbiga turnbeslut med ett sånt move. Och har fi AK eller nåt annat megaskräp gör det knappast någon skillnad om man går all in direkt eller raisar lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Nidson, jag hör vad du säger. Samtidigt förstår jag inte vad som är så dåligt med en ~ min-raise (200-250), då den ofta är ganska jobbig för ett överpar i det där läget, eftersom det känns som en "sweetner" för att bygga pott, och man känner sig osäkrare på vart man står. Om jag själv skulle sitta på KK i fi's situation skulle jag iaf känna mig gladare av att se ett ställ än en raise till 200-250. Ett ställ betyder ju nästan ALLTID en av de 2 händer jag skrev ovan, och mot de är det ju "bara" kombodraget (79s/Q9s) man ligger LITE efter emot. Alltså, det känns ju lite som att inget av spelen känns klockrent tycker jag, men att push:en känns som det spel där man tydligast talar om vilken hand man har, och då föredrar jag det andra. Undantaget är kanske om man verkligen ser till att överbetta fett sådär med stål också, men hur många gör det egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gemenii Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 NL3/6 fi (ca 750$) Hero(ca 1700$) dealt to hero AcQc fi raises 24$ utg, 1 fold, hero call, 3 fold. flop Tc 8c 3s fi bet 100$, hero allin, Fi call Vad gillar ni de spelet? Rätt eller fel? Jag skulle folda och ta ett bättre läge då fi inte täcker dig. Om han skulle täcka dig så tycker jag ditt move är ok. /Gemenii Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 en minraise, sen kanske checka turnen? intressanta här är ju om både A o Q e levande..det gör en jäkla skillnad... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Väldigt dryg hand då hans stack är av helt fel storlek. Någon annan raise än all-in existerar inte här då det blir helt fel på turn/river samt att du är commitad mot omslag - då är det lika bra att bara ställa in och hoppas på lite fold equity. Dock existerar faktiskt synen, och om du tar en syn här finns det antagligen en rätt stor chans för att fi kommer släppa iväg ett billigare(kanske gratis) kort på turn - dock finns det även en rätt stor chans för att han ställer in rakt av, och isf är du helt sönderkörd. Jag hade antagligen ställt in. Vad hade fi, och höll den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gemenii Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Har lite funderingar på den här handen, dels är det rätt att trycka en gång till när han bettar ut så lite, kändes som han stopp bettade en kung eller färgdrag? Vad gör man när han går över igen, då är det främst call/fold jag tänker på? stats på Masterpsy: VP$IP: 12.21 aggresion faktor: flop: 5 turn: 7 Game #1398607734: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/14 - 16:55:25 (ET) Table "Santana" Seat 2 is the button. Seat 1: TheEarner ($674.75 in chips) Seat 2: karen68 ($264.75 in chips) Seat 3: Masterpsy ($603 in chips) Seat 4: Hangem sits out Seat 5: RedRiver ($532 in chips) Seat 6: wolftones ($180 in chips) Masterpsy: posts small blind $2 RedRiver: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [9d 8d] wolftones: folds TheEarner: raises to $20 karen68: folds Masterpsy: calls $18 RedRiver: folds ----- FLOP ----- [7h 6c Kh] Masterpsy: bets $20 TheEarner: raises to $60 Masterpsy: calls $40 ----- TURN ----- [7h 6c Kh][8s] Masterpsy: bets $25 TheEarner: raises to $75 Masterpsy: raises to $180 TheEarner:??? Jag vet att många spelar sina SC aggresivt...Men med SC vill du INTE hamna heads up utan ha många spelare i handen så att du får odds. SC är en draghand! Kan du förklara hur du tänker när du raisar så mkt (4*BB). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 en minraise, sen kanske checka turnen? Det alternativet ju också alltid, och därför är ju positon för en raise väldigt viktigt här. Får man vibbar av att han inte kommer att folda och man missar totalt (inkl. inget scarecard) så kan man ju alltid ta checken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gemenii Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Den första hand utspelas på ett riktigt action bord, är inte ofta som man ser så här mycket galet spel. Mycket bluffande och många stora potter. tomahawk78 har följade stats: Vp$Ip 73.58% Pfr 11.28% Agf 2.8 WtSD 30.56% W$SD 27.27% Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,658,821,487 Table Krems, 2 Jan 2006 1:56 AM ET Seat 1: _Gekko_ [ AS,8S ] ($730.80 in chips) Seat 2: AlCarajo ($396.00 in chips) Seat 3: anna973 ($320.00 in chips) Seat 8: tomahawk28 ($362.70 in chips) Seat 10: maradona1926 ($962.60 in chips) ANTES/BLINDS AlCarajo posts blind ($2), anna973 posts blind ($4). PRE-FLOP tomahawk28 calls $4 maradona1926 bets $15 _Gekko_ calls $15 AlCarajo folds anna973 folds tomahawk28 calls $11. FLOP [board cards JD,QS,AC ] tomahawk28 bets $12 maradona1926 folds _Gekko_ calls $12. TURN [board cards JD,QS,AC,2D ] tomahawk28 bets $70 _Gekko_ calls $70. RIVER [board cards JD,QS,AC,2D,2S ] tomahawk28 bets $265.70 and is all-in _Gekko_ ???? Ursäkta att jag är lite kritisk mot ditt spel men det är väl det som är meningen här....Du synar en höjning med A8s! (Man spelar olika men Axs vill du se floppen så billigt som möjligt..) Hur hoppas du floppen ske se ut förutom färgdraget? Kommer esset kommer din kicker inte att hålla då månge spelar ess. Visst du träffar ett par på floppen men din kicker suger. Det spelar ingen roll om fi har stege eller inte. Du kommer troligtvis att förlora potten iallafall (mot två par eller bättre kicker) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Var många olika tankar kring AQ handen... kul! Tänkte kommentera allas åsikter och sedan posta resultatet. Men jag börjar här för den va lättast. Jag vet att många spelar sina SC aggresivt...Men med SC vill du INTE hamna heads up utan ha många spelare i handen så att du får odds. SC är en draghand! Kan du förklara hur du tänker när du raisar så mkt (4*BB). 1. Saken är den att jag är först in från CO. Kan jag ta blindsen är det ok och även om jag får syn, så foldar många till ett continuation bet. 2. 4BB, kanske är ett stort raise, men jag raisar alltid 4BB pre-flop först in, även om jag har t.ex. AA. Jag vill inte att min hands styrka skall kunna avläsas i hur många BB jag raisar preflop. Alltså en standard raise. 3. Att spela mot många är väl trevligt... Men SH blir det sällan multi-vägs potter. Jag har heller inga garantier för att fler kommer limpa om jag gör det. Så därför gillar jag att sätta press på blindsen, om jag är först in. 4. Odds, i NL jobbar du oftare med implecita-odds kontra FL pot-odds. Förutsatt att din motståndare har fullt inköp och du lika så, så är det dom oddsen du jobbar med. Nackdelen med att raisa kontra syna ett raise är att du får omvänt implecita. 5. Sen handlar de också lite om att bygga upp en table image, dvs. att när man raisar så är det nödvändigtvis inte med broadways. Så även om de kommer en låg flopp, så kan den mycket väl ha hjälpt mig. OK... AQ handen. Alternativet fold: Det är bara Gemenii och (Nidson eller?) som har förutspråkat de. Jag tycker det är lite väl tight att lägga sig där... Mycket hårdare träff en så kan man inte hoppas på. Förstår inte varför du tycker jag ska lägga mig pga att han inte täcker mig? Efter hans bet har han ändå 100BB kvar i stacken, det är mycket. Alternativet call: Sämsta spelet tycker jag. Du har ingen foldequity, du bygger inte pot, du sätter inte press på fi och att du eventuellt måste kasta handen på turn mot ett ställ. Alternativet Reraise: Håller med psatiw på många punkter. Nackdelen är väl endast att det blir väldigt svårt att få in pengar när man leder. Vi har två över kort, antag att ett eller 2 av dom lever. Om fi har KK kommer han aldrig att syna din push på turn om du har träffat esset och samma gäller för damen om han har JJ. Det blir också svårt att få in pengarna om färgen skulle komma, eftersom många släpper mot ett färgkort till. Fördelen är helt klart som du säger att man kanske "masskerar" vilken hand man har och på så sätt får fi att släppa ett över par för han är rädd för set på turn. Så frågan är om fold-equityn är högre genom de spelet eller när man pushar? Alternativet All-in: Fördelarna är pot- equityn, fold equity (?) och att man kommer att få se alla korten till river utan att behöva göra en dålig syn på turn om fi pushar i ansiktet på än. Sen tycker jag djens sa en bra sak:"intressanta här är ju om både A o Q e levande..det gör en jäkla skillnad..." Genom att pusha känns de som att man åtminstone ger sig själv chansen att vinna en stor pot med dom här korten också, som jag tidigare nämde är inte de lika självklart beroende på vad han har. Tycker inte de är självklart hur man ska spela den här handen, problemen uppstår iochmed hans överbet på flop. Hade han potbettat så hade jag bara reraisat och spelat enligt psatiw modellen . Nu är jag inte lika säker på att de är det bästa spelet... För att stilla ades_va (och kanske ni andras också) sinnen så ska jag berätta resultatet. Han visade upp JJ, dvs båda mina överkort levde och jag var 54% favorit på floppen. Tyvärr så missade jag alla mina kort och han tog hem potten Han skrev sedan i chaten att han borde ha lagt sig och han tyckte mitt spel va bra. Men han kunde inte folda så han tittade bort från datorn och tryckte på call. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 en minraise, sen kanske checka turnen? Det alternativet ju också alltid, och därför är ju positon för en raise väldigt viktigt här. Får man vibbar av att han inte kommer att folda och man missar totalt (inkl. inget scarecard) så kan man ju alltid ta checken. Fast berättar du då inte ännu mer vilken hand du har? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 På sätt o vis, men den tekniken är det mindre gambling i så utgången i princip är detsamma bara det att mindre av era stackar ligger i potten på rivern. O haru tur o klonkar färg så försöker han bluffa dig Annars finns ju alternativet att du raisar så du pottcommitar dig, Alltså till typ $275 lr något, så det står klart att du kommer gå allin vad FI än gör. Och ställ för guds skull på turn oavsett kort då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Ursäkta att jag är lite kritisk mot ditt spel men det är väl det som är meningen här....Du synar en höjning med A8s! (Man spelar olika men Axs vill du se floppen så billigt som möjligt..) Hur hoppas du floppen ske se ut förutom färgdraget? Kommer esset kommer din kicker inte att hålla då månge spelar ess. Visst du träffar ett par på floppen men din kicker suger. Det spelar ingen roll om fi har stege eller inte. Du kommer troligtvis att förlora potten iallafall (mot två par eller bättre kicker) Det är bara bra med kritik... De är då man får chansen att fundera på vad man egentligen håller på med och utvärdera sitt spel. Det står rätt mycket tidigare i dagboken om den här handen. Nu var det så att en kille hade limpat UTG och blindsen missade inte många floppar, därför visste jag att de skulle bli en multi-vägs pot. Så därför synar jag och att jag hade position på bordet. Givetvis spelar jag inte handen för top pars styrkan utan för starkare händer så som flush. Nu misstänkte jag att något va konstigt och bestämde mig för att syna ner i tron om att jag hade bäst hand, vilket jag hade då fi bluffade alla gatorna. Det här är inget standard spel för mig, att syna ner med ett naket ess, men ibland så får man en känsla och då får man gå på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gemenii Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 1. Saken är den att jag är först in från CO. Kan jag ta blindsen är det ok och även om jag får syn, så foldar många till ett continuation bet. Jag förstår ditt tänk, vi har olika syn på hur man spelar SC i cash...I turnering är det ok att stjäla. 2 . 4BB, kanske är ett stort raise, men jag raisar alltid 4BB pre-flop först in, även om jag har t.ex. AA. Jag vill inte att min hands styrka skall kunna avläsas i hur många BB jag raisar preflop. Alltså en standard raise. Jag höjer också oftast samma. Men jag hävdar fortarande att SC ska spelas från sen position (knappen i SH). Givetvis spelar jag också SC med en höjning för att mixa upp spelet men det är inte mitt standardspel att höja tidigt/mellan. 3. Att spela mot många är väl trevligt... Men SH blir det sällan multi-vägs potter. Jag har heller inga garantier för att fler kommer limpa om jag gör det. Så därför gillar jag att sätta press på blindsen, om jag är först in. Jag spelar bara SH NL och givetvis blir det multipotter på ett passivt bord. Om det är ok spelare så kommer du få fler spelare som limpar om spelare i tidig/mellanposition limpar för du får bättre odds. 4. Odds, i NL jobbar du oftare med implecita-odds kontra FL pot-odds. Förutsatt att din motståndare har fullt inköp och du lika så, så är det dom oddsen du jobbar med. Nackdelen med att raisa kontra syna ett raise är att du får omvänt implecita. Implicita oddsen ökar om du har fler spelare i potten. 5. Sen handlar de också lite om att bygga upp en table image, dvs. att när man raisar så är det nödvändigtvis inte med broadways. Så även om de kommer en låg flopp, så kan den mycket väl ha hjälpt mig. Håller med fullständigt. Det argumentet håller och är mkt viktigt i SH. Jag anser att SC ska spelas billigt (inte alltid men oftast...) eller så kan man syna ett preflop bet med SC mot en tight spelare om du har position. Då du har verkligen bra implicita odds om du träffar floppen hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gemenii Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 OK... AQ handen. Alternativet fold: Det är bara Gemenii och (Nidson eller?) som har förutspråkat de. Jag tycker det är lite väl tight att lägga sig där... Mycket hårdare träff en så kan man inte hoppas på. Förstår inte varför du tycker jag ska lägga mig pga att han inte täcker mig? Efter hans bet har han ändå 100BB kvar i stacken, det är mycket Efter fi betat 100 har han ca 600 kvar, det ligger 150 i potten. Du riskerar 600 (sätter han all in) för att vinna 750. Det är 2:1 att du hittar färgen på turn eller rivern (eller ca 35 %). Det vill säga att du vinner 750 en gång, förlorar 600 två gånger. Förväntat värde; 750-(2*600) = -450. Om han skulle ha lika stor stack som du tror jag att han kan folda med en ganska hög procent av gångerna och du kan bluffa bort honom och därmet öka ditt förväntade värde. /Gemenii Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Förväntat värde; 750-(2*600) = -450. Du glömmer ju att ta med både FE och att ibland (som i det här fallet) båda överkorten kan vara levande. Med typ 68s är saken en annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gemenii Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Ja, exemplet var bara för flushen och utan fold equity. /Gemenii Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Ok.. måste erkänna en sak. Gjorde precis jordens största tabbe!!! Skulle kolla på WTP:n i natt, va lite trött, låg i sängen och tittade, ni som såg de har nog förståelse för att jag somnade ganska snabbt. Vilket fall som helst, allt va frid och fröjd, vaknade vad jag trodde va kl 15.00, riktigt utvilad. Visste att jag låg efter med sömnen, men att sova 14 timmar de är inte likt mig. Vilket fall som helst, gick upp, gjorde kaffe och läst lite ur poker magazine. Allt va lugnt, tyckte dock de va lite mörkt ute, men den här årstiden så kan man knappast förvänta sig att de ska ljust på eftermiddagen. En kompis som har varit i Thailand skulle komma förbi idag på eftermiddagen. Tänkte att de va konstigt att jag inte hade hört något från honom, kl. var ju ändå nästan 18.00 (i min gulliga naiva värld). Så jag plockar upp telefonen och ringer honom. Då han svarar: - Ahhh, hallå. - Fan, ligger du och sover? - Ja kl är halv 6... på morgonen. - Va?! Är den inte 17.30? - Nej inte i sverige... - Ok, sorry. - De är lugnt, hörs sen. Fan snacka om att ha en helt fucked up dygns rytm. Kanske skulle gå och lägga sig igen... De är ju iof A-team på Tv så jag kanske ser klart de först En vecka senare är jag, läs Jimmy fortfarande lite trött efter oväntad samt oönskad väckning. I övrigt kan jag bara säga att det är kul att nån man känner träffar flopen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 22 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Helgens poker har varit ett riktigt noll-summe-spel. Man grindar ihop ett inköp eller liknande för att senare springa in i någon idiot som drar ut en i en monster pot! Att dom skyfflar in pengarna som stor dog, gör inte mig något, det är precis vad man vill... men när dom hela tiden drar ut Några intressanta HH´s har jag heller inte att bjuda på, men dom här två är nog bland det sämsta poker spelandet som jag har sett. Att fisken håller på att ta slut är jag inte längre rädd för, synd bara att man dubblar upp dom hela tiden! Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #26,826,903 Table Inchon, 21 Jan 2006 11:54 PM ET Seat 1: _Gekko_ [ QC,QS ] ($428.40 in chips) Seat 6: bsa02d ($532.00 in chips) Seat 9: pozzuoli ($281.80 in chips) Seat 10: ophir2 ($110.40 in chips) ANTES/BLINDS bsa02d posts blind ($2), pozzuoli posts blind ($4). PRE-FLOP ophir2 folds _Gekko_ bets $16 bsa02d folds pozzuoli bets $24 _Gekko_ calls $12. FLOP [board cards 3S,5S,6D ] pozzuoli checks _Gekko_ bets $45 pozzuoli bets $90 _Gekko_ bets $355.40 and is all-in pozzuoli calls $163.80 and is all-in. TURN [board cards 3S,5S,6D,7H ] RIVER [board cards 3S,5S,6D,7H,5D ] SHOWDOWN _Gekko_ shows [ QC,QS ] pozzuoli shows [ 5C,AC ] _Gekko_ wins $146.60, pozzuoli wins $563.60. SUMMARY Dealer: _Gekko_ Pot: $712.20 | Rake: $2 _Gekko_ bets $428.40, collects $146.60, net $-281.80 bsa02d loses $2 pozzuoli bets $281.80, collects $563.60, net $281.80 ophir2 loses $0 Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #28,087,833 Table JackandBob´s HE, 22 Jan 2006 5:40 AM ET Seat 1: d0nkeypun5h ($222.00 in chips) Seat 2: Happy4 ($549.00 in chips) Seat 4: mandyv44 ($549.00 in chips) Seat 5: _Gekko_ [ QS,JS ] ($1,092.55 in chips) Seat 10: khiemhong ($244.00 in chips) ANTES/BLINDS d0nkeypun5h posts blind ($3), Happy4 posts blind ($6). PRE-FLOP mandyv44 folds _Gekko_ calls $6 khiemhong calls $6 d0nkeypun5h folds Happy4 checks. FLOP [board cards 6D,KH,10C ] Happy4 checks _Gekko_ bets $18 khiemhong bets $50 Happy4 folds _Gekko_ calls $32. TURN [board cards 6D,KH,10C,AH ] _Gekko_ checks khiemhong bets $188 and is all-in _Gekko_ calls $188. RIVER [board cards 6D,KH,10C,AH,7H ] SHOWDOWN khiemhong shows [ JH,9H ] _Gekko_ shows [ QS,JS ] khiemhong wins $494. SUMMARY Dealer: khiemhong Pot: $497 | Rake: $3 d0nkeypun5h loses $3 Happy4 loses $6 mandyv44 loses $0 _Gekko_ loses $244 khiemhong bets $244, collects $494, net $250 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Här kommer en rätt intressant HH... stats på OlgaSelma: VP$IP: 30.77 PFR:10.99% Aggresion faktor flop: 3.25 Game #1490415824: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/01/22 - 20:45:26 (ET) Table "Upland" Seat 4 is the button. Seat 1: TheEarner ($587 in chips) Seat 2: OlgaSelma ($567.25 in chips) Seat 3: Mescaline ($268.25 in chips) Seat 5: tanling11 ($1517 in chips) Seat 6: Marling ($1127.75 in chips) tanling11: posts small blind $2 Marling: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [Kc Jd] TheEarner: calls $5 OlgaSelma: raises to $20 Mescaline: folds tanling11: folds Marling: folds TheEarner: calls $15 ----- FLOP ----- [Kd 7d Jh] TheEarner: checks crazyjack joins the table at seat #4 OlgaSelma: bets $20 TheEarner: raises to $65 OlgaSelma: raises to $547.25 and is all-in TheEarner:??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Instasyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Precis som jacobmal säger, given syn. Dock fold preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Precis som jacobmal säger, given syn. Dock fold preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Ni tycker alltså att det är en given syn... Tyckte inte den va lika given. Första tanken va att han hade AA, sen vet jag dock av erfarenhet att vissa har en tendens att trycka in med nöten, specielt då dom har bettat lite halvdant på flopen. Men som sagt de kan dom göra med över par också... Fold preflop, de vet jag däremot inte. Har man väl limpat in skiten så är det för mig en given syn, förutsatt att det inte är en riktig sten som höjer. Här kommer dock reslutatet... (psatiw, nu får du nog justera radarn är inte likt dig ) TheEarner: calls $482.25 ----- TURN ----- [Kd 7d Jh][9c] ----- RIVER ----- [Kd 7d Jh 9c][9d] ----- SHOW DOWN ----- OlgaSelma: shows [Ks Kh] (A Full House, Kings full of Nines) TheEarner: shows [Kc Jd] (Two Pairs, Kings and Jacks, Nine high) OlgaSelma collects $1138.50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $1141.50 Main pot $1138.50 Rake $3 Board [Kd 7d Jh 9c 9d] Seat 1: TheEarner lost Seat 2: OlgaSelma showed [Ks Kh] and won ($1138.50) with A Full House, Kings full of Nines Seat 3: Mescaline folded before Flop (didn't bet) Seat 5: tanling11 (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 6: Marling (big blind) folded before Flop (didn't bet) ****HAND ENDS**** Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 ...sen vet jag dock av erfarenhet att vissa har en tendens att trycka in med nöten, specielt då dom har bettat lite halvdant på flopen. Med lite mer funderande på handen (och facit i hand förstås) så kanske man kan komma undan här, just eftersom han överbettar så jävla otroligt. Min tanke var ju instiktivt AK eller AA, och att han satte dig på nåt av dragen som du vill köpa frikort till. Med de händerna skulle jag ju lätt trebetta floppen om jag var honom, men faktiskt...hur ofta ställer man rakt av med någon av dem? Faktiskt väldigt sällan, när stackarna är sådär djupa. Typ aldrig. Om han var riktigt LAG kanske man skulle kunna hitta händer som K7 som man har slagen och som skulle kunna gå att pusha rakt av med (eller typ ett kombodrag) men den här killens stats säger ju faktiskt nåt annat. Hmmm, vet inte hur färgad man är av resultatet nu, men faktiskt - den där känns ju inte lika klockren att instasyna direkt när man tänker lite mer på den. Fold preflop, det vet jag däremot inte. Snubben har 30/10 och slår upp UTG+1 mot en UTG-limp. Då foldar jag KJo, när jag hela handen får spela ur position. Soooted kan jag hitta synen med, inte KJo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts