spyse Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Grundantagande: 6-max NL micro/low, alla sitter med fult inköp, inga read. Scenario 1: Hela bordet limpar fram till mig som sitter med QTo på knapppen. Fold/syn/raise? Scenario 2: UTG limpar, 1 fold, 3xBB bet av MP CO+knappen foldar. Jag sitter på SB med QTs. Fold/syn? Citera
Staahla Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Grundantagande: 6-max NL micro/low, alla sitter med fult inköp, inga read. Scenario 1: Hela bordet limpar fram till mig som sitter med QTo på knapppen. Fold/syn/raise? Scenario 2: UTG limpar, 1 fold, 3xBB bet av MP CO+knappen foldar. Jag sitter på SB med QTs. Fold/syn? Scenario 1: Som vanligt beror det mycket på motspelarna. Är de veka så är jag inte sen att höja rejält här eftersom de har visat svaghet. Har dock iofs inget att göra med att jag har QTo. Scenario 2: Fold, usel position och många händer som du sitter riktigt unket till mot. Citera
scouserandy Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Scenario 1: Hela bordet limpar fram till mig som sitter med QTo på knapppen. Fold/syn/raise? Jag hade foldat och väntat in nästa hand. Höjning känns ganska lurigt här i cashgame då dårarna kan ha limpat med starka händer från tidig pos. Syn kan väl vara motiverad då du får bra odds. Men som sagt, QTo är ingen hand jag spelar i första taget i cg. Särskilt inte utan reads. Scenario 2: UTG limpar, 1 fold, 3xBB bet av MP CO+knappen foldar. Jag sitter på SB med QTs. Fold/syn? Jag hade nog foldat med tanke på positionen. Kan vara marigt när UTG limpat. Utan position är det ganska jobbig hand om du missar helt (eller enkel om du muckar den). Men syna om du inte orkar lägga dig och kolla vad som händer på floppen? Citera
spyse Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 Scenario 2: UTG limpar, 1 fold, 3xBB bet av MP CO+knappen foldar. Jag sitter på SB med QTs. Fold/syn? Jag hade nog foldat med tanke på positionen. Kan vara marigt när UTG limpat. Utan position är det ganska jobbig hand om du missar helt (eller enkel om du muckar den). Men syna om du inte orkar lägga dig och kolla vad som händer på floppen? Om det var UTG som mini-raisade och MP synat och resten av bordet foldat fram till mig? Jag foldade och det kändes rätt surt när det kom AsKsJs på floppen, hade vunnit fin pot där med min royal mot hans JJ som blidde kåk med r/r 2. Var väl lite "FAN FOLDA JAG FÖR" och ville veta hur jag ska lira i fortsättningen. Ett grymt bra sätt att slippa ha det hängandes över mig när jag hamnar i en liknande situation igen. Citera
scouserandy Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 1, raise. Alltid. På microlimit med en massa callingstations? Känns inte som det finns någon som helst bluffpotential här. Fast det är klart jag talar bara för mig själv eftersom jag multitablar hela tiden och känner därför att jag inte orkar ge mig in i sådana situationer. Citera
Nidson Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 1, raise. Alltid. Det blir fort uppenbart om man alltid försöker sno potten preflop bara för att folk limpar in. Att höja ibland är ok, men att alltid göra det är dålig poker. Citera
psatiw Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tagga ner Okej, alltid...typ. Alltså, jag menade inte att man skulle göra det alltid med alla händer, utan alltid när man har iaf en duglig hand. QT på knappen mot massa limpers är ju fan stål. Och sen tjänar man på det för att man blir "den där jobbiga där bak som alltid ska hålla på och förstöra våra trevliga familypotter". Det är värt en hel del. Citera
tamtaram Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Scenario 2: UTG limpar, 1 fold, 3xBB bet av MP CO+knappen foldar. Jag sitter på SB med QTs. Fold/syn? Jag hade nog foldat med tanke på positionen. Kan vara marigt när UTG limpat. Utan position är det ganska jobbig hand om du missar helt (eller enkel om du muckar den). Men syna om du inte orkar lägga dig och kolla vad som händer på floppen? Om det var UTG som mini-raisade och MP synat och resten av bordet foldat fram till mig? Jag foldade och det kändes rätt surt när det kom AsKsJs på floppen, hade vunnit fin pot där med min royal mot hans JJ som blidde kåk med r/r 2. Var väl lite "FAN FOLDA JAG FÖR" och ville veta hur jag ska lira i fortsättningen. Ett grymt bra sätt att slippa ha det hängandes över mig när jag hamnar i en liknande situation igen. Var det inte QT os ? Tycker nog man skall raisa med QT suited! Citera
Recommended Posts