mowmow Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Han kanske vill flasha lite med folden? Den är ju iofs inte direkt standard, som han försöker få det till men Glimne är Glimne;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jacobt Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Det känns mest som Glimme skrev denna artikel för att skryta om sin grymma fold, inte om hur man ska spela och att försökte skyla över skrytet med att har man e read etc så....The man is a joke... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Handen påminner faktiskt lite om Glimnes exempel i Pokerhandboken från 5-card draw, där det (enligt Glimne) är rätt att lägga en färgstege med "bara" kung i topp, eftersom den enda hand motståndaren kan ha är en färgstege med ess i topp. Man ska väl vara tacksam; Glimne lär ut vekhet som ingen annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
saltasten Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Läs dagens fråga på http://www.poker.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Jag har nog aldrig skrattat så mycket framför en dator som när jag såg dom där länkarna Edit: det skulle vara kul att se en liknande hand som han foldar - den gången mot någon av de där femtioelva miljonerna som inte har fyrtalet skapligt utskrattad han skulle bli Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 poker.se => Dagens fråga Ola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Fyfan vad pinsamt. Snacka om att göra bort sig.. Foldar man med bakgrundsinformationen som finns har man fuskat. "Det finns bara en hand han kan ha för att ha agerat som han gjorde: han har Q–Q och därmed ett fyrtal i damer. Du är slagen. Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar" Han tänkte inte ens på folden.. Starkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Va då Syna Syna Syna på http://www.poker.se ??? Ska det vara så (övertydligt visa vad som är rätt) eller ha de blvit fel???? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 håller med... Raise borde finnas med som alternativ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rockbullen Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Kan vara svårt att höja någon som gått all in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Palmstar Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 haha, dagens fråga var ju faktiskt det roligaste jag sett på länge. Den slår till och med Glimnes artikel med hästlängder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
suudde Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Va då Syna Syna Syna på http://www.poker.se ??? Ska det vara så (övertydligt visa vad som är rätt) eller ha de blvit fel???? Handen går inte att folda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Den går att folda. Royal flush går att folda. Vore kanske lite VÄL tight att folda en royal flush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 den går inte att folda... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bluffsyn Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Dan Glimne.....you Sir are a fuctard. Gå spela mahjong eller nått Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 den går inte att folda... Man tar korten och slänger dom i mitten eller trycker på foldknappen om det är på internet.. What´s the problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Det e fanimej tragiskt! Jag som såg upp till Glimne efter att ha läst pokerhandboken för x antal år sen. Nu e det bara groda efter groda o man undrar om han ens har spelat texas öht. Jag som såg fram emot att nån gång skaka hand med Dan. Nu blir det med orden jävla pajas ist för bra bok etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vertical Mind Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Hehe. Klart underhållande. Påminner lite om den första handen Sammy Farha (stavning?) spelade dag1 Heat 2 under WSOP i år. Ni som inte sett den, gör det, Stackars killen som stångade huvet i Sammy där. Hehe Första handen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IngeRik Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 ganska stor skillnad på händerna, 1010 (aa10 flop) och kk (kqq flop) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Kolla dagens hand på poker.se i morgon. Hahahaha! Stackars Dan. Eller inte. Hans pokerskola lär ju vinna ett par läsare i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lolle Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Det vore ännu roligare om svaret på dagens fråga på poker.se var exakt likadan som det glimne skriver, du har alltså fel, en syn är otänkbar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Äh, klart det skulle varit två alternativ fold/syn. Då får man ju se hur många som skulle släppa handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Äh, klart det skulle varit två alternativ fold/syn. Då får man ju se hur många som skulle släppa handen Det vet man ju redan. En. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Vad hade ni satt Gs monståndare på med de höjningarna då? Q-A? AA? K-Q? Ett grymt bluffförsök? Jag hade nog satt honom på A-Q tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Vad hade ni satt Gs monståndare på med de höjningarna då? Q-A? AA? K-Q? Ett grymt bluffförsök? Jag hade nog satt honom på A-Q tror jag 77 måste ju vara rimligast eftersom QQ kommer slår om preflopp en hyffsad del av tiden (medan 77 sällan gör det och väldigt ofta synar) och de flesta antagligen inte blir så överkära i högsta trissen med bäst kicker. AA vore ju bara så jäkla dumt att det inte är sant, om någon spelat AA så på riktigt så kommer jag bli tvungen att sätta mig i fosterställning och gråta resten av dagen. Min ranking efter trolighet: 77 KQ QQ (stort gap) Qx Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts