Peder.A Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Jag har tyvärr inte id-numret på handen i fråga men ska försöka återge den ändå så gott det går. nivå 0.25/0.50. Sex spelare Jag: ca ett inköp Fi 1: 22 e. Har ingen koll på honom. Fi 2: 30 e. Callingstation. spelar i stort sett alla händer. Jag sitter på BB och tilldelas TT Fi 1 sitter utg och synar. Fi 2 synar ytterligare en spelare synar. Jag höjer till 2.75 euro. Fi 1 synar Fi 2 synar Flop 355 regnbåge Jag betar nästan alltid i dessa situationer. Just därför väljer jag att checka nu. Fi 1 betar 4.5 Fi 2 foldar Fi 1 har ca 15 euro kvar i stacken och det känns som att han antingen har ett överpar eller försöker sig på en ren bluff. Han limpsynade innan floppen vilket inte sällan betyder mellanpar eller lågt par. Förmodligen har han 66-JJ. I så fall ligger jag bra till. Jag väljer att raisa honom all-in. Hur tolkar ni situationen? Har han ett överpar? Citera
rickie Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Känns som han kan ha rätt många händer där, skulle ställa. Citera
psatiw Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Beror på hur bra han är. Är det en avarage fisk så ställ in för fan. Då bettar de inte en 5:a eller de höga paren förrän river. Själv skulle jag spelat 5:an precis som han, för att hoppas på en CR All-In. Däremot tycker jag du ska betta den floppen, särskilt om du väldigt ofta bettar floppar. Citera
Nidson Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Om du nu ska checka floppen så måste du ju raisa när han bettar, fold vore ju bedrövligt och syn onödigt då handen är för svag för att slöspela. Citera
Peder.A Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Naturligtvis är raisen given! Det intressanta är dock att spekulera i vad fi har för hand. Kan säga att fi snabbt synade min höjning. Citera
Scherdin Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Hmm nivån är för hög för att han synar med absolut ingenting. Så han synade antagligen med JJ-AA eller rent av 33 el. 55. De kan även vara så att han har A,5 och synade preflop ändå. Men jag tror han satt på A,A eller liknande monsterhand då han limpade utg och antagligen hoppades på en bet vilket han fick, han väljer då att syna för att få med så många som möjligt och låta dig "styra" handen. När folket sedan checkar floppen vill han inte ge fler gratiskort och höjer stort, sedan är det givet för honom, han trycker på "Call/check any". Jag tror du förlorade tyvärr, nu får ju du berätta hur det gick . Citera
jonklar Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Däremot tycker jag du ska betta den floppen, särskilt om du väldigt ofta bettar floppar. Håller med. Tycker annars att allin är helt okej. Han spelade QQ otroligt dåligt! Citera
Peder.A Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Det kan man lugnt säga... Citera
Recommended Posts