Gå till innehåll

NLT - AQ missar flop men försöker en bluff


Recommended Posts

Okej, bakgrunden är att jag precis bytt från Royal Vegas Poker till 24h Poker. Det lilla jag hunnit se är att spelarna för det mesta är otroligt dåliga. Framförallt när det gäller vilka kort dom vill se flop med och har svårt o sluta syna... bluffar även gärna.

 

Detta bordet var dock lite tightare, inte mkt re-raise och folk har förmågan att folda. Jag bluffar extremt sällan så jag tänkte att jag skulle få lite träning i det.

 

Game # 208421844 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Kil"

Game ended 2006-01-04 14:51:56 GMT+01:00

 

Players:

ksangild (EUR 9,05 in seat 1)

durre79 (EUR 24,18 in seat 3)

cadan (EUR 9,92 in seat 4)

mikael_7 (EUR 32,77 in seat 5)

ehrndal (EUR 10,35 in seat 6)

Fjodde001 (EUR 10,50 in seat 7)

PerPersen (EUR 11,75 in seat 8)

 

Dealer: Fjodde001

Small Blind: PerPersen (0,10)

Big Blind: ksangild (0,20)

 

durre79 was dealt: A:diamond: - Q:heart:

 

durre79 Raise (0,80)

cadan Fold

mikael_7 Fold

ehrndal Fold

Fjodde001 Fold

PerPersen Call (0,70)

ksangild Call (0,60)

Standard-raise från mig, dock lite lurigt eftersom jag har dålig position samt raisat pre-flop 3 händer i rad nu.

 

 

Flop K:spade: - 8:heart: - J:spade:

 

PerPersen Bet (0,20)

ksangild Call (0,20)

durre79 Raise (0,70)

PerPersen Call (0,50)

ksangild Call (0,50)

 

Skitflop för min del men jag gissar att dom sitter med J eller färgdrag.. får ju testa iaf.

 

Turn K:spade: - 8:heart: - J:spade: - K:diamond:

 

PerPersen Check

ksangild Check

durre79 Bet (0,90)

PerPersen Fold

ksangild Call (0,90)

Vanligtvis hade jag gett mig på turn om jag inte träffat nått men tyckte att det blev lite intressant nu med den extra kungen som de inte verkar ha.

 

River K:spade: - 8:heart: - J:spade: - K:diamond: -2:heart:

 

Har jag detta? Är min bluff synad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, bakgrunden är att jag precis bytt från Royal Vegas Poker till 24h Poker. Det lilla jag hunnit se är att spelarna för det mesta är otroligt dåliga. Framförallt när det gäller vilka kort dom vill se flop med och har svårt o sluta syna... bluffar även gärna.

 

Detta bordet var dock lite tightare, inte mkt re-raise och folk har förmågan att folda. Jag bluffar extremt sällan så jag tänkte att jag skulle få lite träning i det.

 

Game # 208421844 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Kil"

Game ended 2006-01-04 14:51:56 GMT+01:00

 

Players:

ksangild (EUR 9,05 in seat 1)

durre79 (EUR 24,18 in seat 3)

cadan (EUR 9,92 in seat 4)

mikael_7 (EUR 32,77 in seat 5)

ehrndal (EUR 10,35 in seat 6)

Fjodde001 (EUR 10,50 in seat 7)

PerPersen (EUR 11,75 in seat 8)

 

Dealer: Fjodde001

Small Blind: PerPersen (0,10)

Big Blind: ksangild (0,20)

 

durre79 was dealt: A:diamond: - Q:heart:

 

durre79 Raise (0,80)

cadan Fold

mikael_7 Fold

ehrndal Fold

Fjodde001 Fold

PerPersen Call (0,70)

ksangild Call (0,60)

 

Standard-raise från mig, dock lite lurigt eftersom jag har dålig position samt raisat pre-flop 3 händer i rad nu.

 

 

Flop K:spade: - 8:heart: - J:spade:

 

PerPersen Bet (0,20)

ksangild Call (0,20)

durre79 Raise (0,70)

PerPersen Call (0,50)

ksangild Call (0,50)

 

Skitflop för min del men jag gissar att dom sitter med J eller färgdrag.. får ju testa iaf.

 

Turn K:spade: - 8:heart: - J:spade: - K:diamond:

 

PerPersen Check

ksangild Check

durre79 Bet (0,90)

PerPersen Fold

ksangild Call (0,90)

Vanligtvis hade jag gett mig på turn om jag inte träffat nått men tyckte att det blev lite intressant nu med den extra kungen som de inte verkar ha.

 

River K:spade: - 8:heart: - J:spade: - K:diamond: -2:heart:

 

Har jag detta? Är min bluff synad?

 

Betta potten på floppen oftast synar inte folk så jättegärna om de inte har nåt och du har ju endå en hålstege på floppen. Klart du ska betta om du checkar varje gång du missar kommer folk stjäla från dig istället , tänk på att ditt ess eller dam kan komma på turn också. Ditt raise på floppen förstår jag inte riktigt du vill väl vinna tryck på lite då förfan :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju bara finnas en anledning, antar jag, till att du håller på och bettar sådär vekt - för att det är så du skulle spela en AK. Rätt? Isåfall: tänk om, och betta mer. Här ser man verkligen ytterligare ett problem (förutom att man inte tjänar tillräckligt när man har stål och oftare blir utdragen) med att betta sina starka händer svagt "så att ingen ska lägga sig" - man kan inte bluffa ordentligt när man har missat. Kolla på det som händer framför dig på floppen: du har höjt UTG, två har synat. Av dessa två bettar nu den första ut och den andra synar, tveksamt då att båda har missat helt...eller? Och vad gör du då, med den kanske sämsta handen? Jo, ökar pottstorleken från 14 BB till 19/24, där det kostar dom 5 för att få se ett kort till. Med vilka kort tror du att de skulle passa i det läget? På turn sen är potten 29 BB, du bettar 4,5. Hur troligt tror du själv att det är att du får bort två händer med ett sådant bet - VILKA händer (som på nåt sätt gillade floppen) är det du ska få bort då?

 

Alltså, jag menar inte att dissa, bara få dig att försöka tänka lite längre när du bestämmer dig för att bluffa i en pott. Bestäm dig t.e.x på vad det är för hand du ska representera, hur du spelar den normalt, och försök att sätta din motståndare på en trolig HD. Du tänker ju lite längre när du ska försöka extrahera värde ur dina bra händer (antar jag?), så varför inte lägga lite energi på att tänka efter hur du ska sätta upp en bra bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det var mesigt bettat men nu är det som det är. Tyckte helt enkelt att dom visade så mkt svaghet att det skulle räcka o jag riskerade inte så mkt. Jag tar åt mig av kritiken, det var ju trots allt därför jag posta... lära mig bluffa :)

 

Efter river betta jag 2euro och siste man la sig. Slutet gott, allting gott o jag trivs bra på B2B :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...