Gå till innehåll

NLT - Missat drag, hur göra?


Recommended Posts

Lite osäker på hur man ska agera här. Känns som att reraisen på flop var kanske lite vek, annars skulle jag vela ha lite synpunkter på den här handen, hur ska jag göra på river?

 

***** Hand History for Game 3312936862 *****

$50 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 04, 04:44:10 EDT 2006

Table Table 71328 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: Andreas__L ( $130.63 )

Seat 5: Rohbau1 ( $76.33 )

Seat 6: Timmymac13 ( $79.43 )

Seat 1: kggrusis ( $22.64 )

Seat 2: csbeci ( $16.80 )

Seat 3: IReLentLeSSI ( $50 )

Timmymac13 posts small blind [$0.25].

kggrusis posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to kggrusis [ Qs Kd ]

csbeci folds.

Andreas__L raises [$2].

Rohbau1 folds.

Timmymac13 calls [$1.75].

kggrusis calls [$1.50].

** Dealing Flop ** [ 7s, Tc, Jc ]

Timmymac13 checks.

kggrusis checks.

Andreas__L bets [$2].

Timmymac13 calls [$2].

kggrusis raises [$5].

Andreas__L calls [$3].

Timmymac13 calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Timmymac13 checks.

kggrusis checks.

Andreas__L checks.

** Dealing River ** [ 2c ]

Timmymac13 checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge upp på river.

Floppspelet gillar jag inte alls. Jag hade förmodligen bettat ut knapp pot, alternativt checksynat eller checkraisat ordentligt (beroende på hur foldbenägna motståndarna). Som du gör nu finns det ingen chans att motståndarna lägger sig på floppen och du har bara 6 nötouts, så i princip måste du folda om du missar turn och någon bettar hyfsat hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte din höjning på floppen, jag skulle nöjt mig med att syna.

 

(Och om du ska höja, så ska du höja mer, en potthöjning är lagom. Med din korta stack bör du nog gå all-in. En höjning till $5 fungerar bara som en "pot sweetener" - ingen kommer att lägga sig.)

 

På rivern hade jag check-foldat. Någon har säkert floppat någonting och jag tror inte att du kan få dem att lägga sig tillräckligt ofta för att en bluff ska vara lönsam.

 

Seat 1: kggrusis ( $22.64 )

 

Fyll på till $50!!! Om du är en vinnande spelare ska du aldrig sitta och spela shortstacked frivilligt. Om du hade satt stegen på den här handen, hade det kunnat kosta dig $27 eller rentav $54 att sitta shortstacked här i utebliven vinst (beroende på om du fått med dig en eller båda motståndarna på en all-in).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte din höjning på floppen, jag skulle nöjt mig med att syna.

 

(Och om du ska höja, så ska du höja mer, en potthöjning är lagom. Med din korta stack bör du nog gå all-in. En höjning till $5 fungerar bara som en "pot sweetener" - ingen kommer att lägga sig.)

 

På rivern hade jag check-foldat. Någon har säkert floppat någonting och jag tror inte att du kan få dem att lägga sig tillräckligt ofta för att en bluff ska vara lönsam.

 

Seat 1: kggrusis ( $22.64 )

 

Fyll på till $50!!! Om du är en vinnande spelare ska du aldrig sitta och spela shortstacked frivilligt. Om du hade satt stegen på den här handen, hade det kunnat kosta dig $27 eller rentav $54 att sitta shortstacked här i utebliven vinst (beroende på om du fått med dig en eller båda motståndarna på en all-in).

 

Japp skäms nästan över det där floppspelet, och grejen är oxå att jag bara lirar nl $25 så tog några slantar som var över o gick in å lekte.

 

Är nog inte en vinnande spelare fast jag än så länge ligger +, just såna här grejer jag försöker mig på som kostar mig pengar. Därför jag behöver synpunkter för att förbättra spelet.

 

Kan lägga ut resultat också, den här gången gick det iaf vägen. Men måste skärpa till mig en del.

 

kggrusis is all-In [$15.64]

Andreas__L folds.

Timmymac13 folds.

kggrusis does not show cards.

kggrusis wins $35.59

 

Inser att det inte kan löna sig i längden att göra såhär, iofs inte något jag gör alltför ofta men därför jag behövde tips för att inte hamna i såna situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att raisen på floppen verkade vara precis lagom stor. Du gjorde båda de övriga passiva så att du fick kolla på två kort utan att betala mer. Om någon höjer på river är det bara att lägga sig. Beroende på hur erfarna de andra spelarna har verkat kan du ju testa att bluffa att du fick in en flush på rivern. Ditt betningsmönster kan verkligen se ut som att du dragit till färg om de är observanta spelare. Äh, jag vet inte... antagligen lika bra att strunta i att bluffa, om någon av dem har ett par är väl risken överhängande att synar ändå antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att raisen på floppen verkade vara precis lagom stor. Du gjorde båda de övriga passiva så att du fick kolla på två kort utan att betala mer. Om någon höjer på river är det bara att lägga sig. Beroende på hur erfarna de andra spelarna har verkat kan du ju testa att bluffa att du fick in en flush på rivern. Ditt betningsmönster kan verkligen se ut som att du dragit till färg om de är observanta spelare. Äh, jag vet inte... antagligen lika bra att strunta i att bluffa, om någon av dem har ett par är väl risken överhängande att synar ändå antar jag.

 

Jag själv är inte nöjd med min flop raise, om jag nu tryckt till lite mer hade nog båda lagt sig direkt. Höjning på turn så hade jag lagt mig men eftersom det blev rundcheck beslöt jag mig för att representera flushen på rivern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste alla vara så jävla hetsiga med att posta resultat? Om resultaten nånsin måste postas (vilket de ju inte behöver), så vänta tills tråden har ett par dagar på nacken och/eller verkar helt död.

 

Ska du betta flop måste du höja mer, men det har du ju redan blivit varse verkar det som. Sen tänkte jag säga att det är värt att ställa på river om det checkas till dig, men det känns ju menlöst nu när du postade resultat efter typ en kvart. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste alla vara så jävla hetsiga med att posta resultat? Om resultaten nånsin måste postas (vilket de ju inte behöver), så vänta tills tråden har ett par dagar på nacken och/eller verkar helt död.

 

Ska du betta flop måste du höja mer, men det har du ju redan blivit varse verkar det som. Sen tänkte jag säga att det är värt att ställa på river om det checkas till dig, men det känns ju menlöst nu när du postade resultat efter typ en kvart. :?

 

Sorry, tänkte jag skulle få rätt lika reaktioner så slängde upp de. Ska tänka på det till nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har för lite kvar för att jag ska gilla din riverbluff, jag vet inte, på denna nivån synar jag nog personligen ner med alla tior och bättre - och det finns folk som synar ner med så lågt som sjuor här.. tro mig, det är inte sällan det händer.

 

Har du däremot fullt inköp gillar jag ett bet på kanske 17 dollar - du har bra läge att representera flushen såsom du spelat (detta givet då att du inte mesbetar med nötter och mycket med skit på rivern). Jag hade spelat ett färgdrag likadant förutom att jag hade haft fullt inköp och höjt mer på floppen.

 

Förresten - jag gillar inte din preflopsyn (ok, rätt person det ska komma ifrån...).

 

Om du inte har någon spec. read så stoppar du in 10% av stacken med en extremt lättdominerad hand ur position mot en preflophöjning i ett läge där du, på grund av din lilla stack, inte har några större manövermöjligheter postflop. Har du fullt inköp tycker jag dock att det är syn alla dar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har för lite kvar för att jag ska gilla din riverbluff, jag vet inte, på denna nivån synar jag nog personligen ner med alla tior och bättre - och det finns folk som synar ner med så lågt som sjuor här.. tro mig, det är inte sällan det händer.

 

Äh, det är ju nästan pott han bettar, jag tror att det där kan gå hem rätt ofta. Särskilt som det blev rundcheck på turn och att snubben som satt först checkade rivern.

 

I övrigt håller jag med om vad Parre skriver om pengar vid bordet och att syna med den typen av händer med liten stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har för lite kvar för att jag ska gilla din riverbluff, jag vet inte, på denna nivån synar jag nog personligen ner med alla tior och bättre - och det finns folk som synar ner med så lågt som sjuor här.. tro mig, det är inte sällan det händer.

 

Äh, det är ju nästan pott han bettar, jag tror att det där kan gå hem rätt ofta. Särskilt som det blev rundcheck på turn och att snubben som satt först checkade rivern.

 

I övrigt håller jag med om vad Parre skriver om pengar vid bordet och att syna med den typen av händer med liten stack.

 

Jo, räknade lite fel på pottstorleken på rivern.

 

Ett till generellt tips till alla som postar händer: skriv ut pottstorleken på varje gata - det gör det så mycket enklare för oss som läser händerna att ge vettiga råd (så svårt är det inte att göra en parantes efter floppen och skriva Pott: XXX).

 

15 i en pott på 22 har goda chanser att lyckas - det är väl ungefär vad de flesta skulle beta med färg så. Då måste jag nog revidera händerna jag synar med - passar nog rätt ofta en tia i det läget, trodde riverbetet var närmare halvpott. Men en J har ju autosyn i allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den nivån är det ingen idé att göra några moves me draghänder, om du inte har riktigt starka drag. Lika bra att få stegen till ett billigt pris och sen håva in cashen

 

Håller med!

 

Har förlorat på mina semibluffar. Tycker semibluffar fungerar sämre ur position.

 

Jag tycker att raisen på floppen verkade vara precis lagom stor. Du gjorde båda de övriga passiva så att du fick kolla på två kort utan att betala mer. Om någon höjer på river är det bara att lägga sig. Beroende på hur erfarna de andra spelarna har verkat kan du ju testa att bluffa att du fick in en flush på rivern. Ditt betningsmönster kan verkligen se ut som att du dragit till färg om de är observanta spelare. Äh, jag vet inte... antagligen lika bra att strunta i att bluffa, om någon av dem har ett par är väl risken överhängande att synar ändå antar jag.

 

Den här gången funkade den. Men meningen med en semibluff här är väl att få bort ett eventuellt färgdrag och samtidigt få fria kort. Jag skulle höjt ungefär 3ggr fis höjning, allin är inte heller fel om man nu ska semibluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...