annadud Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Varför tjänar spelbolagen inte pengar på Texas Hold'em? Är nybörjare och hörde rykten om att de promotar poker trots att de ändå inte tjänar något på det. Stämmer det verkligen? * Flytt till nybörjarfrågor - QoS * Citera
wolf Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Självklart inte, de stora bolagen drar in stora summor på rake och turneringsavgifter. Citera
finnish_fox Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 de tar lite från varje pott och tjänar därmed en hel del på pokern. Citera
annadud Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2006 Så du menar alltså att de inte tjänar något på att folk spelar mycket Texas Hold'em? Vad är rake? Citera
wolf Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Så du menar alltså att de inte tjänar något på att folk spelar mycket Texas Hold'em? Vad är rake? Tvärtom, jag menar att de tjänar mycket . Rake är en liten avgift på upp till $3 som tas från varje pott. Citera
Mabe Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Rake är en liten avgift som går till huset. I detta fallet pokersajten. Avgiften tas från varje pot, en liten summa runt 5% men den varierar från sajt till sajt. Den tar även en liten avgift till pokerturneringar, oftast ligger den på 10%. Och dem stora pokersidorna tjänar stora pengar på att folk spelar hos dem. Det är bara att söka på olika pokersidor så kan du se deras senaste resultat. /Mabe Citera
Ezekiel Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Dom tar från varje pott ca 5% vilket innebär att dom går mycket plus på poker! Det är det som kallas rake när dom tar pengarna från potten eller om du går med i en turnering som kostar $10 + $1 (dvs $11) då är raken på $1 som inte kommer bli med i prispengarna utan som går direkt ner i spelbolagets ficka. Citera
annadud Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2006 Vet du om Svenska Spel kommer göra samma sak? Får de ta ut vinst på samma sätt som spelbolagen gör idag? Citera
koester Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Jag har en liten teori om att dom tjänar rätt rejäla summor på avkastningen på insatta pengar också. Det är inte många "hobbyspelare" som någonsin plockar ut pengarna som man vinner från pokerkontot. Även om det står $1000 i ditt konto så är det bolaget som har 1000 dollar att placera någorlunda fritt för att maximera avkastning. Som jag anser det så är det både rake och avkastning på kaptialet som dom tjänar pengar på. Men deras vinst är inte beroende på om man vinner eller förlorar en pott om det är det du menar. Citera
toppace Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Företaget Ongame som har sitt säte i uppsala, såldes nyligen för 4,5 miljarder kronor. De tjänar en och annan krona på att du och jag spelar poker online. Lycka till med din poker! /Toppace Citera
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Vet du om Svenska Spel kommer göra samma sak? Får de ta ut vinst på samma sätt som spelbolagen gör idag? Det är, såvitt jag vet, fortfarande oklart hur Svenska Spel kommer sköta sin poker, men en sak torde vara tämligen klar: Svenska Spel kommer ta ut en avgift för pokerspelande på nätet, troligtvis i form av rejk precis som alla andra pokerbolag. Svenska Spel startar inte sin poker av välgörenhetsskäl, så att man skulle få spela utan att betala ett öre är knappast realistiskt. Hur hög/låg rejken kommer att bli är det knappast någon som vet ännu, det vi kan göra är spekulera: mitt personliga tips är att den inte kommer skilja sig nämnvärt från branschstandard, eventuellt lite högre - men den kommer knappast vara skyhög. Citera
p0k3rk1ng Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 I december betalade jag 5000 kronor i avgifter bara för att spela poker! Tur att man får tillbaka 45% av dom genom rakeback iaf. Citera
psatiw Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 [] ... Svenska Spel startar inte sin poker av välgörenhetsskäl... Nej, precis, de gör det för att rädda alla oss stackars spelare från de läskiga vinstdrivande djävulsföretagen som finns därute i den stora skrämmande, onda världen. Att byta till SvSp blir för oss som att byta ett hårt betonggolv till en mjuk dunkudde. Citera
Myssion Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Svenska Spel startar inte sin poker av välgörenhetsskäl Klart de gör, för att rädda de svenska spelarna från de hemska utländska bolagen som är så oseriösa att de har ett vinstintresse... Och idrotten, tänk på idrotten för bövelen! Citera
flibben Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Jag har en liten teori om att dom tjänar rätt rejäla summor på avkastningen på insatta pengar också. Det är inte många "hobbyspelare" som någonsin plockar ut pengarna som man vinner från pokerkontot. Även om det står $1000 i ditt konto så är det bolaget som har 1000 dollar att placera någorlunda fritt för att maximera avkastning. Som jag anser det så är det både rake och avkastning på kaptialet som dom tjänar pengar på. Men deras vinst är inte beroende på om man vinner eller förlorar en pott om det är det du menar. Nu börjar vi komma lite OT Men tänkte bara inflika att för det mesta så är det inte själva pokersiten/bolaget som har hand om kundernas pengar utan det är en tjänst som vanligen köps in från något annat företag. Har för mig att det är så partypoker gör blandannat och även dom andra stora operatörerna på marknaden. mvh // flibben /OT Citera
AAisking Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Om svenska spel ska ta ut lika mycket i vinst som t.ex stryktipset kommer de väl att ha en rejk på närmare 30 procent. looooooool Citera
Myssion Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 PokerStars rör inte kundernas kontopengar, de investerar alltså inte dem någonstans. Exempel för att se vad nätbolagen tjänar: På PartyPoker är medelpotten ca $5 på lägsta nivån (NL$25). Det innebär att de i snitt tar ut en rake (avgift) från varje pott på $0.25. Det spelas ungefär 60 händer per timme (grovt höftat), vilket ger ca $360/dag och bord ($0.25x60x24). Just nu är ca 280 bord (!) öppna på $NL25-nivån, vilket ger i runda slängar $100.000/dygn, om vi låtsas att antalet bord är konstant. Detta är bara på NL$25-nivån. Så visst drar dom in kosing... Citera
Recommended Posts