parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 FLT 100/200 på Cosmopol. Jag går rätt bra och är lite plus, tror jag har runt 3500 (köpte in mig för 2700). Vissa detaljer i denna hand kan vara lite vaga - det var fylleslask på hög nivå. Min table image: Lös, aggro, fyllo. En av spelarna noterade att "fan, du är ju den där bluffgubben" - han kom ihåg mig från sist (3mån sen) jag var på Cosmo och fylleslaskade FL. Det blev en dyr läxa, men jag lärde mig i alla fall att inte bluffa typ fem potter i rad.... Jag har spelat rätt löst preflop och limpat mycket, mest för att det ofta blir så mycket limpande. Inte ovanligt med 6-7 pers som ser floppen. När jag hamnar i MP försöker jag smita iväg till en rökpaus för att inte slaska för mycket ur position - perfekt med en cigg, autofolda tre-fyra händer och komma tillbaka till BB. Några händer jag spelat hittills och visat: Postar första handen, träffar tvåpar i en rundlimpad pot, missar check/raise på turn och synar river när både stege och färg kommer, min hand stod. Raisar UTG med K2o, får några syner, flop 22J, betar ut och blir raisad, synar, check-raisar turn och värdebetar rivern, min hand stod. En av få händer jag höjt med pre. En anann gång höjde jag först in på knappen och fick potten på floppen (hade iofs träff). Annars tror jag inte jag raisat preflop. Dock limpade jag mörkt UTG en gång... Vet inte, kanske visat någon mer hand också, men jag minns inte riktigt. Hur som helst: Preflop så hamnar jag i en pott med kanske 4-5 limpare med 87. Flop: 95x. Två ruter. Pott: ca 500. Bison betar ut, jag tror (osäker dock) att jag raisar, får kallsyn bakom, Bison synar. Kan ev. ha varit så att jag bara synade. Turn: 95x 6 - sätter alltså hålet. Pott: ca 1000. Bison betar ut igen, jag raisar. Snubben bakom synar två bets kallt. Bison slänger in sex marker och lyckas säga "syn" för sent, så hans raise står, jag cappar såklart. Snubben bakom synar igen och Bison likaså. River: 95 x 6 x - tre ruter. Färgen kommer. Pott: ca 3500. Bison checkar. Hur ska jag agera nu? Play it safe och checka? Beta och hoppas få syn av t.ex. tvåpar, set, A9 och liknande händer? Jag är jättefisk på FL, jag har ju fått höra att man ska värdebeta och bomba tills man tror sig vara slagen, men är detta ett läge där jag ska växla till check/call-mode? Citera
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Utan read på snubben, bet. för konstruktiv kritik: Antag alltid att en spelare på cosmos fixed limit är en tomte tills motsatsen bevisas. Citera
Bjorn_ Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Kallsyn, kallsyn, kallsyn... Brukar ofta tyda på färgdrag alternativt på en extremt löspassiv tomte. Har du extremt bra read på snubben kan du kanske bet-folda, men annars skulle jag nog checksyna här. /Bjorn Citera
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Kallsyn, kallsyn, kallsyn... Brukar ofta tyda på färgdrag alternativt på en extremt löspassiv tomte. På cosmo innebär det lika ofta topp-par med kass kicker. Citera
parre Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2006 Jag hade väl ingen direkt read, utgick från att han var en vanlig cosmotomte. Nu är ju inte Bison det, det är ju inte omöjligt att han satt färgen och vill checkraisa heller. Men jag hoppades på att han skulle ha t.ex. set eller något. Tomten kan ju lika gärna ha överpar/toppar tänkte jag. Om han nu var tomte, men jag utgick som sagt från det. Hur det gick? Jag betar. Spelaren efter höjer. Bison synar två bets kallt. Jag säger att jag är en för dålig spelare för att lägga (även om jag är säker på att nån har färgen) - kan jag hitta fold här när potten är på nästan 5000 och det kostar 200 till för syn? (Kallsynaren hade A2s för en nötfärg han drog dyrt till, Bison hade 65s i ruter för par + färgdrag på flop, tvåpar + färgdrag på turn och lägre färg på rivern....) Citera
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 kan jag hitta fold här när potten är på nästan 5000 och det kostar 200 till för syn? Du behöver vinna potten 1 av 25 gånger för att det ska vara ett breakeven spel att syna i det här läget, och det lär du väl göra så... Citera
Recommended Posts