Gå till innehåll

Onda för allt man är värd - pokerskadeglädje!


m_sjoberg78

Recommended Posts

Är det någon annan än jag som alltid håller på underdogen och älskar utdragningar mer än livet självt?

 

Den stora anledningen till att jag alltid håller på "jycken" är att jag då vet att det, någonstans i världen, sitter en människa och brinner av ilska. Njutningen blir ännu högre när den drabbade inte kan svälja sitt förtret utan måste in och gaffla och döma ut den andra parten.

 

En god vän till mig brukar alltid skriva något i stil med "ouch" när han ser en lågprocentare komma på river. Detta för att han, efter empiriska studier på sitt eget beteende i sådana situationer, kommit fram till att denna kommentar framkallar svår aggression. Vid en första anblick kan det tyckas att kommentaren uttrycker sympati mot den drabbade, men vid närmare eftertanke står det klart att avsikten är strö salt i såret. Kan man säga att "ouch" är en ulv i fårakläder? :)

 

* RP - QoS *

 

Jag vet inte varför jag älskar bad beats men det har så klart att göra med den berömda skadeglädjen. Det är heller ingenting som jag ångrar på något sätt, däremot är jag intresserad av att veta om den typiska pf.nu medlemmen är som jag, alternativt inte alls som jag????

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar framför allt då Arsenal/ManU/Chelski förlorar. :twisted:

 

lol, det är alltid en början till framgångsrikt ondande.

 

Hemligheten är att strunta i vem eller vilka som torskar, huvudsaken ngn blir arg och irriterad.

 

Förmodligen hjälper detta tankesätt inte till att göra världen positivare och fredligare. :lol:

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan än jag som alltid håller på underdogen och älskar utdragningar mer än livet självt?

Jag är selektivt sadistisk. Om det är någon menlös, snäll tomte så hoppas jag oftast på att han inte blir utdragen. I övrigt så får jag alltid ett litet leende på läpparna när någon annan än mig blir utdragen med en 80%-are.

 

En god vän till mig brukar alltid skriva något i stil med "ouch" när han ser en lågprocentare komma på river. Detta för att han, efter empiriska studier på sitt eget beteende i sådana situationer, kommit fram till att denna kommentar framkallar svår aggression.

Mina kommentarer brukar vara: WOW! VNH!; Amazing; ouch, unlucky, well played, unreal, only at [ladbrokes, paradise, vc, party, etc] mate.

 

Om någon har fler förslag på tiltframkallande kommentarer får ni gärna ta upp dem här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon har fler förslag på tiltframkallande kommentarer får ni gärna ta upp dem här.

 

Jag råkade ut för en kommentar som just då gjorde mig arg, men som i efterhand frambringar ett leende på mina inte alltför ofta leende läppar.

 

Jag blev utdragen flera ggr och beklagade mitt öde (precis som man helst inte ska göra men ändå gör i frustration)

 

Personen säger "If you don't like the way I play I can leave with your money"

Jag: "That's fine, go ahead"

Han:"Solong loser"

 

Kan inte mer än älska den sista linen!!

 

Jag brukar ofta skriva "That's gotta hurt", vilket kan locka fram djuriska sidor hos rivrade fiender. Inspirationen kommer från den gode George Costanza.

 

//Marcus - oxå sadistisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om någon har fler förslag på tiltframkallande kommentarer får ni gärna ta upp dem här.

 

Själv brukar jag ofta hälsa mina medspelare med att be dem dra åt helvete det första jag gör vid bordet. När någon tex skiver GL ALL brukar jag svara med "SHUT UP" eller "GO TO HELL SUCKER". Ofta funkar detta för att få en kille på eldning redan innan första handen delats ut....iblnad inte...men då hamna å andra sidan ofta nån annan på ånga! POKER HANDLAR INTE OM ATT VARA TREVLIG OCG RESPEKTFULL UTAN OM ATT TJÄNA PENGAR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APA !!! Det brukar jag skriva, och de engelsktalande brykar då skriva och undra vad det betyder, och snäll som jag är så förklarar jag med " You´re a MONKEY " !!! Vilket brukar få dom att tugga...

 

 

Jag älskar trashtalk då jag lirar, mest på grund av att det inte påverkar mig ett dugg. Så länge det hålls på en schysst nivå och inte går till att bli personliga påhopp och sånt töntigt tjaffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar trashtalk då jag lirar, mest på grund av att det inte påverkar mig ett dugg. Så länge det hålls på en schysst nivå och inte går till att bli personliga påhopp och sånt töntigt tjaffs.

 

Personliga påhopp?! Det är väl just det som är charmen med det hela! Det gäller att kräma ut så mycket som möjligt för att få folk på fullaste fina gamla svenska ångan!!!!

 

Alla sätt att skaffa sig en edge på är bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personliga påhopp?! Det är väl just det som är charmen med det hela! Det gäller att kräma ut så mycket som möjligt för att få folk på fullaste fina gamla svenska ångan!!!!

Så där ja, nu har jag motsatt åsikt igen. Jag är alldeles för snäll för att komma med direkta angrepp på folk, snarare är det komplimanger och frågor som ska få folk att tilta loss lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personliga påhopp?! Det är väl just det som är charmen med det hela! Det gäller att kräma ut så mycket som möjligt för att få folk på fullaste fina gamla svenska ångan!

 

Jag älskar folk som håller på sådär! Är man bara löjligt trevlig och artig och PK osv så toktiltar de snart bara för att deras angle shooting misslyckats :)

 

Fast personligen har jag lite svårt att fatta det där med tiltgrejen. Jag menar vad bryr jag mig om att nån idiot kallar min morsa för Tallinfnask när det är samma tomte som betalar mitt huslån? Och varför ska jag bli förbannad när nån annan tomte drar ut mig i en jättepott och sedan börjar dansa och slå frivolter? Han gör ju det bara för att han äntligen fick behålla lite pengar själv. Jag tar ju dem imorgon i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personliga påhopp?! Det är väl just det som är charmen med det hela! Det gäller att kräma ut så mycket som möjligt för att få folk på fullaste fina gamla svenska ångan!

 

Jag älskar folk som håller på sådär! Är man bara löjligt trevlig och artig och PK osv så toktiltar de snart bara för att deras angle shooting misslyckats :)

 

Fast personligen har jag lite svårt att fatta det där med tiltgrejen. Jag menar vad bryr jag mig om att nån idiot kallar min morsa för Tallinfnask när det är samma tomte som betalar mitt huslån? Och varför ska jag bli förbannad när nån annan tomte drar ut mig i en jättepott och sedan börjar dansa och slå frivolter? Han gör ju det bara för att han äntligen fick behålla lite pengar själv. Jag tar ju dem imorgon i alla fall.

 

Ja, du har rätt. Det mest jävliga alla kategorier är när man är sjukt otrevlig och människan inte har vett att vara otrevlig tillbaka. När man tex säger "You´re an f**king a**hole" till nån och får svaret "I know". Hela förnedringsgrejen spricker liksom då.

 

Måste höra med Ector vad han anser om Tallinfnaskgrejen...

 

/Samuel :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har rätt. Det mest jävliga alla kategorier är när man är sjukt otrevlig och människan inte har vett att vara otrevlig tillbaka. När man tex säger "You´re an f**king a**hole" till nån och får svaret "I know". Hela förnedringsgrejen spricker liksom då.

 

"I know" ;)

 

Måste höra med Ector vad han anser om Tallinfnaskgrejen...

 

Gör det, han är lite mer lättiltad. Fast det går över snabbt så ibland hinner inte tilten hålla i sig tills han fått nästa hand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, är det mesta av trashtalket bara för att få folk på tilt? Jag kanske är naiv, men jag tänker att det mesta som sägs kommer från folks hjärtan. Det vanligaste snacket är väl ändå när folk åker ut ur turneringar, då brukar det ju skrikas och tjommas en hel del. Inte sällan stannar sedan den utdragne personen kvar som observer läääänge bara för att få skrika lite fler okvädesord när dess baneman tar nya dåliga beslut.. alltid lika roligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är live så händer det ofta att jag för ett kort tag blir tyst och stirrar blankt ut i rymden i några sekunder när jag blir utdragen/förlorar en stor pott. Det har jag i alla fall fått höra av andra, kommenteraren var något i stil med "Fan va tyst du blev, parre. Ända jävla gången du är tyst är när du torskar!". Kan bero på att jag har en tendens att snacka extremt mycket skit när jag lirar livepoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

något jag själv tycker är otrologt jälva tilt framkallande är när folk (oftast tomtar i fråga, som inte har nån anning hur tur dom hade, som pricakde två outarn) i chatten säger de två stavelserna som får mig att hoppa ur stolen av ilska = "ty". Det gör mig så jävla förbannad att jag är glad att man sitter på två helt skilda ställen av världen.

 

Analysera det! varför säger man ty!? va i helvete, om ingen säger nått, varför tackar man då för sig?!!? bara spontant liksom...eller? tänk er samma situation på cazza, två outarn är riverprickad, stor cashpot, alla sitter tysta av utmattning å då kommer, från vinnaren.....TACK!!!

 

för att göra hela saken värre, brukar jag göra det bästa för att sätta mig själv på tilten, genom att skriva "nh" eller "wp" (efter att dom pricakt mirakel kortet) och de första sekunderna sitter jag på tå och bara väntar på att dom skall skriva "ty" för att då, som på beställning göra den kända stolurflygningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...