Gå till innehåll

Hur hantera loosing streaks?


Incognito

Recommended Posts

Jag har haft ett loosing streak i dag, spelat bort gårdagens stora vinst (om sanningen ska fram så lite utöver den). Nu börjar mitt självförtroende vackla, jag vet det låter patetiskt men jag vet inte vad jag ska ta mig till om jag ska en paus eller spela på lägre nivå eller börja läsa pokerliteratur igen eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på lite olika saker, t.ex. om du är en vinnande spelare som har vunnit över en längre period då är det bara att ta en liten paus för att rensa hjärnan och fortsätta köra som man alltid har kört. Eller om din loosing streak berodde på ditt dåliga spel under den dagen eller om du blivit utdragen, ja det kan ju vara olika faktorer som sagt och det är nog vettigast och hitta faktorerna som orsakade att du förlorade och ta ett beslut som baseras på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska sova på saken, sedan får jag se vad jag ska göra.

Jag kunde inte låta bli att spela en sit&go till. Givetvis så hamnade jag på fjärde plats dvs precis utanför pengarna.

Kändes för jävla tungt, hade en hyfsad stack men blindsen var väldigt höga och då jag satt på bb o chipleadern går all in (som han gjort väldigt frekvent de senaste händerna), jag callar med mina AJs och torskar mot hans AQo. Visst hade han den bättre handen och visst kan man ifrågasätta mitt call men det kändes förjävligt att torska då jag fått en bra starthand (skulle nog säga att det var den bästa starhanden jag sett på hur länge som helst).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv haft en 2 veckors loosing streak, spelade ca 50 SnGer och var ITM 4 eller 5 ggr, spelade samtidigt lite låga FL bord och förlorade även där. Förlorade alltså insatsen x 3 som tog en dryg månad att bygga upp och knappt 2 veckor att spela bort :(

Vad gjorde jag för fel? Jag hade en längre semester och glömde bort grundläggande teori. Trodde att jag visste och kom ihåg mer än vad jag egentligen gjorde. Hade en hel del otroliga tankegångar som jag inte vill komma ihåg själv och än mindre dela med mig av :oops:

 

Lösningen var att ta ett "break" fundera på varför jag förlorade, som tur är var det 2veckors jakt så jag hade gott om tid att fundera. Iaf så bestämde jag mig för att spela igen, läser mer teori och fösöker analysera mina händer. Har även bestämmt mig för att spela det jag känner att jag behärskar bäst, alltså Low FL. Har spelat 4 SnGer mest för skojs skull, förlorat 3 och vunnit 1, tror inte att SnGer är min melodi egentligen.

 

Ovanstående har inneburit att jag snart har spelat tillbaka min grundläggande insats. Förhoppningsvis gör jag inte om samma misstag igen men det är svårt att veta på förhand. Jag kanske inte ens är en vinnade spelare i längden, vem vet?

Hoppas mina funderingar får någon att tänka lite, om inte annat så har jag fördrivit tiden på jobbet och skrivit av mig lite tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade själv en hel del igår, men vid det här laget har det hänt mig några gånger. Har alltid lyckats resa mig och vinna tillbaka allt och mer ändå.

 

Som någon nämnde så hjälper det alltid att gå tillbaka och analysera sitt spel. Gårdagens förluster för mig var ganska enkla att analysera, först gjorde jag en helt huvudlös syn, därefter överspelade jag mina pocket AA när BB floppade tvåpar med J3o. Kostade mig en hel del då jag uteslutande spelar NL.

 

Kan också vara en mycket god idé att skaffa pokertracker, jag har just börjat använda det, och precis som jag misstänkte så har jag en stor läcka, nämligen att jag förlorar en hel del när jag bara har ett par.

 

Och så ta en liten break förstås, det absolut värsta man kan göra är som bekant att försöka vinna tillbaka dina förlorade pengar snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det väl... Men som DallasTower sa, oftast är det överspelade AA, KK alternativt huvudlösa calls som blir anledningen till att jag går back en kväll.. Visst kan det ibland verka hopplöst med att få bra kort, alternativt bra floppar en kväll. Men det brukar inte innebära några större förluster dock. Nä, jag förlorar mest när jag tror att mina två par alternativt överparet är ett monster.. :)

 

Kom på att detta inte besvarade din fråga ett dugg...:)

Jag kan bara säga att det är omöjligt att gå plus varje kväll. Se det som en tillfällig svacka. Se bara till att försöka lära dig något från varje förlust situation. och låt för guds skull inte en tillfällig förlust påverka dig negativt.. .Du skall bara vara mer uppmärksamheten på aktiviteterna runt bordet, hur spelar dem sina kort, vem är den aggressive, vem är weak, vem är en callingstation osv.. ANALYSERA..

 

Spela ditt spel tills du märker att det finns en långsiktigt anledning till att förändra det

 

Vette fan om ovanstående hjälpte dig men du är iallfall inte ensam om att förlora en kväll eller flera, det hör till....

 

GuzTen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Spelar också enbart No-Limit och min bankrulle går som en jojo. I början var det jobbigt som tusan, och det påverkade mitt spel (psykiskt) spelade för försiktigt och bluffade nästan aldrig och gjorde ibland huvudlösa calls osv. Nu ser jag det mer som om det är helt i sin ordning att ha ett par dagars loosingstreaks, man skärper till sig och försöker spela bättre och kanske så lär man sig något på vägen.

 

Något som jag märkt i efterhand med bankrullen är att det brukar stå och väga runt en viss summa exempelvis 700$ ett bra tag för att sedan ta fart upp till exempelvis 1000$. Så står det och väger ett tag där, för att sedan ta fart upp till 1400$ osv.. Är det någon annan som har samma fenomen?

 

/G

 

Edit: Jag är så skönt förvirrad emellanåt. Jag såg inte att jag redan hade gjort ett inlägg i denna tråd. Nåväl min fråga i detta inlägg vill jag ändå få någon respons på om möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag märkt i efterhand med bankrullen är att det brukar stå och väga runt en viss summa exempelvis 700$ ett bra tag för att sedan ta fart upp till exempelvis 1000$. Så står det och väger ett tag där, för att sedan ta fart upp till 1400$ osv.. Är det någon annan som har samma fenomen?

 

Håller med till fullo! bland känns det som att man är en jävla aktie (Ericsson... :P ) som när man nått upp till en nivå, stangerar eller backar något, för att sedan plötsligt eskalera uppåt igen!

 

Bara att hoppas att man inte går som börsen har gjort de senaste åren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar också enbart No-Limit och min bankrulle går som en jojo. I början var det jobbigt som tusan, och det påverkade mitt spel (psykiskt) spelade för försiktigt och bluffade nästan aldrig och gjorde ibland huvudlösa calls osv. Nu ser jag det mer som om det är helt i sin ordning att ha ett par dagars loosingstreaks, man skärper till sig och försöker spela bättre och kanske så lär man sig något på vägen.

 

Något som jag märkt i efterhand med bankrullen är att det brukar stå och väga runt en viss summa exempelvis 700$ ett bra tag för att sedan ta fart upp till exempelvis 1000$. Så står det och väger ett tag där, för att sedan ta fart upp till 1400$ osv.. Är det någon annan som har samma fenomen?

 

/G

 

Edit: Jag är så skönt förvirrad emellanåt. Jag såg inte att jag redan hade gjort ett inlägg i denna tråd. Nåväl min fråga i detta inlägg vill jag ändå få någon respons på om möjligt.

 

Stämmer jättebra in på mig också, legat runt en summa alldeles för länge nu ca en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv har ja legat på samma summa i nån månad.

spelar upp mej en kväll, dagen efter gör ja nån dum move eller blir utdragen av nån knepig hand. men huvudsaken att ja inte går minus iaf :D

 

Här känner jag igen mig, har legat still väldigt länge nu.....har totalt spelat

403 h under året och ligger på -0,20$, he....inte dags att sluta jobba ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju olika sätt att spela, (vinnade eller förlorande) det framgår tydligt att du valt det sistnämda. Jag skulle vilja rekomendera att att du använde dig av det förstnämda, vilket är mycket mer lönsammt och mer hälsosamt för din privatekonomi. Din fritid kommer dessutom att blomstra med resor, god mat och nöjen istället för den kanske enformiga, tråkiga och lite inrutad vardag som anställd på det lokala och opersonliga fabriken bär med sig. Dina arbetstider är mer flexsibla och du kan dessutom iförskaffa dig av mera produkter till din lägenhet eller lantställe om du så vill (allt detta är pga att du skulle ha ett överflöd av kontanter) Jag vill inte tränga mig på intill mina medmänniskor men jag finner det dumt att inte tagit reda på dom två metoderna utan bara valt den som låg närmast tillhands. Jag vill nu önska alla spelare i Sverige oavsett vilken metod ni valt lycka till med speladet i hela era liv men jag vet att ni som valt "förlorade" metoden kommer inte att göra några större lyckade framsteg i pokerns fantastiska värld utan kommer tillbringa större tiden av sitt liv i förorter, snabbköp och husvagnar medans vi som valt den"vinnandes" metod kommer tillbringa hela sitt liv i lycka och välfärd.

 

Mvh//Johan Björk

 

Ett från en medmänniska till en annan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...