Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

Blixtsyn och bust... Man orkar typ aldrig vika den och man är nästan alltid slagen. :(

 

Tänkte faktiskt vika ett tag. Man tappar ju rätt mycket när man vet att man är slagen men ändå synar. Fast sen insåg jag att det finns inte en chans att han checkar KK/QQ på floppen. Tror inte heller han checker K6/Q6. Återstår bara 99 men samma sak där. Han borde bettat floppen och hoppats någon har en sexa.

Synade till slut. Fi vände upp JT och skrev sen i chatten att han hade missat att bordet var parat. Lite sick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funderade på den igår ett tag också. Spelar han öht K6/Q6 pre där? KK/QQ/99 kändes osannolikt pga check/check och kvar står JT som du slår. Men jag var inne lite på om han kunde vara så trixig att han stealade där, mtp att jag antar att du har en ganska vild image vid bordet och skulle lätt kunna få för dig att donksno den rivern, vilket han inte gillar och ställer in i tron om att du ska blixtmucka. Kan det scenariot hända någon dag i veckan månne?

 

Anywho, hur känns steget mellan $5/10 och $10/20? Vad jag förstått ska det vara ett tufft steg för de allra flesta. Uppskattningsvis hur många spelare där du spelar tror du dig ha edge mot? Vad räknar du med att du har för PTBB/100 ungefär? 2-3,5 kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du agerat sa jag till mig själv att jag skulle ställa om du raisa, precis när du raisat får jag känslan av att du är stark. runk på mig asså. wp gg gl

 

Hade duktigt flax i kvalet. De gånger folk ställde mot mig hade jag nuts. När jag raisa med skit la sig folk illa kvickt. Sen att ens AK varken står mot AJ eller AQ var lite segare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus idag igen. Denna gång lite drygt 14k.

 

Lite kul från igår.

 

En svensk snubbe mordhotade mig. Han raisar i sb. Jag synar med 42d. Flop 653 med två ruter. Alla pengar åker in mot hans 63s. Han whinar som en tok om att jag spelar 42d. Ska man lägga pre liksom? LOL

 

Han skulle leta upp mig och göra elaka saker sa han.. fast inte i så vänliga ordalag.

 

Fick utskällning av "derran" med. Tre limpar. Han slår upp till 60 på knappen. Jag synar med 55 i sb. Flop 678. Jag checkraisar upp till 500 typ. Han pushar och jag synar. Turn 9. Vet inte vad han hade men det ogillades att hitta synen med 55 där enligt honom. Bevisade hur mycket klonktomte jag är enligt honom.

 

Fick lite vänlig kritik av en kanadensare med. Bästa regular på siten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...