Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hemma från Dublin nu. Bustade i Main lite småonödigt kanske... hade 90k med drygt 40 pers kvar. 27 itm. Får T8s utg och slår upp till 7700 med BB på 3000. Blir reraisad av en som täcker mig till 25k. Jag ställer och han synar med KK.

 

Mot bakgrund kan väl sägas att jag några händer tidigare la AK mot en reraise pre och borde sättas på en starkare hand än AK när jag nu trycker tillbaka. Helt säker på att han hade lagt QQ och AK. Den gång jag la AK visade fi JJ. Där hade han naturligtvis också lagt sig om jag pushat tillbaka... lite dålig tajming helt enkelt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukade följa den här dagboken.....

 

Nu måste jag instämma med flera andra. Tyvärr har det blivit mycket mindre av mats och mer av ett klotterplank.

 

Mats: Det vore trevligt om du började sköta om dagboken igen.) Gärna med kontinuerlig uppdatering om hur mycket du ligger plus/minus varje månad. Mål etc.

 

Inte bara massa snack om agnes hit o dit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite resande närmaste dagarna. Idag far jag till London för Betway London Poker Weekend, ska bli kul att läxa upp Othello framför allt!

 

Sen på tisdag en snabb sväng till Köpenhamn för prisutdelning för årets Rookie i skandinavien. Är inte så sugen på att lira side-events till EPTn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart Mats måste få informera om Agnes i sin dagbok. Även om det är på en pokersite så han ju rätt att berätta om ditt och datt i sitt liv eftersom det är han som bestämmer inriktningen på sin egen pokerdagbok. Dessutom är det det är ju sådan information som är grädden på moset och gör att detta är en dagböckerna som är värd att lägga tid på.

 

Håll upp det goda arbetet med både pokern och dagboken Mats! Hoppas det flyter väl med Agnes om det är det du vill...

 

Mvh Patfor

 

Ps F-n vad svårt det är att skriva när ettåringen bankar på tangentbordet helt överlycklig.... Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart Mats måste få informera om Agnes i sin dagbok. Även om det är på en pokersite så han ju rätt att berätta om ditt och datt i sitt liv eftersom det är han som bestämmer inriktningen på sin egen pokerdagbok. Dessutom är det det är ju sådan information som är grädden på moset och gör att detta är en dagböckerna som är värd att lägga tid på.

 

Håll upp det goda arbetet med både pokern och dagboken Mats! Hoppas det flyter väl med Agnes om det är det du vill...

 

Mvh Patfor

 

Ps F-n vad svårt det är att skriva när ettåringen bankar på tangentbordet helt överlycklig.... Ds

 

 

Även om du verkar har samma mentala kapacitet som ditt barn tycker jag inte du ska skylla ditt fjantiga inlägg på han/henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från London nu. Blev seg hemresa pga stormen i Göteborg.

 

I fredags bjöd Betway på riktigt sjysst middag! Lördagen var det turnering på Gutshot. Lite coolt att se sig själv blanda alla ept-vinnare som hade foton upphängda i turneringslokalen :)

 

Riktig skoj turnering. Jag spelar ganska löst i början. Första handen jag spelar är 42d som jag bluffar bort 1500 av tot 4500. Fast det var bra att få visa bluffen och få den imagen. Vann lite potter sen. Det var ganska lätt att köra över bordet. Enda personen som inte lät sig köras över var Ola B. Jag slår upp till 125 i tidig pos med Q9c. Han synar i sb. Flop A58 med två klöver. Check, bet, syn. Turn 9. Jag valuebettar igen. Ola blixtsynar igen. River K. Går check check. Han visar Q5o. Wp nh sir ;)

 

Iaf. Stabilt tills vi är tre kvar. Jag, Sir_call och Daniel O som kvalat in vid PF.nu-satellit. Får JTo i sb. Höjer upp mot Sir_call. Som ja, ni gissar rätt, SYNAR. Flop 986. Alla pengar åker in mot hans 99. Sicken tilt.

 

Riktigt skoj helg iaf. Imorrn blir det köpenhamn för att antagligen ta emot Rookie of the year i skandinavien. Blir inget spel i köpenhamn däremot, ska nätgrinda hemma istället.

 

Rille: Finns det pizza med mjölk till i Sundsvall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk session på Betfair senaste 7 timmarna.

 

Börjar med att backa stabila 9k. Spelar då 4 bord 5/10 och 2 bord 10/20. Sen vänder det lite. En timme senare är man plus minus igen. Slutar till slut på 5.5k upp.

 

Går inte få HHs vad jag vet, men lite sjuka händer här. Båda från 10/20.

 

Tror det var enligt följande....

 

85s på BB. En limp, raise till 45. Jag synar och limparen synar.

Flop 673 med två spader.

Checkar. Han som raisat bettar pot. Jag säger 500. Han pushar för 1700 cirka. Jag synar. Turn Th, river Qc. Jag vinner.

 

KK i sb. En höjer till 80. Jag slår 290. Syn.

Flop KJ4 med två spader. Jag bettar nästan pott. Syn. Fi har tendens att vara lite väl aggro på turn/river så jag checkar när turn kommer 8d. Han checkar bakom. River 4. Jag checkar igen. Han bettar 860 in i knappa 600 potten. Jag pushar för 1900 cirka. Han instasynar och muckar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du verkar har samma mentala kapacitet som ditt barn tycker jag inte du ska skylla ditt fjantiga inlägg på han/henne.

 

Skönt med ett fritt land där man får tycka vad man vill, på gott och ont... Vore ju trevligt om du kunde precisera dina synpunkter så jag (som tydligen är mentalt efterbliven) förstår vad du menar. Fast det kanske ligger över din förmåga att göra något mer än att bara tycka, vad vet jag.

 

Om du dessutom läser vad som står så finns det ingen hänvisning till att 1-åringen (är en hon) har skrivit inlägget. Bara att det är svårt att skriva med en ettåring i knät!

 

/Patfor

 

Ps Du får svårt att klara nationella provet i svenska när du kommer till nian om du inte läser text bättre... Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...