Hygglo Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 Jag har nästan enbart spelat turneringar, men har precis börjat testa NL cashgames och då på en väldigt låg nivå. ($0.01/$0.02, $5 max buy-in på Stars) Jag skulle uppskatta kommentarer på den här handen: PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (9 handed) converter BB ($4.80) UTG ($2.82) UTG+1 ($4.93) MP1 ($0.93) MP2 ($7.04) Hero ($1.53) CO ($2.41) Button ($1.87) SB ($0.96) Preflop: Hero is MP3 with K:club:, K:spade:. UTG calls $0.02 1 fold MP1 raises to $0.10 1 fold Hero raises to $0.20 CO calls $0.20 Button calls $0.20 2 folds UTG calls $0.18 MP1 calls $0.10. Flop: ($1.03) Q:heart:, Q:spade:, 9:diamond: (5 players) UTG checks MP1 checks Hero ... ? Återkommer senare med vad jag gjorde och resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvisero Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 Du måste safta på mycket mer preflop, på dessa nivåer finns det väldigt många spelare som synar i princip allt, och med KK är det troligt att du är favorit preflop, få in så mycket pengar som möjligt då, överväg att ställa in allt. På en såndär flopp skulle jag ha provat ett bet på kanske 2/3 pott. Får du syn eller höjning mot dej är det dock dags att sakta ner, skulle försöka komma till showdown billigt, slänga om dom spelar den hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 Höj till $0,50 preflop så kan du med gott samvete backa upp handen med hela stacken såvida inte ett ess faller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 Upprepar vad andra har sagt: på alla nivåer generellt och på den här nivån i synnerhet måste du raisa upp mer preflop. Vad du gör nu är att du ger odds till en massa tomtar bakom att syna med vafan skit som helst, när KK är en hand du helst vill spela HU eller högst emot 2 pers. På floppen pottar du, och ställer in på turn om inget A faller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 29 December , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 December , 2005 Tack för era svar. Jag har märkt att jag måste göra större höjningar pre-flop än jag är van vid (från turneringar), så det ska jag göra i fortsättningen. När jag gjorde höjningen trodde jag faktiskt att jag skulle komma HU med MP1 (han som höjde först), sen kommer det tre syn innan det ens kommer tillbaka till honom... Jaja, efter floppen var potten på ca $1 och jag hade ca $1.30 kvar, så jag tyckte inte jag hade något att spara på så jag ställde in direkt efter att två checkat till mig. Jag hade ingen aning om vad de andra kunde syna med, det kunde mycket väl finnas en dam därute, men jag kände att jag var tvungen att prova i alla fall: Flop: ($1.03) Q:heart:, Q:spade:, 9:diamond: (5 players) UTG checks MP1 checks Hero bets $1.33 (All-In) CO folds Button folds UTG folds MP1 folds Final Pot: $2.36 No showdown. Hero wins $2.36 Här kände jag att jag hade ingen aning om jag gjort rätt. Jag kände att jag var tvungen att beta, och jag hade så lite kvar så det var inget att spara på tyckte jag. Å andra sidan, vilka händer kunde syna mig här? Någon med AQ synar väl och 99 också. AA skulle säkert också syna mig. Det enda jag kunde tänka mig var ifall jag fick någon som hade samma hand som mig, KK, att lägga sig. (Mycket osannorlikt att någon skulle ha det på hand, jag vet.) Men jag kunde väl i alla fall inte checkat där? Skulle jag ha betat $0.70-$0.75? Skulle jag i så fall lagt mig för $0.60 extra som jag hade kvar då? (det känns inte rätt). Återigen: tacksam för alla kommentarer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumor_ Postad 30 December , 2005 Rapport Share Postad 30 December , 2005 Det där är väl en ganska saftig reraise preflop? 10 BB... (jag har iofs alldrig spelat på så låg nivå så jag kanske fattar nada om hur det funkar där) Jag tycker att du spelade handen rätt och att ditt resonemang om att det var lika bra att ställa in det lilla du hade verkar vettigt (du vill ju inte att Ax får träffa A gratis). Lätt att vara efterklok och tycka att du borde höja all in preflop när man sett den läskiga floppen. Felet var väl kanske att du hade så lite pengar vid bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonklar Postad 30 December , 2005 Rapport Share Postad 30 December , 2005 Det där är väl en ganska saftig reraise preflop? 10 BB... (jag har iofs alldrig spelat på så låg nivå så jag kanske fattar nada om hur det funkar där) Med tanke på att killen innan höjde 5 bb så var kontrahöjningen inte stor. En kille som höjt 5bb, synar förmodligen en reraise på 3ggr hans bet (15bb). Jag tycker att man bör reraisa kraftigt preflop efter att någon har visat styrka, både i turneringar och CG. Men att reraisa allin gillar jag inte, därför att fi oftast inte synar med tex aq då. Men de som synade efter en raise och reraise, måste vara jäkligt fiskiga. Risken är stor att fi ställt in med tex AKs,AA,QQ,JJ, och då har de slängt pengarna i sjön. Tycker inte att allin på den floppen var bra spelat av Hero. Med en allin får man bara syn av bättre händer på den floppen. Tycker att floppen ser ut att vara bra för att mjölka någon som sitter på ett färg drag. 2/3 av potten tycker jag är en lagom höjning på floppen, allin är ett förlorande spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2005 Tycker inte att allin på den floppen var bra spelat av Hero. Med en allin får man bara syn av bättre händer på den floppen. Tycker att floppen ser ut att vara bra för att mjölka någon som sitter på ett färg drag. 2/3 av potten tycker jag är en lagom höjning på floppen, allin är ett förlorande spel. Ja, jag tänker samma sak, de enda händer som kan syna har mig slagen. Men om jag betar 2/3 av potten, $0.65 ungefär, vad ska jag göra om någon höjer? Ska jag kasta KK? (Potten är då på ca $3 och det kostar mig ca $0.65 att syna, jag tror inte jag skulle klara att kasta då) Eller 2/3 bet kanske är till för att få mer pengar av händer som t.ex. JJ och AK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 30 December , 2005 Rapport Share Postad 30 December , 2005 Ja, jag tänker samma sak, de enda händer som kan syna har mig slagen. Men om jag betar 2/3 av potten, $0.65 ungefär, vad ska jag göra om någon höjer? Ska jag kasta KK? Självklart inte. Du får betala av de gånger nån sitter på damen helt enkelt. Att betta lite svagare gör du ju för att få med dig andra PP's, som kan ha svårt att släppa på en sån flop. Sen ställer du turn oavsett vad som landar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts