Gå till innehåll

NLT - Reminiraise på flopp, styrka eller svaghet?


Recommended Posts

har en allmän fråga som jag vill belysa med en liten hand som jag spelade för ett tag sen, har dock inte kvar historyn så den är improviserad

 

NL 2/4

 

seat 1: xxx

seat 2: xxx

seat 3: xxx

button: hero 200$

sb: leffe 200$

bb: roffe 250$

 

dealt to hero: KQo

 

alla foldar fram till mig som väljer att bara syna. sb närmast minihöjer till 10 och jag och bb synar.

 

flop: K 5 2 rainbow

 

sb bettar 15, alltså halva potten ungefär. Bb foldar. Jag väljer att höja upp till 40. Som svar får jag ett miniraise tillbaka till 80. Leffe har då alltså 110 kvar i sin stack.

 

hur ska jag läsa en sån här situation? I just den här situationen hade jag en liten read på leffe som en svag spelare. Ska man agera helt på read eller finns det möjligtvis någon allmän uppfattning om ett sånt här spel?

 

Om man ser det från andra sidan, finns det någon hand som FI bör spela så här. Borde inte det logiska vara en syn eller en all-in?

 

Resultat kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterssom jag går en kamp mot att få bort alla miniraisar på nätet ställer jag i detta läge. Men sen betalar jag av till många set också ;)

 

Då du har pos på honom kan du väl välja att syna här? Kolla vad som händer turn och försöka checka ned handen. Han kan ta en rövare med KJ och liknande då han vill testa dig. Jag har så jävla svårt själv att spela mot miniraisar då det antingen är någon tomte som bluffar med minimibeloppet eller så är det någon som mjölkar en med setet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men frågan är: vem spelar ett set på ett sånt här vis? De händer som jag ser framför mig är KA eller AA. Men dessa är ju inte omöjliga att slowspela heller.

Ja det är möjliga händer men det känns som luriga händer att bara minireraisa med. Vanligt är väl annars att ställa in med dessa händer för fi här? Set känns nästan mer troligt i detta läge tycker jag särskilt då du säger att leffe är en ganska svag spelare. Han vill helt klart få in mer pengar i mitten.

 

(Fast vad vet jag, mina skottningar på NL400 brukar alltid sluta på ett sätt :evil: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska lägga dig där.

 

småbet+reraise på reraise brukar ofta betyda ett monster.

 

Reraise på reraise är väl iofs allt som oftast monster, men detta var ju "bara" första reraisen. Jag tror också Hero är slagen, men en syn i position känns ändå inte fel på en sån liten höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det iofs är små betar/höjningar hela tiden, är det trots allt betar/höjningar. Det talar för att han har en hand och vad ska han ha som du slår? KJ?

 

men frågan är: vem spelar ett set på ett sånt här vis? De händer som jag ser framför mig är KA eller AA. Men dessa är ju inte omöjliga att slowspela heller.

 

Vem skulle överhuvudtaget minimiraisa ur SB? Självklart är det MÖJLIGT att han skulle slöspela de händerna, men det i sig är en rätt tunn motivering. Har du inte mer att gå på som motiverar en syn här är du ute och fiskar i grumligt vatten om du fortsätter spela handen. Synar du rutinmässigt ner alla som spelar konstigt har du nog en ganska dyr lucka i ditt spel.

 

Lägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får nog hålla med om att jag i de flesta fall är slagen här.

 

I den aktuella handen hade jag som sagt en read på att det var en firre jag hade att göra med och bedömde därmed chansen att jag ledde hyfsat stor. Så jag gick sonika all-in efter hans raise. Han synade och mitt par i kungar stod mot hans pocket-tior.

 

Funkade ju fint denna gången men kände alltså inte alls att jag spelade optimalt och har ju fått det bekräftat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt dåligt spelat av honom. Bara höja 2.5ggr bb från sb och Han har sämsta positionen. Omöjligt att spela TT med överkort på bordet ur position!

 

Med TT måste man bara höja mer när man inte har position, 4-5ggr bb minst!

 

Eller så har man ett standardraise så man inte läcker information om sin hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har man ett standardraise så man inte läcker information om sin hand.

 

Även "standardraise" måste ju ta hänsyn till position och limpare.

 

Joo, tycker även jag att han borde smackat på med en högre höjjning, menade bara att man inte borde höjja olika mycket med olika händer (iaf en dålig vana om man möter spelare som uppmärksammar sånt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ahr en fiskread kanske du skulle sagt?

 

*SUCK'

 

tycker du ska läsa första posten igen.. det finns där..

 

Och hh:n var ju faktiskt inte det primära här, utan det var den generella frågan som jag ville ha svar på. Och just det faktum att han höjer 2.5bb överhuvudtaget från den positionen tycker jag räcker som indikator på hur duktig han är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...