Gå till innehåll

NLT - 77, svårt beslut på rivern.


Recommended Posts

Det jag vet om fi är att han spelar många potter, han har över 50 % VPIP, raisar en del men synar de flesta. Postflop har jag inte så bra koll på honom med tanke på att jag multitablar.

 

Game # 202222960 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Catarroja"

Game ended 2005-12-28 19:14:24 GMT+01:00

 

Players:

FaluRocco (EUR 91,03 in seat 1)

sheratons (EUR 18,40 in seat 2)

juansweden (EUR 124,10 in seat 3)

garsn (EUR 94,78 in seat 4)

PokerZEB (EUR 171,82 in seat 6)

 

Dealer: juansweden

Small Blind: garsn (0,50)

Big Blind: PokerZEB (1,00)

 

juansweden was dealt: :7d: - :7c:

 

FaluRocco Fold

sheratons Call (1,00)

juansweden Raise (4,25)

garsn Fold

PokerZEB Call (3,25)

sheratons Call (3,25)

 

Flop :5h: - :2s: - :4c:

 

PokerZEB Check

sheratons Bet (1,00)

juansweden Raise (10,00)

PokerZEB Call (10,00)

sheratons Fold

 

Turn :5h: - :2s: - :4c: - :3c:

 

PokerZEB Check

juansweden Check

 

River :5h: - :2s: - :4c: - :3c: - :Qs:

 

PokerZEB Bet (20,00)

juansweden ???

 

 

Raisen preflop och på floppen är ju given. Sedan checkar jag på turn med tanke på att jag troligtvis bara får syn av en färdig stege, men varför syna €10 på floppen med hålstegedrag? Sedan på rivern är frågan om jag ska syna eller folda. Chansen är ju stor att han bluffar men chansen att han har stegen finns ju också. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den bra hela vägen, och gillar checken på turn, då du dels håller potten nere och dels inducerar bluff på river om snubben nu är en "movemaker".

 

På river är ju problemet att du nu inte är slagen bara av alla A och alla 6:or, utan även av damerna. Samtidigt lär ju han tänka att du aldrig skulle checkat ett A på turn, och att det alltså finns ett bra läge att representera stegen. Tycker riverspelet här är jävligt readberoende. HUR trixig/duktig är han. 50% VPIP är ju en hel del det, är han fiskig eller plussar han bra med så mkt händer? Jag tycker fan du ska syna honom bara för att visa att han inte ska försöka sig på så mkt moves. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den bra hela vägen, och gillar checken på turn, då du dels håller potten nere och dels inducerar bluff på river om snubben nu är en "movemaker".

 

På river är ju problemet att du nu inte är slagen bara av alla A och alla 6:or, utan även av damerna. Samtidigt lär ju han tänka att du aldrig skulle checkat ett A på turn, och att det alltså finns ett bra läge att representera stegen. Tycker riverspelet här är jävligt readberoende. HUR trixig/duktig är han. 50% VPIP är ju en hel del det, är han fiskig eller plussar han bra med så mkt händer? Jag tycker fan du ska syna honom bara för att visa att han inte ska försöka sig på så mkt moves. 8-)

 

Såg honom syna en all in med KJ preflop, mötte JJ och klonka kungen, så nej, han är mindre bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lägga mig på rivern utan att fundera särskilt länge. Mot en duktig spelare som förmodligen vet att det är ett bra bluffläge hade synen legat närmare till hands. Att han betar lite under 2/3 pott istället för pott gör också en läggning lättare.

 

Helt ok spelat i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...