Gå till innehåll

NLT - Fel att vara med i handen överhuvudtaget?


Recommended Posts

Game # 201055470 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "San Fernando"

Game ended 2005-12-27 16:32:42 GMT+01:00

 

Players:

MP1 (EUR 242,05 in seat 1)

Padepeter (EUR 414,00 in seat 2)

Siouxsic (EUR 278,40 in seat 3)

Mesipop (EUR 434,00 in seat 4)

Crizzze (EUR 92,00 in seat 5)

SINGHA666 (EUR 400,90 in seat 6)

 

Dealer: SINGHA666

Small Blind: MP1 (2,00)

Big Blind: Padepeter (4,00)

 

Siouxsic was dealt: Qd - Kd

Siouxsic Raise (10,00)

Mesipop Fold

Crizzze Fold

SINGHA666 Call (10,00)

MP1 Call (8,00)

Padepeter Call (6,00)

 

Flop 3s - Qc - Jc

 

MP1 Check

Padepeter Check

Siouxsic Bet (23,00)

SINGHA666 Call (23,00)

MP1 Call (23,00)

Padepeter Call (23,00)

 

Turn 3s - Qc - Jc - 8h

 

MP1 Check

Padepeter Check

Siouxsic Bet (75,00)

SINGHA666 Call (75,00)

MP1 Fold

Padepeter Call (75,00)

 

River 3s - Qc - Jc - 8h - Ac

 

Efter att ha nött på 5 card draw så beslutar jag jag mig för att testa hur bra motståndet är i holdem. Jag själv är nog lite av en fisk då detta är mitt tredje bord jag spelar på i karriären (på bord över .5/1 iallafal) Gick in med 100€ på bordet så helt fiskig är man kanske inte...

 

Får alltså KQs och beslutar för att betta preflop på den. Båda fi hänger med på mina bettar ovh sedan när Esset kommer på rivers vet jag garanterat att jag är slagen.

 

Borde jag ha bettat ännu efter floppen eller är detta en hand jag bara borde ha limpat in i? Hur borde jag ha spelat?

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj va svårt!

Jag personligen lirar inte på lika hög nivå, men visst fan är det lika jobbigt att spela KQs, AJ etc UTG.

Beror mycket på bordet man sitter vid. Är det ett väldigt tight bord så är det helt okej att höja med en sådan hand men är bordet rätt löst så brukar jag limpa eller rent av lägga den.

 

Du träffar TP med K kicker vilket är en relativt bra flopp, sedan så är ditt bet rätt litet? Nästan så att du ska överväga att beta minst ett potbett för att se var du står.

 

Varningsklockor bör ringa då tre andra synar ditt flopbet. Ditt bet gör att fi som synar efter ger odds för de andra att syna med öppet stegdrag eller ngt liknande!

 

Riktigt svårt, vet verkligen inte hur jag hade spelat den, men du bör ju iaf vara slagen på rivern om inte annat. Bättre bet på flopen, det skulle underlätta kommande beslut.

 

Ser fram emot resultatet av handen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt o hitta 2 händer som synar din turn o du leder på river.

 

svårt o veta vad man ska beta på turn för o få bort drag, men syn av sämre.

troligt att en hade AQ (blir nog syn syn med den) o den andre synaren borde ha drag, inte omöjligt att ngn har T9 stegen.

 

trist river, men det finns ingen blank iom att du trol inte leder. 33-T9-AQ-QJ-XXc-KQ ,så ser väl händerna du kan möta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösningen på handen:

 

Padepeter Check

Siouxsic Check

SINGHA666 Bet (190,00)

Padepeter Call (190,00)

Siouxsic Fold

 

SINGHA666 shows: Qs - As (two pairs, aces and queens)

Padepeter shows: Kh - Tc (a straight, ace high)

 

Padepeter wins: EUR 734,00 (with a straight, ace high)

 

 

Rosen: din analys var ju klockren. Min hand var sämst och átt hitta foldknappen var inte svårt alls.

 

Killen som sätter in stegen har ju värsta flaxen. HAde ni hängt med som han gjorde?

Kunde jag ha gjort annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bestämt sig för att spela KQs så måste man höja mer UTG, minst 4-5 ggr bb. Tycker det är helt okej att spela KQs UTG på sex personersbord, men det är en svårspelad hand.

 

På floppen skulle jag minst ha betat 60% av potten, helst 80-100%. Floppen passade draghänder, fyra såg floppen och man bör definiera sin hand.

 

Tycker det var konstigt att inte singha666 reraisade på floppen, det skulle jag gjort. Tycker inte det var bra spelat av honom att släppa in ett drag där.

 

Farlig syn med KT innan floppen av Padepter. KT är en hand man lätt blir fattig på, men om han vet vad han håller på med kanske det inte var fel.

 

Padepter gjorde helt rätt som synade på floppen tycker jag. Han hade nästan pottodds (orkar inte räkna) om man antar att han har 6 outs (färgen kan gå in), med hänsyn till de implicita oddsen så var det en klockren syn av honom.

 

Synen på turn av padepter tycker jag var tveksam, finns ju bara en satsningsrunda kvar att få implicita odds på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop känns en limp mycket bättre än en raise. Även om det är 6-manna så är KQ en svårtspelad hand UTG och om någon raisar bakom dig vill du kunna komma undan billigt. I en oraisad pot är ofta TPGK bra men om du raisat innan och får action efter floppen är du väldigt ofta slagen, och det blir lätt dyrt ur position. Om du ska raisa bör du dock raisa mer än 2.5bb, typ 3-4, men jag föreslår limp.

 

På floppen bör du beta närmare pot, du ger alla draghänder odds att syna. När du får hela 3 synare tycker jag du ska slita i nödbromsen. Checka turn och se vad som händer, oftast är det nog dags att lägga. På river är folden självklar men det har redan kostat alldeles för mycket pengar.

 

Om vi försöker se hur handen hade utspelat sig om du gjort annorlunda...

 

Du limpar preflop, AQ höjer du foldar. -$4

 

Du limpar preflop, de andra 3 spelar. Du betar $15 på flop, AQ raisar du foldar, eller alla synar och du check/foldar senda. -$19

 

Du raisar 3bb preflop, bara AQ synar. Du betar $25 på flop, han raisar, du...? Eller han synar, då betar du antagligen turn $50... du lär inte få showdown gratis mot hans tvåpar så du lär antagligen förlora $37-100.

 

 

Så som du spelade nu förlorade du $108, med en limp preflop hade du förlorat $4-19 och med en riktig raise hade du förlorat $37-100, alla alternativ bättre än det scenario du skapade genom ditt spel den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop känns en limp mycket bättre än en raise. Även om det är 6-manna så är KQ en svårtspelad hand UTG och om någon raisar bakom dig vill du kunna komma undan billigt. I en oraisad pot är ofta TPGK bra men om du raisat innan och får action efter floppen är du väldigt ofta slagen, och det blir lätt dyrt ur position. Om du ska raisa bör du dock raisa mer än 2.5bb, typ 3-4, men jag föreslår limp.

 

Problemet med att limpa UTG med KQ, är att så många synar. Om fyra stycken ser floppen blir KQ en väldigt svårspelad hand när man träffat. Man har ingen aning vad man har emot sig.

 

Om man däremot höjer kraftigt och får syn, 3-4bb är en okej höjning om inte folk är för lösa som spelarna ovan faktiskt verkar vara. Då kan man förvänta sig att den som synar minst har AQ.

 

Men alla spelar olika och om ovan är bra på att spela potter med många inblandade så är limp kanske att rekommendera. Själv gillar jag inte att limpa UTG. Brukar tom höja 45s om jag bestämt mig för att spela handen UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...