thorn Postad 11 Oktober , 2004 Rapport Postad 11 Oktober , 2004 Min första HH, vill gärna ha lite tips. Lite konstig hand och jag spelar antagligen inte korrekt. Är tillbaka vid FL borden efter spelat NL/PL ett tag, och vunnit, men tror att jag kan bli en bättre spelare genom att grinda FL, som känns bra mycket svårare. Denna hand dyker upp efter cirka 20 händer på 0.5/1 på PP, så jag har ingen superkoll på spelarna som är inblandade, förutom att moc_petar sett i stort sett allt med kassa händer. ***** Hand History for Game 1047257577 ***** $0.5/$1 Hold'em - Monday, October 11, 14:33:59 EDT 2004 Table Table 15691 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 10 Seat 1: imajester ( $15 ) Seat 2: vic9273 ( $28 ) Seat 3: poohncsu2351 ( $51.75 ) Seat 4: am1866 ( $22.75 ) Seat 6: b0nest0rm ( $3.08 ) Seat 7: mdonn51806 ( $30.13 ) Seat 9: moc_petar ( $8.7 ) Seat 10: rosengren ( $33 ) <- Jag. Seat 8: Sandsifter ( $24.5 ) Seat 5: doggyy ( $19.5 ) doggyy posts small blind [$0.25]. b0nest0rm posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to rosengren [ Ad Ah ] mdonn51806 calls [$0.5]. Sandsifter folds. moc_petar calls [$0.5]. rosengren raises [$1]. imajester folds. vic9273 folds. poohncsu2351 folds. am1866 calls [$1]. doggyy calls [$0.75]. b0nest0rm folds. mdonn51806 calls [$0.5]. moc_petar calls [$0.5]. ** Dealing Flop ** [ Qh, 5d, 5c ] doggyy checks. mdonn51806 checks. moc_petar bets [$0.5]. rosengren raises [$1]. am1866 calls [$1]. doggyy calls [$1]. mdonn51806 calls [$1]. moc_petar raises [$1]. rosengren raises [$1]. am1866 calls [$1]. doggyy calls [$1]. mdonn51806 calls [$1]. moc_petar calls [$0.5]. ** Dealing Turn ** [ Td ] doggyy checks. mdonn51806 checks. moc_petar bets [$1]. rosengren raises [$2]. am1866 calls [$2]. doggyy calls [$2]. mdonn51806 calls [$2]. moc_petar raises [$2]. rosengren calls [$1]. am1866 calls [$1]. doggyy folds. mdonn51806 calls [$1]. ** Dealing River ** [ 8h ] mdonn51806 checks. moc_petar bets [$1]. rosengren raises [$2]. am1866 calls [$2]. mdonn51806 folds. moc_petar is all-In. rosengren calls [$0.7]. am1866 calls [$0.7]. rosengren shows [ Ad, Ah ] two pairs, aces and fives. am1866 shows [ Ac, 5s ] three of a kind, fives. moc_petar doesn't show [ Kd, Qc ] two pairs, queens and fives. am1866 wins $36.60 from the main pot with three of a kind, fives. Mina tankar: moc-petar har förlorat massa på den lilla tiden jag suttit vid bordet och skulle kunna ha vad som helst. Killen som i slutämndan vinner har jag ingen koll på. Med AA + paret i femmor på floppen så tycker jag att jag har rätt när jag spelar så pass agressivt. Blir dock lite rädd när moc-petar fortsätter betta och cappar inte. Tänker faktiskt inte alls på den am1866 som bara callar... Det är i sånna lägen man saknar all-in knappen, men det är en av anledningarna jag vill lära mig FL, det känns bra mycket svårare utan all-in. Vad säger ni, vad gör jag för fel? Borde jag ha sett detta kommande? Tack på förhand. * Rubrikkortning - QoS * Citera
Morbo Postad 11 Oktober , 2004 Rapport Postad 11 Oktober , 2004 Bra mycket svårare med all-in? Hade det funnits en sån knapp hade du torskat hela stacken ju..? Citera
Johan Axelsson Postad 11 Oktober , 2004 Rapport Postad 11 Oktober , 2004 Jag skulle inte reraisat moc's bet på river. Det är helt enkelt väldigt svårt att skrämma bort folk på dessa nivåer, och med par på brädan är inte dina äss självklara vinnare. Att sen personen som du hade dominated lyckas med bedriften att träffa två av sina tre totala outs på floppen är givetvis osannolikt, men det är sånt som händer. Citera
thorn Postad 11 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2004 Morbo, som sagt, personen som vinner handen är ju inte han som sitter och reraisar mig utan han som callar. Jag ser chansen som ganska hög att han skulle lagt sig om bettet var $30 dollar istället för $1. Kanske fel, men jag tycker NL är lättare (min statistik säger det i alla fall). Killen som sitter och höjer mig hade ju ingenting. Citera
Trolldeg Postad 11 Oktober , 2004 Rapport Postad 11 Oktober , 2004 Morbo, som sagt, personen som vinner handen är ju inte han som sitter och reraisar mig utan han som callar. Jag ser chansen som ganska hög att han skulle lagt sig om bettet var $30 dollar istället för $1. Kanske fel, men jag tycker NL är lättare (min statistik säger det i alla fall). Killen som sitter och höjer mig hade ju ingenting. Killen med trissen skulle nog inte lägga sig vad du än betta om det var NL. Visst han är passiv, men han visar ju att han har hittat synknappen åtminstånde. Tror att du ska vara glad att det inte var NL i det här fallet. Citera
Papa Kubo Postad 11 Oktober , 2004 Rapport Postad 11 Oktober , 2004 Kanske fel, men jag tycker NL är lättare (min statistik säger det i alla fall). Som Johan Hjort sagt: Det är svårare att vinna i fixed och lättare att förlora i NL/PL. Killen som sitter och höjer mig hade ju ingenting. TPTK = Ingenting? De enda händer som slår honom med den floppen är AA, KK, QQ, AQ samt 5x. Mot de flesta händer ligger han alltså långt före. Citera
thorn Postad 12 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Antar att jag måste bli avsevärt bättre på att analysera mitt spel. Tack för hjälpen grabbar. Citera
Fairlane Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Ska killen med trissen verkligen ses som passiv? Visserligen synar han bara, men två andra bettar, raisar och reraisar, så varför ska han avslöja att han har en fin hand? Som det blev så verkade ju folk glömma bort honom och kanske trodde att han satt med färgdrag eller liknande. Jag tycker det är rätt tacksamt när två andra raisar min pott åt mig. Citera
Bjorn_ Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Med undantag för att han kanske borde reraisat första chansen på river och definitivt andra gången på river så tror jag nog han med trissen gör det optimala ur vinstmaximeringssynpunkt. Varför skrämma bort folk ur potten när andra gör jobbet åt dig? Ja, plus att han givetvis inte skall syna med A5o preflop. Det där är ju helt uppenbart en farlig flop, speciellt multiway och speciellt mot dåliga motståndare. Ju fler som tycker att det är "vettigt" att spela händer som Axo, Kxo, små suited semiconectors, små unsuited connectors och annat sånt trams desto större är rimligtvis chansen att någon träffat trissen när det kommer en flop med ett lågt par som denna. /Bjorn Citera
Hugo Postad 15 Oktober , 2004 Rapport Postad 15 Oktober , 2004 Jag skulle slowa ner redan på turnen när han betar ut efter att du cappat. Det är två personer med och floppen är Q55. Är man med då på en capp så har man antingen en femma eller en Q. Med så här många spelare som är med preflop är chansen otroligt stor att någon har femman. Calla ner tycker jag. Det finns ingen anledning att fortsätta raisa. Om båda spelarna sitter med varsin dam så drar dom till 1 out om man räknar bort en runner runner kåk med deras sidokort. Hoppas på detta är det ända du kan göra tycker jag. Då behöver du ju inte heller vara rädd för att bli utdragen och samtidigt förlorar du så lite som möjligt om du är slagen vilket du med största sannolikhet är. Hugo Citera
jackbalsam Postad 15 Oktober , 2004 Rapport Postad 15 Oktober , 2004 Lite kuriosa bara: Ad Ah 91.3% Ac 5s 8.7% Ad Ah 87.4% 7c 2s 12.6% (Hur ofta händerna vinner mot varandra alltså). Citera
Recommended Posts