Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 625882633 starting - 2005-12-27 10:31:53

** Flensburg [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- losetall sitting in seat 1 with $5.45

- kerstin35 sitting in seat 2 with $18.75

- jocke18 sitting in seat 3 with $66.98

- cessan sitting in seat 4 with $95.85

- taki1985 sitting in seat 5 with $33.10

- roffeh1 sitting in seat 6 with $36.75 [Dealer]

losetall posted the small blind - $0.25

kerstin35 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to cessan: Ace of Spades, Jack of Diamonds

jocke18 folded

cessan called - $0.50

taki1985 called - $0.50

roffeh1 folded

losetall called - $0.50

kerstin35 checked

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, Jack of Hearts, 8 of Spades

losetall checked

kerstin35 checked

cessan bet - $2.00

taki1985 folded

losetall folded

kerstin35 called - $2.00

** Dealing the turn: 5 of Spades

kerstin35 checked

cessan bet - $3.00

kerstin35 raised - $11.36

cessan folded

kerstin35 mucks:

kerstin35 wins $19.76 from the main pot

End of game 625882633

Hallo, slängde in en hand bara för att alla ska tycka synd om mig och säga att jag spela jättebra osv som 90% av alla trådar här funkar. I alla fall, min fråga är, ska man raisa eller limpa med AJ preflop, tycker den handen är skitsvår att spela preflop. Var tvungen att kasta den på river som ni ser för jag trodde jag var slagen, vill bara ha svar på frågan, så ni behöver inte ens tänka på nån kritik till handen.

/ Cecél

R.I.P Pappa

* RP, la till "NLT" - QoS *

Postad

Tycker att AJ kan vara värd en raise *i position*, däremot foldar jag den ofta i EP om jag sitter vid ett fullt bord och det finns några aggressiva spelare.

I EP och MP föredrar jag att limpa in och hoppas få spela en ohöjd pott där min kicker kan vara bäst (folk höjer ju oftast AK/AQ). I LP raisar jag ofta för att köpa knappen och kunna ta potten på floppen med ett continuation bet. Om folk inte tror på mina CB eller det är fullt av synstationer blir den planen sämre och sämre.

Däremot synar jag aldrig en raise med AJ och om ett äss ligger och jag stöter på motstånd åker den i mucken. Så länge det är du som sköter betandet kan AJ vara bra men om man stöter på patrull måste man släppa den snabbt.

Postad
Tycker att AJ kan vara värd en raise *i position*, däremot foldar jag den ofta i EP om jag sitter vid ett fullt bord och det finns några aggressiva spelare.

I EP och MP föredrar jag att limpa in och hoppas få spela en ohöjd pott där min kicker kan vara bäst (folk höjer ju oftast AK/AQ). I LP raisar jag ofta för att köpa knappen och kunna ta potten på floppen med ett continuation bet. Om folk inte tror på mina CB eller det är fullt av synstationer blir den planen sämre och sämre.

Däremot synar jag aldrig en raise med AJ och om ett äss ligger och jag stöter på motstånd åker den i mucken. Så länge det är du som sköter betandet kan AJ vara bra men om man stöter på patrull måste man släppa den snabbt.

Syftar du på SH eller FR? Vid fullbord håller jag helt med dig, då är AJ en svår hand i tidig position och kan både höjas, limpas och foldas enligt mig. Däremot SH tycker jag att det nästan alltid är en obligatorisk raise om man är utanför blindsen. Kan också tänka mig att syna höjningar, eller t o m re-raisa, med den om höjningen inte är från tidig position och/eller från en väldigt tight spelare.

Postad

I EP eller MP i en oraisad pott brukar jag limpa den. Om det inte blir några höjningar och ett A kommer på flopp så kan jag känna mig ganska säker på att jag har bästa kickern. På low-limit är det ju populärt att limpa Ax och då kan jag ta lite marker av ett sämre A.

I sen position höjer jag för att kunna stjäla blindsen eller ta hem potten med hjälp av min position efter flopp. Då brukar man också kunna få med sig några eventuella limpers också och ta hem en lite större pott.

Postad

Tycker också att AJ skall höjas med. Om jag bestämt mig för att spela AJ vid ett fullt bord UTG, så höjer jag nästan alltid. Man får så många syn om man limpar och handen blir då omöjlig att spela. AJ bör spelas mot max två motståndare och helst skall alla folda preflop.