aoh Postad 1 Januari , 2006 Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 En massa kul saker inom poker... Jobbar på ett litet företag vars största kund är poker.se Jag har läst någonstans att du har ett "vanligt" jobb inom försvarsindustrin (SAAB). Har du sagt upp dig? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 1 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 Japp, i somras Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 1 Januari , 2006 Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 Jag vill fortfarande spela 2-7 HU mot dig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 1 Januari , 2006 Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 På vilka nivåer spelar du mörkpoker ? på b2b? då jag är en frekvent 5cd spelare vore det intressant att veta ditt nick.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 1 Januari , 2006 Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 Vad nickar du på Pottraiser så jag kan sno dina marker.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 1 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 Vad nickar du på Pottraiser så jag kan sno dina marker.... Det gjorde alla andra Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruff Postad 1 Januari , 2006 Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 Lite off topic men vad föresgår här? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 1 Januari , 2006 Rapport Share Postad 1 Januari , 2006 På vilka nivåer spelar du mörkpoker ? på b2b? då jag är en frekvent 5cd spelare vore det intressant att veta ditt nick.... Från en annan tråd Heypoker:HejMonica 24h:gdaily Stars:Manola Depp Empire:Texaster Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 jag vill inte avslöja mitt nickname Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Sherlock Holmes... dock spelar jag på andra konton "till vardags" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 roligt att du skriver. Hoppas det blir lite historier från cc-sthlm framöver. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eloge38 Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Årets arbetare Eldsjälen Ola Brandborn gör ett stort jobb i det tysta. Han har bland annat tagit fram regler för turneringspoker som ni hittar på http://www.pokersm.se. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Ola, jag vet inte om jag fått saker och ting om bakfoten, men du verkar ju vara en mycket kompetent pokerspelare. Kanske har jag bara inbillat mig detta, men jag har fått för mig att du är en av de bättre i landet iallafall. Det jag undrar då är varför du sitter och grindar 0.5/1 NL på nätet - samma nivå som en megafisk som jag spelar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 [...] du verkar ju vara en mycket kompetent pokerspelare [...] en av de bättre i landet iallafall. Hehe! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag har det bordet uppe i bakgrunden när jag jobbar vid datorn, kul att ta sig ett lir. Jag brukar också ha ett lågbord (helst frirulle eller låg tävling) samtidigt som jag spelar "lite högre"* på annat ställe. Jag har märkt att det gör att jag spelar bättre på det höga bordet om jag får "tilta" av mig på lågbordet, samtidigt som det hindrar mig att spela två bord högt. Jag ligger faktiskt plus sedan jag började redovisa resultaten här i dagboken, lustigt nog, fast man kan tro att jag är megafisken om man ser till bara de publicerade resultaten. Som jag skrev i första posten så håller jag "högborden" för mig själv. * 5-10 eller 10-20 NL är min vanliga nivå Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emcity Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 En satellit till en satellit kanske kan heta sub-satellit? Rolig dagbok f.ö. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Fråga: Första PLO-handen, vad gör du om han A) synar B) ställer? Nu var väl inte stackarna tillräckligt djupa för att handen skulle bli spec. intressant - ställer han får du väl 1:4 i pottodds på en niokortswrappis med backdoorflushdraw och måste syna. Synar han bara - vad gör du då? Stoppar in resterande 11k på turn/synar om han ställer? Förutsatt totalblank turn alltså. Hur spelar du handen om båda ni sitter på, låt oss säga 40-50k var, och han synar floppen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 13-kortswrap har jag Parre, så den handen spelar sig själv... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 13-kortswrap har jag Parre, så den handen spelar sig själv... Om någon någonsin undrar varför jag backar på poker så är detta förklaringen: Jag foldar mina 13-kortswrappisar då jag tror att de är 9-kortswrappisar, sedan synar jag mig all-in med hålstegdrag då jag tror att de är 17-kortswrappisar.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jag foldar mina 13-kortswrappisar då jag tror att de är 9-kortswrappisar, sedan synar jag mig all-in med hålstegdrag då jag tror att de är 17-kortswrappisar.... Jag som trodde hålstegedrag var kända som en "Parrewrap"? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 De där berömda parresynarna med hålstegarna har jag aldrig fått känna av när jag bettar all in... Fast jag e ju så tight! Annars efterlyser jag också med CC slask i denna dagbok, det är mitt nästa steg i Omaha djungeln, att skotta lite 50-50 på CC. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 De där berömda parresynarna med hålstegarna har jag aldrig fått känna av när jag bettar all in... Fast jag e ju så tight! Annars efterlyser jag också med CC slask i denna dagbok, det är mitt nästa steg i Omaha djungeln, att skotta lite 50-50 på CC. Ja, det är ju inte alltid man klonkar en s.k. "parrewrappis" mot någon som spelar max en hand per varv. Det har väl mest blivit så att de gångerna jag fått en parrewrappis så har du inte varit med i handen helt enkelt. Dessutom är det ibland svårt att få en äkta parrewrappis när man spelar femkortsomaha som ju ofta är fallet, det är alltid något äckligt jävla skitkort som koordinerar med ens hålstegdrag och ger en några extra stegouts. Jag efterlyser också mer CC-slask, då särskilt i form av handhistorier för diskussion, mest för att spelet på CC ofta verkar spelas med djupa stackar och för att Ola borde ha en hel del reads på spelarna som slaskar där, vilket brukar borga för intressanta diskussioner och spekulationer (till skillnad från pletorian av überintressanta händer i Handanlysforumet av typen "ska jag ställa in med AA på en K72-flop på NL20")... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rockefeller Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Haha, gillar din taktik att ha ett tiltbord där du inte bryr dig, kul initiativ. Men ser ut som en jäkla massa bad beats och/eller ett otroligt slaskande i den bokförda dagboken. Keep it up. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 4 Januari , 2006 Rapport Share Postad 4 Januari , 2006 slipper man skatta på live-vinster i USA om man vunnit inträdet i en sattelit på en skattefri sida? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2006 slipper man skatta på live-vinster i USA om man vunnit inträdet i en sattelit på en skattefri sida? Nej Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts