Gå till innehåll

NLT - 1-2 toppset på trefärgad bräda?


Recommended Posts

Game #349401338: Table Sunrise (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 1:16:19 ET - 2005/12/23

Seat 1: hero ($157.80)

Seat 2: feltgod08 ($241.45)

Seat 3: Trigeminal ($508.30)

Seat 4: cabledoglee ($226.45)

Seat 5: Irush ($234)

feltgod08 posts the small blind of $1

Trigeminal posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [8h 8s]

cabledoglee raises to $4

Irush folds

hero calls $4

feltgod08 folds

Trigeminal folds

*** FLOP *** [2d 3d 8d]

cabledoglee bets $2

hero raises to $17

cabledoglee calls $15

*** TURN *** [2d 3d 8d] [Kd]

cabledoglee bets $205.45, and is all in

hero folds

 

 

Träffar toppset på färgad flop. Är reraisen dum ? Här talar jag tydligt om: "Jag har inga ruter och vill inte se turn"

På turn ställer han direkt och jag tvingas släppa, lönt att ens höja mitt set där eller ska jag avvakta och se om jag klonkar på turn/river ? Känns som jag bara matar en färdig färg här.

Men är turn en dum fold ? Skulle han spela nöten såhär ? Sitter han på ett ruter och tvingar mig att släppa allt utom Ad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här talar jag tydligt om: "Jag har inga ruter och vill inte se turn.

 

Antingen det, ett överpar eller att du har en "liten" färg och att du inte vill se ett ruter till som ger någon en högre än din. Jag tycker det var helt OK raisat, fast du hade nog uppnåt ungefär samma effekt med typ 12-14. Ser man till hela hans spel i handen ska han ju vara en ganska duktig/vågad spelare om han ska bluffa dig i det där läget, så på turn är det nog tyvärr bara att släppa.

 

För övrigt tycker jag att du ska reraisa preflop med 88 och ta kommandot i potten och försöka få spela potten HU, men det är ju en smaksak förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl givet att du ska raisa eftersom du troligtvis har bästa handen och inte vill ge honom odds att köpa färg om han har ruter...

 

argumentet att du avslöjar vad du har är dåligt enligt mig, handlar väl i så fall mer om du måste spela mer aggressivt allmänt, du kan göra samma höjning med floppad färg, överpar utan ruter, överpar med ruter, triss, bara nötfärgdrag, par och nötfärgdrag osv osv... eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...