Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som sagt fortfarande 2 spelare och båda var inte maniacs. Den här floppen är riktigt farlig inte många händer KK slår som man kan ställa in allt med. Och en bra spelare lägger KK då han "råkat" beta 2xbb och fått bakslag. Bara ren idioti och gå all in i det där läget.

Nej, det var bara en spelare kvar när Hero gick all in, och den var alltså en maniac.

I övrigt tycker jag du för ett väldigt konstigt resonemang angående floppen. Hade den varit 27Q rainbow och Fi hade höjt, då hade vi snackat farlig situation. Nu är ett drag bra mycket troligare än en färdig hand, och då kan Hero inte låta honom se gratis kort.

Frågan till dig blir: hur exakt ska en flopp se ut för att du inte ska lägga dig när en aggressiv spelare minihöjer dig?

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Som sagt fortfarande 2 spelare och båda var inte maniacs. Den här floppen är riktigt farlig inte många händer KK slår som man kan ställa in allt med. Och en bra spelare lägger KK då han "råkat" beta 2xbb och fått bakslag. Bara ren idioti och gå all in i det där läget.

Nej, det var bara en spelare kvar när Hero gick all in, och den var alltså en maniac.

I övrigt tycker jag du för ett väldigt konstigt resonemang angående floppen. Hade den varit 27Q rainbow och Fi hade höjt, då hade vi snackat farlig situation. Nu är ett drag bra mycket troligare än en färdig hand, och då kan Hero inte låta honom se gratis kort.

Frågan till dig blir: hur exakt ska en flopp se ut för att du inte ska lägga dig när en aggressiv spelare minihöjer dig?

Vet inte vad du anser farlig flopp men en Q27 flopp med KK är en dröm flopp. 567 är en skitflopp för KK och som den här 569. Om jag ska klargöra en sak är 50% av alla draghänder i det här läget bättre än KK(inte exakt procentsats men de flesta draghänder är bättre ex 7s4s, 4s3s osv). och ja en flopp 59Q skulle vara en flopp där jag "kanske" inte lägger mig i det här läget. Men jag hade aldrig betat 2xbb pre

Postad

Vet inte vad du anser farlig flopp men en Q27 flopp med KK är en dröm flopp. 567 är en skitflopp för KK och som den här 569.

Lägger du ditt överpar mot en aggressiv spelare oftare på en dragvänlig flopp än på en utan drag spelar du helt enkelt fel, och tappar massor av potter till semibluffar.

Om jag ska klargöra en sak är 50% av alla draghänder i det här läget bättre än KK(inte exakt procentsats men de flesta draghänder är bättre ex 7s4s, 4s3s osv). och ja en flopp 59Q skulle vara en flopp där jag "kanske" inte lägger mig i det här läget.

Självklart är inte 50% av alla draghänder bättre än KK i det här läget, det är inte ens nära. Men räknar du bara straight flush-drag förstår jag att du kan komma fram till den siffran. Dock krävs det inte ett tillnärmelsevis så bra drag för att en lösaggro ska höja en flopp.

Men jag hade aldrig betat 2xbb pre

Nej det var det ju ingen som tyckte var bra, så den frågan får väl anses besvarad.

Postad
förstår inte ditt snack överhuvudtaget.. kan ingen som kan poker tala om för killen att Q27 på flopp är bättre än 567 när du raisat pre med KK

Läser du ens vad jag skriver? Jag har inte någonstans sagt att man hellre vill ha 567 än 27Q, men om man faktiskt får 567 så kan man inte lägga sig för motstånd från en lösaggressiv spelare. Det kan man däremot på 27Q, eftersom motståndet där bör betyda en färdig hand.

Jag tänker inte övertala dig att sluta spela weak-tight; jag ser gärna fler såna motståndare. Men det blir faktiskt lite pinsamt när du utan att tänka över vilken nivå du själv spelar på lättvindigt kallar andra för fiskar.

Postad

att du betar lågt preflop har jag inget emot, det är absolut inget fel med det. standard är dock att beta 3bb eller mot en "maniac" då betar jag 5-6bb kanske mer, i vetskap om han callar allt!

Ibland kan man välja ett limpa KK, miniraise är dock alltid fel. Du vet att du får "någon" med dig. på flop vet du inte var du står. så samla information där. callar han måste du på turn börja ge med dig för att han kanske har träffat bättre än dig. KK är trotts allt bara ett par och är på turn en mycket svag hand. du ställer aldrig in KK på turn vid en sådan bräda.

Du bör då alltså gå till passive mode vid turn, check calla ner och betala av en rimligare summa.

Vad de andra menar med att du är fisk kan jag ganska enkelt förklara.

1. du betar inte KK rätt preflop. limpar du den så ska du veta att någon annan kommer raisa så du kan slå om redan där, det är ett sätt att pott-comitta honom till flopen. blir det bara en call så var beredd på att lägga den vid olämplig bräda, då han han ha vad som helst på hand.

Faktum är att jag inte tror du var säker på hur su ska spela KK, det är en hand du inte ser så ofta. raisar du så foldar dom ju?! limpar du så kommer alla med. så du väljer något där emellen. det ända riktiga felet!

2. potten är låg, Fi kan ha vad som helst. din KK är därmed ej en stark hand.

3. du väljer att dundra på som bara fan helt omotiverat på turn, det är för sent. möjligen att gör denna move på flopen kan resultera i en god vinst. Den ända hand som rimligen callar dig slår dig alla dagar i veckan.

4. Du måste förstå att dom även försöker vinna dina pengar, inte bara du deras.

Postad

orkar inte ens diskutera med en fisk. Känns rätt menlöst. Gjort det så många gånger. Okej du hade gått all in med KK i det där läget och det är väldigt bra spelat ja eller hur? alla som har skrivit här hittils har inte alls klagat på att inte gåp all in eller nånting är alla dumma nu också?

Postad
att du betar lågt preflop har jag inget emot, det är absolut inget fel med det. standard är dock att beta 3bb eller mot en "maniac" då betar jag 5-6bb kanske mer, i vetskap om han callar allt!

Ibland kan man välja ett limpa KK, miniraise är dock alltid fel. Du vet att du får "någon" med dig. på flop vet du inte var du står. så samla information där. callar han måste du på turn börja ge med dig för att han kanske har träffat bättre än dig. KK är trotts allt bara ett par och är på turn en mycket svag hand. du ställer aldrig in KK på turn vid en sådan bräda.

Du bör då alltså gå till passive mode vid turn, check calla ner och betala av en rimligare summa.

Vad de andra menar med att du är fisk kan jag ganska enkelt förklara.

1. du betar inte KK rätt preflop. limpar du den så ska du veta att någon annan kommer raisa så du kan slå om redan där, det är ett sätt att pott-comitta honom till flopen. blir det bara en call så var beredd på att lägga den vid olämplig bräda, då han han ha vad som helst på hand.

Faktum är att jag inte tror du var säker på hur su ska spela KK, det är en hand du inte ser så ofta. raisar du så foldar dom ju?! limpar du så kommer alla med. så du väljer något där emellen. det ända riktiga felet!

2. potten är låg, Fi kan ha vad som helst. din KK är därmed ej en stark hand.

3. du väljer att dundra på som bara fan helt omotiverat på turn, det är för sent. möjligen att gör denna move på flopen kan resultera i en god vinst. Den ända hand som rimligen callar dig slår dig alla dagar i veckan.

4. Du måste förstå att dom även försöker vinna dina pengar, inte bara du deras.

håller med dig. Men får visst mothugg och blir kallad fisk av en viss annan person

Postad
orkar inte ens diskutera med en fisk. Känns rätt menlöst. Gjort det så många gånger. Okej du hade gått all in med KK i det där läget och det är väldigt bra spelat ja eller hur? alla som har skrivit här hittils har inte alls klagat på att inte gåp all in eller nånting är alla dumma nu också?

:roll: just haft en badbeat eller? chill boy.

Postad
jag blir bara så otroligt less på sånt här. Att han har mage och kalla mig fisk när han kommer med nå så ruskigt idiotisk idé.

har jag missat något..? citerar han inte bara cazacu när han säger "..du är en fisk" det är riktat mot honom själv ju?

Postad
dlinder skrev. Kwejk vad hade du föredragit. En 567 bräda eller en Q72 bräda i det där läget?

lär dig läsa, herregud :roll:

mot en maniac bör man ej lägga mot bet på bräda 567, då han antagligen har drag osv..

Han säger inget om att 567 är bättre än Q72.

Postad
dlinder skrev. Kwejk vad hade du föredragit. En 567 bräda eller en Q72 bräda i det där läget?

mot en maniac bör man ej lägga mot bet på bräda 567, då han antagligen har drag osv..

Han menar ju att man inte ska lägga sig i det där läget mot en maniac. Jag skulle lagt mig då jag betat sådär lite pre på en sådan farlig bräd.

Postad

Han menar ju att man inte ska lägga sig i det där läget mot en maniac. Jag skulle lagt mig då jag betat sådär lite pre på en sådan farlig bräd.

det beror ju på vad fi betar. troligtvis skulle jag inte lägga mig på störten direkt, snarare raisea flop och försöka ta commandot sen ev checka ner det på turn, river. Om jag satt och byggde rulle och Fi t ex ställer in allt på flop, så är det en solklar fold. risken är förståss stor att han har träffat set, stege två par, mm

Vi har ingen HH som beskriver detta fall exakt, så jag kan inet säga hur det bör spelas bara rakt av..

Postad

det beror ju på vad fi betar. troligtvis skulle jag inte lägga mig på störten direkt, snarare raisea flop och försöka ta commandot sen ev checka ner det på turn, river. Om jag satt och byggde rulle och Fi t ex ställer in allt på flop, så är det en solklar fold. risken är förståss stor att han har träffat set, stege två par, mm

Vi har ingen HH som beskriver detta fall exakt, så jag kan inet säga hur det bör spelas bara rakt av..

Det är precis det här jag menar. Jag har fått uppfattningen att han aldrig skulle lägga sig vad som än hände mot en sånhär spelare

Postad

Känner mig nästan tvungen att posta den här :D

Game # 197681263 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Askersund"

Game ended 2005-12-23 01:24:53 GMT+01:00

Players:

MUSSSSSE (EUR 9,08 in seat 1)

Danjon (EUR 24,04 in seat 2)

Highman (EUR 15,60 in seat 3)

flod_rotta (EUR 62,45 in seat 4)

terbran (EUR 28,05 in seat 5)

TapoouT (EUR 53,35 in seat 6)

Dealer: terbran

Small Blind: TapoouT (0,25)

Big Blind: MUSSSSSE (0,50)

TapoouT was dealt: 7h - 5c

Danjon Call (0,50)

Highman Call (0,50)

flod_rotta Fold

terbran Call (0,50)

TapoouT Call (0,25)

MUSSSSSE Raise (0,50)

Danjon Call (0,50)

Highman Call (0,50)

terbran Call (0,50)

TapoouT Call (0,50)

Flop 5d - Ts - 5h

TapoouT Check

MUSSSSSE Bet (1,80)

Danjon Call (1,80)

Highman Call (1,80)

terbran Fold

TapoouT Call (1,80)

Turn 5d - Ts - 5h - 8d

TapoouT Check

MUSSSSSE Bet (3,25)

Danjon Fold

Highman Call (3,25)

TapoouT Call (3,25)

River 5d - Ts - 5h - 8d - 2c

TapoouT Check

MUSSSSSE All-In (3,03)

Highman Call (3,03)

TapoouT Raise (17,00)

Highman All-In (6,52)

TapoouT Payback (7,45)

TapoouT shows: 7h - 5c (three of a kind, fives)

Highman shows: As - Tc (two pairs, tens and fives)

TapoouT wins: EUR 12,39 side pot (with three of a kind, fives)

MUSSSSSE shows: Kh - Kc (two pairs, kings and fives)

TapoouT wins: EUR 29,49 main pot (with three of a kind, fives)

Rake: EUR 2,20

Hans kommentar efteråt var..

MUSSSSSE: God sometimes i really hate poker!

Postad

ok gott folk! Ett sista försök att lugna ner stämningen lite.

1: Floppen var 569 och inte 567 som ni verkar tro.

2: jag gick ALL IN på flop och inte turn.

3: han har OFTA spelat TP sådär han kunde ha haft 94o och gjort samma sak!!

4: LUKSON! Jag har inte kallat dig för fisk och ber om ursäkt om du trodde det. Jag citerade den andra killen som skrev att jag var en fisk! (vilket jag inte fatta).

5: Lukson! Hela handen ses på sidan 1.

6:Kwejk: tack för dina komentarer.

7: sluta tjafsa om det här nu ok!?

8: GOD JUL! 8-)