Gå till innehåll

NLT - Funderingar ang set med farlig flop


freeman

Recommended Posts

detta hände i dag

 

jag = :Jh::Jd:

 

bettar 6xbb

2 spelare synar

flop :9c::Td::Jc:

 

sista flopen men vill see men normalt så brukar jag checka. så bettade jag 2xpott båda folda.

är det "riktigt" att över betta för bli av med olika dag?

( dom kan ju floppa nötstege men då synar dom eller slår om )

 

hur gör ni?

 

* RP och flytt till HA - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju vara nice här att veta lite runt omkring, hur djupa stackarna var, din position och vilken typ av fi som var i handen. Min tanke generellt, om jag spelade mot duktiga motspelare, är att jag skulle försöka få nån av de att både (semi-)bluffa den brädan samtidigt som de pott-committade sig, så att jag kunde få in hela stacken direkt på floppen. Hur man åstadkommer det är ju tyvärr omöjligt att säga givet informationen man fick. Att dubbelpottbetta tycker jag iaf känns som ett mindre bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar du är först in eftersom du säger att du brukar checka och de båda muckar mot din bet nu. 18+bb i pott och du bettar 36+bb tyder på att stackarna är relativt djupa (100+bb) ?

 

Betta dubbelpott känns som att du vill ta hem potten här och nu då du inte ger någon draghand odds att syna (kanske QQ) samt gör det svårt för lägre set/tvåpar/överpar. Är ditt mål att få in hela stacken från FI utan att ge draghänder för bra odds ska väl cirka pott betas från dig ? Du har trots allt 7 (troliga) outs plus lite backdoors även mot en färdig stege.

 

Själv hade jag nog också "nöjt mig" med de 18+bb i potten och gjort som du, men kanske någon annan kan räkna fram om det finns EV+ i att gå lugnare fram :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...