Gå till innehåll

Enorma samlingstrådar och rubrikpetande


firs

Recommended Posts

Ni skulle kunna dela upp neteller tråden i flera undertrådar. exempel neteller debitcard, neteller banköverföring och neteller avgifter. Ja exakt vad de borde heta får man ju fundera ut. Om trådarna blir mindre kanske folk orkar läsa igenom dem och då slipper moderatorerna arbeta så hårt.

 

Övrigt så tycker jag det är bra att ni sköter rubrikerna bra, men det överdrivs förmodligen en del. Men det blir väl mer en personlig sak för moderatorerna att försöka förbättra, så de verkligen ändrar rubriker som behöver ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni skulle kunna dela upp neteller tråden i flera undertrådar. exempel neteller debitcard, neteller banköverföring och neteller avgifter. Ja exakt vad de borde heta får man ju fundera ut. Om trådarna blir mindre kanske folk orkar läsa igenom dem och då slipper moderatorerna arbeta så hårt

 

Bra idé

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övrigt så tycker jag det är bra att ni sköter rubrikerna bra, men det överdrivs förmodligen en del. Men det blir väl mer en personlig sak för moderatorerna att försöka förbättra, så de verkligen ändrar rubriker som behöver ändras.

 

RNGH!

 

För QoS stämmer det antagligen mycket bra, men vi andra håller det på mer vettiga nivåer. :)

 

De rubriker jag pillar på brukar se ut som "KK" eller "BAJS JÄVLA OTUR" mest. Övriga låter jag stå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni skulle kunna dela upp neteller tråden i flera undertrådar. exempel neteller debitcard, neteller banköverföring och neteller avgifter. Ja exakt vad de borde heta får man ju fundera ut. Om trådarna blir mindre kanske folk orkar läsa igenom dem och då slipper moderatorerna arbeta så hårt.

 

Bra förslag. Som sagt, QoS och jag ska göra en genomgång av alla stora trådar för att se hur de kan göras bättre. Ni får ge er till tåls ett par veckor bara, så vi hinner fira jul och nyår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...] och att peta bland kommatecken (ja, det har hänt) eller ändra om ordföljden så att det i princip står samma sak fast bara lite "finare"...

Ja, precis sånt här ska jag sluta med, en del av min terapi! :)

 

Ni kanske har sett att "." dyker upp i rubrikerna oftare, det går framåt! :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

En annan sak: Ibland låses trådar lite fort, och man hänvisar till en annan tråd utan att riktigt ha full koll på vad tråden handlar om verkar det som.

 

Exempel 1:

Någon startade häromdagen en tråd om Doyles Room. Denna låstes snabbt av någon mod med hänvisning till sajt-gruppen (ingen länk alltså). Jag sökte och sökte och sökte och sökte som värsta gnutten men hittade ingen sajt-tråd om DR... Det verkar inte finnas någon sådan... Bättre att göra om den nystartade tråden till en DR-sajttråd ju... :?

 

Exempel 2:

Någon startade en tråd och undrade hur framtiden såg ut för dollarkursen (alltså om den kommer att gå upp eller ner eller lite åt vänster). Snabbt låstes tråden av QoS, med en hänvisning till en annan tråd, där man inte alls diskuterade detta ämne, utan något om växlingsavgifter när man flyttade pengar från en sajt med t.ex. € till $... :?

 

Så när man ska låsa/flytta en tråd, så är det ju jättebra om man kollar upp innan så det blir rätt och inte bara "slöflyttar".

 

Nu låter det kanske som att jag är dryg och gnällig, hoppas ni inte tar det så. Jag tycker att alla modsen gör ett skitbra jobb, men det betyder ju inte att det går att göra ännu bättre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jobbiga med rubrikpillar är när QoS fantastiska svenskakunskaper leder till att min briljant formulerade och retoriskt fantastiska rubrik helt plötsligt innehåller ett blatant åsyftningsfel eller en särskrivning... :)

 

Men annars är det helt OK.

 

parre, jag gillar dig mig! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det denna typ av trådar ni som förespråkar sparsammare moderering vill se mer av?

 

Tråd jättelåst.

 

Från tråden Dab Hariington >>>>>>>>

 

Jag är osäker på om frågan är seriöst ställd här så jag skriver detta här för säkerhets skull... Jag kan naturligtvis inte tala för alla, men jag är rätt säker på att det inte är denna typen av trådar som åsyftas när folk har invändningar mot modereringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det denna typ av trådar ni som förespråkar sparsammare moderering vill se mer av?

 

Tråd jättelåst.

 

Från tråden Dab Hariington >>>>>>>>

 

Jag är osäker på om frågan är seriöst ställd här så jag skriver detta här för säkerhets skull... Jag kan naturligtvis inte tala för alla, men jag är rätt säker på att det inte är denna typen av trådar som åsyftas när folk har invändningar mot modereringen.

 

Frågan är seriöst ställd. 90% av modereringen som görs är nämligen åtgärder för att dra ner antalet liknande trådar till ett minimum, så det känns bra om de flesta är med oss i ansträngningarna för att få ner antalet dåliga rubriker, felpostade trådar och knäppa svar.

 

Att det sen bara är QoS som snyggt och prydligt sätter sitt signum på alla ställen han pillar, så det utåt ser ut som om det enda som görs är rubrikpillningar är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

Kika på min post här längst upp på sidan så får du ett hum av vad just min kritik består av iallafall. Att låsa allmänna bajstrådar är helt ok, det är när det blir fel som det blir... ja, fel... ;)

 

Jag är medveten om att ni lägger ner rätt mycket jobb på att modda och att det är arbete som oftast inte syns så mycket, ni gör ett skitbra jobb, hoppas du inte misstolkar min kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har du rätt i. När det väl blir fel brukar det bli ordentligt fel. Vi jobbar kontinuerligt med det. Lite av problematiken är att vi moderatorer nästan aldrig sitter tillsammans och kan diskutera igenom ärenden innan vi agerar. Ibland finns heller ingen annan tillgänglig via mail, telefon eller MSN och då får man fatta ett diktatoriskt beslut själv, som såklart inte alltid blir rätt.

 

Vi hoppas att många av problemen försvinner när jag och QoS haft tid att gå igenom hela forumet och rensa långa trådar och sammanfatta dem i FAQ-trådar, för att underlätta för er att hitta den information ni söker. Det är som ni säkert förstår ett jättejobb, så det kommer tyvärr ta sin lilla tid.

 

Om nån av er känner sig manad att hjälpa till får ni gärna göra egna FAQ:s och maila dem till oss på feedback@pokerforum.nu. Pokerrelaterade goodies utlovas som tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen behöver ju faktiskt inte moderatorerna skriva FAQ, skicka ut en efterlysning om det är någon som vill skriva en FAQ på netteller, pokertracker osv. Kanske att det får en eftraktad pf.nu keps eller något för besväret.

 

Håller helt med. På många andra forum skriver medlemmarna helt självmant jäkligt bra FAQ:s utan någon form av betalning. Skulle inte medlemmarna här också kunna klara av det.

 

Helst skulle det finnas en FAQ i varje forumdel.

 

Jag vill understryka att FAQ:s inte bara är till för nybörjare. De fungerar jäkligt fint för de som kan lite mer, men som söker efter någon speciell sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore otroligt nice om man skulle kunna sätta ihop FAQ-team där POKERFORUM.nu-are som t ex gillar pott-odds eller Neteller skriver ihop en FAQ tillsammans! :D

 

Om någon börjar med en FAQ i ett visst forum, så kan andra medlemmar skriva i tråden om saker som fattas. Ursprungspostaren uppdaterar sedan den första posten i tråden med det som ska läggas till.

 

Det enda som behövs är att någon gör grunden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore otroligt nice om man skulle kunna sätta ihop FAQ-team där POKERFORUM.nu-are som t ex gillar pott-odds eller Neteller skriver ihop en FAQ tillsammans! :D

 

Om någon börjar med en FAQ i ett visst forum, så kan andra medlemmar skriva i tråden om saker som fattas. Ursprungspostaren uppdaterar sedan den första posten i tråden med det som ska läggas till.

 

Det enda som behövs är att någon gör grunden...

 

Jättebra! Det är bara att sätta igång. Blir det bra har vi lite kortlekar/markerlådor/T-shirts och kepsar att dela ut som tack för hjälpen.

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22495

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Baller skrev:

Citat:

Senast var det en intressant tråd om "Vilka stats är intressanta i Pokeroffice" eller vad den nu hette. Den låstes och man blev hänvisad till en typ 20 sidor lång tråd om Pokeroffice.

 

 

Det var jag som låste den tråden och hänvisade till Pokeroffice tråden, jag skrev inte att svaret skulle finnas i den tråden utan att diskussionen kan tas i den tråden... Om tråden hade handlat om "Allt om pokerstats" så hade det varit mer intressant, men i frågan ovan är det ganska givet att det behandlar pokeroffice och till det finns det redan en tråd...

 

Men ingen som ser tråden ploppa upp ser ju frågan, eller hur? Kanske tänker "Jaha, nu undrar någon vilka siter som är kompatibla med Pokeroffice igen..." eller whatever.

 

Och någon som skulle råka vara intresserad av statistikfrågan ser ju heller inte frågan, bara en hundrafemtielva sidor lång jättetråd där man tröttnar efter nittionio sidor för att det är mest ointressanta frågor man har stött på den senaste kvarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och någon som skulle råka vara intresserad av statistikfrågan ser ju heller inte frågan, bara en hundrafemtielva sidor lång jättetråd där man tröttnar efter nittionio sidor för att det är mest ointressanta frågor man har stött på den senaste kvarten.

 

Varför bläddra? Det finns en sökfunktion som man kan använda för att söka efter specifika inlägg. Det tar bara några sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och någon som skulle råka vara intresserad av statistikfrågan ser ju heller inte frågan, bara en hundrafemtielva sidor lång jättetråd där man tröttnar efter nittionio sidor för att det är mest ointressanta frågor man har stött på den senaste kvarten.

 

Varför bläddra? Det finns en sökfunktion som man kan använda för att söka efter specifika inlägg. Det tar bara några sekunder.

 

Ingen som har eller är intresserad av att ge input i frågan SER frågan, man ser ju bara att den gamla "allt om..." knuffas upp igen, och förmodligen struntar man att titta vad det handlar om den här gången (vilket man skulle ha sett direkt genom rubriken på en ny tråd).

 

Man kanske inte specifikt är ute efter en viss sak, utan bara skummar av efter intressanta trådar att läsa, och då ser man heller inte frågan, om man inte orkar bläddra igenom en jättetråd som efter fjorton sidor fortfarande rätt ointressant och handlar om gamla buggar och liknande. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...